خبرگزاری کار ایران

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹ و مزایا و معایب آن‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۱۳

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹

گوشی پوکو x3 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ از جمله دو گوشی میان رده پرطرفدار برند شیائومی به حساب می‌آیند. در این مقاله به مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹ می‌پردازیم. این روزها با توجه به تفاوت‌های ریز و درشتی که گوشی‌های موبایل دارند، انتخاب یک گوشی خوب می‌تواند یک دغدغه برای مخاطبان به شمار بیاید. در ادامه این دو گوشی را از نظر خصوصیات، مزایا و معایب با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹ از نظر کیفیت ساخت

یکی از مهمترین وجوه تمایز‌ در مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹، طراحی و ساخت آن‌ها است. قاب پشتی گوشی شیائومی Note 9، از جنس شیشه بوده و طرحی براق دارد. از طرفی در تولید قاب پشتی گوشی پوکو X3، از مواد پلاستیکی استفاده شده است و طرحی که برای آن در نظر گرفته شده ترکیبی از براق و مات است. از طرفی قاب پشتی گوشی پوکو با یک خط به سه قسمت تقسیم شده است.

از طرف دیگر جایگاه فریم‌های دوربین در هر دو گوشی پوکو X3 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۹، در قسمت بالایی گوشی و وسط قاب آن قرار دارد. اما تفاوت قابل توجهی که درباره فریم دوربین‌های این دو گوشی وجود دارد این است که در گوشی شیائومی ردمی نوت 9، طرح دور دوربین به شکل مستطیلی است در حالی که در گوشی پوکو، طرح دور دوربین دایره‌ای شکل است. همچنین در پایین قاب پشتی گوشی پوکو با فونت به نسبت بزرگی واژه POCO نوشته شده است. در گوشی ردمی نوت 9 نیز عبارت Redmi به صورت ریزی نوشته شده است.

همچنین لازم به ذکر است که در فریم اطراف گوشی شیائومی ردمی نوت 9، از مواد پلاستیکی استفاده شده اما فریم اطراف گوشی پوکو ایکس 3، از آلومینیوم ساخته شده است. در سمت راست هر دو گوشی نیز کلیدهای کم و زیاد کردن صدا و خاموش/روشن تعبیه شده است. در قسمت بالایی دو گوشی نیز اینفرارد و میکروفون دوم قرار گرفته است که در گوشی poco x3 ، علاوه بر این موارد اسپیکر دوم نیز دیده می‌شود.

در قسمت چپ هر دو گوشی پوکو X3 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۹، خشاب سیم کارت و کارت حافظه قرار گرفته است. در فریم پایینی نیز اسپیکر و میکروفون اصلی گوشی، درگاه Type C و جک 3.5 میلی متری برای صدا جای داده شده‌اند.

از نظر شکل کلی، ابعاد هر دو گوشی در یک حول و حوش قرار داشته و نمی‌توان یکی را بر دیگری ترجیح داد. گوشی نوت 9 دارای وزن تقریبی 209 گرم و ضخامت 8.8 میلی متر است. از طرفی گوشی پوکو ایکس سه، 215 گرم وزن و 9.4 میلی متر ضخامت دارد.

از طرفی در مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹ از نظر صفحه نمایش نیز هر دو گوشی به شدت به هم شباهت دارند. هر دو گوشی دارای اندازه 6.67 اینچی هستند که نسبت نمایشگر به بدنه نیز در آن‌ها حدود 85 درصد است. در صفحه هر دو گوشی پوکو و نوت 9 نیز پانچ هول برای قرار گیری دوربین سلفی تعبیه شده است.

گوشی پوکو X3، در دو رنگ آبی و خاکستری تولید و روانه بازار شده‌، در حالی که گوشی شیائومی ردمی نوت 9، در سه رنگ آبی، خاکستری و سفید تولید و عرضه شده است. با توجه به تمام موارد ذکر شده، نمی‌توان از نظر ساختار یکی از این دو گوشی را نسبت به دیگری برتر دانست. با این وجود قاب پشتی گوشی شیائومی ردمی نوت 9، باکیفیت‌تر از پوکو است، در حالی که گوشی پوکو فریم بهتری نسبت به ردمی نوت دارد. در نهایت مهمترین عامل در انتخاب یکی از این دو گوشی از نظر کیفیت ساخت، سلیقه خریدار خواهد بود.

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹ از نظر صفحه نمایش

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹ و مزایا و معایب آن‌ها

همانطور که ذکر شد، از نظر صفحه نمایش گوشی پوکو X3 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۹، هم اندازه بوده و اندازه‌ای در حدود 6.67 اینچ دارند. نمایشگر گوشی پوکو X3 از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن آن FHD+ است. همچنین این گوشی از تراکم پیکسلی 395 بهره می‌برد. پنل گوشی پوکو دارای نرخ نوسازی 120 هرتزی بوده و از محتوای HDR10 پشتیبانی می‌کند.

از طرفی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 نیز از پنل نوعIPS  و با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. همچنین تراکم پیکسلی گوشی نوت 9 مشابه گوشی پوکو و برابر 395 است. صفحه نمایش گوشی ردمی نوت از نرخ نوسازی 60 هرتزی بهره می‌برد.

نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت 9.

در مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹ از نظر نرخ نوسازی، گوشی پوکو کیفیت بهتری نسبت به گوشی شیائومی ردمی نوت 9 دارد و محصول جذاب‌تری به نظر می‌رسد. از طرفی نرخ نوسازی بالاتر گوشی پوکو ایکس باعث شده تا صفحه نمایش روان‌تر و بهتری داشته باشد.

همچنین میزان روشنایی پنل هر دو گوشی، در حالت دستی در حدود 460 نیت است که روشنایی قابل قبولی به حساب می‌آید. از طرفی میزان روشنایی گوشی پوکو X3 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ در حالت خودکار تا حدود 630 نیت هم افزایش می‌یابد که مقدار قابل توجهی مخصوصا برای محیط‌های باز است.

در کل، صفحه نمایش هر دو گوشی تقریبا یکسان است. از طرفی از آنجایی که رزولوشن و پنل کاربری دو گوشی دقیقا مشابه است، کیفیت تصویر مشابهی هم دارند که البته نسبت به قیمت این گوشی رضایت بخش و قابل قبول هم هست. برای مشاهده قیمت روز گوشی به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹ از نظر نرم افزار و رابط کاربری

یکی دیگر از بخش‌های کلیدی یک گوشی که البته به سلیقه مشتری هم وابسته است رابط کاربری است. رابط کاربری هر دو گوشی پوکو x3 و شیائومی Note 9 از جمله باکیفیت‌ترین انواع رابط کاربری در بین گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و امکانات گوناگونی دارد.

به طور کلی رابط کاربری Miui به کاربر قابلیت شخصی سازی می‌دهد که این موضوع بسیار فوق العاده است و کاربر می‌تواند حتی آیکون‌ها را نیز بنا به سلیقه خود تغییر دهد که این موضوع حتی در گوشی‌های سامسونگ هم تا این اندازه به چشم نمی‌خورد.

لازم به ذکر است که هر دو گوشی پوکو x3 و شیائومی Note 9 دارای جدیدترین نسخه نرم افزاری موجود در بازار یعنی Miui 12 بوده و بر مبنای اندروید 12 کار می‌کنند. با این وجود، این احتمال وجود دارد که یک بروز رسانی دیگر نیز دریافت کنند که رابط کاربری این گوشی را تا میزان بسیار زیادی جذاب می‌سازد.

مقایسه اسپیکر دو گوشی پوکو X3 و شیائومی نوت 9

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹ و مزایا و معایب آن‌ها

برای گوشی شیائومی ردمی نوت 9 یک اسپیکر تکی در نظر گرفته شده است که باعث می‌شود صدایی که توسط این گوشی تولید می‌شود مونو باشد. در خصوص گوشی پوکو X3 اما بحث فرق می‌کند. گوشی پوکو ایکس 3، دارای اسپیکرهای استریو است.

به صورت کلی صدایی که از گوشی پوکو X3 به گوش می‌رسد، بسیار جذاب‌تر و گیراتر از صدایی است که از گوشی ردمی نوت 9 شنیده می‌شود. از طرفی گوشی پوکو X3 دارای شفافیت صدای بالاتری نسبت به گوشی شیائومی ردمی نوت 9 است. در نتیجه با در نظر گرفتن تمامی این موارد می‌توان به این نتیجه رسید که گوشی پوکو X3 از نظر اسپیکر یک پله بالاتر از گوشی شیائومی ردمی نوت 9 است.

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹ از نظر باتری

اولین چیزی که در مقایسه پوکو X3 با شیائومی نوت ۹ باید ذکر شود، کیفیت بالای باتری‌های هر دو گوشی است. ظرفیت باتری گوشی ردمی نوت 9 برابر 5020 میلی آمپر ساعت و ظرفیت گوشی پوکو نیز به میزان اندکی بالاتر و حدود 5160 میلی آمپر ساعت است.

باطری هر دو گوشی در استفاده‌های نرمال روزمره قابلیت دوام آوردن شارژ تا حدود یک و نیم روز را دارند که عملکرد قابل قبولی به حساب می‌آید. از نظر شارژ هم، هر دو گوشی دارای شارژهای سریع و باکیفیتی هستند. شارژر گوشی شیائومی ردمی نوت 9 یک شارژر 30 واتی و شارژر گوشی پوکو X3 شارژری 33 واتی است. کیفیت بالای شارژرها باعث شده تا هر دو گوشی ظرف مدتی در حدود 75 دقیقه از صفر درصد شارژ به 100 درصد شارژ برسند.

مقایسه دو گوشی از نظر سخت افزار و عملکرد آن

در خصوص سخت افزار این دو گوشی، لازم به ذکر است که گوشی شیائومی ردمی نوت 9 دارای تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون G720 است. این تراشه دارای پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای است. از طرفی گوشی پوکو X3 از تراشه 8 نانومتری اسپندراگون G732 استفاده می‌کند و دارای پردازنده 8 هسته‌ای می‎باشد.

از نظر حافظه داخلی، گوشی پوکو ایکس 3 دارای دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی بوده و با رم 6 و 8 گیگابایت عرضه شده است که گوشی ردمی نوت نیز از این نظر کاملا مشابه گوشی پوکو است. علاوه بر این هر دو گوشی پوکو x3 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی می‌کنند.

مقایسه سخت افزار دو گوشی پوکو و شیائومی نوت 9.

مقایسه پوکو x3 با شیائومی نوت ۹ از نظر دوربین

یکی از مهمترین پارامترها در خرید گوشی هوشمند در این روزها، دوربین گوشی است. با توجه به نقشی که دنیای دیجیتال در زندگی روزمره ما ایفا می‌کند، عکس و فیلم جایگاه خاصی پیدا کرده و یکی از مهمترین پارامترها برای خریداران، کیفیت دوربین گوشی است. هر دو گوشی پوکو X3 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ دارای چهار دوربین اصلی، دوربین پرتره، دوربین فوق عریض و دوربین ماکرو هستند. در ادامه به بررسی دقیق تمامی این دوربین‌ها و نقاط ضعف و قدرتشان می‌پردازیم.

از نظر دوربین اصلی، گوشی ردمی نوت دارای سنسور 64 مگاپیکسلی ساخت شرکت سامسونگ مدلBright S5KGW1 است. این دوربین به خوبی از فوکوس خودکار تشخیص فاز‌های مختلف در تصویر پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض تصاویری 16 مگاپیکسلی را ثبت می‌کند. در خصوص گوشی پوکو X3 اما برند شیائومی به سراغ دوربین‌های 64 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی و مدل IMX682 Exmor RS رفته است. این دوربین‌ها نیز از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کنند.

لازم به ذکر است که کیفیت تصاویر به ثبت رسیده توسط هر دو گوشی با توجه به اینکه در دسته گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرند بسیار خوب است. از طرفی تصاویر گرفته شده توسط این دو گوشی مشابه هم است و تفاوت چندانی با هم ندارد. لذا نمی‌توان دوربین هیچ کدام از دو گوشی پوکو X3 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ را برتر از دیگری دانست.

از نظر دوربین فوق عریض اما مسئله کمی فرق می‌کند. گوشی پوکو X3 دارای دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی است، در حالی که گوشی شیائومی ردمی نوت 9 دارای دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی می‌باشد. با این وجود دوربین فوق عریض هر دو گوشی پوکو و نوت 9 کیفیت خوبی دارد اما نسبت به هم دارای جزئیات زیادی است. در کل می‌توان ادعا کرد که دوربین فوق عریض گوشی پوکو X3 کیفیت بالاتری نسبت به گوشی ردمی دارد هرچند این اختلاف تقریبا ناچیز است.

دوربین ماکرو در گوشی ردمی نوت، دارای سنسور 5 مگاپیکسلی است و علاوه بر آن از فوکوس خودکار بهره می‌برد که کار تصویر برداری را بسیار ساده‌تر کرده است. از طرفی دوربین ماکرو گوشی پوکو X3، دارای سنسور 2 مگاپیکسلی و فاقد فوکوس خودکار است. لذا واضح است دوربین ماکرو گوشی شیائومی ردمی نوت 9 به مراتب عملکرد بهتری نسبت به دوربین ماکرو گوشی پوکو دارد.

از نظر دوربین پرتره اما هر دو گوشی دارای سنسورهای 2 مگاپیکسلی بوده و کیفیت به نسبت قابل قبولی را با توجه به اینکه جزو گوشی‌های میان رده هستند ارائه می‌دهند. علاوه بر این تفاوت چندانی میان دوربین پرتره این دو گوشی وجود ندارد.

لذا با توجه به نکات ذکر شده، دوربین اصلی و دوربین پرتره این دو گوشی عملکرد کاملا مشابهی دارد. از طرفی دوربین ماکرو گوشی ردمی با توجه به اینکه سنسور 5 مگاپیکسلی دارد، از کیفیت بهتری نسبت به گوشی پوکو X3 برخوردار است. از نظر دوربین فوق عریض اما ماجرا برعکس می‌شود. دوربین فوق عریض گوشی پوکو 13 مگاپیکسلی بوده و کیفیت بهتری نسبت به دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی گوشی ردمی نوت 9 دارد.

جمع بندی

در پایان این مقاله و مقایسه پوکو X3 با شیائومی نوت ۹ لازم به یادآوری است که هر دو گوشی جزو بهترین گوشی‌های میان رده شیائومی به حساب می‌آیند که توانسته‌اند نظرات مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند. از نظر ظاهری هر دو گوشی تفاوت‌هایی با هم دارند. با این وجود از نظر سخت افزاری، نرم افزاری و عملکرد، تفاوت چشمگیری بین این دو گوشی به چشم نمی‌خورد.

در خصوص انتخاب شکل و طراحی گوشی، سلیقه حرف اول را می‌زند اما با توجه به نظرات مخاطبان، گوشی شیائومی نوت 9 طراحی شکیل‌تری دارد. از نظر نمایشگر این دو گوشی اما، گوشی پوکو X3به دلیل بهره بردن از نرخ نوسازی 120 هرتزی کیفیت بالاتری نسبت به گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ دارد. همچنین اسپیکر پوکو به دلیل استریو بودن کیفیت بهتری دارد. در بقیه موارد اما تفاوت چندانی بین دو گوشی پوکو x3 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۹ به چشم نمی‌خورد. 

برای خرید گوشی به فروشگاه لوازم دیجیتال مبیت سر بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز