خبرگزاری کار ایران

چسب وکیوم ممبران برای روکش های چوبی، آبان پلیمر

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۰۲

چسب‌های وکیوم ممبران، چسب‌های پلیمری از جنس پلی­یورتان­ های پایه آب هستند که با تبخیر فاز مایع (آب) تشکیل فیلم بی‌رنگ می‌دهند و درنهایت این فیلم تشکیل‌شده با استفاده از حرارت در دمای تعیین‌شده فعال‌شده و روکش‌های ترموپلاستیک دلخواه (پی‌وی‌سی ،ای بی اس ،های گلاس ) را تحت فشار به سطوح چوبی (عمدتاً از نوع ام دی اف) می‌چسباند. چسب‌های وکیوم ممبران از پلی یورتان های پخش شده در آب ساخته شده‌اند. این امولسیون‌های پلی یورتان همراه با افزودنی‌هایی طی فرایندهای فیزیکی و شیمیایی به چسب‌های وکیوم ممبران تبدیل می‌شوند.

ظهور این چسب‌های پلی یورتانی تأثیر به سزایی در صنعت دکوراسیون داخلی دارد به‌طوری‌که تخته‌های روکش شده با این چسب‌های وکیوم ممبران عمدتاً در کمدهای حمام و آشپزخانه، در مبلمان و تخت خواب و دیوار پوش ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. این چسب‌ها در دو شکل مختلف عرضه و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • محصولات دوجزئی (با افزودن عامل شبکه کننده به‌طور جداگانه)
  • محصولات تک جزئی (بااتصال دهنده‌های خطی یکپارچه)

چسب‌های تک جزئی:

استفاده از این نوع چسب‌ها آسان است و پس از یک مرحله پاشیدن و قرار دادن صفحه PVC بر روی MDF کافی است دمای فعال‌سازی لازم به چسب داده شود تا هر دو سطح به‌خوبی به هم متصل شوند. قبل از اینکه دمای فعال‌سازی به چسب اعمال شود، چسب هیچ‌گونه واکنشی از خود نشان نمی‌دهد و فقط باید در مواقع نیاز دمای فعال‌سازی را به آن سطح اعمال کرد.

چسب‌های دوجزئی:

عموماً برای چسباندن سطوح بسیار زاویه‌دار یا برای محکم‌تر چسباندن بعضی از سطوح خاص، از چسب‌های دوجزئی استفاده می‌شود. جز دوم این چسب‌ها هاردنر نام دارد که فقط هنگام استفاده به‌جز اول اضافه می‌شود. میزان چسبندگی چسب‌های دوجزئی عموماً از چسب‌های تک جزئی بالاتر است و در بازار نیز قیمت بالاتری دارد.

چسب‌های وکیوم ممبران از نوع چسب‌های واکنشی هستند و تجربه‌ی میدانی نشان داده است که وقتی از محصولات واکنشی استفاده می‌شود، می‌توان به ویژگی‌های خاصی ازجمله بهبود چسبندگی به فیلم، بهبود چسبندگی به بستر، ایجاد سطوح با مقاومت حرارتی بالاتر، افزایش سطح مقاومت در برابر آب و بخار دست یافت. از جمله دلایل کارآمد بودن این چسب، این است که می‌توان از آن در محیط‌های مرطوب استفاده کرد. چسب‌های پلی اورتان به دلیل مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت، کاربردهای وسیعی دارند که سایر چسب‌ها از قبیل اپوکسی این کارایی را نخواهند داشت.

چسب وکیوم ممبران برای روکش های چوبی، آبان پلیمر

بیشترین کاربرد چسب وکیوم ممبران چیست؟

در تولید کلیه محصولات روکش‌دار، چسب‌های ممبران مورداستفاده قرار می‌گیرند. وظیفه این نوع چسب‌ها، چسباندن لایه‌های PVC بر روی MDF است. پلی یورتان های پایه آب کاربردهای بسیار وسیع‌تری دارند و به غیر از صنعت چوب در صنایع پوشش فلزات، چسب‌های بلیستر، روکش توپ و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارند. در حالت کلی چسب‌ های پلی اورتان وظیفه چسباندن دو جنس متفاوت و غیرمشابه را به عهد دارند که در حالت پایه آبی کاملاً بی‌ضرر برای انسان و محیط‌زیست هستند.

12مورد از مزیت‌های چسب‌های پلی اورتان پایه آب

  1. سازگار با محیط‌زیست می‌باشد
  2. عدم آسیب‌رسانی به انسان در هنگام استفاده
  3. قدرت چسبندگی بالا در چسباندن مواد مصنوعی و طبیعی
  4. مقاومت و توان بالا در برابر آب
  5. خروجی کاملاً صاف در سطح کار بعد از اجرای رویه
  6. استفاده سهل و آسان برای عموم
  7. عکس‌العمل سریع در خشک شدن روی سطح
  8. مقاوم در برابر درجه حرارت بالا و پایین
  9. دارای خاصیت رنگ‌پذیری
  10. مقاوم در مقابل اشعه­ فرابنفش
  11. حمل‌ونقل و شرایط نگهداری آسان
  12. عدم واکنش‌پذیری سریع با هوا

5 نکته جهت نگهداری و طول عمر بیشتر چسب ممبران

بهترین شرایط نگهداری چسب‌های وکیوم ممبران، دمای 15 تا 25 درجه سانتی‌گراد و در محل‌های خشک و خنک می‌باشد.

در صورت باز نشدن بسته‌بندی، این چسب به مدت 6 ماه ماندگاری خواهد داشت.

بهتر آن است که بسته‌بندی این چسب‌ها در معرض تابش نور مستقیم آفتاب و سرمای شدید هوا قرار نگیرند.

برای تست سالم بودن چسب باید حتماً قبل از استفاده بسته‌بندی تکان بخورد و چنانچه یکنواخت و یکدست نشد باید این کالا مرجوع شود.

چنانچه قبل از استفاده دمای چسب ممبران بسیار پایین بود، بهتر آن است که این چسب در محیط گرم قرار داده گیرد تا دمای آن به 25 درجه سانتی‌گراد برسد. هنگام حمل‌ونقل نیز بایستی شرایط نگهداری بسته‌بندی‌ها کاملاً رعایت شود.

چسب وکیوم ممبران برای روکش های چوبی، آبان پلیمر

مهم‌ترین دلایل موفقیت آبان پلیمر در صنعت تولید چسب

  • تنها تولیدکننده چسب‌های وکیوم ممبران و پلی یورتان های پایه آب در ایران
  • وجود متخصصان آگاه به علم روز دنیا
  • وجود آزمایشگاهی مجهز و دارای بخش کنترل کیفیت مجزا همراه با دستگاه وکیوم ممبران
  • سیستم گزارش دهی فنی با جزییات کامل
  • قابلیت تولید چسب در طیف گسترده و حجم بالا مطابق با ویژگی‌های موردنیاز مشتریان
  • ارتباط و همکاری نزدیک و دوستانه با تأمین‌کنندگان مواد اولیه و مالکان دستگاه‌های وکیوم ممبران
  • سرمایه‌گذاری پیوسته در قسمت تحقیق و توسعه این حوزه
  • تضمین کالا ازنظر کیفیت و بهره‌وری
  • تولید محصولات مطابق با شرایط اقلیمی مناطق مختلف ایران با در نظر گرفتن اختلاف دمایی شهرهای مختلف
  • مطابق با استانداردهای جهانی و به روز در حوزه چسب‌های وکیوم ممبران

چسب وکیوم ممبران برای روکش های چوبی، آبان پلیمر

آشنایی و نحوه ارتباط با شرکت آژند بسپار آرمان

شرکت آژند بسپار آرمان نوین از سال 1394 فعالیت خود را درزمینهٔ تهیه و تولید انواع محصولات شیمیایی پلیمری آغاز کرده است. هدف و چشم‌انداز این شرکت از همان ابتدا رفع نیاز بازار داخلی به محصولات نوین شیمی پلیمر بوده است و تاکنون توانسته است با بهره‌وری از دانش و فناوری‌های نوین این حوزه و استفاده از تجربیات متخصصان و نیروی انسانی در راستای تحقق اهداف خود قدم‌های بزرگی بردارد. این شرکت تاکنون به توسعه صنعتی سازی و فناوری‌های نوین شیمی پلیمر کمک بزرگی کرده است.

از افتخارات بزرگ این شرکت تولید و تأمین چسب‌های پرکاربرد وکیوم ممبران می‌باشد که در صنعت‌های مختلفی همچون چوب و MDF کاربرد داشته و مورداستفاده قرار می‌گیرند. این چسب‌ها کاملاً قابل‌رقابت با نمونه‌های خارجی خود می‌باشند.

این شرکت هم‌اکنون در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان فعالیت دارد. جهت ارتباط با این مجموعه می‌توانید به سایت abanpolymerco.com مراجعه فرمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز