خبرگزاری کار ایران

4 مدل از بهترین دستگاه تصفیه هوا وارد بازار شد، آلودگی هوا را بهانه نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۳۵۷

محققان و دانشمندان کشور، توانستند با ساخت دستگاه تصفیه هوا با تکنولوژی نوین پلاسما، هوای محیط را در کمتر از 20 دقیقه، از هر گونه آلاینده از جمله ویروس کرونا پاکسازی نمایند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید محققان و دانشمندان کشورمان توانسته اند دستگاهی بسازند که کار تصفیه هوا و نابودی میکروب و ویروس هایی که از طریق جریان هوا منتقل می شوند را انجام دهد. ما هم برایمان موضوع جالب شد و با تیم خبری ایلنا به سراغ یکی از بهترین های این زمینه در ایران رفتیم، یعنی شرکت پنتا پلاسما، تا ببینیم آیا این ادعا صحت دارد یا خیر؟

محیط و هوای شرکت بدون هیچ گونه آلودگی هوایی!

وقتی وارد شرکت پنتا پلاسما شدیم و دانشمندان و مهندسان این شرکت را دیدیم، در ابتدا تعجب کردیم که چرا هیچ کس در این شرکت از ماسک استفاده نمی کند. مگر به شرایط کرونا و درجه سرایت این بیماری آگاهی ندارند. اما اندکی بعد پاسخمان را گرفتیم. فناوری به کار رفته در تمامی دستگاه ­ها به صورتی بود که علاوه بر تخریب میکروب ها و ویروس­ها؛ تصفیه و پاکسازی هوا را از تمام ذرات آلاینده به ارمغان می ­آورد. برای همین مشتاق شدم تا با نحوه کار دستگاه تصفیه هوا ایرانی پنتا آشنا شویم و بدانیم برای چه عواملی کاربردی و موثر است.

دستگاه تصفیه هوا چگونه عمل می‌کند و چه آلودگی‌هایی را رفع می کند؟

 

دستگاه های تصفیه کننده و ضدعفونی کننده هوا شرکت پنتاپلاسما با تخریب پاتوژن های موجود در هوا توانسته است آلودگی هایی از قبیل بوی نامطبوع محیط، میکروب، قارچ، ویروس و گرد و غبار را از بین ببرد که خود باعث می شود خطر آلرژی و حساسیت و آسم به شدت در هوای محیط کاهش یابد.

4 مدل از بهترین دستگاه تصفیه هوا وارد بازار شد، آلودگی هوا را بهانه نکنید

مدیر عامل شرکت پنتا برای انتخاب بهترین دستگاه تصفیه هوا به نکاتی اشاره نمود:

  • انتخاب دستگاه تصفیه هوا با اندازه فضای داخلی منزل، دفتر کار یا سازمان متناسب باشد.
  • دستگاه تصفیه هوا ازن ساز نباشد. انتشار ازن ، که یک ماده سمی است؛ برای هیچ انسانی مطلوب نیست.
  • به تعداد و نوع فیلتراسیون دستگاه تصفیه هوا توجه شود. در فرایند تصفیه هوا علاوه بر استفاده از فیلتر هپا، به فیلتر پلاسما جهت ضدعفونی هوا نیاز است.
  • دستگاه تصفیه هوا با فناوری روز پلاسما طراحی و ساخته شده باشد.
  • شرکت گواهی‌های معتبر برای تصفیه و ضد عفونی هوا از سازمان تجهیزات پزشکی کسب نموده باشد.
  • به هزینه های نگهداری و کیفیت دستگاه تصفیه و ضدعفونی هوا توجه شود. توصیه می شود به دنبال خرید دستگاه تصفیه هوا با قیمت پایین نباشید، چرا که این دستگاه ها از کیفیت لازم برخوردار نبوده و به علت مصرف برق بالاتر و تعویض مکرر فیلتر ها و عملکرد ضعیف آن، به هیچ وجه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود
  • در گارانتی توجه شود که دستگاه تصفیه هوا را در قسمت های اصلی، فن و موتور، گارانتی نماید. و خدمات پس از فروش طولانی مدت ارائه دهد.

برای آشنایی بیشتر با تصفیه هوا پلاسما، شما را به مقایسه 12 برند مطرح انواع دستگاه تصفیه هوا با بهترین مارک تصفیه هوا دعوت می نمایم، تا بهتر بتوانید مقایسه ای بر روی انواع دستگاه تصفیه هوا داشته باشید.

چند نوع و برای چه متراژهایی دستگاه های تصفیه هوا قابل استفاده است؟

مدیر اجرایی شرکت، دکتر تکری بیان داشت: شرکت پنتاپلاسما دستگاه تصفیه هوای پلاسمایی خود را در 4 نوع تولید و عرضه کرده است. این 4 نوع به شرح زیر هستند:

سیستم تصفیه و ضدعفونی هوا پلاسما مدل P-60

این سیستم که به عنوان دستگاه تصفیه هوای خانگی نیز معروف است برای مصارف خانگی و متراژهای حداکثر 60 متر کاربرد دارد. این دستگاه تمام فناوری های بروز و پلاسمایی طراحی شده شرکت را دارا بوده و عمل تصفیه و ضدعفونی کردن هوا را به خوبی انجام می دهد.  توان مصرفی دستگاه­ها (انرژی مصرفی) بسیار پایین به اندازه لامپ کم مصرف است و از پیش فیلتر در این دستگاه استفاده شده است.

4 مدل از بهترین دستگاه تصفیه هوا وارد بازار شد، آلودگی هوا را بهانه نکنید

سیستم تصفیه و ضدعفونی کننده هوا پلاسمایی مدل P-120

این دستگاه برای محیط های خانگی، اداری، سازمانی و همچنین اماکن سرپوشیده پر رفت و آمد کاربرد دارد. این دستگاه با استفاده از فناوری پلاسمای سرد به تخریب انواع میکروارگانیزم ها می پردازد و برای فضاهایی با حداکثر 150 متر مکعب کاربرد دارد. توان مصرفی این دستگاه 80 وات بوده و در آن از هیچگونه فیلتر مصرفی استفاده نشده است. این یعنی، مشتری نیاز ندارد ماهانه و سالیانه دغدغه تامین و خرید این نوع فیلترها را نداشته باشد. 

فیلتر پلاسمایی قابلیت تخریب 99% آلاینده ها را داراست.

این مدل به گونه ای طراحی شده  که می تواند تا 150 متر مکعب هوای خروجی تصفیه شده تولید و منتشر کند. 

در این دستگاه از هیچ گونه مواد شیمیایی برای تصفیه هوای محیط استفاده نمی‌شود، همچنین این دستگاه قابلیت کنترل هوشمند داشته و حتی می توانید از این دستگاه به صورت مداوم نیز استفاده کنید.

سیستم تصفیه و ضدعفونی کننده هوا پلاسمایی مدل P-450

دستگاه بعدی  مدل p-450 است که برای محیط‌های بیمارستانی، اداری، سازمان ها و اماکن سرپوشیده طراحی شده است. قابلیت این را دارد که در تمام مراکز درمانی استفاده شود.

این سیستم با استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد به تصفیه هوا می پردازد و تمام آلودگی‌ها و آلرژن های محیط را از بین می برد. این دستگاه به عنوان دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح شناخته می شود.

مدل p-450 قابلیت تصفیه و ضدعفونی کردن هوا برای 450 متر مکعب را دارد و اگزاز فن های به کار رفته در این دستگاه صدای کمی تولید می کند. میزان صدایی که این دستگاه تولید می‌کند کمتر از 60 دسی بل است. پوشش بدنه این دستگاه دارای رنگ الکترواستاتیک براق و ضد آب است.

در این دستگاه جهت تصفیه کامل ذرات موجود در هوا از بهترین نوع فیلتر هپا، کربن و همچنین فیلتر G4 استفاده شده و همچنین در داخل آن از هیچ مواد شیمیایی استفاده نشده است. انرژی مصرفی این دستگاه  نسبت به نوع و نحوه فیلتراسیون بسیار اقتصادی است. این دستگاه در عین حال که توانایی کارکرد مداوم را دارد، مجهز به کنترل سیستم هوشمند است.

سیستم تصفیه و ضدعفونی کننده هوا مدل P-850

آخرین سیستم پرتابل تصفیه و ضدعفونی کننده هوا مدل p-850 است که مشابه مدل 450 قابلیت کارکرد در تمام محیط­های مسقف را داراست. این دستگاه دارای فناوری پلاسمای اکتیو سرد بوده که می تواند میکروارگانیزم های موجود در هوا را تصفیه و ضد عفونی کند. قدرت خروجی این دستگاه برابر 850 مترمکعب در ساعت است.

از آنجایی که اگزاز فن های به کار رفته در این سیستم توان مصرفی پایین دارند و حداکثر صدایی که از آن تولید می شود چیزی برابر 60 دسی بل است، سعی شده کمترین صدای ممکن را تولید کند. توان مصرفی پایین، فیلتراسیون چندگانه  در کنار قیمت اقتصادی بسیار جذاب از مزایای جالب توجه این مدل تصفیه هوا می­باشد.

دستگاه تصفیه هوا برای چه افرادی مناسب است؟

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هم برای افراد سالم باید از این دستگاه استفاده شود و هم برای افراد بیمار. زیرا برای افراد سالم به منظور جلوگیری از بیماری هایی که در اثر آلودگی هوا برای بدن به وجود می آید موثر است. برای افراد بیمار هم به دلیل کاهش و تسکین علائم بیماری مانند آسم و تنگی نفس بهتر است استفاده شود.

به فکر سلامتی خود نباشیم کسی به فکر سلامتی ما نخواهد بود...

در انتها به این نتیجه رسیدم با این وضعیت آلودگی هوای شهری که هر روز در حال بدتر شدن وضع هست، واقعا نیاز هست که در هر خانه و محل کاری حداقل یکی از این دستگاه ها استفاده شود. زیرا ما 80 درصد وقت روزانه خود را در محیط‌های بسته سروکار داریم. برای همین اگر به فکر سلامتی خود نباشیم، عملا در حال کوتاه کردن عمرمان خواهیم بود.

اگر شما هم مانند من این دستگاه ها نظرتان را جلب کرد می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی به سایت شرکت پنتا مراجعه نمایید، یا با شماره ۰۳۱۵۵۸۰۵۰۲۸ تماس حاصل نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز