خبرگزاری کار ایران

تاثیرات شگفت انگیز موسیقی در کار، زندگی و ورزش

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۴۵۹

به نقل از سایت پی اس ان موزیک، موسیقی یکی از سرگرمی های بسیار رایج بشر است که پیشینه بسیار کهنی دارد. تاثیر موسیقی بر جوانب مختلف زندگی انسان ها را هرگز نمی توان نادیده گرفت. این صنعت تنها یک سرگرمی نیست، بلکه از برترین و مهم ترین وجهه های هنر در زندگی روزمره و تاریخ بشر محسوب می شود. تاثیرات شگفت انگیز موسیقی در کار، زندگی و ورزش باعث شده دانشمندان هم به آن علاقمند شوند و در نتیجه تحقیقات گسترده ای در این باره انجام داده اند. طبق این تحقیقات، موسیقی حتی جنبه های درمانی دارد و با تاثیراتی که بر ذهن و عملکرد مغز می گذارد، می تواند نقش مهمی در سیستم زندگی افراد ایفا کند. سایت های زیادی مثل پی اس ان موزیک، نکس وان موزیک، موزیک فا و ... در زمینه دانلود آهنگ فعالیت می کنند. اما پی اس ان موزیک در دانلود آهنگ ایرانی و خارجی یکی از بهترین ها است. در ادامه به این تاثیرات می پردازیم.

تاثیر موسیقی در کار

زمانی که در محل کار موسیقی گوش می کنید، عملکرد شما بهتر می شود. موسیقی باعث می شود کمتر احساس خستگی کنید و اگر بتوانید نوع موزیکی که روی شما تاثیر دارد را پیدا کنید، امکان این را پیدا می کنید که آن را هنگام کار پخش کنید تا انرژی بیشتری داشته باشید. اگر دقیقا سبک خود را نمی دانید، بهتر است چند سبک را امتحان کنید تا ببینید چه موزیکی برای شما مناسب است. از این طریق زمان زود تر می گذرد و تاثیر موسیقی بر کار را به وضوح احساس می کنید. گوش دادن به آهنگ ایرانی و یا آهنگ خارجی فرقی در تاثیر آن نخواهد داشت.

موسیقی هوشیاری افراد را در محل کار افزایش می دهد بطوریکه خستگی را در محل کار کاهش می دهد و یکنواختی را از بین می برد. این باعث می شود سطح انرژی محیط همچنان بالا بماند. به این نکته باید توجه کنید نوع موسیقی در محل کار بسیار مهم است. انتخاب آهنگ با ریتم کند در محل کار اشتباه است و این باعث کاهش سطح انرژی می شود و تمرکز شما را کاهش می دهد. گوش دادن به آهنگ هایی که قبلا به آن ها گوش کرده اید باعث می شود کارهای روتین و تکراری را با سرعت بیشتری انجام دهید. اما مراقب باشید در حین کار از آهنگ های جدید استفاده نکنید زیرا علی رغم ترشح دوپامین و ایجاد حس رضایت در شما باعث می شود تمرکز شما برای تحلیل آن آهنگ از بین برود و سرعت کار کردن شما را کاهش می دهد.

تاثیر موسیقی در زندگی

در برخی مطالعات اثبات شده است که موسیقی می تواند علائم افسردگی و حتی بیماری ها را کم تر کند. استفاده از موسیقی در درمان، حتی سرعت ریکاوری را بالا می برد و در طب مکمل استفاده می شود. نمی شود گفت موسیقی بیماری ها را درمان می کند، با این حال می تواند در بهبود مواردی مانند فشار خون، صدمات مغزی و صرع کمک کند. همچمین درد را کاهش می دهد و تاثیر مثبتی در روند بهبود دارد. در بسیاری از کشور ها مانند ایران باستان از این روش استفاده می کردند. طبق علم به روز هم این مسئله تایید می شود. علاوه بر درمان بیماری های جسمی، موسیقی روی حافظه و هوش هم تاثیر مثبتی دارد. در حقیقت با تاثیر گذاشتن روی نواحی مختلف مغز مانند شنوایی، سیستم های حرکتی و دیگر موارد، آن ها را تحریک می کند. همین مورد باعث می شود قدرت یادگیری و تمرکز افزایش پیدا کنند و حتی آی کیو نیز بالاتر خواهد رفت. به طور مثال اثبات شده است وقتی کسی موسیقی هایی مانند سمفونی های موتزارت را گوش می کند، در تست های شناختی عملکرد بهتری نشان می دهد. در تحقیقات انجام گرفته به این نتیجه رسیده اند که گوش دادن به موسیقی باعث افزایش ترشح همورمون هایی می شود که کارشان قدرتمند تر کردن سیستم ایمنی بدن است. همچنین باعث کاهش هورمون کورتیزول شده که این امر باعث کم شدن استرس شما و ایجاد حس آرامش در شما خواهد شد.

تقویت حافظه یکی دیگر از اثرات گوش دادن به موسیقی می باشد. موسیقی هایی وجود دارند که باعث فعالیت سمت راست و چپ مغز خواهد شد. همینطور نواختن موسیقی با ساز به دلیل درگیر شدن هر دو طرف مغز باعث افزایش عملکرد مغز و حافظه خواهد بود. البته بهبود عملکرد مغز در افرادی که موسیقی یاد می گیرند و آن را اجرا می کنند بیشتر از افرادی است که فقط به موسیقی گوش می دهند.

شما اگر مطلبی را هنگام گوش دادن به یک آهنگ بیاموزید، در آینده هر بار به آن آهنگ گوش دهید آن مطلب را نیز به یاد می آورید. این یک تکنیک جالب در یادگیری مطالب محسوب می شود. برای استفاده از این تکنیک بهتر است از آهنگ های بی کلام استفاده شود تا تمرکز بیشتری را برای شما فراهم کند. در پی اس ان موزیک می توانید بهترین  های آهنگ بیکلام را بشنوید و دانلود کنید.

تاثیر موسیقی بر ورزش

تاثیر موسیقی در ورزش هم اثبات شده است و از این تاثیر عملا در ورزش استفاده می شود. امروزه این دو در بسیاری از وقت ها به یکدیگر گره خورده اند و حتی برخی ورزش ها به کمک موسیقی برگزار می شوند. پخش آهنگ در ورزش های گروهی باعث می شود افراد حرکات را با هماهنگی بیشتری انجام دهند. زمانی که موسیقی گوش می کنید، عملکرد فیزیکی بدن افزایش پیدا می کند و همچنین جذابیت بیشتری در ورزش احساس می شود. احساس خستگی را نیز کاهش می دهد و باعث می شود ریلکس تر شوید. در پی اس ان موزیک می توانید آهنگ های مناسب ورزش را گوش داده و دانلود کنید.

با پیشرفت تکنولوژی کمپانی های ورزشی بزرگ در دنیا با استفاده از تیم های پزشکی و روانشناسی، برنامه و اپلیکیشن هایی را طراحی کرده اند که بر اساس تعداد ضربان قلب افراد موسیقی مناسبی را انتخاب و پخش می کند.

جمع بندی

همان طور که گفته شد، تاثیرات شگفت انگیز موسیقی در کار، زندگی و ورزش بسیار زیاد هستند و این موضوع حتی در مجله ها و سایت های علمی نیز بیان می شود. شما می توانید انواع موسیقی ها را در زندگی روزمره خود مورد استفاده قرار دهید و بهره وری خود را بالا ببرید.

منبع: psnmusic

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز