خبرگزاری کار ایران

تامین برق اضطراری در تابستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۱۰

استفاده از انواع برق اضطراری پشتیبان و دیزل ژنراتور به دلیل قطعی های مکرر و طولانی در سالهای اخیر به شدت رو به افزایش است، از طرفی برخی از این راهکارها با افزایش زمان قطعی و طولانی شدن آن، برای ذخیره دوباره انرژی به مشکل برخورد کرده اند. سیستم هایی که به ups  معروف هستند در قطعی های مکرر و طولانی مدت، کارایی مناسب و کاملی ندارند زیرا بعد از تخلیه منبع و باتری، باید دوباره ساعت ها به برق شهری متصل باشند تا انرژی خود را شارژ کرده و قابل استفاده باشند و همین موضوع در قطعی های طولانی مدت و مکرر در سالهای اخیر از نقص های این دستگاه ها به شمار می آید، با قطعی اول، انرژی ذخیره شده شما به اتمام می رسد و برای قطعی های بعدی با منبع باتری خالی رو برو خواهید بود! و عملا کاری از شما ساخته نیست.

اما دسته دیگری از سیستم ها که برای تامین برق اضطراری استفاده می شوند ژنراتورها هستند. این دسته از دستگاه ها اکثرا با سوخت فسیلی کار می کنند. به دسته های گازی، دیزلی، بنزینی و... تقسیم می شوند. این دستگاه ها ساختار های مشابهی دارند و بیش از هر چیزی در نوع سوخت با یکدیگر متفاوت هستند. خوبی این نوع از سیستم ها، برای قطعی های مکرر این است که اگر شما به سوخت مورد نیاز دستگاه دسترسی داشته باشید دیگر نیاز به شارژ دستگاه از طریق برق شهری را ندارید، هر زمان از روز به راحتی می توانید مخزن سوخت دستگاه را پرکنید تا دستگاه دوباره شروع به کار کند و با وجود قطعی های مکرر با مشکل هایی مانند شارژ نبودن باتری به علت نیاز به مدت زمان طولانی شارژ، روبرو نخواهید شد.

البته که این دستگاه ها بی عیب نیستند، علاوه بر کارایی بالا و عمر طولانی دارای آلودگی صوتی هستند که البته قسمت بسیار زیادی از آن قابل مهار است و کافیست اطراف آنرا با کانوپی مناسب پوشش دهیم تا از صدای آن نیز در امان باشیم. تنها نکته ی قابل توجه این دستگاه ها این است که اگر انتظار کارکرد بی عیب و نقص آنها را دارید، باید مورد بازدیدهای دوره ای قرار بگیرند تا درصورت بروز مشکل قبل از ایجاد خسارت زیاد، مشکلات برطرف شود.

تامین برق اضطراری در تابستان

کاربرد سیستم برق اضطراری

با توجه به استفاده روزافزون الکتریسیته در صنایع و حتی کارهای روزمره، وجود دستگاه برق اضطراری برای هر محیطی لازم و ضروری به نظر می رسد، مکانهایی مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز نظامی، مجتمع های مسکونی، شرکتها و تولیدی ها و صنایع و... هرکدام به نوبه خود نیاز به برق مداوم دارند و قطعی حتی لحظه ای می تواند ضررهای جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

  • تجهیزات مخابراتی
  • کارخانه های تولید مواد غذایی و دارویی
  • آسانسورها و درب های خودکار
  • آزمایشگاه های علمی و اتاق های عمل
  • بیمارستان ها و درمانگاه ها
  • تاسیسات اعلان آتشسوزی و دزد گیرها
  • واحد های تولیدی صنعتی
  • سرور ها، مراکز داده و تاسیسات رایانه ای شرکت ها
  • پمپ های آب مجتمع ها و پمپ های آب آتشنشانی
  • سیستم های گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع در انبارهای حساس دارویی و غذایی
  • مراکز کنترلی فرودگاه ها
  • سیستم های نظارتی دوربین ها
  • واحد های فروشگاهی مواد غذایی
  • بانک ها
  • مراکز آموزشگاهی مانند دانشگاه ها و مدارس

تامین برق اضطراری در تابستان

البته برخی مکان های حساس مانند اتاق عمل، باید امکان اتصال به شبکه برق اضطراری بدون تاخیر داشته باشند و تاخیر بیش از 20 میلی ثانیه خطرات بزرگی را برای آنها به دنبال دارد (بیش از این زمان سیستم های کامپیوتری خاموش می شوند و اطلاعات لحظه ای آنها از بین می رود، دستگاه های دیگر نیز با تاخیر بیش از این، خاموش شده و نیاز به راه اندازی مجدد پیدا می کنند.) به همین خاطر در این موارد بهتر است از ups استفاده شود. اتصال به شبکه با موتور برق، درصورت استفاده از تابلوهای اتوماتیک، در حد چند ثانیه تاخیر دارد (این تاخیر مربوط به استارت خوردن و شروع به کار خود دستگاه است و تابلو به صورت آنی دستور را صادر می‌کند) و برای شبکه هایی که کمتر حساسیت زمانی برای اتصال به شبکه دارند مورد استفاده است. مانند فروشگاه های مواد غذایی و دارویی آسانسورها و درب های اتوماتیک، واحدهای تولیدی مانند پوشاک و...

خدمات نصب برق اضطراری سازمان ها، کارخانه جات، واحدهای تولیدی، مجتمع های مسکونی و تجاری و... به وسیله موتورهای برق و انواع ژنراتور در کشتیران ارائه می شود و همه دستگاه های خریداری شده از این شرکت دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش هستند.

همچنین خدماتی مانند کوپل و سایلنت سازی دستگاه ها، ساخت انواع کانوپی و تعمیر و سرویس به طور کامل توسط کشتیران انجام می شود.

تامین برق اضطراری در تابستان

چه سیستمی برای برق اضطراری انتخاب کنیم؟

برای انتخاب، ابتدا باید بدانید که میزان مصرف توان و ولتاژ شما چه مقدار است، توان لوازمی که در زمان قطعی ضروری است روشن باشند را جمع ببندید تا حجم مصرف شما مشخص شود؛ در هنگام خرید لازم است که توان مورد نیاز خود را بدانید. برای اطلاعات بیشتر، مطلب هر کاوا چند آمپر است می تواند به شما کمک کند.

در خرید ژنراتورها دقت کنید که همیشه باید 30 درصد بیش از ولتاژ مورد نیاز خود را خریداری کنید.

اگر مصرف بالایی دارید بهتر است از منابعی مانند ژنراتورها استفاده کنید زیرا توان تامین قدرت های بالا تر را دارا هستند.

برای لوازم حساس بهتر است از ups ها استفاده کنید تا ولتاژ پایدار تر و کنترل شده تری را داشته باشید  و به وسایل آسیبی نرسد.

هنگام خرید توجه داشته باشید تا دستگاه با طول موج سینوسی را انتخاب و خریداری کنید.

برای موارد تخصصی تر در برق اضطراری، بهتر است که با توجه به شرایط خود با کارشناسان مربوطه مشورت کنید تا مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز