خبرگزاری کار ایران

دستگاه تصفیه آب چگونه کار می کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۰۳۲

شما خواهید توانست بدون غذا برای چند هفته زنده باشید، چون بدن انسان از چربی و پروتئین اندوخته شده برای تأمین انرژی مورد نیاز استفاده می‌کند. اما بدون آب چند روز بیشتر زنده نخواهید ماند. در واقع آب برای ما مفهوم زندگی را دارد. حدود دو سوم بدن ما را آب تشکیل داده و نیاز است که هر روز آب زیادی را مصرف کنیم. پس داشتن آب آشامیدنی سالم و عاری از هرگونه آلودگی برای ما ضروری می باشد.

با دقت داشتن به نیاز بدن ما به آب آشامیدنی سالم، نیاز است تا آب مصرفی خود را کنترل و بررسی کنیم و برای سلامت هرچه بیشتر آن نیاز می باشد تا در مرحله‌ی مصرف خود به تصفیه آب بپردازیم. امروزه انواع دستگاه تصفیه آب با تنوع و کارایی بالا به بازار آمده‌اند. هر نوع مختلف از دستگاه تصفیه آب با توجه به نحوه‌ی عملکرد خود آلودگی‌های مختلفی را از آب برطرف می‌کنند. در ادامه با آبسازه همراه ما باشید.

دستگاه تصفیه آب چیست و چطور کار می‌کند؟

آب به دلیل داشتن ساختار مولکولی غیر معمول، بطور شگفت‌انگیزی بسیاری از مواد را در خود حل می‌کند. همانطور که می‌دانید آب در طبیعت به طور پیوسته در حال گردش می‌باشد که این پروسه به عنوان چرخه‌ی آب شناخته می‌شود. در تمام این مراحل آلودگی‌هایی وارد آب می‌شود که بخش عظیمی از آن توسط سیستم تصفیه آب شهری بر طرف می‌شوند. اما برخی از آن‌ها تا مرحله‌ی آخر باقی می‌مانند یا در طول مسیر به دلایل مختلف از جمله قدیمی بودن سیستم لوله‌کشی و... به آب اضافه می‌شوند. بنابراین برای رفع این گونه آلودگی باید با استفاده از دستگاه تصفیه آب آن‌ها را از آب آشامیدنی خود حذف کنید.

دستگاه تصفیه آب با استفاده از فیلتر‌های مخصوص خود آلودگی‌های مختلفی نظیر سرب موجود در آب، میکروب‌ها، رسوب، انواع پاتوژن‌ها، کلر و مواد معدنی اضافه را برطرف می‌کند و با از بین بردن درصد بالایی از این آلودگی‌ها، سبب می‌شود که آب آشامیدنی ما بو و مزه‌ی بهتری پیدا کند.

به طور معمول اکثراً مدل‌های دستگاه تصفیه آب خانگی قابلیت تصفیه آب در 4 الی 5 و 6 مرحله را دارا می‌باشند که در هر مرحله قسمتی از آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها حذف می‌شوند. در پایان پس از عبور آب از دستگاه تصفیه آب، شما می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که بیش از 90 درصد آلودگی‌ها بر طرف شده‌اند و آبی سالم که برای بدن شما ضروری است را در اختیار دارید.

جهت خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی به سایت آب سازه مراجعه فرمایید.

فیلتر‌های مختلف دستگاه تصفیه آب از دو تکنیک مختلف برای رفع آلودگی استفاده می‌کنند:

فیلتراسیون فیزیکی: به معنی فشار وارد کردن به آب برای حذف ناخالصی‌های بزرگ است.

فیلتراسیون شیمیایی: در این روش آب را از میان یک ماده‌ی فعال شیمیایی برای حذف آلودگی‌ها عبور می‌دهند.

بیشتر بخوانید: گندزدای UV | اشعه فرابنفش در تصفیه آب

عملکرد تصفیه آب خانگی چطور است؟

 عملکرد انواع مختلف دستگاه های آب شیرین کن خانگی تاثیر مستقیمی برروی کیفیت و مرغوبیت آب تصفیه شده دارد. در حال حاضر دستگاه های تصفیه آب خانگی زیرسینکی جدیدترین روش در ایران هستند. این دستگاه  از یکی از روش های  فیلتراسیون و یا اسمز معکوس برای تصفیه آب استفاده می کنند.

با این حال کیفیت هر کدام از این دستگاه ها با هم متفاوت و حتی روش اجرای تصفیه آب نیز تفاوت هایی دارد. به همین علت باید در هنگام خرید دقت بیشتری به کار گرفته شود.

دستگاه های آب شیرین کن خانگی الترافیلتراسیون یا همان UF، بدون مخزن و پمپ کار می کند و چند مرحله فیلتر تصفیه آب به صورت سری بر روی شاسی تنظیم شده اند. این دستگاه های آب شیرین کن خانگی آب آشامیدنی را تصفیه نمی کنند و فقط قادر هستند که املاح درشت و کلر موجود در آب را از بین ببرند.

منظور از املاح درشت همان شن و ماسه و گل و لای می باشد. این املاح برای پوست و موی انسان مضر می باشند و باعث ریزش مو و چروک شدن تدریجی پوست می شوند. پس گزینه ی مناسبی در بین دستگاه های تصفیه ی آب نیستند.

در واقع از این دستگاه ها می توان برای تصفیه آب غیر خوراکی بیشتر استفاده کرد. هر چند که در این خصوص نیز به نظر کارایی چندانی ندارند. با این حال در شرایطی که فضا محدود و فقط نیاز به یک فیلتراسیون ساده است، می تواند مناسب باشد.

آیا با پکیج های تصفیه فاضلاب پلی اتیلن آشنا هستید؟ اطلاعات بیشتر در پکیج پلی اتیلن آب سازه

نوع دیگر دستگاه تصفیه آب، دستگاه RO است. دستگاه آب شیرین کن خانگی RO نیز زیر سینکی هستند و بیشتر این دستگاه ها ساخت کشور تایوان می باشند. تصفیه آب خانگی دارای  پمپ و مخزن و یک فیلتر ممبران هستند.یکی از مهمترین نکات خرید دستگاه تصفیه آب نیز توجه به کیفیت و نوع عملکرد همین تجهیزات به کار رفته در تولید دستگاه ها است. دستگاه های آب شیرین کنی که به روش اسمز معکوس عمل می کنند، املاح مضر موجود در آب را تا ابعاد 0.0001 میکرون حذف کرده و پس از تصفیه ی اولیه، املاح مفیدی که حذف شده اند را به آب آشامیدنی اضافه می کنند این دستگاه ها میزان TDS یا همان سختی آب را به میزان استاندارد تنظیم می نمایند.

دستگاه تصفیه آب چگونه کار می کند؟

دقت داشته باشید که نحوه عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی ارتباط مستقیمی با روش تصفیه آب و تجهیزات به کار رفته در آن دارد. در نتیجه باید قبل از خرید این نوع دستگاه ها، حتما اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید. اگر هم اطلاعات کافی در این زمینه ندارید، حتما با افراد خبره و با تجربه در این زمینه مشورت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز