خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه قنادان شهرری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد

اداره کار هیچ حمایتی از تاسیس کارگاهای تولیدی در شهرستانها نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۸۳۵

اگر قرار است از تولید کنندگان حمایتی صورت نگیرد چرا باید انها سختی سفر از پایتخت به شهرستان را به جان بخرند.

محمد بی‌بلا، رئیس اتحادیه قنادان جنوب تهران و شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده بود اگر تولیدکنندگان به شهرستان‌ها بروند، از آنها حمایت خواهیم کرد، گفت: ما بر اساس این برنامه‌ریزی دولت، کارگاهی را در یکی از شهرستان‌های مرند تاسیس کردیم اما متاسفانه به ما و بسیاری از تولیدکنندگان در شهرستان مرند امتیازات و امکانات لازم داده نشده است.

وی ادامه داد:‌ ما یک کارگاه شیرینی‌پزی در یکی از روستاهای مرند حدود 10 سال پیش تاسیس کردیم که اگر امروز می‌خواستیم آن کارگاه را راه‌اندازی کنیم حدود 20 میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و در این کارگاه 25 نفر مشغول به کار شدند اما متاسفانه هیچ حمایتی از ما نشده است.

بی‌بلا افزود: اگر قرار بود از ما حمایتی صورت نگیرد چرا ما باید سختی سفر به شهرستان را به جان می‌خریدیم و حتی بسیاری از مشتریان خود در تهران را نیز از دست می‌دادیم.

وی با اشاره به اینکه اداره کار حمایتی از تولیدکننده و کارفرما نمی‌کند، گفت: یکی از مشکلات کاری ما حوادثی است که برای کارگران رخ می‌دهد و به همین دلیل ما از روز اول کارگران را بیمه می‌کنیم و حق بیمه آنها را که مبلغ بالایی است، می‌پردازیم تا اگر خدایی ناخواسته اتفاقی افتاد، حداقل کارگر و کارفرما از لحاظ مالی دچار مشکل نشوند اما در عمل می‌بینیم که اینگونه نیست و تامین اجتماعی در زمان بروز حادثه هیچ کمکی نمی‌کند.

بی‌بلا ادامه داد: به طور مثال یکی از کارگران ما به دلیل سهل‌انگاری دچار حادثه شد اما کارشناس اداره کار به دلیل آشنا نبودن به شرایط کار، کارفرما را مقصر دانست و برای ما 540 میلیون تومان دیه مقرر کرده است و ما نیز به دلیل آنکه توانایی پرداخت این مبلغ را نداشتیم مجبور شدیم کارگاه را تعطیل کنیم و تمام پرسنل ما امروز بیکار شده‌اند در حالی که وقتی ما کارگران را بیمه می‌کنیم توقع داریم در زمان رخ دادن حادثه نیز اداره کار و سازمان تامین اجتماعی نیز از کارگران و کارفرماها حمایت کنند.

وی افزود: ما از وزیر کار که یک فرد انقلابی و جهادی است تقاضا داریم تا نظارت بیشتری بر وضعیت عملکرد سازمان‌ها و ادارات زیرمجموعه خود در شهرستان‌ها داشته باشد.

بی‌بلا گفت: همچنین در بحث هزینه‌های انرژی نیز تمام هزینه‌های ما اعم از آب، برق و گاز به جای آنکه خدماتی محاسبه شود به صورت تجاری محاسبه می‌شود و با این وضعیت هیچ توجیه اقتصادی برای آنکه کارفرمایان حاضر در تهران به شهرستان‌ها بروند وجود ندارد.

گفتگو از علی زادمهر 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز