خبرگزاری کار ایران

مهم ترین تجهیزاتی که برای آشپزخانه صنعتی باید بخرید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۰۵۷۷

یکی از شغل های جذاب و در عین حال پردرآمد که بسیاری از افراد را وسوسه می کند داشتن رستوران می باشد. ورود به دنیای غذا، دسر، انواع نوشیدنی  و ... برای بسیاری از افرادی که در این زمینه سرمایه و یا سررشته ای دارند بسیار جذاب است. در عین حال رستوران داری و یا اداره یک آشپزخانه بزرگ که روزانه قرار است بالغ بر صدها نفر را راه اندازی کند بسیار سخت می باشد. برای راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی که می تواند برای رستوران، دانشگاه، سازمان دولتی و ... باشد نیاز به اطلاعات جامعی دارید که در ادامه می خواهیم به آن ها بپردازیم. هزینه های اولیه برای راه اندازی یک اشپزخانه صنعتی کار ساده ای نیست و در کنار آن باید هزینه اجاره فضا، دکوراسیون و ... را نیز پرداخت کنید. این مبلغ در ابتدا سنگین می باشد و می تواند بسیاری از افراد را شروع کار منصرف کند.

در عین حال که راه اندازی اشپزخانه صنعتی هزینه زیادی را به همراه دارد، در صورتی که بدون اطلاعات قبلی شروع به خرید تجهیزات رستوران کنید این هزینه به چندین برابر افزایش خواهد یافت. به همین دلیل در همان ابتدای کار بهتر است که از یک مشاور راه اندازی آشپزخانه صنعتی کمک بخواهید تا روند کار بهتر باشد. در راستای راه اندازی این فضا لازم است که برخی از نکات کلی رعایت شود در این مقاله می خواهیم این نکات را یادآور شده و در راستای داشتن یک آشپزخانه صنعتی یاری کنیم. با مجموعه فیدار سورن همراه باشید.

نکات خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در صورتی که کاربری آشپزخانه صنعتی خود را مشخص کرده اید و می دانید که برای چه قشری قرار است اشپزی کنید می توانید شروع به خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی کنید. تهیه تجهیزات می بایست با دقت بسیار بالایی انجام گردد. شکل هندسی فضای مورد نظر و اندازه فضا دو عنصر مهم در تهیه تجهیزات می باشند چرا که تمامی تجهیزات قرار است در این فضا جای داده شود و لازم است که متناسب با آن فضا تجهیزات را خریداری کنید. جای لوازم ضروری مانند سینک، اجاق گاز، فضای آماده سازی، فضای تجهیزات سرمایشی و ... را به صورت فرضی مشخص کنید و ابعاد حدودی آن ها را یادداشت کنید. در صورتی که فضای اشپزخانه صنعتی دارای قناسی است و شکل نامتعارفی دارد می توانید برخی از لوازم و تجهیزات را به صورت سفارشی تهیه کنید تا متناسب با محل طراحی گردد.

مهم ترین تجهیزاتی که برای آشپزخانه صنعتی باید بخرید

توجه داشته باشید که تجهیزات آشپزخانه صنعتی با لوازم آشپزخانه های خانگی بسیار متفاوت است و با تجهیزات کوچک تر نمی توانید کارایی یک اشپزخانه صنعتی را داشته باشید. دستگاه هایی که در منازل استفاده می شوند ساعات کاری زیادی ندارد و مناسب برای اشپزخانه های صنعتی نیستند.  چرخ گوشت، سرخ کن، و دیگر لوازم خانگی تنها برای تعداد محدودی می توانند روزانه کار کنند در حالی که در آشپزخانه صنعتی قرار است غذای صدها و یا هزاران نفر را می بایست تهیه کنید. بنابراین با خرید لوازم نامناسب سرمایه خود را هدر ندهید.

دسته بندی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

یکی از مسائلی که در زمینه تجهیزات آشپزخانه صنعتی اهمیت دارد؛ دسته بندی این محصولات است. به دلیل گستردگی فراوانی که تجهیزات آشپزخانه دارند، دسته بندی آن ها کار ساده ای نیست. حتی همین امروزه هم برای دسته بندی درست و منطقی برخی محصولات، بین تجهیز کننده های آشپزخانه صنعتی، اختلاف نظرهایی وجود دارد. پس این موضوع را در نظر بگیریم که جدای از دسته بندی کلی که وجود دارد، برخی تجهیزات به طور کاملا سلیقه ای از نگاه تجهیزکنندگان، در دسته بندی های کلی قرار می گیرند. حال دسته بندی کلی تجهیزات آشپزخانه صنعتی چیست؟

تجهیزات استیل و انبار: بخش گسترده ای از اشپزخانه صنعتی می باشد که شامل کابینت صنعتی، چلیک ها و قفسه های نگهداری می باشند. از این تجهیزات به طور همزمان با نام تجهیزات آماده سازی غذا نیز یاد می شود.

تجهیزات آماده سازی غذا: برخی ماشین آلات صنعتی مانند چرخ گوشت صنعتی، خلال کن، کالباس بر و ... نیز در این دسته می باشند. همچنین در این بخش انواع میزهای استیل را نیز می توانید برای آماده سازی غذا در نظر بگیرید.

تجهیزات پخت غذا: مهم ترین بخش و قلب یک اشپزخانه صنعتی در بخش پخت غذا قرار ارد. به عنوان مثال شما برای تجهیزات پخت غذای ایرانی، تجهیزات متفاوتی از رستورانی که تجهیزات پخت فرنگی یا فست فود دارد؛ خریداری خواهید کرد.

تجهیزات سرو: بعد از اینکه غذا توسط تجهیزات آماده سازی و پخت غذا، به مرحله سرو برسند؛ تجهیزات سرو غذا به کار می آیند. تجهیزاتی مانند انواع شفینگ دیش ها، ظروف سرو، ظروف سرو سوپ خوری، انواع ظرف بنماری ( لگن بنماری) که به صورت پانچ و غیر پانج و از جنس استیل موجود هستند.

تجهیزات شستشو: برای اینکه مراحل طبخ و توزیع غذا به درستی پیش برود؛ به تجهیزاتی در این مسیر نیاز خواهیم داشت که بیشتر جنبه نگهداری و بهداشتی دارند. تجهیزات شستشو برای شستن و تمیز نگه داشتن انواع ظروف و مواد مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات سرمایشی: تجهیزات سرمایشی نیز برای سالم و بهداشتی نگه داشتن مواد بسیار کاربرد دارند. انواع یخچال صنعتی، فریزر صنعتی و ...از جمله تجهیزات سرمایشی به حساب می آیند.

تجهیزات خط سلف سرویس: برای سرو غذا به صورت سلف، خطوط سلف سرویس در نظر گرفته می شوند.تجهیزات خط سلف سرویس دارای انواع کانترهای گرم و سرد، بوفه گرم و سرد، رَف و ... هستند.

خرید تجهیزات اشپزخانه صنعتی با فیدار سورن

در بخش های پیشین به ضرورت برنامه ریزی و داشتن تجربه کافی در زمینه خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی اشاره شد. در واقع برای اینکه از به باد رفتن سرمایه جلوگیری کنید و تنها لوازم ضروری یک اشپزخانه صنعتی را خریداری کنید لازم است که از یک مشاور صنعتی برای این کار کمک بخواهید. در این راستا شما عزیزان می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و با مشاورین مجموعه فیدار سورن در ارتباط باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز