خبرگزاری کار ایران

آرتانسیم؛ تولیدکننده داکت اسپلیت باکیفیت ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۵۵۱

هر واحد مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و هر فضایی که افراد برای مدت زمانی در آنجا باشند، نیازمند سرمایش و گرمایش است. از انواع بادگیر، کرسی، بخاری های نفتی و ذغالی و شومینه در گذشته تا سیستم های پیشرفته تهویه مطبوع در حال حاضر، همگی وظیفه سرمایش و گرمایش را برعهده داشته اند. در میان انواع این سیستم ها، اکنون داکت اسپلیت ها جایگاه ویژه و به خصوصی پیدا کرده اند. این سیستم های هوشمند و با دوام، هوای مطبوع، با کیفیت و فیلترشده ای را در اختیار شما می گذارد.

داکت اسپلیت را بیشتر بشناسیم

داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی، یکی از زیرشاخه های سیستم تهویه مطبوع محسوب می شود. این دستگاه قابلیت سرمایش و گرمایش توامان واحد مسکونی را داراست.

دلیل نامگذاری این دستگاه به داکت اسپلیت این است که برخلاف کولرگازی یا اسپلیت معمولی، یونیت داخلی این دستگاه توکار است. علاوه بر این، به جای اینکه در هر بخش از منزل، یک یونیت جداگانه نصب شود.

تنها از یک یونیت در داخل ساختمان استفاده می شود. این دستگاه در دو مدل کلی معمولی و اینورتر دار عرضه می شود.

شما می توانید با توجه به ابعاد محل موردنظر خود، دستگاه مناسب خود را از میان برندهای موجود در بازار تهیه کنید. در میان شرکت های تولید کننده داکت اسپلیت در ایران، یکی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین آنها، آرتانسیم است.

آرتانسیم با استفاده از متخصصان مجرب و بهره مندی از فناوری روز دنیا، داکت اسپلیت های ایرانی با کلاس جهانی تولید و عرضه می کند.

داکت اسپلیت ایرانی

سوال این است که آیا واقعا داکت اسپلیت های ایرانی قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند؟ در پاسخ به این پرسش به جرأت می توان گفت بله. البته در اینجا ذکر چند نکته ضروری است.

در خرید داکت اسپلیت ایرانی یا خارجی، باید مواردی نظیر برند، گارانتی محصول، تامین قطعات، قیمت، خدمات و همچنین سرویس دهی شرکت ها باید مدنظر خریداران باشد. این موضوعات هر کدام به تنهای می توانند موضوعاتی مهم و حیاتی باشند.

داکت اسپلیت های ایرانی در کیفیت خروجی هوای مطبوع، که مهمترین وظیفه این دستگاه محسوب می شود، نمره خوبی می گیرند. از لحاظ کارایی و طول عمر نیز، دستگاه های ایرانی مخاطبان خود را راضی می کنند.

از جمله مسائل مهمی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید تامین قطعات است که در این حوزه، قطعا انتخاب یک داکت اسپلیت ایرانی برای شما گزینه بهتری خواهد بود.

علاوه بر موارد ذکر شده، حمایت از کسب و کارها و همینطور، کارآفرین و کارگر ایرانی و همچنین محصول با کیفیت ایرانی نیز، وظیفه ذاتی هموطنان محسوب می شود. در میان برندهای ایرانی داکت اسپلیت موجود در بازار، کدام یک انتخاب بهینه تری است؟

بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که اساس کار در میان دستگاه های ایرانی مشابه است و این، جزئیات کوچک است که تفاوت محصولات را مشخص می کند. در میان انواع برندهای ایرانی، نام آرتانسیم با سابقه درخشان و رزومه فوق العاده در این عرصه می درخشد.

آرتانسیم؛ تولیدکننده داکت اسپلیت باکیفیت ایرانی

انواع اسپلیت ایرانی

همانند داکت اسپلیت های خارجی و ایرانی نیز، در ظرفیت های گوناگون در دو نوع کلی معمولی و مجهز به اینورتر تولید می شوند. شرکت های زیادی در ایران نسبت به تولید داکت اسپلیت مبادرت می ورزند که در میان آنها، آرتانسیم به عنوان بزرگترین تولیدکننده و توزیع کننده داکت ایران و خاورمیانه شناخته می شود.

در داکت اسپلیت معمولی هنگامی که دمای هوای محیط مورد نظر به حد تعیین گردیده برسد، کمپرسور دستگاه خاموش می شود. سپس با تغییر دمای محیط مجددا کمپرسور وارد مدار می شود و این روشن و خاموش شدن به صورت مداوم ادامه دارد.

تکرار این چرخه موجب استهلاک بالا از یک طرف، و مصرف بالای برق از طرفی دیگر خواهد شد.  حتما تاکنون یخچال های قدیمی منازل را دیده اید که بعد از هر بار روشن شدن، موجب کاهش نور لحظه ای منزل می شوند.

اما در مدل اینورتر دار داکت اسپلیت، کمپرسور همیشه در پایین ترین دور ممکن خود به فعالیت ادامه می دهد. با هر بار قرار گرفتن در مدار، دما را به عدد مورد نظر می رساند و سپس به دور پایین خود باز می گردد.

آرتانسیم؛ تولیدکننده داکت اسپلیت باکیفیت ایرانی

قیمت داکت اسپلیت

با توجه به مسیر دشوار واردات و همچنین تحریم های اعمال گردیده بر کشور، قیمت سیستم های تهویه مطبوع وارداتی عموما قیمت بالاتری نسبت به نمونه های تولید گردیده در داخل دارند. حال آنکه از لحاظ کیفیت ساخت، خروجی هوای مطبوع، طول عمر و خدمات پس از فروش، تفاوت چندانی داکت اسپلیت های ایرانی و خارجی وجود ندارد.

تا اینجا به این موضوعات اشاره کردیم که مسائلی نظیر ایرانی یا خارجی بودن، معمولی یا اینورتر دار بودن و همچنین ظرفیت دستگاه داکت اسپلیت، در قیمت نهایی آن بسیار موثر است. اما باید گفت مسائل دیگری همانند برند، ضمانت کمپرسور، کیفیت قطعات مورد استفاده و ... نیز در قیمت گذاری این دستگاه اثرگذار است.

معروف ترین برندهای داکت اسپلیت قیمت های خیلی بالایی نسبت به نمونه های ایرانی دارند. با توجه به همه مواردی که ذکر کردیم؛ درخصوص نحوه قیمت گذاری در اسپلیت ها، پیشنهاد ما استفاده از محصولات شرکت های ایرانی مطرح در این حوزه است. از جمله بزرگترین این شرکت ها می توان به آرتانسیم، ایران رادیاتور، دماپویا و ... اشاره کرد.

نصب داکت اسپلیت

در نصب داکت اسپلیت باید موارد متعددی مدنظر قرار گیرد. به همین دلیل است که در همین ابتدا توصیه می کنیم که برای نصب داکت اسپلیت در مدل های ایرانی و خارجی، از شرکت های معتبر این حوزه استفاده کنید. زیرا نصب این دستگاه در فضای نامناسب، لوله کشی بدون قاعده یا کانال کشی اشتباه، منجر به کاهش قابل توجه بهره وری دستگاه می شود.

با در نظر گرفتن این موضوع، ذکر چند نکته برای نصب این داکت خالی از لطف نیست. اولین مورد اینکه بهتر است یونیت خارجی اسپلیت در تراس یا پشت پنجره و نزدیک به یونیت داخلی نصب شود.

مزایا و معایب داکت ایرانی

اساسا مزایا و معایب داکت اسپلیت تفاوت چندانی در نمونه های ایرانی و خارجی این دستگاه ندارد. از جمله مزایای کلی استفاده از داکت اسپلیت این است.

به جای چندین یونیت داخلی در هر فضا، یک یونیت وظیفه سرمایش را بر عهده می گیرد. دومین ویژگی این دستگاه نسبت به کولرگازی معمولی، گرمایش به صرفه داکت اسپلیت است.

اما یکی نکاتی که در دستگاه های ایرانی، توجه کمتری به آن می شود. مبحث مهم زیبایی بخش داخلی دستگاه است که به صورت مستقیم با مخاطب در ارتباط است.

در این زمینه شرکت آرتانسیم (تولیدکننده انواع سیستم های تهویه مطبوع از جلمه اسپلیت، چیلر و فن کویل)، با الگوبرداری از نمونه های موفق و مورد توجه مشتریان در سراسر جهان، تلاش خود را بر تولید کنترلر مرکزی زیبا و با کیفیت معطوف داشته است.

به صورت کلی از جمله معایبی که برای دستگاه داکت اسپلیت ذکر می شود، ایجاد دمای یکسان در همه فضاهای محیط حتی برای فضاهایی که در حال استفاده نیست. صدای نسبتا زیاد یونیت داخلی و مصرف برق قابل توجه داکت است.

تمامی معایب ذکر گردیده برای اسپلیت ها، توسط مهندسان و متخصصان مجموعه آرتانسیم مرتفع گردیده است. به عنوان مثال صدای این دستگاه با جایگذاری دقیق یونیت داخلی قابل حل شدن است. علاوه بر این برای کنترل دمای بخش های مختلف محیط سکونت نیز، از دمپرهای دمایی استفاده می شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز