خبرگزاری کار ایران

انواع موتور برق چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۳۵۴

 

انواع موتور برق چیست؟

موتور برق تجهیزی میباشد که انرژی مکانیکی حاصل از عملکرد موتور احتراقی را به وسیله ژنراتور به انرژی الکتریسیته تبدیل خواهد کرد. امروزه برای استفاده از لوازم برقی در فضاهایی خارج از بافت شهری مثل ویلاها، باغ‌ها، استخر و آب نماها که از شبکه سراسری برق بی بهره هستند از موتوربرق استفاده می‌شود. در زمان قطع برق شبکه سراسری هم برای تأمین برق اضطراری دستگاه‌های کوچک یا خانه‌های مسکونی، مطب پزشکان و موارد مشابه، موتوربرق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی موتور برق

موتور برق یا ژنراتور تجهیزی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. این انرژی مکانیکی از سوختن بنزین، گاز، یا گازوئیل به وجود می‌آید. موتور برق‌ها همان ژنراتورها هستند که به عنوان ژنراتورهای کوچک قابل حمل (پرتابل) نیز شناخته می‌شوند.

انواع موتور برق چیست؟

انواع موتور برق یا ژنراتور خانگی کوچک و مسافرتی با سه سوخت متفاوت در بازار موجود می باشد:

  1. موتور برق یا ژنراتور برق گازسوز
  2. موتور برق بنزینی یا ژنراتور بنزینی
  3. موتور برق دیزلی یا دیزل ژنراتور

 موتور برق گازسوز:

این موتوربرق به دلیل نوع سوخت ،کم مصرف می باشد و باعث کاهش آلودگی هوا میشود و دارای هزینه های کمتری نسبت به نوع بنزینی می باشد

از دیگر امکانات این دستگاه بی خطر بودن این دستگاه است. این نوع به خاطر گازسوز بودن و حذف بنزین باعث طول عمر محصول نسبت به نوع بنزینی شده است. جهت مطالعه در مورد موتوربرق های گازسوز به قسمت مقالات وبسایت نیکا کورپ مراجعه نمایید.

موتور برق بنزینی :

پرکاربرد ترین نوع، موتوربرق های بنزینی می باشد این سیتم ها برای کارکردن در مکانهایی که دسترسی به گاز وجود ندارد مناسب می باشد.  سوخت این سیستم ها از بنزین می باشد.

باتوجه به نوع سوخت این محصول گازهای اکسید کربن و دی اکسید کربن تولید می شود که باید در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد در غیر اینصورت موجب خفگی می شود.

بیشتر:  موتور برق بنزینی راتو

 موتور برق از نظر سیستم روشن و خاموش شدن

لیست قیمت انواع موتور برق را می توانید از واحد فروش شرکت ما تهیه نمایید.

موتوربرق ها را از نظر  سیستم روشن و خاموش شدن می توان به چند صورت دسته بندی نمود :

1-موتوربرق های هندلی

2-موتور برق های استارتی:

 که دارای موتور استارت الکتریکی و باطری می باشند.( البته ترکیب استارت و هندل نیز وجود دارد) نوع استارتی با دکمه استارت یا سوییچ تعبیه شده برروی خود براحتی روشن و خاموش می شوند و نیازی به هندل زدن و دور گرفتن موتور جهت روشن شدن ندارند.

3- موتور برق های اتوماتیک:

که دارای سیستم سوییچ اتوماتیک برق شهر و ژنراتور(ATS) بوده، یعنی با قطع برق موتور برق به صورت اتوماتیک روشن شده و برگشت برق شهر فرمان خاموش شدن موتور برق ارسال می گردد.

سیستم راه اندازی موتور برق یا همان دیزل ژنراتور برای برق اظطراری هم می تواند به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک باشد.

در نوع دستی که در زمان بی برقی یک اپراتور موتور برق را روشن میکند و آن را وارد مدار برق میکند. ولی در صورت اتوماتیک توسط یک تابلو برق که به آن تابلوی امرجنسی میگویند که توسط یک برد کنترلر بی برقی را حس کرده و فرمان استارت موتور برق را صادر و در نهایت موتور برق به صورت خودکار روشن شده و توسط کنتاکتور مربوطه وارد شبکه برق می گردد.

انواع موتور برق چیست؟

 

صدای موتور برق

هنگامی که شما قصد خرید دارید باید ابتدا توان مورد نظر یا همان ولتاژ مورد نظر خود ونوع کاربردی که از آن درنظر دارید به جستجوی محصول مورد نظر خود باشید.

سیم پیچی، قدرت بدنه، شاسی های موتور برق، مقدار سوخت مصرفی و نوع سوخت مصرفی مواردی است که شما در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید.

رعایت ایمنی در موتور برق های بسیار مهم است زیرا محصولات احتراق این مواد گاز های سمی و مونواکسید کربن می باشد که اگر در جای نامناسب ومحل بسته ای قرار داده شود با روشن شدن دستگاه باعث گازگرفتگی و خفگی می گردد بهمین دلیل بهتراست مکان قرار گیری آن سنجیده شود و در محیط های باز نصب گردد.

پیشنهاد می گردد با توجه به نوع کاربرد شما یعنی استفاده ثابت یا خانگی، سیار یا مسافرتی، همچنین سهولت و میزان دسترسی به سوخت، ابتدا سوخت مورد نظر خود را انتخاب نمایید، موتور برق های گازی در مناطق شهری و مسکونی بدلیل دسترسی آسان و ارزان به گازشهری گزینه مناسبی می باشند و موتور برق بنزینی در مصارف سیار و همچنین موتور برق دیزلی یا دیزل ژنراتور در مصارف کشاورزی کاربرد دارند.

بیشتر: موتور برق ارما (ERMA)

نیکا , تامین کننده محصولات صنعتی

نیکا با تجربه 20 ساله در زمینه واردات، عرضه و فروش انواع تجهیزات صنعتی، فعالیت اینترنتی خود را از دی ماه 1396 آغاز نمود. فروشگاه نیکا با اتکا به تجربه 20 ساله در زمینه تولید ماشین آلات ساختمانی و تجربه 10 ساله در زمینه واردات انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی و تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک سایت خود را در دی ماه 1396 دایر نموده است و اقدام به ارائه یکی از کاملترین سایت ها در زمینه فروش انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی، تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک نموده است.

شما می توانید کلیه محصولات را با ضمانت بهترین قیمت و همچنین ضمانت اصلی بودن کالا از ما خرید نمایید.

امیدواریم با استعانت از پروردگار الهی در اجرای هر چه بهتر این مهم و خدمت به مشتریان گرامی موفق باشیم.

در این مسیر صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

 

سایت مرجع: نیکا کورپ https://nikacorp.com

شماره تماس: ۰۲۶۳۳۵۲۱۴۰۵

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز