خبرگزاری کار ایران

غلطک های نقاشی به چند دسته تقسیم می شوند؛ غلطک طرح دار چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۸۷۶

امروزه غلطک ها کاربرد بسیار زیادی در نقاشی ساختمان دارند، بدین منظور این ابزار مورد استفاده بسیاری از نقاشان قرار می گیرد.

غلطک ها یکی از رایج ترین ابزار های نقاشی ساختمان به حساب می آید؛ بنابراین می توان گفت که امکان ندارد که نقاشی با این وسیله آشنا نباشد. باتوجه به این که این ابزار کاربرد های زیادی دارد و نقاشان در کار خود، زیاد استفاده می کنند، پس باید به نحوه نگهداری این وسیله خود توجه داشته باشند. اول اجازه بدین شما را با انواع غلطک ها شما را آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

غلطک ها در کل به 3 دسته تقسیم می شوند که عبارت اند از:

غلطک های دستی

غلطک های طرح دار

غلتک های تخصصی

 

غلطک ها از لحاظ استفاده به دو صورت توسط نقاشان انجام می گیرد؛ یک دسته غلطک های رنگ هستند که یک بار مصرف هستنند و پس از استفاده دور ریخته می شود، و دسته دیگر غلطک های گران تر و بهتری هستند که با هر بار استفاده، آن ها را شستشو می دهند.

غلطک های دستی 

این نوع غلطک ها، معمول ترین غلطک ها در نقاشی هستند که خود به سه دسته تقسیم می شوند : غلطک های پرز کوتاه، پرز بلند و پرز متوسط. بسته به نوع رنگ و شئی که رنگ زده می شود، تعیین می شود که از کدام باید استفاده کرد. یکی از معایب این نوع غلطک ها این است که اگر کمی بیش از اندازه از رنگ در آنها استفاده شود، باعث ایجاد شُره رنگ می شود و این موجب ناراحتی نقاش می شود اما تنها با کمی تمرین و تجربه، خواهید توانست که به گونه‌ای در رنگ وارد کنید که از شره کردن جلوگیری شود. بسیار از افراد برای اینکه دیوار های گچی و همچنین سقف های گچی را رنگ بزنند، از این غلطک ها استفاده می کنند. باید توجه داشته باشید که برای راحتی در رنگ کردن سقف می توانید از دسته غلطک استفاده کنید؛ بنابراین شما دیگر بدون استفاده از نردبان، توانایی رنگ کردن سقف را خواهید داشت.

 

غلطک های طرح دار

غلطک های نقاشی به چند دسته تقسیم می شوند؛ غلطک طرح دار چیست؟

چندین سال پیش، برای اینکه شما بتوانید طرحی را برروی دیوار منزل یا جای دیگر داشته باشید، باید فقط از کاغذ دیواری استفاده می کردید. اما امروز به لطف پیشرفت صنعت و تکنولوژی، می توان تنها با نصف هزینه کاغذ دیواری، طراحی ها متنوع و زیبا، با رنگ دلخواه خود بر روی دیوار داشته باشید. جنس این غلطک ها از سیلیکون هست که طرح هایی بر روی آن ها هک شده است و با آغشته کردن آنها به رنگ و سپس با مالیدن به دیوار، طرح مورد نظر بر روی دیوار ایجاد می شود. درست مثل مهر های جوهری خودمان. به جز هزینه پایین، یکی دیگر از مزایای غلطک طرح دار ، این است که به راحتی می توان با آن کار کرد و می توان گفت که هر کسی با کمی تمرین می تواند کار با آن را یاد بگیرد. همچنین این غلطک ها دارای دسته های مخزن دار هستند که دوباره استفاده از آن ها را به مراتب راحتر می کند. دسته های مخزن دار موجب می شود که شما دیگر نیازی به رنگ زدن غلطک های طرح دار نداشته باشید. در این صورت تنها کافی است رنگ مورد نظر خود را داخل مخزن بریزید و سپس غلطک را قرار دهید و شروع به فعالیت کنید. بعد از انجام نقاشی با غلطک های طرح دار، می توانید به راحتی آن ها را بشویید و دوباره از آن ها، با رنگ های دیگر استفاده کنید.

 

غلطک های تخصصی 

یک سری از غلطک ها برای استفاده از کار های خاص و به خصوصی ساخته شده‌اند. مانند غلطک های اپوکسی.

 

نحوه نگهداری از غلطک ها

بعد از انجام فعالیت، به یاد داشته باشید که نباید رنگ ها بر روی غلطک خشک شود، پس بلافاصله غلطک ها را شستشو دهید و در کیسه‌ای قرار دهید به طوری که هوا به هیچ عنوان به آنها نرسد.

 

حرف آخر

برای دسترسی به محصولات متنوع و همچنین اطلاع از غلطک های جدید، می توانید از وبسایت پتینه بازار خرید داشته باشید. قابل ذکر است که این شرکت، خود تولید کننده ابزار آلات نقاشی است، بنابراین جزء اولین فروشگاه هایی است که ابزار آلات موجود می شود. همچنین در جشواره ها تخفیف های ویژه‌ای در نظر می گیرند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز