خبرگزاری کار ایران

خرید تجهیزات ترافیکی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۲۷۵

در روی کره زمین، روز به روز جمعیت جهانی در حال افزایش است. افزایش جمعیت و استفاده افراد از اتومبیل ها باعث شده، تعداد تصادفات و تخلفات رانندگی، بالاتر برود. برای مقابله با وضعیت حال حاضر و کاهش تلفات رانندگی، باید به سمت خرید تجهیزات ترافیکی برویم. تجهیزات ترافیکی نظم لازمه را در جاده ها و مسیر های تردد اتومبیل، برقرار می کنند، بنابراین استفاده از آن ها امری ضروری است.

تجهیزات ترافیکی چیست؟

بهتر است قبل از این که به سراغ خرید تجهیزات ترافیکی برویم، اطلاعاتی کلی در رابطه با این وسایل به دست آوریم. این تجهیزات، از مهم ترین محصولات برای برقراری امنیت، به حساب می آیند. استفاده از این وسایل باعث می شود که ترافیک شهری را مدیریت کنیم و امنیت سرنشینان درون خودرو را افزایش دهیم. تجهیزات ترافیکی دارای انواع بسیار زیادی هستند که هرکدام از آن ها کاربردی دارند و یادگیری کاربردشان برای رانندگان، امری ضروری است.

از انواع تجهیزات ترافیکی می توان به کله قند و استوانه ترافیکی و بشکه ترافیکی و ... اشاره کرد. از این وسایل، می توان در ورودی و خروجی خیابان ها، معابر عمومی، انتها و ابتدا کوچه و ... استفاده کرد. البته باید از این وسایل، به جا و در مکان درست خود استفاده کرد. اگر یکی از تجهیزات ترافیکی را در مسیر درست خود قرار نگیرد، علاوه بر این که موجب اشتباه دیگران و تصادف می شود، ترافیک نیز ایجاد می کند. به همین دلیل در ادامه همراه ما باشید تا با چند نمونه از این وسیله ها آشنا شوید.

انواع تجهیزات ترافیکی و کاربردشان

در خرید تجهیزات ترافیکی، بهتر است که از قبل شناختی درباره این وسایل داشته باشید. انواع آن ها را بشناسید و کاربردشان را بدانید.

  • کله قندی ترافیک

از تجهیزات ترافیکی است که به وفور از آن استفاده می شود. از این وسیله می توان در شرایط مختلف استفاده کرد. مهم ترین کاربردی این کله قند ها دارند، این است که به شما نشان دهند، در ادامه مسیر خطری وجود دارد. به طور کلی کله قند یک علامت هشدار دهنده در جاده ها و مسیر های ویژه است. در حال حاضر این وسیله با دو نوع ثابت و تاشو در دسترس است.  در ساخت کله قندی ها، از متریال مناسبی استفاده می شود، به همین دلیل انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد و در عین حال بسیار بادوام است.

  • استوانه ترافیکی

استوانه ها نیز به مانند کله قندی ها، در بسیاری از موارد استفاده می شوند. استوانه های ترافیکی، در حال حاضر با رنگ و ابعاد مختلف وجود دارد کهمی توان با خرید تجهیزات ترافیکی به مانند استوانه، ترافیک شهری را کنترل کرد. این وسیله بیشتر مختص ایمن سازی معابر است و معمولا در مکان هایی همانند بیمارستان و پاساژ و فرودگاه و ... استفاده می شود. از استوانه ترافیکی، در کنترل ورود و خروج به پارکینگ ها نیز استفاده می شود.

خرید تجهیزات ترافیکی

  • بشکه های ترافیکی

بشکه ترافیکی بشکه هایی زرد رنگ هستند که معمولا برای هشدار دادن به رانندگان در محدوده خاصی  می باشد. معمولا از این بشکه ها در کنار نیوجرسی ترافیکی، استفاده می کنند. متریال و نوع ساخت این بشکه ها، به گونه ای است که اگر خودرویی به آن ها برخورد کند، آسیب و ضرری به خودرو وارد نشود. از مهمترین کاربردهای این تجهیزات، می توان به جلوگیری از ورود به افراد به مکان کارکنان و حفظ حریم کاری کارکنان و امنیت آن ها اشاره کرد.

خرید تجهیزات ترافیکی

  • راهبند ها

 راهبندها، نوعی دیگر از تجهیزات ترافیکی هستند که با خرید آن ها، می توانید از ورود و خروج افراد به مکان های خاص جلوگیری کنید. راهبندها، دارای انواع خاصی هستند ولی اکثرا از نوع الکتریکی آن ها استفاده می شود. راهبند از نوع الکتریکی، برای ایمنی پارکینگ و همچنین سیستم مدیریت پارکینگ، مناسب تر است. راهبندها، با توجه به آنتن برد بلندی که دارند، می توانند به خوبی از ورود و خروج وسایل نقلیه، جلوگیری کنند. نوعی از راهبندها وجود دارند که برای مسدود کردن مسیر به صورت موقت، استفاده می شود. جنس آن ها از فلز است و به آن ها راهبندهای دستی می گویند.

  • نیوجرسی ترافیکی

در امر خرید تجهیزات ترافیکی، یکی از مهم ترین وسایل که کاربردهای مختلفی در جاده های دارد، نیوجرسی ترافیکی است. نیوجرسی در دو نوع سیمانی و پلاستیکی وجود دارد و بیشتر به عنوان مسدود کننده مسیر از آن ها استفاده می شود. از نیوجرسی های پلاستیکی معمولا به عنوان مسدود کننده های موقت استفاده می کنند. در مقابل از نیوجرسی های سیمانی معمولا به عنوان مسدود کننده های دائمی استفاده می کنند. از این تجهیزات، برای حفظ جان و امنیت عابرین و کارگران و ... استفاده می شود. معمولا در ورودی بعضی از مکان های تفریحی، نیوجرسی وجود دارد تا از ورود وسایل نقلیه جلوگیری کند.

  • آینه های جاده ای

در خرید تجهیزات ترافیکی، یکی از مهم ترین عوامل، خرید آینه های جاده ای است. در واقع این وسیله از بروز بسیاری از تصادفات، جلوگیری می کند. آمار ها و شواهد، نشان داده که بیشتر حوادث مربوط به مکان هایی است که افراد، دید کافی ندارند. همین امر موجب شده تا به آینه های جاده ای، اهمیت زیادی داده شود. در حال حاضر از آینه های محدب برای سرپیچ های شلوغ و پر تردد و مکان های که دید کافی نیست، استفاده می شود.

  • سرعت گیرها

نوعی دیگر از تجهیزات ترافیکی است که در انواع مختلف وجود دارد. انواع سرعت گیر ها، لاستیکی و آسفالتی و ... هستند. بعضی از رانندگان سرعت بسیار زیادی دارند و این سرعت غیر مجاز، تلفات بسیاری را در پی خواهد داشت. بهترین راهکار برای مقابله با این سرعت زیاد، سرعت گیر ها هستند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز