خبرگزاری کار ایران

نکات طلایی برای تزیین اتاق خواب دخترانه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۳۹۰

در این مطلب قصد داریم به طور مختصر نکات طلایی را بیان کنیم که به شما کمک می‌کند تا اتاق دخترتان را تزیین کنید. شما می‌توانید به کمک این نکات و تزیین اتاق خواب دخترانه؛ یک مکان جذاب و شیک برای فرزندتان طراحی کنید.

نکته اول: از هنر کمک بگیرید

در مقایسه با اتاق‌های دیگر در خانه شما، استفاده از هنر یا وسایل هنری می‌تواند تزیین اتاق دخترتان را جذاب‌تر کند. به عنوان مثال، خرید کوسن یک انتخاب عالی است، مخصوصا اگر روی آن طرح‌های هنری زیبا به کار رفته باشد. از طرف دیگر، اگر دخترتان طرفدار یک شخصیت یا هنرمند خاص است، یک تابلو یا پوستر از آن می‌تواند او را خیلی خوشحال کند.

نکته دوم: به سن دخترتان توجه کنید

نکات طلایی برای تزیین اتاق خواب دخترانه

دختران جوان ممکن است به سمت شخصیت‌های مختلفی مخصوصا شخصیت‌های افسانه یا دیزنی کشیده شوند. تم‌های محبوب دیگر در میان بسیاری از خانم‌های جوان حیوانات و پری‌ها هستند. دختران نوجوان ممکن است بخواهند از تزئین با مضامین خاص اجتناب کنند و معتقدند که آن‌ها بیش از حد نابالغ هستند. برای دخترانی که در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند، روی رنگ‌ها و عناصر موضوعی مانند قلعه‌ها، گل‌ها یا باغ‌ها تمرکز کنید.

نکته سوم: به دخترتان اجازه خلاقیت بدهید

گزینه‌های زیادی برای دکوراسیون برای خانم‌ها در هر سنی وجود دارد. علایق دخترتان هرچه که باشد، باید بتوانید دکوری پیدا کنید که هر دوی شما را راضی کند. فقط به خاطر داشته باشید که باید نظرات دختر خود را در روند دکوراسیون بگنجانید. اتاق خواب یک دختر قبل از هر چیز باید بازتابی از شخصیت او باشد، بنابراین همیشه از او نظر بخواهید.

دختران دوست داشتنی و آرام هستند، بنابراین اتاق‌های آن‌ها باید منعکس کننده آن باشد. از رنگ‌های پاستلی برای دیوارها و سقف استفاده کنید. حتی اگر چند درجه روشن‌تر اضافه کنید، محیط همچنان آرام و جذاب خواهد بود. حتی خرید گلدان دکوری هم می‌تواند گزینه مناسبی برای دخترتان باشد.

نکته چهارم: به کار بردن رنگ صورتی

حتی اگر صورتی رنگ اصلی نباشد، شما می‌خواهید اتاق دخترانه به نظر برسد، بنابراین باید چند درجه صورتی را در آن قرار دهید. آن‌ها می‌توانند به شکل یک سایبان بادی برای تخت، یک فرش زیبا یا یک لوستر دوست داشتنی باشند.

نکته پنجم: دکوراسیون سقف

سقف را نادیده نگیرید، زیرا بخشی از دکوراسیون اتاق است. به جای رنگ‌آمیزی دیوارها با رنگی شاد، شما می‌توانید سقف را با راه راه‌های برجسته یا چیزی به همان اندازه ساده به چشم بیاورید.

نکته ششم: به دخترتان حریم خصوصی بدهید

نکات طلایی برای تزیین اتاق خواب دخترانه

وقتی بچه‌ها کوچک هستند، دوست دارند پنهان شوند و وقتی بزرگ می‌شوند به دلایل دیگر هم از این حریم خصوصی قدردانی می‌کنند. شما می‌توانید پرده‌هایی را برای قاب تخت بپوشانید یا یک گوشه پنجره خصوصی برای دختر کوچک خود درست کنید تا از آن لذت ببرد.

نکته هفتم: پرده های بلند

پرده‌ها به اتاق ظاهری زنانه می‌بخشند، به خصوص اگر دارای رنگی مانند مرجانی یا نوعی پاستل باشند. پرده‌های بلند را روی پنجره‌ها قرار دهید و حتی می‌توانید پرده‌های سقفی را برای تخت نصب کنید.

نکته هشتم: تم آبی استفاده کنید

صورتی تنها رنگی نیست که می‌تواند اتاق خواب دختران را زیبا جلوه دهد. چیزی کاملا متفاوت مانند آبی یا فیروزه‌ای نیز می‌تواند بسیار جذاب به نظر برسد. می‌توانید چند سایه آبی را با سفید ترکیب کنید تا دکوری روشن و تمیز ایجاد کنید و چند پاستل ملایم را نیز برای کمی گرما اضافه کنید.

نکته نهم: با الگوها بازی کنید

رنگ‌های روشن و شاد قطعا می‌توانند اتاق را دوست داشتنی نشان دهند، اما الگوها نیز می‌توانند تأثیر مشابهی داشته باشند. می‌توانید از طریق چیزهایی مانند آثار هنری روی دیوار، فرش، مبلمان برجسته و البته روتختی و بالش‌ها، چند طرح و نقش جالب را وارد دکوراسیون کنید. حتی خرید ساعت دیواری ظاهر جذابی به تزیین اتاق خواب دخترانه می‌دهد.

نکته دهم: رنگ های ملایم

هنگام تزیین اتاق خواب یک دختر، یک ایده عالی می‌تواند محدود کردن پالت رنگ به چند رنگ پاستلی ملایم و رنگ‌های خنثی مانند بژ و خاکستری باشد. رنگ سفید نیز یک رنگ اصلی عالی است. این نوع رنگ‌ها می‌توانند به اتاق ظاهری آرامش‌بخش و غیرعادی ببخشند.

نکته یازدهم: یک دکور پر جنب و جوش

صحبت از پالت‌های رنگی شد، این ترکیب از تفاوت‌های ظریف و روشن قطعا برجسته است. آن‌ها با تمام اشکال هندسی و الگوهای مختلف و همچنین بافت‌های مختلف استفاده شده در سراسر اتاق بسیار خوب هستند. رنگ‌های تند بیشتر بر روی محل بازی متمرکز شده‌اند و به فضای خواب اجازه می‌دهند کمی آرام‌تر و آرام‌تر شوند.

نکته دوازدهم: یک گوشه پنجره دنج

این یک ایده بسیار دوست داشتنی است نه فقط برای اتاق خواب یک دختر، بلکه به طور کلی برای هر خانه می‌توان به کار برد. ایجاد یک گوشه پنجره دنج بسیار آسان است و زمانی که پنجره نزدیک به گوشه اتاق باشد، بهتر عمل می‌کند. می‌توانید یک صندلی راحتی در گوشه‌ای قرار دهید که یک چراغ مطالعه در کنار آن قرار دارد و همین کافی است.

نکته سیزدهم: کاغذ دیواری

گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که کاغذ دیواری یک گزینه برای تزئین دیوارهای اتاق است. کاغذ دیواری در بسیاری از سبک‌های مختلف با انواع الگوهای جالب عرضه می‌شود. برای اتاق خواب دختر کوچکتان چیزی رنگارنگ و جسورانه امتحان کنید تا ظاهری شاد به آن ببخشد.

نکته چهاردهم: کف اتاق

شاید از خود بپرسید که چه نوع کفی برای اتاق خواب دختران مناسب‌تر است. یکی از گزینه‌های خوب این است که یک کف چوبی روشن از زیر فرش نمایان شود، فقط به اندازه‌ای که بدون اینکه خیلی ساده و ساده باشد، کمی گرما به اتاق اضافه کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز