خبرگزاری کار ایران

۵ نکته مهم در هنگام خرید تشک

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۶۳

بدن انسان به‌طور متوسط ۸ تا ۹ ساعت از روز را می‌خوابد. برای این‌که این زمان طولانی، با‌کیفیت سپری شود، باید تشک خواب، استاندار‌های لازم را داشته باشد. اگر تشک استاندارد نباشد، در طولانی مدت موجب بروز بیماری‌های مخالف مانند انواع کمردرد و کاهش کیفیت خواب می‌شود. برای خرید تشک جدید باید به نکات مختلفی توجه کرد. در این محتوا صفر تا صد ویژگی‌های تشک خوب برای خرید گفته شده است که نمی‌دانید. مطالعه این محتوا به شما کمک می‌کند تا خریدی هوشمندانه داشته باشید.  

۱- اندازه استاندارد تشک؛ سایز مناسب تشک یک‌نفره و دو‌نفره

 اندازه تشک اولین فاکتور مهم در انتخاب تشک خواب است. این ابعاد باید استاندارد باشد و متناسب با ست اتاق خواب و قد شما خریداری شود. به‌عنوان مثال برای سرویس خواب دو‌نفره استاندارد، باید تشک دو‌نفره با ابعاد ۲۰۰×۱۶۰ سانتی‌متر انتخاب شود. هنگام خوابیدن روی تشک نباید زیر پا خالی باشد. همچنین، به تحمل وزن تشک نیز دقت داشته باشید. اگر مجموع وزن افرادی که روی تشک می‌خوابند بیشتر از تحمل تشک باشد، در‌ مدت زمان کوتاهی با گود‌ شدن یا بیرون‌زدگی فنر و کناره‌های تشک مواجه می‌شوید.

به‌طورکلی ابعاد تشک به ۳ دسته تقسیم می‌شود. یک‌نفره، دو‌نفره و سفارشی. تشک‌های سفارشی انواع گوناگونی دارند. به‌عنوان مثال برخی از تخت‌ها گرد هستند و نیاز به تشک گرد دارند. اما برای تخت‌های استاندارد به‌راحتی تشک مناسب پیدا می‌شود. فقط کافی است تا عرض و طول تخت را بدانید. 

  • تشک یک‌نفره ۲۰۰×۹۰
  • تشک یک‌نفره بلند ۲۰۰×۱۲۰
  • تشک دوبل ۲۰۰×۱۴۰
  • تشک کوئین ۲۰۰×۱۶۰
  • تشک سایز کینگ ۲۰۰×۱۸۰

همچنین ارتفاع استاندارد تشک بین ۲۲ تا ۳۰ سانتی‌متر است. این نکته مهم را در‌نظر داشته باشید که هر‌چقدر ارتفاع تشک بیشتر باشد، لایه‌های بیشتری درون آن به‌کار رفته است و در‌نتیجه کیفیت بالاتری دارد.  

۵ نکته مهم در هنگام خرید تشک

 

۲- کیفیت تشک خواب؛ عمر بالا و سرمایه‌گذاری هوشمندانه

هنگام خرید تشک باید به کیفیت آن نیز توجه کنید. هر‌چقدر کیفیت تشک بالا‌تر باشد، عمر آن بیشتر خواهد بود و در‌نتیجه مدت زمان بیشتری می‌توانید از آن بهره ببرید. جنس پارچه تشک استاندارد محکم است و دوخت خوبی دارد. یعنی، طرح روی تشک آن‌قدر برجسته نیست که به کمر فشار وارد کند و در عین حال از انعطاف بالایی بر‌خوردار است. قدرت فنر‌های تشک هر‌چقدر بیشتر باشد، تحمل وزن بالاتری را دارد و بیرون‌زدگی فنر یا گود‌رفتگی دیر‌تر اتفاق می‌افتد. 

کیفیت بالای تشک هنگام خرید اهمیت زیادی دارد ولی رعایت برخی از نکات مانند جا‌به‌جا‌کردن تشک هر ۶ ماه یک‌بار به افزایش عمر تشک خواب کمک می‌کند. توجه به درصد الیاف طبیعی در پارچه تشک نیز اهمیت دارد. اگر در پارچه تشک از الیاف طبیعی استفاده نشده باشد، امکان بروز مشکلات پوستی و حساسیت‌های شدید وجود خواهد داشت. هنگام خرید تشک‌های وارداتی به گارانتی و خدمات پس از فروش آن دقت کنید تا در‌صورت بروز هرگونه مشکل، امکان پاسخگویی از طرف فروشنده وجود داشته باشد. 

۳- انواع تشک؛ انتخاب مناسب‌ترین تشک برای سلامت بدن

انتخاب تشک خوب نیز مانند انتخاب سرویس خواب است. برای مثال، اگر فضای کمی داشته باشید، با خرید تخت دو طبقه فضای مثبت اتاق کودکانتان را افزایش می‌دهید تا کیفیت اتاق حفظ شود. انتخاب تشک نیز باید با هدف حفظ کیفیت خواب و سلامت بدن انجام شود. تشک‌های فنری، آبی و بادی، طبی، مموری فوم و فنر متصل از انواع تشک‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند. افرادی که کمردرد‌های شدید دارند یا تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند باید با مشورت پزشک از تشک‌های طبی استفاده کنند. راستای بدن در هنگام خواب باید به‌درستی حفظ شود تا فشاری به ستون فقرات وارد نشود. 

۴- میزان نرم یا سفتی تشک؛ خوابی راحت با تشک استاندارد

انتخاب نرمی و سفتی تشک ارتباط مستقیم با وزن افراد دارد. به‌عنوان مثال افرادی که وزن سنگینی دارند بهتر است از تشک‌های نرم یا مموری فوم استفاده نکنند. در این صورت احساس می‌کنند که درون تشک گیر افتاده‌اند. البته تشکی که گودی کمر را به‌خوبی پوشش دهد و انحنای ستون فقرات را حفظ کند بهترین انتخاب است. زیرا باعث می‌شود تا ستون فقرات در خواب، فشار کمتری را تحمل کند از مشکلات مختلف کمر مانند آرتروز و دیسک کمر جلوگیری شود. 

۵ نکته مهم در هنگام خرید تشک

۵- چه مقدار بودجه برای خرید تشک در نظر گرفته‌اید؟

همه افراد دوست دارند تا تشکی با بهترین خصوصیات را خریداری کنند. اما این تشک‌ها اکثراً قیمت بالایی دارند. قبل از خرید باید حداقل و حداکثر بودجه خود را مشخص کنید. البته واضح است که خرید تشک با‌‌کیفیت در طولانی مدت مانند یک سرمایه‌گذاری سودمند برای سلامتی بدن خواهد بود. 

خرید قسطی بهترین تشک‌های موجود در بازار از بلج

نکات مهم خرید تشک، توجه به ابعاد، کیفیت پارچه و فنر، میزان نرمی یا سفتی، طبی‌بودن یا نبودن و همچنین قیمت آن است. از آن جایی که مدت زمان زیادی از شبانه‌روز را روی تشک سپری می‌کنیم، کیفیت حرف اول را می‌زند. زیرا تشک های بی‌کیفیت باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود.

  • افزایش استرس
  • کمردرد
  • افزایش احتمال بروز افسردگی
  • ضعف در سیستم دفاعی بدن

همه این مشکلات اهمیت خواب خوب در شبانه‌روز را نشان می‌دهند. اما هر‌چقدر کیفیت تشک بالا‌تر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. با این حال شرکت بلج برای رفاه حال همه مردم ایران، امکان خرید قسطی بهترین تشک‌های موجود در بازار ایران را فراهم کرده است. همچنین با خرید بالای ۳ میلیون تومان ارسال به سراسر کشور رایگان خواهد بود. علاوه بر این فروشگاه بلج با حذف واسطه‌ها، محصولات را با قیمت کارخانه به مشتریان ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر از تنوع بالای محصولات به سایت Bolej.ir مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۵۳۱۳۸ تماس بگیرید تا کارشناسان فروشگاه بلج شما را برای خریدی مطمئن راهنمایی کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز