خبرگزاری کار ایران

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان: استراتژی های قدرتمند آموزشی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۸۴۱

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به صبر و خلاقیت زیادی نیاز دارد. اگر شما هم در کودکی و هم در بزرگسالی در کلاس‌های زبان شرکت کرده باشید، می‌دانید که چقدر درس‌هایتان متفاوت بوده باشد. دانستن نحوه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان کاملاً استراتژی متفاوتی در مقایسه با بزرگسالان دارد.

شاید بیست بار نوشتن از روی جداول صرف افعال یک استراتژی مؤثر برای یادگیری بزرگسالان باشد اما همین استراتژی برای اینکه کودکان را مجبور کنید تا آرام بنشینند و همین کار را انجام دهند، سخت خواهد بود. به همین صورت در کلاس انگلیسی اگر به کودکان بگوئید دور هم بشنینند و با کف زدن همراه با آهنگی در مورد رنگ ها شعر بخوانند بسیار موثر خواهد بود. مطمئن باشید که فرد بزرگسال که بعضا ممکن است یک تاجر 50 ساله باشد، میل به این استراتژی آموزشی ندارد. 

گاهی اوقات حفظ تمرکز در کلاس آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ممکن است برای تمام مدت سخت باشد. دقت داشته باشید که  می توانید از انرژی و کنجکاوی کودکان به نفع خود استفاده کنید. در این مقاله در مورد نحوه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان با استفاده از بازی ها و فعالیت های جذاب صحبت کرده ایم! با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

6 روش سرگرم کننده آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

شاید تصور کنید که با گرفتن مدرک TEFL، می توانید از پس آموزش هر کسی بر بیایید.  اما آموزش زبان انگلیسی برای کودکان چالش های خاص خود را دارد.  چرا که کودکان کاملا در مسیر یادگیری انگلیسی، مبتدی هستند.

این جمله به این معنی است که شما باید به نحوه ارائه اطلاعات و حفظ مالب توسط زبان آموزان توجه ویژه ای داشته باشید. مشارکت و سرگرمی، کلید قوی شدن پایه آموزش آینده آن ها خواهد شد.

1. درس ها را به شعر تبدیل کنید

هر زبان آموز انگلیسی، چه انگلیسی زبان باشد چه نباشد، حداقل با یک شعر کلاسیک آشناست. بله، منظورمان همان آهنگ ABC است که همه ما به عنوان مثال برای یادآوری حرفی که بعد از Q آمده است، به آن مراجعه می کنیم.

تبدیل لغات، گرامر و دیالوگ ها به آهنگ های جذاب، روشی شگفت انگیز برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان است. اگر در حال مرور مطالب کلاس خود هستید، سعی کنید به YouTube سری بزنید تا ببینید آیا از قبل آهنگ مناسبی برای این مطالب وجود دارد یا خیر. اگر آهنگی پیدا نکردید، می توانید از بتهوون درونی خود برای ساخت یک شاهکار موسیقی با استفاده از آهنگ های دیگری همانند Twinkle Twinkle Little Star کمک بگیرید.

2. استفاده از تصویر برای نشان دادن واژگان جدید

سر، شانه ها، زانوها و انگشتان پا. آموزش این واژگان با اشاره به یک عروسک خندان بسیار آسان تر از نوشتن در فهرست واژگان است. استراتژی استفاده از ابزارهای بصری می تواند میزان موفقیت در آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را تقویت کند. کودکان  می‌توانند از رنگ‌آمیزی و تصاویر لذت ببرند، در حین اینکه لغات جدیدی را یاد می‌گیرند.

برجسته کردن، خط کشی و خط کشیدن دور لغات، همگی ترفندهای بصری رایجی هستند که بزرگسالان برای یادآوری بخشی از اطلاعات استفاده می کنند. استفاده از نمودارهای بصری همین ایده را دنبال می کند، به طوری که بچه‌های کوچک بتوانند در زمان یادگیری از تجسم خود کمک بگیرند. پس زبان آموزان می توانند به راحتی وسایل کمک آموزشی خود را با توجه به رنگ ها و تصاویرش از میان پوشه های کاغذهای نامرتب خود پیدا کنند.

3. استفاده از استراتژی مخفف سازی برای حفظ قواعد دستوری زبان

وقتی نوبت به آموزش زبان انگلیسی برای کودکان می رسد، استفاده از ابزارهای کمکی جهت به خاطر سپردن کلمات با املایی سخت یا نکات گرامری پیچیده می تواند یادگیری را آسان تر کرد.

یک یادداشت مفید برای تمام سطوح زبان آموزان انگلیسی "-i  قبل از -e، به جز بعد از c" است. هنگامی که بتوانید زبان آموزان خود را بخواهید تا این عبارت را به صورت دستوری بخوانند، باید انتظار این را داشته باشید که اشتباهات املایی رایج مثل  i/e را هیچ وقت مرتکب نشوند! 

4.  از دیالوگ های ثابت در طول کلاس استفاده کنید

What did you do this weekend? به معنی آخر هفته چه کردی؟ می تواند شروع خوبی برای کلاس باشد. چراکه زبان آموز انتظار این سوال را دارد و خود را در مورد آنچه که می خواهد بگویید قبل از کلاس آماده می کند. چنین مدل گفتگوهای معمولی، زبان آموزان را با واژگان روزمره مرتبط با زندگی و علایق خود آشنا می کنند.

اگر به جای یک زبان آموز، با یک کلاس کار می کنید، می توانید برخی از سوالات را از تمام زبان آموزان بپرسید چراکه آن ها مدام سعی می کند که از بقیه بهتر و متفاوت تر باشند.  مثلا از نهارشان بپرسید، آخرین بازی فوتبال چطور بود، یا هر چیزی که اشتراک گذاری جوابشان آن ها هیجان‌زده می‌کند!

5. جلسات کلاس را با بازی پیش ببرید

آموزش کودکان بدون بازی مانند خوردن همبرگر بدون چاشنی و سس است. شما نمی توانید یکی را داشته باشید و دیگری را نه. بازی‌ها از روش‌های موثر آموزش زبان برای کودکان هستند. زیرا بچه‌ها می‌توانند بدون اینکه متوجه شوند، یاد بگیرند. بازی‌های فعال به آن‌ها اجازه می‌دهد تا انرژی خود را تخلیه کنند و بازی‌های آرام باعث می شود که کودک به چالش کشیده شده و تمرکز کند.

چه بازی هایی برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان وجود دارد؟ به بازی هایی فکر کنید که در کودکی انجام می دادید!

بازی‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آن ها در کلاس درس استفاده کرد در اینجا چند بازی که نیاز به آمادگی کمی دارند و برای دانش آموزان جوان بسیار سرگرم کننده هستند را آورده ایم.

  • Simon Says : برای تمرین مهارت های شنیداری عالی است. می‌توانید از آن برای مرور اعضای بدن («سایمون می‌گوید سرتان را لمس کنید») یا حروف اضافه («سایمون می‌گوید پایتان را روی صندلی‌تان بگذارید») استفاده کنید.
  • Mother May Iبازی‌های حرکتی خود را یک قدم جلوتر ببرید و Mother May I را بازی کنید. دانش‌آموزان شما می‌توانند از انواع صفت‌ها برای توصیف گام‌هایی که می‌خواهند در حالی که به طرف دیگر محوطه بازی بروند، استفاده کنند.
  • Memory: این بازی برای یادگیری لغات عالی است. سعی کنید یک کلمه از واژگان را روی یک کارت بنویسید و تصویر مربوط به آن را در کارت دیگر نشان دهید. یا مترادف یا متضاد را روی دو کارت مختلف قرار دهید. همه کارت‌ها را روی میز بگذارید و از دانش‌آموزان بخواهید تا به خاطر بیاورند که کلمه در کدام کارت است.

6.  آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را با خلاقیت همراه کنید

همه چیز را به طور منظم تغییر دهید. صندلی‌های دانش‌آموزان خود را دوباره مرتب کنید تا هر از گاهی منظره الهام‌بخش متفاوتی داشته باشند. قبل از تدریس مطالب، از دانش‌آموزان خود آزمون بگیرید و اجازه دهید در حین یادگیری به سؤالات پاسخ دهند. هر زمان که فرصت کردید از سخنرانان مهمان دعوت کنید.

شما می توانید هر روز برنامه یکسانی داشته باشید، اما با انواع تمریناتی که انجام می دهید نگذارید که یکنواحت شود. می توانید از انجام تمرین‌های کتاب درسی، کار کردن دانش‌آموزان با رایانه در رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌های یادگیری زبان انگلیسی برای انرژی بخشیدن به کلاس استفاده کنید.

یک شعر از رابرت فراست را به جای یک متن ساده بخوانید. همچنین می توانید از دانش آموزان بخواهید که بازی ها، فعالیت ها و تمرین های خود را ارائه دهند. از دانش‌آموزانتان بخواهید که برای یکدیگر سؤال مسابقه بنویسند، یا به آنها چند وسیله بازی ساده بدهید و اجازه دهید بازی نقد و بررسی خود را برای آخرین نکته گرامری که به آن ها آموزش داده اید را بسازند. شاید تعجب کنید که دانش آموزان چقدر می توانند خلاق باشند.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان سرگرم کننده خواهد بود!

چه به صورت آنلاین یا حضوری می توانید از همان روش‌های آموزشی سرگرم‌کننده استفاده کنید، فقط کمی بهینه‌سازی شده است. به عنوان مثال، اگر از طریق وب کم خود تدریس می کنید، همچنان می توانید دانش آموز خود را تشویق کنید تا با تخته سفید کوچک یا قلم و کاغذ خود در بازی و اسم و فامیل و سایر بازی های نوشتاری شرکت کند. فلش کارت یا بازی حافظه دارید؟ با نظارت و اجازه بزرگسالان، دانش‌آموز شما می‌تواند با استفاده از اینترنت صفحه دسکتاپ شما را ببینند یا روی بازی‌ای که ساخته اید، کار کند.

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید: لازم نیست دائماً روش‌های آموزشی جدیدی برای یادگیرندگان کودکان ارائه کنید. اگر متوجه شدید که دانش‌آموزانتان به خوبی با روش فعلی شما می توانند یاد بگیرند و از مجموعه‌ای از بازی‌ها لذت می‌برند، به همان روش ادامه دهید!

شما همیشه می توانید محتوا و دشواری هر دور را تغییر دهید. و هنگامی که روش صحیح تدریس خود را پیدا کردید، تمام برنامه های درسی و بازی های خود را مرتب خواهید کرد تا برای هر کلاس جدیدی از دانش آموزان استفاده کنید.

خب تا اینجا نکات و تکینیک هایی که می تواند بر آموزش زبان انگلیسی برای کودکان تاثیر مثبت بگذارد را با شما در میان گذاشتیم. اما اگر شما پدر و یا مادری هستید که می خواهید در منزل به کودک خود زبان انگلیسی را آموزش دهید در ادامه نکات طلایی را با شما در میان گذاشته ایم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان: استراتژی های قدرتمند آموزشی

چگونه در خانه آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را شروع کنم؟

بسیاری از والدین دوست دارند در خانه به فرزندان خود انگلیسی آموزش دهند، اما نمی دانند چگونه شروع کنند. مهم نیست که به انگلیسی مسلط باشید. مهمترین چیز این است که شما مشتاق باشید و فرزندانتان را تشویق و تحسین کنید. کودک شما اشتیاق شما را به زبان درک خواهد کرد. اگر فرزندتان بلافاصله شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی نکرد، نگران نباشید. آنها برای یادگیری به زمان نیاز دارند. صبور باشید و آنها در زمان خود شروع به صحبت انگلیسی خواهند کرد.

بازی کردن با کودک برای آموزش زبان

کودکان زمانی که سرگرم می شوند به طور طبیعی یاد می گیرند. فلش کارت ها روشی عالی برای آموزش و یادآوری واژگان هستند. بازی های مختلفی وجود دارد که می توانید با فلش کارت ها مانند حافظه بازی کنید.

استفاده از موقعیت های روزمره برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

مزیت آموزش زبان انگلیسی در خانه این است که می توانید از موقعیت های روزمره و اشیاء واقعی در اطراف خانه برای تمرین زبان به طور طبیعی استفاده کنید. مثلا:

  • وقتی فرزندتان در حال لباس پوشیدن است، یا زمانی که لباس‌های شسته شده را مرتب می‌کنید، درباره لباس‌ها صحبت کنید (‘Let’s put on your blue socks’, ‘It’s Dad’s T-shirt’ به معنی "بیا جوراب‌های آبی‌ت را بپوشیم"، "این تی شرت باباست").
  • وقتی به فرزندتان کمک می‌کنید تا اتاق خوابش را مرتب کند، واژگان اسباب‌بازی‌ها و مبلمان را تمرین کنید (‘Let’s put your teddy bear on the bed!’, ‘Where is the blue car?’ به معنی "بیایید خرس عروسکی‌تان را روی تخت بگذاریم!"، "ماشین آبی کجاست؟").
  • وقتی در حال آشپزی یا خرید هستید، واژگان غذا را آموزش دهید. وقتی به سوپرمارکت می روید، لیستی از چیزهایی که باید پیدا کند را به فرزندتان بدهید (از تصاویر یا کلمات بسته به سن او استفاده کنید). وقتی خرید را در خانه کنار می گذارید، لغات را مرور کنید.

استفاده از داستان ها برای آموزش زبان برای کودکان

بچه های کوچکتر عاشق کتاب هایی با رنگ های روشن و تصاویر جذاب هستند. با هم به تصاویر نگاه کنید و کلمات را همانطور که به تصاویر اشاره می کنید، بیان کنید. بعداً می‌توانید از فرزندتان بخواهید که به چیزهای مختلفی اشاره کند، به عنوان مثال. ‘Where's the cat?’ به معنی «گربه کجاست؟». پس از مدتی با پرسیدن ‘What's that?’ آن ها را تشویق کنید که کلمات را به زبان بیاورند. گوش دادن به داستان، کودک شما را به صداها و ریتم های انگلیسی عادت می دهد.

استفاده از آهنگ ها برای آموزش زبان انگلیسی کودکان

آهنگ ها روشی واقعا موثر برای یادگیری کلمات جدید و بهبود تلفظ هستند. آهنگ‌های اکشن مخصوصاً برای کودکان بسیار خردسال خوب هستند، زیرا می‌توانند با آن ها همراهی کنند. حتی اگر هنوز قادر به خواندن آهنگ نباشند. حرکات اغلب معنای کلمات را در آهنگ نشان می دهد.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان: استراتژی های قدرتمند آموزشی

آموزش گرامر به کودکان

در مورد بچه‌های کوچک‌تر، نیازی به آموزش صریح قواعد گرامری نیست، بلکه آنها را به شنیدن و استفاده از ساختارهای گرامری مختلف در محتوا عادت دهید. مثلاً وقتی در مورد ظاهر کسی صحبت می‌کنید، «have got» یا «‘must/mustn’t » وقتی در مورد قوانین مدرسه خود صحبت می کنند. شنیدن گرامر در محتوا از سنین پایین به کودک شما کمک می کند تا در سنین بالاتر از آن به طور طبیعی و صحیح استفاده کند.

آموزش دادن به خواهر و برادر یا سایر اعضای خانواده برای کودکان بزرگتر می تواند بسیار مفید باشد. توضیح نحوه استفاده از گرامر به شخص دیگری به شما کمک می کند تا خودتان بر آن مسلط شوید.

و در آخر ...  

اگر به دنبال روش‌های خلاقانه برای آموزش زبان انگلیسی برای کودکان هستید، فرزند شما از شرکت در کلاس های مخصوص کودکان در موسسه زبان تخصصی کوییک لذت خواهند برد!

موسسه زبان کوییک با تکیه بر مجموعه عظیمی از ویدیوهای معتبر انگلیسی، بازی های رایج دنیا و بسیاری تکنیک های دیگر می تواند به کودک شما به صورت طبیعی انگلیسی را بیاموزد. ما در کلاس های خود با انتخاب آهنگ های مناسب و همچنین فعالیت های درون کلاسی می توانیم پایه زبان انگلیسی کودک شما را تقویت کنیم.  پس همین حالا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. مشاوران ما تمامی اطلاعات لازم را جهت مشاوره و ثبت نام در اختیار شما قرار می دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز