خبرگزاری کار ایران

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته ی داروسازی در ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۲۴۵

برخی از دانشجویان سختکوش در تلاش هستند تا جهت تحصیل در رشته‌ی داروسازی وارد دانشگاه شوند. برخی از آن‌ها نیز به خاطر شرایط سخت پذیرش در این رشته، ترجیح می‌دهند که با مدرک زبان و ریز نمرات دبیرستان جهت مهاجرت تحصیلی اقدام کنند. البته هر کشوری شرایط پذیرش مخصوص به خودش را دارد و در این میان، کشور ترکیه یکی از ساده‌ترین قوانین را جهت پذیرش دانشجویان در رشته‌ی داروسازی دارد. برای همین هم تحصیل داروسازی در ترکیه، محبوب و پرتقاضا است.

در برخی کشورها، برای اینکه بتوانید به عنوان یک داروساز بالینی مشغول به کار شوید، باید دکترای حرفه‌ای داروسازی داشته باشید و در بسیاری از کشورها، دانشجویان اجازه دارند به طور مستقل تمرین کنند و می‌توانند مستقیماً برای بیماران دارو تجویز کنند.

رشته‌ی تحصیلی داروسازی، دارای مولفه‌های آموزش تجربی یا بالینی قابل توجهی در سطوح مقدماتی و پیشرفته است تا از داروها به صورت ایمن و موثر استفاده کرد. بخش عملی رشته‌ی داروسازی نیز فارغ‌التحصیلان را آماده می‌کند تا برای تمرین آماده باشند، زیرا آن‌ها قبلاً زمان قابل توجهی را برای آموزش در زمینه‌های مراقبت مستقیم از بیمار صرف کرده‌اند. در مجموع، یک فارغ‌التحصیل داروسازی حق دارد خود را یک پزشک بداند.

بزرگترین شهرهای ارائه دهنده داروسازی در ترکیه

شهر

تعداد دانشگاه‌ها

شهریه به صورت تقریبی

استانبول

8

3,003,394 لیر

ازمیر

2

1,302,979 لیر

آدانا

1

683,226 لیر

افیون قره‌حصار

1

48,068 لیر

آغری

1

1,398,499 لیر

آنکارا

1

2,697,164 لیر

چاناکاله

1

1,343,035 لیر

دیاربکر

1

273,208 لیر

ادرنه

1

534,092 لیر

ارزروم

1

87,098 لیر

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته ی داروسازی در ترکیه

با توجه به اینکه شهریه‌ی رشته‌های پزشکی از جمله داروسازی در کشور مقرون‌به‌صرفه‌ای مثل ترکیه نیز گران قیمت است، توصیه می‌کنیم که برای اخذ پذیرش در این رشته به فکر اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه نیز باشید. برخی از برنامه‌های بورسیه‌ی دانشگاه‌های ترکیه یا بورسیه‌های دولتی، پرداخت تمام شهریه و هزینه‌های زندگی دانشجو را تقبل می‌کنند.

وظیفه‌ی یک داروساز چیست؟

داروسازها تحقیقاتی را برای توسعه ترکیبات شیمیایی و مواد مورد استفاده به عنوان داروهای جدید انجام می‌دهند. برخی از داروسازها بر روی اثرات مواد شیمیایی مضر تمرکز می‌کنند، در حالی که برخی دیگر در مورد اثرات مواد شیمیایی بر روی مناطق خاصی از بدن، مانند سیستم تنفسی یا قلبی عروقی تحقیق می‌کنند. داروسازها می‌توانند در زمینه‌های کاربردی یا بالینی کار کنند. وظایف شغلی داروسازها عبارتند از:

  • برنامه ریزی و هدایت مطالعات فارماکولوژی
  • استاندارد کردن دوز دارو و برنامه‌های درمانی
  • تهیه و نوشتن کمک هزینه تحقیقاتی
  • پیروی از مراحل ایمنی
  • انجام تحقیق در مورد موضوعات

میانگین درامد یک داروساز

داروسازها معمولاً کارمندان تمام وقت هستند، اگرچه برخی ممکن است به صورت موقت یا نیمه وقت کار کنند. تجربه و تخصص، نوع و محل شرکتی که در آن کار می‌کنند، می‌تواند بر حقوق یک داروساز تأثیر بگذارد. کار در داروخانه‌ی کاربردی یا بالینی نیز می‌تواند در دستمزد موثر باشد.

الزامات داروسازی

داروسازها برای تمرین به شرایط آموزشی خاصی نیاز دارند. آن‌ها همچنین باید تحت آموزش قرار گیرند، گواهینامه‌ها را کسب کنند و مجموعه‌ای از مهارت‌های تخصصی را توسعه دهند.

مهارت‌ها

داروسازها باید مهارت‌های خاصی را توسعه دهند، از جمله:

  • تحقیق: بیشتر روز یک داروساز به تحقیق و پژوهش سپری می‌شود. آن‌ها باید بتوانند داده‌های پزشکی را جمع آوری، تجزی تحلیل و درک کنند. مهارت‌های پژوهشی می‌تواند به آن‌ها در انتخاب تمام اطلاعات برای دستیابی به کامل‌ترین نتایج کمک کند.
  • ارتباط: داروشناسان ممکن است با سایر متخصصان داروسازی و پزشکی کار کنند. برای کار موثر با یکدیگر، آن‌ها باید مهارت‌های ارتباطی خوبی داشته باشند. آن‌ها همچنین ممکن است نیاز داشته باشند که یافته‌ها و نتایج را به افراد خارج از صنعت خود ارائه دهند، بنابراین آن‌ها باید بدانند که چگونه با دیگران در شرایط غیر فنی ارتباط برقرار کنند.
  • مدیریت زمان: برخی از آزمایشاتی که یک متخصص داروسازی انجام می‌دهد ممکن است روزها طول بکشد. آن‌ها ممکن است برای تحقیق چندین آزمایش را همزمان انجام دهند. توانایی مدیریت زمان و سازماندهی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا از دریافت نتایج صحیح برای هر فرآیند اطمینان حاصل کنند.
  • مهارت‌های ریاضی و علمی: داروشناسان برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به بیوشیمی و سایر زمینه‌های علمی باید پیشینه قوی در ریاضیات و علوم داشته باشند. بسیاری از داده‌هایی که با آن‌ها سروکار دارند،‌ شامل تجزیه‌ی آمار برای به دست آوردن داده‌های مناسب است.

محیط کار داروساز

داروسازها معمولاً کارمندان تمام وقت هستند که ساعات کاری عادی کار می‌کنند. اما در مواقع اورژانسی یا زمانی که نتایج آزمایش‌ها را ارزیابی می‌کنند، ممکن است گهگاه شب‌ها و آخر هفته‌ها نیز کار کنند. داروشناسان و داروسازان، معمولاً باید از محیط‌های کاری خود انتظارات زیر را داشته باشند:

  • نشستن برای مدت طولانی برای با کامپیوتر یا دستگاه
  • آزمایش گرفتن
  • پوشیدن وسایل حفاظتی، مانند دستکش، ماسک، عینک و روپوش آزمایشگاهی
  • استفاده از ابزار و ماشین آلات تخصصی
  • کار با مواد خطرناک
  • برقراری ارتباط با دیگران
  • تهیه اسناد، مانند کمک هزینه‌های تحقیقاتی و یافته‌ها

بازار کار داروسازی

داروسازها می‌توانند در صنایع مختلفی استخدام شوند، از جمله:

  • بیمارستان‌ها
  • کلینیک‌ها
  • شرکت‌های داروسازی
  • شرکت‌های خصوصی
  • شرکت‌های دولتی

بهترین شهرها برای تحصیل در رشته ی داروسازی در ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه با آرال گام

دفتر مهاجرتی آرال گام (https://aralgam.com)، سال‌ها در زمینه‌ی مهاجرت به کشور ترکیه، سابقه‌ و تجربه دارد. این شرکت، تمام تمرکزش را روی کشور ترکیه گذاشته و تمام اطلاعات و هرآنچه لازم است را به دست آورده تا خدماتی همه جانبه را ارائه دهد.

شما در زمینه‌ی اخذ پذیرش و اخذ بورسیه‌ی تحصیلی برای رشته‌ی سخت و گران‌قیمتی چون داروسازی، بهتر است از کمک یک دفتر مهاجرتی باتجربه مثل آرال گام کمک بگیرید. از آنجا که کشور ترکیه، شرایط ورودی ساده‌ای برای دانشجویان پزشکی در نظر گرفته است، پس قطعا رقابت برای اخذ پذیرش در رشته‌های پزشکی در این کشور زیاد است.

اگر می‌خواهید، شانس خود را جهت اخذ پذیرش بالاتر ببرید، باید اطلاعاتتان را کامل کنید و بهترین و کامل‌ترین مدارک و رزومه‌ی علمی خواسته شده را ارائه دهید. در این صورت، شما کسی خواهید بود که می‌تواند در این کشور مقرون به صرفه، زیبا، چندفرهنگی و فوق‌العاده، به تحصیل در رشته‌ی داروسازی بپردازد. آرال گام در این زمینه، مشاوره‌ی رایگانی را نیز ترتیب داده است. پس در صورت نیاز، می‌توانید از مشاوره‌ی رایگان آرال گام کمک بگیرید و سپس با اطلاعاتی کامل در زمینه‌ی تحصیل داروسازی در ترکیه، جهت حرکت در مسیر مورد نظر خود اقدام کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز