خبرگزاری کار ایران

کناف سقف چیست و چگونه خانه های ما را زیباتر می کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۲۵۶

به احتمال زیاد نام کناف و سقف کناف را شنیده اید. در این مطلب می خواهیم شما را بیشتر با با این سقف های دوست داشتنی که هم زیبایی بسیاری به خانه های ما بخشیده اند و هم پیچیدگی و زمان نصب را پایین آورده اند آشنا کنیم. کنافکاری سقف یکی از رایج ترین روش های اجرای سقف های کاذب است که این روزها در مدل‌های مختلف برای طراحی سقف منازل، شرکت‌ها و سازه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

کناف کاری به اندازه‌ای مورد توجه قرار گرفته است که این روزها کمتر خانه یا اداره ای را می توانید پیدا کنید که از سقف کنافی استفاده نکرده باشد! یکی از دلایل رواج این سقف ها زیبایی و مدل های مختلف آنهاست که می توان رنگ‌آمیزی متنوع و همچنین نورپردازی‌های بسیار خاص و منحصربه‌فرد را روی آن پیاده‌سازی کرد و به سقف خانه‌ها و محیط‌های مختلف مانند: سقف سالن‌های بزرگ، مراکز همایش و همچنین موزه‌ها و ..زیبایی بسیاری بخشید.  قبل از شروع بد نیست که کمی با خود کناف آشنا بشویم!

کناف چیست؟

کناف در واقع نام شرکتی چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در کشور آلمان قرار دارد. این شرکت به تولید محصولات ساختمانی بر پایه گچ و سیمان می پردازد و در ایران یکی از محصولات این شرکت که نوعی صفحه روکش دار گچی (Dry Wall) است، به این اسم می شناسند که به صورت سقف و دیوار در ساخت و ساز یا بازسازی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

تمامی کارهای ساختمانی که با گچ و برخی متریال دیگر قابل انجام بوده بوسیله کناف کاری می توان انجام داد. همچنین استفاده از کناف به جای گچ دارای مزیت هایی مانند سرعت کار بالاتر، طراحی هایی با تنوع بیشتر، ترکیب انواع نورهای دکوراتیو و اصلی و … می باشد. در حال حاضر کناف به عنوان یکی از مهم ترین عناصر ساختمانی است.

 

کناف ساده و طرح دار

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، کناف یکی از محبوب‌ترین پوشش‌هایی است که برای سقف وهمچنین دیوارهای جداکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.طراحی دکوراسیون داخلی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار وسیعی کرده و از متریال‌های مختلف و مدرنی برای بخش‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شود که توانسته سبب فراهم کردن جذابیت‌های بسیاری در خانه و سازه‌های مختلف شود. کنافکاری سقف به گونه‌ای انجام می‌شود که می‌توان آن را به دو شکل ثابت و متحرک انجام داد؛ به طوری که مدل متحرک آن را می‌توان از پنل جدا کرد. سقف کناف ثابت نیز به مدل‌های طرح‌دار و ساده تقسیم می‌شود. حتما شما تاکنون انواع کناف کاری را در خانه‌ها به صورت کناف سقف پذیرایی مستطیلی، گرد و .. و یا کناف دیوار در شکل‌های مختلف دیده‌اید. اجرای کناف نیز با استفاده از اتصالات گچی و یا غیرگچی انجام می‌گیرد. ما در ادامه بیشتر به متریال و چگونگی اجرای سقف کناف خواهیم پرداخت.

چرا کناف کاری سقف اینقدر رواج دارد؟

با توجه به زیبایی سقف‌های کناف، امروزه این روش زیباسازی دکوراسیون موردتوجه طراحان و مشتریان بسیاری قرار گرفته است؛ زیرا دست طراحان با توجه به متراژ محیطی که در اختیار دارند باز است تا طراحی‌های زیبا و خاصی را برای سقف انجام دهند. نکته مهم در خصوص اجرای کناف سقف در آن است که دست طراحان برای استفاده از آن روی سقف پذیرایی و آشپزخانه و همچنین اتاق خواب و .. در طرح‌ها و مدل‌های متنوع باز است.

مدل ها و طرح های کناف

سقف کناف در انواع طرح دار و ساده ساخته می شوند که هریک ویژگی های خود را دارند. همانطور که قبلا گفتیم، مهم‌ترین ویژگی سقف کاذب کنافی، زیبایی و تزئیناتی است که برای دکوراسیون داخلی خانه به وجود می آورد.

در واقع به دلیل شکل پذیری سقف کناف، می‌تواند در طرح‌های مختلف ساخته شود. می‌توان گفت به سبب محبوبیتی که این سازه‌ها  پیدا کرده اند، هرروز شاهد رشد بیشتر این طرح‌ها و روی کار آمدن شکل‌های جذاب برای طراحی سقف کناف هستیم.

بیشترین طرحی که در ساخت سقف کاذب کناف مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشکال مختلف هندسی است که گاهی با پیچیدگی‌هایی به اشکال غیر هندسی تبدیل می‌شوند.

البته این مسئله که باید بین ماهیت محیط و اجزای آن ارتباط برقرار کرد، اهمیت بالایی برای طراحی یک سقف کناف در جهت دکوراسیون سازی دارد‌‌. حتما این هماهنگی می‌تواند کمک بسیاری به ایجاد چشم نوازی طرح‌ها کند.

کناف سقف چیست و چگونه خانه های ما را زیباتر می کند؟

مدل کناف سقف پذیرایی ساده و شیک

با توجه به زیبایی و مدل های مختلف کناف، قطعا یکی از مهم ترین کاربردهای آن استفاده در کناف سقف پذیرایی است. فرقی نمی کند که سقف پذیرایی مربع باشد یا سقف پذیرایی مستطیلی یا حتی گرد، مدل ها و طرح های کناف آنقدر گسترده هستند که هرطور بخواهید سقف پذیرایی خود را به بهترین شکل ممکن دیزاین کنید و مهمانان خود را به وجد بیاورید!

کناف سقف آشپزخانه

آشپزخانه هم یکی از دیگر مکان های بسیار مهم هر خانه است؛ در واقع اگر از خانم ها بپرسید احتمالا روی این موضوع که آشپزخانه مهم ترین قسمت و قلب هر خانه است توافق داشته باشند. زمانی که با چنین فضای مهمی سر و کار داریم که زمان زیادی را نیز می گذرانیم پس چرا باید از طراحی و زیبایی آن غافل شویم؟ سقف کناف می تواند انتخاب ها و طرح های بسیار زیبایی را برای سقف آشپزخانه شما بسازد که باعث شود حتی از آشپزی بیشتر لذت ببرید! نکته مهم در مورد سقف کناف آشپزخانه این است که ترجیحا از کناف های مقاوم در برابر رطوبت استفاده شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشند.

کناف اتاق خواب

احتمالا زمانی که روی تخت خود دراز کشیده اید و به سقف اتاق خیره شده اید، اهمیت کناف سقف اتاق خواب را بیشتر متوجه شوید! به وسیله کناف می توانید زیباترین طراحی ها را روی سقف اتاق خود پیاده کنید تا هربار که به آن نگاه می کنید لذت ببرید! در زمان طراحی سقف اتاق کودک نیز کناف ها کمک بسیاری برای ایجاد طرح های کودکانه به شما می کنند.

انواع کناف و اجزای تشکیلدهنده آن

هنگامی که شما به سقف‌های اجرا شده کناف نگاه می‌کنید، تنها زیبایی ظاهری آن و پنل‌های گچی را به‌همراه نورپردازی‌های رنگی مشاهده می‌کنید و به‌عنوان بیننده ممکن است ندانید که برخلاف تصور خیلی‌ها، اجزا و متریال تشکیل‌‎دهنده کناف به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود که به سادگی آن چه که فکر می‌کنید نیست. کناف‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که هر کدامشان ترکیب‌بندی خاص خودشان را دارند و برای مکان‌ها و سقف‌های مختلف از متریال گوناگونی استفاده می‌شود:

  • صفحات گچی معمولی روکشدار:

این صفحات گچی که به RG معروفند، ساختار ساده‌ای دارند و بیشتر برای کنافکاری‌های معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

  • صفحات گچی که در مقابل رطوبت مقاومند:

این صفحات که به MR معروفند، جهت اجرای سقف کناف برای سازه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در شرایط جغرافیایی پر رطوبتی ساخته می‌شوند؛ به این ترتیب رطوبت نمی‌تواند از سقف وارد شود و ظاهر سقف شما را تحت تاثیر قرار دهد. این نوع متریال کناف برای اجرای سقف استخرها و جکوزی‌ها و .. نیز مناسب است.

  • پنلهای گچی که در مقابل آتش مقاومند:

این پنل‌ها که به صفحات FR معروفند، بیشتر برای کنافکاری سقف‌هایی که احتمال آتش‌سوزی در آن‌ها زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ به‌عنوان مثال موتورخانه‌ها، پارکینگ‌ها و غیره از جمله این موارد به شمار می‌آیند.

  • پنلهای مقاوم در برابر آتش و رطوبت:

این نوع صفحات در حوزه کناف کاری به نام FM شناخته می‌شوند که نسبت به سایر صفحات کناف از ویژگی‌های بیشتری برخوردار است. قیمت کناف سقف FM به دلیل قابلیت‌هایی که دارد، نسبت به سایر پنل‌ها بیشتر است. عموما قیمت این محصول بستگی به نوع پنل‌ها و همچنین کاربرد آن‌ها در مکان‌های مختلف دارد.

  • صفحات diamant :

این نوع پنل‌ها که به صفحات سازگار با محیط‌زیست معروفند، از متریالی تولید شده‌اند که قابلیت خاصی به آن بخشیده است؛ زیرا هم دوام و استحکام بیشتری دارند و هم در مقابل رطوبت و پوسیدگی مقاومند؛ ضمن آن که حریق و یا برخورد ضربه‌های نسبتا محکم نمی‌تواند آسیبی به آ‌ن‌ها وارد نماید. بهتر است طراحان دکوراسیون داخلی برای مکان‌هایی که از حساسیت بالایی برخوردارند، مانند موزه‌ها و .. از این نوع پنل‌ها استفاده نمایند. همان‌طور که مشاهده کردید، پنل‌هایی که برای صفحات کناف طراحی شده‌اند قابلیت‌های متفاوتی دارند؛ به‌طوری که برخی از آن‌ها قابلیت تصفیه‌کنندگی هوا را نیز داشته و می‌توانند سبب کاهش دود سیگار و از بین بردن سایر مواد آلاینده در هوای محیط شوند.

کناف سقف چیست و چگونه خانه های ما را زیباتر می کند؟

روش نصب کناف چگونه است؟

شاید اجرای کنافکاری سقف برای خیلی‌ها ساده به نظر برسد، اما با توجه به متریالی که برای انجام آن به کار می‌رود و همچنین نیازی که به سیم‌کشی و نورپردازی‌هایی در آن‌ها وجود دارد، کاری بسیار تخصصی و ماهرانه است که لازم است انجام کناف کاری سقف خانه و محیط‌های کاری خود را به شرکت‌هایی که این امر را با مهارت بالایی به انجام می‌رسانند و از تجربه کارایی بالایی بهره‌مندند بسپارید. یکی از شرکت های مطرح اجرای کناف در ایران، شرکت اسپادکناف است که به نصب و اجرای کناف اصفهان و سایر شهرها از جمله تهران، کیش، کرمان و به صورت کلی تمام شهرهای ایران می پردازد.

 عموما کنافکاری سقف به ۴ روش مختلف انجام می‌شود که طبیعتا بستگی به محیطی دارد که قرار است کنافکاری در آن انجام شود.

  • اجرای سقف کاذب کناف مشبک

برای کنافکاری سقف‌های کاذب لازم است از تخته گچ‌های پیش ساخته استفاده شود. این صفحات گچی روی پروفیل‌های فلزی که پیش‌تر روی سقف اصلی اتصال پیدا کرده‌اند، توسط آویزهای مخصوصی نصب می‌شوند؛ سپس یک لایه ماستیک روی سقف زده می‌شود تا زیرسازی آن برای رنگ‌کاری سقف آماده شود. در اجرای این شیوه از سقف کنافی می‌توان ارتفاع آن را تنظیم کرده و در جایی که نیاز است ارتفاعات مختلفی را به وجود آورد. این روش ساده‌ترین روش کنافکاری سقف است؛ ضمن آن که این قابلیت را دارد که بتوانید در صورت نیاز به دسترسی تاسیسات الکتریکی، پنل‌ها را بردارید.

  • اجرای کنافکاری سقف کاذب یکپارچه

این شیوه از کناف کاری با روش پیشین متفاوت است؛ زیرا در این روش، طراح کنافکار آن را از پیش با مشخصات فنی درست و استاندارد طراحی می‌کند. زیر ساخت این نوع سقف، فولادی است و صفحات کناف توسط پیچ و مهره بر روی زیرسازی فولادی اتصال می‌یابد. با استفاده از این روش نیز رنگ‌آمیزی سقف را می‌توان به سرعت شروع کرده و در صورت نیاز به تاسیسات الکتریکی، با برداشتن پنل‌ها دسترسی پیدا کرد.

مزایای استفاده از کناف سقف

  •  ساختار مدرن و زیبایی دارد
  •  می‌توان آن را در طرح‌ها و مدل‌های مختلف اجرا کرد
  •  وزن کمی دارد و هزینه اجرای آن زیاد نیست
  •  در برابر زلزله، رطوبت، حریق و .. مقاوم است
  •  در مدت زمان کمی می‌توان آن را اجرا کرد
  •  عایق حرارت و صوت است
  •  می‌توان بخش زیادی از مصالح به کار رفته در آن را دوباره بازیافت کرد
  •  عبور سیستم‌های الکتریکی و سایر تاسیسات از داخل آن‌ها امکان‌پذیر است
  •  در صورت نیاز با برداشتن پنل‌ها می‌توان به این تاسیسات دسترسی پیدا کرد
  •  برای اجرای کناف نیازی به جوشکاری نخواهد بود
  •  در صورت بروز مشکل ترمیم و بازسازی آن ساده است

کنافکاری سقف را به کجا بسپاریم؟

چنانچه مایلید کناف کاری سقف خانه و یا شرکت خود را به مجموعه‌ای کارآمد و حرفه‌ای بسپارید، شرکت اسپاد کناف مجموعه‌ای است که با برخورداری از تیم با تجربه و خبره و با 10 سال تجربه در این حوزه می‌تواند جهت انجام کناف سقف پذیرایی مستطیلی یا خمیده با ارتفاعات مختلف در قسمت‌های مختلف خانه و یا ادارات و شرکت‌ها، ایده‌های جذابی را در اختیار شما قرار دهد. فرقی نمی کند که به دنبال اجرای کناف در اصفهان باشید یا تهران یا کیش! این شرکت آماده خدمت رسانی و اجرای کناف در تمام استان های ایران است. برای اطلاع از قیمت کناف در مدل‌های مختلف می‌توانید به وب سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی  www.spadknauf.ir مراجعه کنید یا با شماره 09191948200 تماس بگیرید. گروه اسپاد کناف، علاوه بر اجرای انواع سقف‌های کاذب و مشبک در زمینه کناف کاری دیوارهای جداکننده، انواع نورپردازی مسکونی، تجاری، اداری، نظارت بر اجرا، بازسازی و پیمانکاری ساختمان نیز فعالیت دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز