خبرگزاری کار ایران

چه محصولاتی برای از بین بردن جوش پوست موثر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۹۲

شایع‌ترین اختلال پوستی، جوش و آکنه است؛ اما، راحت‌ترین روش‌های درمان را دارد. یک روتین مناسب پوست مستعد جوش، که شامل محصولات درمانی مانند ضد جوش و محصولات مراقبتی مانند ضد آفتاب باشد، سریع‌ترین راه درمان است؛ البته، بروز جوش و آکنه علل متفاوتی دارد. شناخت علل به درمان بهتر پوست شما کمک می‌کند. در این مطلب، به معرفی و بررسی علل بروز جوش و آکنه می‌پردازیم؛ سپس، روتین مناسب پوست‌های مستعد جوش را آموزش می‌دهیم.

علل بروز جوش و آکنه

تولید بیش از حد چربی از غدد چربی زیر پوست موجب ایجاد جوش‌ها می‌شود. عوامل متعددی در تشدید این اختلال پوستی تأثیرگذارند؛ بنابراین، رفع عوامل موجب درمان راحت‌تر پوست است. در ادامه، برخی از مهم‌ترین علل بروز جوش‌ها معرفی و بررسی خواهد شد.

  • تغییرات هورمونی: تغییرات هورمونی مهم‌ترین عامل ایجاد جوش‌ها است. افزایش سطح آندروژن در بدن موجب تولید بیش از حد چربی پوست می‌شود. آندروژن همان هورمونی است که در زمان بلوغ جنسی و قاعدگی ترشح می‌شود. روتین پوستی امکان کنترل میزان چربی پوست و جلوگیری از ایجاد جوش در زمان تولید آندروژن را دارد.
  • رژیم غذایی چرب: مصرف برخی مواد غذایی بر تشدید شدت ترشح چربی پوست تأثیرگذار است. مصرف غذاهایی با قند و چربی زیاد میزان جوش و آکنه را افزایش می‌دهد. برخی داروهای خاص نیز بر افزایش میزان جوش تأثیرگذار است. کنترل روتین غذایی به اراده‌ی شما بستگی دارد؛ اما، روتین پوستی وضعیت پوست شما را بهبود می‌بخشد. اگر تمایل به بهبود کامل پوست خود دارید، رژیم غذایی خود را نیز کنترل کنید.
  • اضطراب زیاد: احتمالاً، اضطراب تأثیر مستقیم بر میزان جوش‌ها ندارد؛ یعنی، به واسطه‌ی تأثیر بر سطح هورمون‌ها موجب ایجاد جوش‌های بیشتر می‌شود. در هر صورت، اضطراب جوش‌های شما را بدتر می‌کند. در نتیجه، کاهش اضطراب بر بهبود پوست شما و تأثیرگذاری بهتر روتین پوستی مؤثر است.
  • لوازم آرایش نامناسب: مهم‌ترین قدم برای انتخاب لوازم آرایش این است که پوست خود را بشناسید. اگر پوست چرب و مستعد جوش دارید، استفاده از لوازم آرایش کرمی بر پایه‌ی روغن موجب بسته شدن منافذ پوست شما و ایجاد جوش می‌شود. در نتیجه، شما باید همه‌ی محصولات پوستی خود را مطابق نوع پوست خود خریداری کنید؛ حتی، ضد آفتاب که خاصیت مراقبتی دارد، اگر مطابق نوع پوست شما انتخاب نشود موجب ایجاد مشکلات پوستی جدید می‌شود. در نتیجه، لوازم آرایش مناسب پوست خود را تهیه کنید؛ سپس، روتین خود را انجام دهید.
  • آلودگی‌ها و باکتری‌ها: تجمع آلودگی‌ها و باکتری‌ها بر سطح پوست موجب افزایش جوش می‌شود؛ چون، منافذ پوست را می‌بندد. شستشوی مداوم پوست بهترین روش کنترل میزان آلودگی پوست است. روتین مناسب پوست شما را در برابر این عامل جوش حفظ می‌کند.

چه محصولاتی برای از بین بردن جوش پوست موثر است؟

روتین پوست‌های مستعد جوش

روتین پوست‌های مستعد جوش نوعی پیشگیری و درمان همزمان است؛ اما، باید مداوم باشد. تعهد به روتین پوست مهم‌ترین وظیفه‌ی شماست. در ادامه، روتین پوست مستعد جوش آموزش داده می‌شود. محصولات را خریداری کنید و پوست خود را بهبود ببخشید.

پوست خود را با شوینده‌ی مناسب بشویید.

شستشوی پوست تأثیر مهمی در بهبود شرایط پوست شما دارد؛ چون، عوامل خارجی ایجاد کننده‌ی جوش را از روی پوست حذف و منافذ پوست شما را باز می‌کند. در حقیقت، پوست شما با شستشوی مناسب آماده‌ی جذب محصولات درمانی از طریق منافذ باز پوست می‌شود.

ابتدا پوست خود را مرطوب کنید؛ سپس، مقدار مناسبی از شوینده‌ی خود بردارید. شستشوی پوست آسیب‌دیده‌ی خود را به آرامی انجام دهید؛ چون، شستشوی خشن‌تر به معنای بهتر نیست و آسیب‌زننده است. سعی کنید، نواحی آسیب‌دیده‌ی پوست خود را تحریک نکنید. در نهایت، پوست تمیز خود را با حوله‌ای تمیز خشک کنید. خشک کردن پوست را با گذاشتن و برداشتن حوله به صورت ضربه‌ای انجام دهید.

از ضد جوش استفاده کنید.

ضد جوش برای پوست‌های مستعد جوش خاصیت پیشگیری و درمانی دارد؛ بنابراین، مهم‌ترین مرحله‌ی روتین مخصوص پوست‌های مستعد جوش است. این محصول از طریق منافذ باز پوست جذب می‌شود و نواحی آسیب‌دیده را درمان می‌کند.

به اندازه‌ی یک عدس از ضد جوش خود بردارید و بر روی نواحی آسیب‌دیده‌ی پوست خود پخش کنید. نواحی آسیب‌دیده شامل جوش‌ها، جای جوش‌ها و نواحی ملتهب مستعد جوش است. حتماً، ضدجوش را بر روی پوست خود ماساژ دهید؛ چون، جذب بهتر صورت می‌گیرد. این محصول دوره‌ی درمان دارد؛ بنابراین، باید مداوم انجام شود که نتیجه بدهد. حتماً، دوره‌های درمان خود را تکمیل کنید.

مرطوب‌کننده بزنید.

ضد جوش پوست شما را خشک می‌کند؛ بنابراین، مرطوب کننده و آبرسان نجات‌بخش پوست شما خواهد بود. حتماً، مرطوب‌کننده‌ی بر پایه‌ی آب با خاصیت آبرسانی قوی استفاده کنید؛ چون، مرطوب‌کننده‌های بر پایه‌ی روغن پوست شما را چرب می‌کند و مناسب پوست‌های مستعد جوش نیست. مرطوب‌کننده‌ی با ساختار ژل مناسب‌ترین مرطوب‌کننده‌های پوست مستعد جوش است.

از ضد آفتاب استفاده کنید.

ضد آفتاب محافظ پوست شما در برابر نور خورشید است. نور خورشید حاوی اشعه‌های مضری است که موجب پیری زودرس، چین و چروک، لک و جوش پوست می‌شود. در نتیجه، استفاده از ضد آفتاب نوعی مراقبت است که پوست شما را از آسیب‌های پوستی بیشتر حفظ می‌کند.

معمولاً، داروهای درمانی پوست شما را مستعد آسیب بیشتر در برابر نور خورشید می‌کند؛ مثلاً، ضد جوش حاوی ترکیبات لایه‌بردار ملایم است. لایه‌برداری پوست موجب رفع جای جوش می‌شود؛ اما، پوست شما را در برابر نور خورشید بی‌دفاع می‌کند. در حقیقت، پوست‌های مرده‌ی صورت نوعی محافظ در برابر نور خورشید است که در هنگام لایه‌برداری حذف می‌شود؛ بنابراین، پوست شما محافظ طبیعی خود را از دست داده است و به محافظت خارجی بیشتر نیاز دارد. در نتیجه، استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب پوست مستعد جوش حافظ پوست شما در برابر مشکلات پوستی دیگر است.

چه محصولاتی برای از بین بردن جوش پوست موثر است؟

خانومی به  فکر سلامت پوست شماست

فروشگاه اینترنتی خانومی اولین و جامع‌ترین ارائه دهنده‌ی محصولات تخصصی آرایشی، بهداشتی و مراقبتی پوست و مو در ایران است. این فروشگاه محصولات خود را از ۲۵۰ برند معتبر داخلی و خارجی بدون واسطه تهیه می‌کند؛ بنابراین، منصفانه‌ترین قیمت بازار را دارد. شما می‌توانید انواع محصولات مورد نیاز برای روتین مخصوص پوست خود را با تضمین اصالت کالا از این فروشگاه معتبر خریداری کنید؛ چون، خانومی به فکر سلامت پوست و موی شماست!

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز