خبرگزاری کار ایران

دیدنی‌ترین خانه‌های تاریخی مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۴۹۱

اگر قصد رفتن به شهر مشهد را داشتید، حتما این مقاله‌ را بخوانید و با خانه‌های تاریخی این شهر آشنا شوید و در سفر به این شهر، از آنها دیدن کنید.

خانه تاریخی داروغه

یکی از خانه‌های تاریخی معروف شهر مشهد که از دوران قاجاریه به جای مانده است، خانه تاریخی داروغه می‌باشد. این خانه‌ی تاریخی در آن زمان به دستور داروغه وقت مشهد ساخته شد و این روزها برای بازدید عموم، در دسترس است و می‌توانید به آن بروید و از آن دیدن کنید. نکته جالب این خانه‌ی تاریخی این است که به دست معماران و بناهای روس ساخته شده و اگر از آن بازدید کنید، از هنر معماری روس در آن خانه، قطعا لذت خواهید برد.

 

خانه تاریخی امیری

یکی دیگر از خانه‌های تاریخی مشهد که مانند خانه داروغه، در دوران قاجار ساخته شده، خانه‌ی تاریخی امیری‌ست که در خیابان نواب صفوی این شهر قرار گرفته است. این خانه که توسط بهترین معماران وقت آن زمان ساخته شده، محل سکونت خانواده امیری بوده و این روزها عموم مردم می‌توانند از آن بازدید کنند.

برای خرید بلیط پرواز داخلی به لینک https://www.snapptrip.com/flights مراجعه کنید.

 

 

خانه تاریخی ملک

خانه‌ی تاریخی ملک نیز مانند دو خانه‌ی دیگر، در دوران قاجار ساخته شده و این روزها به یکی از آثار دیدنی تاریخی شهر مشهد تبدیل شده است. این خانه برای اینکه مردم بتوانند از آن بازدید کنند، حدود 20 سال پیش مورد بازسازی قرار گرفت. مالکیت این خانه تاریخی در اختیار یکی از نیکوکاران مشهد بوده که در زمینه املاک فعالیت می‌کرده و بعدها، بخش زیادی از دارایی‌شان را وقف کردند.

 

خانه تاریخی توکلی

آخرین خانه تاریخی شهر مشهد که قرار است آن را معری کنیم، خانه تاریخی توکلی‌ست. این خانه تاریخی نیز که از دوران قاجار بجا مانده است، حدود 200 سال پیش ساخته شده و متعلق به یکی از تاجران معروف این شهر بوده است. این خانه بعدها توسط خانواده توکلی خریداری شد و به همین دلیل این روزها به آن خانه تاریخی توکلی می‌گویند. این خانه که فاصله کمی تا حرم مطهر امام رضا (ع) دارد، برای بازدید عموم در دسترس است.

شما می‎‌توانید از لینک https://www.snapptrip.com/bus/ بلیط اتوبوس مشهد را بصورت آنلاین بخرید.

 

سفر هوایی به مشهد

برای سفر به مشهد با هواپیما و خرید بلیط پرواز مشهد تهران با قیمت مناسب برای رفت و برگشت به این شهر، از طریق وبسایت اسنپ تریپ اقدام کنید.

سپس مبدا و مقصد و تاریخ پروازتان را مشخص کنید و از بین بلیط‌های موجود، بلیط مورد نظرتان را خریداری نموده و هزینه آن را آنلاین پرداخت کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز