خبرگزاری کار ایران

چاپ دیجیتال و افست در چه تیراژی چاپ میشوند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۲۹۷

 چاپ دیجیتال یک عکس برای شما چقدر جذاب است؟ یکی از روش‌های تبدیل تصاویر دیجیتال به محصولات چاپی استفاده از چاپ دیجیتال است. چاپ دیجیتال معمولاً چاپ حرفه‌ای در تیراژهای پایین و کم‌ تعداد توسط نشر رومیزی و دیگر منابع دیجیتال است که به وسیله چاپگرهای لارج فرمت و یا چاپگرهای لیزری و جوهرافشان حرفه‌ای انجام می‌شود. مجموعه های برتری برای چاپ وجود دارند که از بهترین مجموعه های چاپ آنلاین میتوان به مجموعه چاپ کوثر  ، چاپ ایران کوهن ، بلوط چاپ و چاپ متین اشاره کرد.چاپ دیجیتال دارای هزینه بیشتری برای چاپ هر صفحه در مقایسه با روش‌های سنتی مثل چاپ افست است( اما در تیراژ پایین یا صفحات سیاه سفید از چاپ افست ارزانتر هستند) ولی این قیمت بالاتر معمولاً با صرفه جویی در هزینه‌های دیگری که در تهیه پلیت‌های چاپ انجام می‌شوند برای تیراژهای کم ‌تعداد جبران می‌شود. توان رو به گسترش ماشین‌های چاپ دیجیتال و صرفه جویی در نیروی انسانی در بالا بردن دقت و کیفیت، پایین آمدن هزینه تمام شده هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ نشان دهنده آن است که چاپ دیجیتال در حال رسیدن به نقطه رقابت با چاپ افست و پیشی گرفتن از آن است. برای چاپ دیجیتال کوثر پرینت میتوانید به لینک قبل مراجعه کنید.

تیراژ چاپ در چاپ دیجیتال چه مقدار است؟

برای چاپ در تیراژ های پایین و تعداد کم از چاپ دیجیتال استفاده می شود. تعداد چاپ دیجیتال معمولا برای خدمات فوری چاپ و تعداد کمتر از ۱۰۰۰ عدد مانند چاپ سریع کاتالوگ و چاپ فوری بروشور و چاپ دیجیتال انواع کارت ویزیت ها کاربرد دارد. این نوع چاپ که نوعی چاپ برنامه ریزی شده است به دلیل کیفیت بالاتر در چاپ های فوری مورد استفاده قرار میگیرد. چاپ دیجیتال به صورت دیجیتال لیزری و جوهر افشان  وجود دارد. چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور، چاپ کارت ویزیت، چاپ استند، چاپ تراکت از خدمات چاپی مورد استفاده در چاپ دیجیتال است.

تفاوت چاپ دیجیتال با چاپ افست

تفاوت اصلی بین چاپ دیجیتال و روش‌های سنتی چاپ مثل فلکسوگرافی و چاپ افست، لترپرس یا لیتوگرافی در استفاده نکردن از پلیت های چاپ است که در نتیجه مراحل آماده‌سازی پیش از چاپ سریع تر و ارزان‌تر هستند. عمده ترین روش‌ها شامل چاپگرهای جوهرافشان و لیزری هستند که پیگمنت یا تونر را بر روی زمینه‌های متنوعی همچون کاغذ، چوب، فوم، شیشه، کاغذ عکاسی، بوم، سنگ و … قرار می دهد. در اکثر فرایندهای چاپ دیجیتال تونر یا جوهر همچون روش‌های سنتی در داخل کاغذ نفوذ نمی ‌کنند بلکه لایه نازکی بر روی سطح تشکیل می شود و در برخی سیستم‌ها ممکن است برای تثبیت آن‌ ها بر روی زمینه از مواد اضافی پوششی که توسط فرایندهای حرارتی یا تابش یووی اضافه می‌شوند نیز استفاده شود. چاپ افست کوثر در لینک قبل میباشد.

چاپ دیجیتال و افست در چه تیراژی چاپ میشوند؟

چند تفاوت اساسی در چاپ دیجیتال با چاپ افست به شرح زیر می باشد:

  • فرآیند چاپ دیجیتال به دلیل حذف مراحل پیش از چاپ که شامل لیتوگرافی می باشد کوتاه تر است.
  • تفاوت بین سایز ورق ها، اندازه ورق های مورد استفاده در چاپگرهای دیجیتال نسبت به افست کمتر است اندازه ورق های چاپ دیجیتال بین 19 تا 29 اینچ و چاپ افست اندازه ای بین 29 تا 40 اینچ را دارا است.
  • در چاپ دیجیتال میزان مواد باطله مانند کاغذ و مواد شیمیایی کمتر از چاپ افست است چون نیاز به رسیدن به رنگ یا تنظیمات حین چاپ وجود ندارد.
  • در چاپ دیجیتال هزینه چاپ به تعداد نسخه های چاپی ارتباط ندارد و برای هر برگ چاپ شده مقدار ثابتی وجود دارد.
  • چاپگرهای دیجیتال دارای سرعت بیشتر در چاپ و برای چاپ های محدود ارزان تر هستند. اما در چاپ افست هرچه تیراژ چاپ بالا برود هزینه مناسب تر و پایین تر می شود.
  • چاپ دیجیتال در هر سری از چاپ می‌تواند تصویر و متن مختلفی را چاپ کند چون در این روش از پلیت استفاده نمی‌شود.

بنر چیست؟

بنرها پارچه هایی از جنس های متفاوت در سایز و ابعاد مختلفی هستند که برای چاپ متن و طرح های گرافیکی مختلف در زمینه های تبلیغاتی و پیام رسانی مورد استفاده قرار می گیرند. بنر یکی از بهترین رسانه تبلیغاتی در فضای باز به حساب می آید. بنر به دلیل اینکه در معرض فضای بیرونی قرار دارد در چاپ آن از مواد و جوهر مناسب در مقابل باد، آفتاب و رطوبت و... استفاده می شود. یکی دیگر از ویژگی های چاپ بنر خوب نوع دستگاهی که با آن چاپ می شود است که در بهتر به نمایش آمدن بنر تاثیر مهمی دارد. جنس بنر برپایه پلاستیک است اما در حالت کلی، بنرها از لحاظ شکل و جنس انواع مختلفی دارند که با توجه به مکان نصب و موضوع طرح انتخاب می‌شوند و عبارت‌اند از: بنر شبرنگ ، بنر سولیت، بنر مش ، بنر دو طرفه. برای چاپ بنر تسلیت میتوانید به لینک قبل مراجعه کنید.

جنس پارچه بنرهای تسلیت و مناسبی چیست؟

در چاپ بنرهای تسلیت و مناسبی بیشتر از بنر سولیت به دلیل کیفیت عالی و رزولوشن بالا استفاده می شود. بنر سولیت سطحی بسیار صاف و یکنواخت را داراست که رنگ و طرح را به خوبی نشان می دهد. بنر سولیت ماندگاری بالا در چاپ، شفافیت چاپ، مقاوم در برابر باد و رطوبت همچنین هزینه پایین را شامل می شود. به همین دلیل از بنر سولیت در مناسبت ها و تسلیت ها وهمچنین بیلبوردهای تبلیغاتی، غرفه نمایشگاهی و... استفاده می‌شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز