خبرگزاری کار ایران

مرغوب‌ترین استرچ پی وی سی برای انواع استرچ پالت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۲۵۳

یکی از مراحل اصلی و نهایی تولید محصولات در کارخانه‌ها و کارگاه‌های مختلف، بسته‌بندی محصول برای نگهداری آن است. استفاده از دستگاه استرچ پالت یا استرچ رینگ، یکی از روش‌های بسته‌بندی محصولات حجیم و بزرگ است تا جابجایی و حمل‌‌ونقل آنها آسان‌تر شود. دستگاه‌های استرچ پالت به دو نوع فیلم  به نام‌های پالت پی وی سی و پالت پلی اتیلن تجهیز می‌شوند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد استرچ پالت یی‌.وی‌.سی صحبت کنیم.

فیلم استرچ پالت پی‌وی‌سی

عبارت فیلم به لایه نازکی از ماده اطلاق می‌شود که دارای پیوستگی منظم با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا است و منظور از فیلم استرچ، همان نایلون استرچ یا سلفون است که همانند یک روکش پلاستیکی به دور جداره بیرونی محصولات مختلف پیچیده می‌شود. فیلم استرچ پی‌ وی‌ سی که به اسم فیلم شرینک پی‌وی‌سی نیز شناخته می‌شود، یک لایه نازک شفاف و پلاستیکی است که از کشسانی بالا و چسبندگی مطلوب برخوردار است و معمولاً برای بسته‌بندی مواد صنعتی و مواد غذایی در کارخانه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل استفاده از این نوع فیلم پی‌وی‌سی برای بسته‌بندی موادغذایی و محصولات پروتئینی مانند گوشت قرمز این است که عبور گازهای نیمه تراوا در این محصول، باعث می‌شود اکسیژن کافی برای تازه نگه‌داشتن مواد غذایی وجود داشته باشد.

مواد اولیه به‌کار برده شده در ساخت استرچ پی‌وی‌سی شامل گرانول پی‌وی‌سی، روغن دی اکتیل ادیپات، رزین اپوکسی، رول مقوایی و استابلایزر است که در ضخامت‌ها و عرض‌های متنوع تولید می‌شوند و دارای طول‌های متغیری هستند که به صورت لول طراحی شده‌اند. از مزایای لفاف پی‌وی‌سی برای بسته‌بندی محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نفوذناپذیری نسبت به مواد روغنی
  • ضد بخار بودن (در نتیجه قطرات آبی که توسط محصول غذایی در بسته‌بندی جمع می‌شود سطح آن را کدر نمی‌کنند)
  • کاهش وزن بسته‌بندی محصولات
  • عدم محدودیت دیدن محصولات به دلیل شفافیت استرچ پی‌وی‌سی
  • محافظت از محصولات در برابر تغییرات جوی
  • پایداری و استحکام محصولات
  • کاهش هزینه نسبت به دیگر انواع بسته‌بندی
  • جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل محصولات
  • عمر بالای استرچ پی‌وی‌سی

همان‌طور که گفتیم استرچ پی‌وی‌سی از ملزومات دستگاه‌های استرچ پالت است. اما این‌که این دستگاه‌ها دقیقاً به چه شکل هستند و چگونه برای بسته‌بندی محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند در ادامه توضیح داده می‌شود.

دستگاه استرچ پالت چیست؟

استرچ پالت از دو لغت استرچ به معنای کشیدن و پالت به معنای صفحه یا قطعه‌ای است که محصولات بر روی ان قرار داده می‌شوند. این پالت‌ها از جنس چوب، فلز یا پلاستیک صاف هستند که به منظور جابجایی کالا و محصول با کمک تجهیزات انبارداری از قبیل لیفتراک، جک، شبکه برقی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. دستگاه استرچ پالت دستگاهی کاربردی برای بسته‌بندی محصولات است که با پیچیدن سلفون به دور محصولات متنوع در ابعاد و اندازه‌های مختلف باعث حفظ تعادل محصولات و جلوگیری از بهم‌ریختگی و از بین رفتن آن‌ها می‌شود.

مرغوب‌ترین استرچ پی وی سی برای انواع استرچ پالت

در این دستگاه یک اپراتور با در اختیار داشتن یک صفحه لمسی، تمام مراحل کار را کنترل می‌کند. محصولات بعد از چیده شدن بر روی پالت توسط لیفتراک یا جک پالت در محل مورد نظر قرار داده می‌شوند. سپس نوار استرچ (فیلم استرچ) را به بدنه پالت متصل می‌کنند تا با فشردن یک دکمه، عملیات سلفون پیچی بر روی پالت صورت گیرد. دستگاه استرچ پالت در سه مدل اصلی وجود دارد که هر کدام کاربرد خاصی دارند و شامل موارد زیر است.

  • استرچ پالت مدل صفحه گردان:

این دستگاه از متداول‌ترین و ساده‌ترین انواع دستگاه بسته‌بندی است که با چرخش صفحه زیرین و حرکت بازوی متحرک که فیلم استرچ پالت (از نوع پی وی سی یا پلی اتیلن) بر روی آن متصل است، عمل سلفون‌پیچی را به سمت بالا و پایین انجام می‌دهد. از مزایای این نوع دستگاه می‌توان به ابعاد کوچک‌تر، قیمت پایین‌تر و عدم نیاز به مهارت و تخصص بالا در تعمیر و تگهداری اشاره کرد. در کنار این مزایا معایبی نیز در این مدل مطرح است که می‌توان به محدودیت در وزن پالت نهایتاً تا 3 تن و محدودیت در تیراژ میانگین به صورت میانگین 12 عدد در هر ساعت اشاره کرد.

  • استرچ پالت مدل دروازه‌ای یا دکل‌گردان:

در این مدل برخلاف مدل صفحه گردان، حالت دوار صفحه وجود ندارد و ستون یا همان دکل به دور پالت گردش می‌کند که با بالا و پایین رفتن سلفون برروی دکل متحرک، عملیات سلفون‌پیچی انجام می‌شود. استرچ پالت دروازه‌ای به دلیل بالا بودن سرعت، تنظیم ارتفاع استرچ برای کالاهای مختلف، تنظیم تعداد لایه‌های استرچ برروی محصول و نداشتن هیچ محدودیتی از نظر وزن پالت در مشاغلی با تیراژ بالا بسیار کاربردی خواهد بود. البته باید در نظر داشت که این نوع استرچ پالت فضای بیشتری را اشغال می‌کند، قیمت بالاتری دارد و اصول تعمیر و نگه‌داری آن نیز تخصصی‌تر است.

  • استرچ پالت مدل فرودگاهی:

این مدل استرچ پالت نیز تقریباً شبیه مدل صفحه گردان است با این تفاوت که در ابعاد کوچک‌تر و فانتزی طراحی شده‌اند. همان‌طور که در ابتدا گفتیم این دستگاه‌ها در هر نوعی که باشند نیاز به یک فیلم استرچ دارند. در انتخاب فیلم استرچ پی‌وی‌سی باید نکاتی را مد نظر قرار داد تا بهترین کیفیت را در بسته‌بندی نهایی محصولات شاهد باشیم.

نکات مهم در انتخاب فیلم استرچ پی وی سی مرغوب و مناسب

در خرید استرچ پی وی سی باید توجه داشت که مواد اولیه‌ای که برای تولید لفاف پی‌ وی‌ سی به‌کار برده می‌شود، بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورتی که در ساخت لفاف پی‌ وی‌ سی از مواد اولیه نامرغوب استفاده شود؛ از نظر ماندگاری، چسبندگی و مرغوبیت مشکل‌ساز خواهند شد. نکته دیگر این است که استرچ پی‌ وی‌ سی در ابعاد و ضخامت‌های متنوعی تولید می‌شود که هر کدام برای بسته‌بندی گروه خاصی از محصولات مناسب هستند. لذا در هنگام سفارش و خرید لفاف پی‌ وی‌ سی باید با توجه به نوع محصول مورد نظر نوع مناسب استرچ پی‌وی‌سی را خریداری نمایید.

مرغوب‌ترین استرچ پی وی سی برای انواع استرچ پالت

شرکت حق گسترش پلاستیک، تولید کننده انواع استرچ پالت پی‌وی‌سی به روش System Cast Extrusian دو لایه، سه لایه و پنچ لایه در ضخامت‌های 10 تا 100 میکرون و عرض 10 تا 150 سانتی‌متر در طول‌های مختلف با بهترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های روز دنیا است. از ویژگی‌های استرچ پی‌وی‌سی‌های تولید شده در این شرکت مواد اولیه مرغوب، ضخامت یکنواخت، شفافیت بالا، کشش فوق‌العاده بالا تا 300 درصد، ضد حریق، مقاوم در برابر تغییرات دمایی و مقاوم در برابر آسیب و سوراخ شدن است که لفاف پی وی سی تولید شده توسط این شرکت را جزء بهترین و باکیفیت‌ترین لفاف‌های پی وی سی تولید شده در کشور قرار می‌دهد. جهت آشنایی با محصولات شرکت حق گسترش پلاستیک می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی https://haghgostareshplast.ir/ به سایت شرکت وارد شوید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز