خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید دزدگیر اماکن ، خانه و فروشگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۵۰۲

آرامش یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر انسانی است که همواره برای رسیدن به آن تلاش می کند و ترس و نگرانی از دست دادن سرمایه هایی که سال ها برای آن زحمت کشیده همیشه برایمان آزاردهنده است. سرقت از منزل یکی از نگرانی هاست که در هنگام خروج از خانه و موقع سفر با آن مواجه هستیم. دزدگیر اماکن یکی از اصولی ترین و پر کاربرد ترین سیستم های حفاظتی است که باعث میشود با قوت قلب خیلی بیشتری نسبت به قبل خانه یا محل کار خود را ترک نمایید.

در ادامه بیشتر با سیستم های اعلام سرقت آشنا خواهید شد و در انتهای مقاله می توانید به تنهایی بهترین انتخاب و خرید دزدگیر اماکن را برای محل مورد نظرتان داشته باشید.

آشنایی با دزدگیر ضد سرقت اماکن

دزدگیر ساختمان یا خانه نوعی سیستم امنیتی است که ساختمان را از ورود افراد غریبه و سارقین به واسطه داشتن چشمی های قرار داده شده در محیط ، محافظت نموده و در صورت بروز خطر و تحریک شدن سنسور چشمی دستگاه ساکنین را با زدن آژیر آگاه می کند. همچنین در سیستم های سیمکارتی یا تلفن ثابت با ارسال پیامک و زنگ زدن به کاربر او را از احتمال سرقت مطلع می سازد تا کاربر در سریع ترین زمان بهترین تصمیم را بگیرد. این سیستم اعلام سرقت قابل نصب در کلیه ساختمان ها از جمله مغازه ها، بانک ها، فروشگاه ها، منازل مسکونی و طلا فروشی ها می باشد.

دزدگیر سیم کارتی یا تلفن ثابت

البته ذکر این نکته مهم و ضروری است که دلیلی ندارد بخواهیم  در هر فضایی و با هر نوع کاربری از بهترین دزدگیر اماکن که همان مدل سیمکارتی است استفاده نماییم. چراکه باید این نکته را در نظر گرفت که در مکانهایی با اهمیت کمتر می توان با صرف هزینه کمتر از دیگر دزدگیر ها استفاده نمود.

اجزاء دزدگیر اماکن

در ادامه به اجزا و تجهیزاتی که برای داشتن یک پکیج دزدگیر اماکن لازم است و متناسب با نیاز شما باید خریداری شود را شرح خواهیم داد.

سنسور

یکی از بخش های مهم در هنگام خرید دزدگیر خانه ، استفاده از سنسور های باکیفیت و معتبر است. چرا که این چشمی ها هستند که وظیفه تشخیص را بر عهده دارند و در صورت نداشتن کیفیت مطلوب ممکن است باعث تحریک اشتباهی شده و به غلط آژیر هشدار به صدا در آید.

چشمی یا سنسورهای مختلف با توجه به نوع مکانی که نیاز به محافظت دارد، به‌کار گرفته می‌شوند. دسته‌بندی مختلفی برای چشمی دزدگیر وجود دارد. مثلاً چشمی سیمی و چشمی بیسیم که بر اساس تکنولوژی ساخت آنها به وجود آمده است. دسته‌بندی دیگری از چشمی‌های دزدگیر وجود دارد که بر اساس عملکرد آنها است که در ادامه با هم خواهیم دید.

راهنمای خرید دزدگیر اماکن ، خانه و فروشگاهی

سنسور تشخیص حرکت

متداول‌ترین نوع سنسور که جهت دزدگیر خانه‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، سنسور حرکتی می‌باشد که با نام‌های چشمی، رادار، PIR و … نیز شناخته شده است. همانطور که از نام این سنسور مشخص است در صورت حرکت یک فرد در محیط متوجه ورود سارق شده و به شماره‌های ضروری پیغام هشدار ارسال می‌کند.

سنسور مگنت دزدگیر اماکن

این مدل سنسور دزدگیر اماکن ، مخصوص کنترل باز و بسته شدن در و پنجره‌ها می‌باشد. جهت ایمنی بیشتر، این سنسور راه‌های ورودی به ساختمان را پوشش می‌دهد و در صورت باز شدن درب و پنجره آژیر هشدار به صدا در می‌آید.

شوک سنسور یا سنسور لرزشی

این سنسور به ضربه و یا لرزش حساس است و بلافاصله فعال می‌شود. تصور کنید در یک مغازه طلا فروشی وجود این سنسور بسیار اهمیت دارد چرا که با هر ضربه اعم از شکستن شیشه ویترین، تخریب دیوارهای جانبی یا سقف مغازه، این سنسور فعال می‌شود.

دتکتور دود یا آشکارساز دود

در مکان‌هایی که آتش در آن به سرعت پخش می‌شود، وجود یک دزدگیر اماکن با سنسور آشکارساز دود، به شدت لازم است. مثلا در یک انبار کاغد تشخیص و هشدار به موقع آتش‌سوزی جلوی میلیاردها تومان خسارت را می‌گیرد و مانع از بین رفتن سرمایه می‌شود. این سنسورها معمولا به یک سیستم اطفای حریق مرکزی متصل هستند که از برق اصلی کارخانه پشتیبانی می‌شوند.

سنسور تشخیص گاز شهری

این سنسور به افراد کمک می‌کند تا از خطر نشت گازهای خطرناک مطلع شوند و به خصوص برای اشخاصی که حس بویایی آن‌ها ضعیف است، یک ضرورت محسوب می‌شود.

مزایا و معایب چشمی بی سیم

دزدگیرهای بدون سیم علاوه بر نصب آسان‌تر، می‌توانند به گونه‌ای نصب شود که کمتر در معرض دید قرار داشته باشد. اما مشکل اساسی این دزدگیرها خطاها و پالس‌های اشتباهی آن نسبت به دزدگیرهای سیمی است. این مشکل در اکثر دزدگیرهای جدید تا حدودی برطرف شده است. همچنین این نوع از دزدگیر اماکن نیاز به سرویس و تعمیر و نگهداری مداوم دارد. چرا که ممکن است در اثر تجمع افراد زیاد در آن محیط، باتری دزدگیر ضعیف شده‌باشد. در نهایت نیز دزدگیر از کار بیفتد.

مزایا و معایب سنسور باسیم

سنسور های باسیم بر خلاف مدل بی سیم قیمت پایین تری دارند و از دقت بالاتری نسبت به آنها برخوردار هستن اما در کنار اینها نصب سخت تری دارند چراکه نیاز به سیم کشی دارند و همین موضوع زمان زیادی را برای نصب آنها طلب می نماید ضمن اینکه هزینه سیم کشی و خود سیم را باید در نظر گرفت که تمام شده قیمت آن از سنسور های بی سیم بیشتر نباشد کمتر نیست.

پنل دزدگیر اماکن

پنل دزدگیر منازل همان مغز سیستم هشدار دهنده دزدگیر می‌باشد وظیفه آن دریافت سیگنال از سنسور و حسگرها و ارسال فرمان به هشدار دهنده‌ها مانند آژیر می‌باشد. همه دزدگیرهای که در اماکن مختلف مورد استفاده قرار می گردند برای کنترل کردن سایر اجزای به کار رفته در سیستم نیاز به یک دستگاه مرکزی دارند.

انواع پنل دزدگیر اماکن

دزدگیر خانه یا محل کار به شکل‌های مختلفی نظیر دزدگیر ساده که با تشخیص ورود غیر مجاز صرفا فقط آژیر می کشد، دزدگیر اماکن با تلفن کننده خط ثابت که در صورت اعلام هشدار تماسی با کاربر می گیرد و در انتها کامل ترین دزدگیر اماکن که دارای تلفن‌کننده سیمکارتی است و قابلیت های بیشماری نیز دارد تقسیم بندی می شود. نکته قابل توجه این است که در صورت قطع شدن خط تلفن بصورت عمدا و یا ناخواسته، سرویس‌دهی آن متوقف می‌شود و دیگر قابلیت تماس را ندارد. بنابراین دزدگیرهای اماکن که از نوع سیم کارتی می باشند قابل اعتمادتر و همچنین امنیت بیشتری نیز دارند.

دزدگیر اماکن فایروال یکی از برندهای بروز و خوش نام بازار است که در کنار ویژگی های خوبی که دارد از قیمت بسیار مناسبی نیز برخودار است فایروال همه اجزای مورد نیاز برای یک سیستم اعلام سرقت را تولید می نماید از پنل مرکزی تا چشمی و آژیر و .... برای خرید دزدگیر اماکن فایروال یکی از بهترین انتخاب ها برای داشتن یک سیستم دزدگیر مطمئن می باشد.

راهنمای خرید دزدگیر اماکن ، خانه و فروشگاهی

بلندگو یا آژیر دزدگیر منازل

معمولاً در دستگاههای دزدگیر، صدای قوی آژیر یک امتیاز بشمار می‌آید و اکثر مردم مایل هستند که صدای آژیر دزدگیر قوی باشد. وظیفه آژیر یا بلندگو دریافت سیگنال از پنل مرکزی و تبدیل این سیگنال به هشدار صوتی می‌باشد. آژیرها بنا به محل نصب ساختار ظاهری متفاوتی دارند.آژیرها و بلندگوهای مخصوص فضای بسته(پیزو) نام دارند و بلندگوهای فضای باز شیپوری و بوقی شکل می باشند و بهتر است در محفظه های فلزی نصب و حفاظت می‌شوند.

تلفن کننده های سیمکارتی

برای حل مشکل از کار افتادن سیستم تلفن کننده خط ثابت در دزدگیر تلفن شهری در هنگام قطعی یا خرابی تلفن، از تلفن کننده های سیم کارتی استفاده می کنند. در این نوع از سیستم ها از یک سیم کارت در کنار خط تلفن ثابت استفاده می گردد که می تواند ویژگی های مثبتی را برای سیستم به همراه داشته باشد. از جمله مزیت هایی که در این نوع از سیستم ها وجود دارد امکان کنترل و فعال و غیر فعال نمودن دزدگیر از راه دور و با استفاده از ریموت می باشد و این ویژگی باعث می شود تا در صورتی که به علت خطاهایی مانند ورود حیوانات به داخل ساختمان، آژیر خطر به صدا در آمده  است بتوان به سرعت و از راه دور آژیر را غیر فعال نمود. همچنین در مواقعی که در سفر می باشید و فراموش کرده اید که سیستم را فعال نمایید می توانید به راحتی بدون نیاز به وجود فردی دیگر، از هر فاصله ای که باشید سیستم تلفن کننده  دزدگیر اماکن را فعال نمایید.

خرید پکیج دزدگیر اماکن

یکی از مشکلاتی که کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند خرید بهترین سنسور ها و تجهیزات دزدگیر اماکن است که آنها را گرفتار می نماید. لذا شما عزیزان می توانید پکیج دزدگیر منازل را که توسط متخصصین این حوزه جمع آوری شده است خرید نمایید.

یکی دیگر از برندهای مطرح این حوزه دزدگیر اماکن سایلکس Silex می باشد امکانات خوب در کنار گارانتی معتبر از ویژگی های سایلکس است و امکان کنترل کامل دستگاه از طریق اپلیکیشن موبایل از ویژگی های این برند می باشد.

نصب دزدگیر اماکن

اگر نصب سیستم دزدگیر اماکن به درستی انجام نشود ممکن است سیستم اتصالی نماید و نتواند مانند همیشه به درستی کار خود را انجام دهد. نصب غیر اصولی سنسور ها باعث ایجاد خطا و آژیر های اشتباهی میشود که واقعا کلافه کننده است. پس حتما کار نصب دزدگیر منزل خود را به افراد ماهر و در صورت امکان به افرادی که از طرف شرکت تولید کننده، عرضه کننده و خدماتی هستند بسپارید تا خیال تان از بابت نصب دزدگیر راحت باشد و متحمل خسارات فراوان نشوید.

خرید و قیمت دزدگیر اماکن

قیمت تمام شده پکیج دزدگیر اماکن شما بسته به نوع پنلی که انتخاب می نمایید متغیر است بطوری که با انتخاب پنل دزدگیر سیمکارتی می بایست هزینه بیشتری را نسبت به نوع تلفن کننده خط ثابت و بدون تلفن کننده دارد. همچنین نوع سنسور انتخابی بسته به بی سیم یا باسیم بودن آن متفاوت است. پس در صورتی که نمی خواهید هزینه بالایی متحمل شوید دزدگیر اماکن خط ثابت یا بدون تلفن کننده برای شما بهترین گزینه به حساب می آید. لازم است به این نکته توجه نمایید که برای خرید دزدگیر اماکن حتما از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید چراکه ممکن است سنسور های متفرقه و بدون گارانتی را برایتان ارسال نماید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز