خبرگزاری کار ایران

رعایت حقوق بیمار در دندانپزشکی با طرح درمان میخک

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۲۹۴

همه‌ی ما در طول عمر خود بارها به دلیل درد یا ناراحتی در فک، دهان و دندان به دندانپزشکی مراجعه کرده‌ایم و تحت درمان قرار گرفتیم. باید بدانیم که ما به عنوان بیمار، از بدو ورود به مراکز دندانپزشکی تا پایان درمان دارای حقوق ویژه‌ای هستیم!

اما چند درصد از ما از حقوق خود به عنوان بیمار آگاه هستیم؟! آیا می‌دانیم حقوق ما در مراکز دندانپزشکی شامل چه مواردی است؟ آیا دندانپزشکان ما را از حقوقمان آگاه می‌کنند یا خیر؟ تا به حال نام منشور حقوق بیمار را شنیده‌ایم؟ منشور حقوق بیمار چیست؟

منشور حقوق بیمار در ایران در سال 1380 توسط وزارت بهداشت نوشته شد. این منشور شامل 10 بند بود که بعد‌ها به دلیل کامل نبودن آن، در سال 1388 بازنویسی و به مراکز دانشگاهی ابلاغ شد. این‌گونه به نظر می‌رسد که آگاهی بیمار از حقوق خود به بهبود کیفیت ارائه خدمات سلامت و کاهش هزینه ها کمک می‌کند. از طرفی آگاهی بخشیدن به بیمار و ارائه اختیار در روند تصمیم‌گیری برای درمان و تکریم شخصیت و احترام به حقوق بیمار، دوره درمان را کوتاه می‌کند و سبب تسریع بهبودی و کاهش دوران بستری می‌شود. این منشور شامل قوانینی برای حمایت از بیمار در مراکز پزشکی، دندانپزشکی و سلامت است.

اما سئوالی که پیش می‌آید این است که بیماران، چه اندازه در مراکز دندانپزشکی از حقوق خود بهره‌مند می‌شود؟ آیا دندانپزشکان به طور کامل، بیمار را درباره شرایط و روند درمان آگاه می‌کنند؟ آیا اختیار لازم برای انتخاب نوع و روش درمان به بیمار داده می‌شود؟

انتظار بیمار در دندانپزشکی این است که به طور کامل از مشکلات دندان و دهان خود آگاه شود و هزینه‌های درمانی را به طور شفاف قبل از شروع درمان بداند تا بر مبنای شرایط خود و در نظر گرفتن اولویت‌های شخصی و درمانی، فرآیند درمان را آغاز کند.

طرح درمان دندانپزشکی میخک چیست؟

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک به‌عنوان اولین ارائه‌دهنده طرح درمان دندانپزشکی به بیماران در ایران، گام مهمی در راستای شفاف‌سازی هزینه‌های درمان دندانپزشکی برداشته است. میخک به عنوان اولین پلتفرم آنلاین دندانپزشکی(mikhakdental.com)، همه مشکلات دندان و دهان بیمار و راهکارهای درمان آن را با جزئیات کامل و همراه با ریز هزینه‌ها به بیمار ارائه می‌کند.

رعایت حقوق بیمار در دندانپزشکی با طرح درمان میخک

مزایای طرح درمان دندانپزشکی میخک چیست؟

طرح درمان دندانپزشکی میخک مزایای بسیاری دارد، که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • طرح درمان میخک قبل از انجام درمان برای بیمار ارسال می‌شود.
  • نیاز به مراجعه حضوری نیست و به صورت آنلاین انجام می‌شود.
  • در طرح درمان دندانپزشکی میخک، همه مشکلات دندان و دهان بیمار با جزئیات کامل بررسی و برای بیمار مشخص می‌شود.
  •  هزینه‌های درمان به صورت مجزا و شفاف برای بیمار تعیین می‌شود.
  • بیمار می‌تواند طبق مشورت با دندانپزشک میخک، درمان را براساس اولویت‌‌های خود شروع کند.
  • در صورت تمایل بیمار به شروع درمان، میخک نزدیک‌ترین مرکز خود را معرفی کرده و درمان به سرعت آغاز می‌شود.
  • در صورت شکست درمان، هزینه به طور کامل عودت داده می‌شود.

 

 نحوه دریافت طرح درمان دندانپزشکی میخک چگونه است؟

  1. مشاوره آنلاین و رایگان:

مشاوره دندانپزشکی آنلاین همواره یک خدمت ویژه در حیطه سلامت دهان و دندان است؛ زیرا با پیشرفته شدن جوامع، دسترسی مطمئن برای گفتگو با دندانپزشک و سایر متخصصان دهان و دندان در هر زمان و شرایطی، می‌تواند گره‌گشا باشد. مشاوره آنلاین دندانپزشکی علاوه بر اینکه سئوالات بیماران را به سرعت پاسخ می‌دهد، وقت و هزینه‌ی ناشی از ترددهای غیرضروری را نیزکاهش می‌دهد و از طرفی در تمام مراحل درمان همراه بیمار خواهد بود. قطعا یک مشاوره انلاین دندانپزشکی خوب  می‌تواند گامی نو در تحول خدمت‌رسانی به مراجعین بردارد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت میخک برای مشاوره رایگان دندانپزشکی اقدام کنید.

  1. تعیین طرح درمان دندانپزشکی:

پس از مشاوره آنلاین دندانپزشکی و ارتباط مستقیم با دندانپزشک، طرح درمان تکمیل می‌شود. در این طرح درمان، دندانپزشک تمام مشکلات دندان و دهان بیمار را مشخص کرده است. میخک جزئیات هزینه درمان را به صورت مجزا برای بیمار ثبت کرده و ارسال می‌کند. از طرفی با مشخص کردن تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان، بیمار می‌تواند وقت خود را مدیریت کند.

در پایان، در صورت تمایل بیمار به شروع درمان، میخک نزدیک‌ترین مرکز دندانپزشکی خود را به بیمار معرفی می‌کند و هماهنگی‌های لازم، جهت نوبت‌دهی و تعیین وقت و بررسی حضوری توسط میخک انجام می‌شود. در این مرحله، فرآیند طرح درمان دندانپزشکی میخک به پایان می‌رسد.

نمونه طرح درمان دندانپزشکی میخک به صورت زیر است.

رعایت حقوق بیمار در دندانپزشکی با طرح درمان میخک

نحوه پرداخت هزینه‌ها در طرح درمان دندانپزشکی میخک

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک روش‌های متفاوتی برای پرداخت هزینه‌‌های درمان دندانپزشکی دارد تا هیچ بیماری به دلیل مشکلات مالی از رسیدگی به سلامت دهان و دندان خود باز نماند. میخک به منظور رفاه حال مراجعان، طرح ویژه پرداخت اقساطی را ارائه می‌دهد. بیماران می‌توانند پس از دریافت طرح درمان با هماهنگی لازم، هزینه‌های دندانپزشکی خود را به صورت اقساطی بپردازند.

شبکه تخصصی دندانپزشکی میخک از ابتدا تا انتهای درمان همراه شماست!

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز