خبرگزاری کار ایران

بهترین متخصص ارتوپد اطفال در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۹۶۹

ارتوپد اطفال شاخه ای از رشته های پزشکی است که افراد متخصص در این رشته در زمینه درمان مشکلات مفصلی، استخوانی و عضلانی برای کودکان فعالیت می کنند. با توجه به این که درمان این سری از مشکلات در کودکان دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد، به همین جهت لازم است که حتما به بهترین پزشک در این زمینه مراجعه کنید.

در ادامه ما در خصوص بهترین متخصص ارتوپد اطفال در تهران و ویژگی هایی این پزشک صحبت می کنیم و به شما توضیح می دهیم که وظایف آن ها چیست و دقیقا چه کاری انجام می دهند؛ در آخر نیز یک بررسی انجام می دهیم که چگونه بهترین پزشک ممکن را انتخاب کنید.

متخصص ارتوپد اطفال کیست و در چه زمینه ای فعالیت دارد

در ابتدا لازم است که بیان کنیم که متخصص ارتوپد اطفال با نام های دیگری همچون: جراح ارتوپد کودکان و فوق تخصص ارتوپد کودکان نیز شناخته می شود. به صورت کلی وظایف این پزشک درمان بیماری های مفصلی، عضلانی و اسکلتی می باشد که به صورت مادرزادی یا ... در کودکان ایجاد می شود.

معمولا روند درمانی که این پزشکان انتخاب می کنند بر اساس سن بیمار، شرایط جسمی، شدت بیماری و فاکتور هایی از این قبیل می باشد. که در نهایت به کمک آن ها می توانند تشخیص دهند کدام روش درمانی برای کودک بیمار مناسب می باشد.

اما با توجه به استخوان بندی کودکان و اینکه بدن آن ها دارای قدرت فیزیکی بالایی نمی باشد، متخصص ارتوپد اطفال ترجیح می دهد به سراغ روش های درمانی غیر تهاجمی برود، تنها در صورتی از جراحی استفاده می شود که مشکل کودک بسیار حاد و شدید باشد.

بهترین متخصص ارتوپد اطفال در تهران کیست؟

چگونه می توان بهترین متخصص ارتوپدی اطفال را پیدا کرد؟ متاسفانه بسیاری از ما زمانی که به مشکلات ارتوپدی فکر می کنیم، تصور میکنیم که تنها کاربرد های درمانی برای افزاد میانسال باشد.

فارق از اینکه اهمیت درمان مشکلات استخوانی و عضلانی در کودکان بسیار بیشتر می باشد. و در این میان تنها به کمک فوق تخصص ارتوپد اطفال است که می توان مشکلات کودکان را درمان کرد.

اما سوال اصلی که مطرح می شود این است که در میان بخش انبوهی از پزشکان که وجود دارد به کدام باید مراجعه کرد؟

در این خصوص باید بگوییم که در ابتدا شما باید مشکل کودک خود را شناسایی کنید و بررسی کنید حوزه فعالیت پزشک ارتوپد اطفال چه می باشد.

دکتر علیرضا غزنوی با داشتن چندین سال سابقه، می تواند در تمامی بخش ها و مشکلات ارتوپدی به کودک شما کمک کند تا بهبودی خود را پیدا کند.

در ادامه ما کمی بیشتر در خصوص حوزه فعالیت های پزشکان ارتوپد اطفال صحبت می کنیم.

چه بیماری هایی توسط فوق تخصص ارتوپد کودکان درمان می شود؟

بهترین متخصص ارتوپد اطفال در تهران

ناهنجاری اندام ها

یکی از رایج ترین مشکلاتی که در کودکان وجود دارد پرانتزی شدن پاها می باشد که البته برای برخی از کودکان با افزایش سن بهبود پیدا می کنند، در این میان مشکلات دیگری نیز وجود دارد که به خودی به خود درمان نمی شوند.

دیسپلازی اسکلتی، نازک شدن استخوان ها، بیماری بلانت و ... جزو آن دسته از مشکلاتی می باشند که تنها زیر نظر پزشک امکان بهبود آن ها وجود دارد و در صورتی که به خودی خود رها شوند مشکلات جدی تر را به وجود می آورند.

متخصص ارتوپد اطفال با توجه به شرایط کودک از الگوهای رشد طبیعی استفاده می کند تا به کمک آن میزان ناهنجاری در وضعیت بدنی کودک را کاهش دهد.

مشکلات مفصل ران

یکی از بیماری هایی که کودکان در هر سنی ممکن است به آن دچار شوند بیماری های مربوط به مفصل ران است، یکی از رایج ترین آن ها دیسپلازی است. در طی این بیماری حفره های لگن به درستی شکل پیدا نمی کنند و سبب مشکلات ظاهری در کودک می شود.

در صورتی که این عارضه در کودکان درمان نشود منجر به بیماری های دیگری همچون آرتروز خواهد شد. فوق تخصص ارتوپد اطفال معمولا برای درمان این بیماری از روش های غیر جراحی مثل استفاده از بریس کمک می گیرد.

اما در صورتی که مشکل جدی تر باشد، برای جابجایی مفصل ران نیاز به عمل جراحی می شود که در طی آن با برش و اصلاح مجدد استخوان بهبودی حاصل می شود.

اختلالات عصبی عضلانی

یکی از کارهایی که فوص تخصص ارتوپد اطفال انجام می دهد مربوط به کودکانی است که دارای مشکلات فلج مغزی، سندروم داون و دیستروفی عضلانی می باشد.

در طی این بیماری ها پزشک متخصص تلاش می کند تا به کمک درمان های جسمی و استفاده از ابزار های مخصوص به این کودکان کمک کند تا بتوانند فعالیت های روزانه خود را تا حد امکان انجام دهند.

با توجه به این که مشکلات این کودکان بسیار دشوار است، بنابراین برای درمان آن ها حتما باید از پزشک متخصص کمک گرفت تا بهترین نتیجه مممکن حاصل شود.

شکستگی استخوان

یکی از بارز ترین مشکلاتی که بیشتر خانواده ها با آن درگیر هستند مریوط به شکستگی استخوان ها می باشد. خوشبختانه بیشتر از 90 درصد این شکستگی ها قابل درمان می باشد و تنها نکته ای که وجود دارد این است که برای درمان زود اقدام کنید.

شما در صورتی که در هر یک از بخش های استخوانی کودکتان شکستگی رخ دهد، می توانید با مراجعه به فوق تخصص ارتوپد کودکان اقدام به درمان آن ها نمایید.

دقت داشته باشید که هرگز نباید روند درمانی را پشت گوش بیندازید زیرا در این صورت مشکلاتی مثل جوش خوردن ناقص استخوان ها، عفونت یا آسیب به صفحات رشد کودک در پی است.

بنابراین توصیه می شود حتما در صورت مشاهده زمین خوردن کودک یا صدمه دیدن آن به پزشک متخصص ارتوپد اطفال مراجعه نمایید.

شکستگی صفحه رشد

منظور از صفحات رشد مناطقی از بافت غضروف می باشد که در بخش انتهایی استخوان های بلند بدن قرار دارد. وظیفه این قسمت در این است که تا زمان رشد کودک، طول و شکل استخوان ها را تنظیم نماید.

زمانی که رشد کودک به خوبی طی شود و به اتمام برسد، صفحات رشد شروع به سفت شدن می کنند و به استخوان تبدیل می شوند.

از آنجایی که این صفحات آخرین بخش هایی هستند که تبدیل به استخوان می شوند، بنابراین در برابر شکستگی ها و ضربه بسیار آسیب پذیر هستند. ارزیابی دقیق این استخوان باید توسط فوق تخصص ارتوپد اطفال انجام شود تا تعیین کند آیا روند رشد کودک به خوبی طی می شود یا خیر.

چه زمانی باید به دکتر متخصص ارتوپدی اطفال مراجعه کنیم؟

بهترین متخصص ارتوپد اطفال در تهران

آنچه که مسلم است این می باشد که کودکان نسبت به سایر افراد دارای فعالیت های جسمی بیشتری می باشند و ساعات بسیاری را در روز در حال دویدن، بازی کردن و پریدن می باشد. انجام این فعالیت ها موجب می شود که همواره آن ها در حال خطر باشند و این امکان وجود داشته باشد که دچار صدمه و آسیب شوند.

در چنین شرایطی در صورتی که آسیب وارد شده جزئی باشد والدین می توانند در منزل نسبت به بهبود اقدام کنند. اما چنانچه میزان آسیب بالا باشد به بررسی های دقیق تر احتیاج می شود.

در این لحظه است که مراجعه شما به متخصص ارتوپدی لازم می شود. ما در بالا انواع مشکلاتی که ممکن است برای کودکان ایجاد شود را بیان کردیم و در خصوص هرکدام با ارائه توضیحات لازم اشاره کردیم که در صورت پشت گوش انداختن مشلات بدتری برای کودک ایجاد می شود.

بنابراین هر زمان که مشاهده کردید کودک شما پس از زمین خوردن یا ضربه دیدن به یک آسیب جدی دچار شده است باید به فوق تخصص ارتوپد اطفال در تهران مراجعه نمایید.

ویژگی های بهترین متخصص ارتوپد اطفال چیست؟

همان طور که در مطالب بالا اشاره کردیم، وظایف متخصص ارتوپد در این است که کودک را از بیماری ها و آسیب های استخوانی درمان کند. اما ویژگی های یک دکتر خوب چیست؟

پزشک متخصص ارتوپد باید با تجربه و مجرب باشد تا به خوبی بتواند تشخیص دهد علت آسیب دیدگی کودک در چیست و از چه روش درمانی باید استفاده کرد.

معمولا پزشکات باید با آزمایش های متنوع به خوبی آشنا باشند و تشخیص دهند در زمان چه بیماری باید از چه آزمایشی استفاده کرد تا روند تشخیص سریع تر طی شود و درمان کودک زودتر آغاز شود.

علاوه بر آن از ویژگی های یک متخصص ارتوپد اطفال خوب در این است که تمامی فعالیت های خود را با توجه سن و شرایط بیمار انجام دهد. این موضوع در کودکان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

انجام هر روند درمانی اشتباه در کودکان موجب می شود تا عوارض های بسیاری به وجود آید، علاوه بر آن پزشک باید به اندازه ای با سابقه باشد که با تمامی روش های درمان آشنا باشد و در ابتدا از روش های غیرتهاجمی استفاده کند و جراحی را در مرحله آخر قرار دهد.

در آخر شما می توانید برای اطمینان بیشتر با بیماران قبلی پزشک صحبت داشته باشید و میزان رضایت آن ها را ارزیابی کنید.

کلام آخر

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با بهترین متخصص ارتوپد در تهران، شرح وظایف آن و ویژگی هایی که باید داشته باشد آشنا نماییم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز