خبرگزاری کار ایران

تمام چیز هایی که باید درباره فیوژن فیبر نوری بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۵۶۴

آیا می‌دانید فیوژن فیبر نوری چیست و چه کاربردی دارد و یا بهترین شرکت خدمات فیوژن فیبر نوری در تهران کدام شرکت است؟ آیا عوامل تاثیرگذار بر قیمت خدمات فیوژن فیبر نوری را می‌شناسید و یا با ویژگی‌های این فن‌آوری آشنا هستید؟ برای اطلاع از آخرین قیمت فیوژن فیبر نوری معمولا به سایت کدام شرکت مراجعه می‌کنید؟

قبل از اینکه به بررسی اتصال فیوژن فیبر نوری بپردازیم ابتدا بهتر است در مورد فیبر نوری و انواع اتصالات آن صحبت کنیم. کابل‌های فیبر نوری معمولا در سایزهای مشخص و محدود تولید می‌شوند. در برخی مواقع استفاده‌ کنندگان از این کابل‌ها، برای به‌دست آوردن طول دل‌خواه یا اتصال قسمت‌های قطع شده در زمان حغاری‌ها، مجبور می‌شوند که  چند رشته از کابل فییبر نوری را به یکدیگر متصل کنند. این اتصال  به تنظیم‌های دقیق برای جفت شدن هسته این کابل‌ها نیازمند است تا جایی که می‌توان گفت این دقت و ظرافت به حدی  است که پس از اتصال، تمام نور از یک رشته فیبر نوری به رشته مقابل وارد می‌گردد.این اتصال‌ها را می‌توان به دو روش مکانیکی و فیوژن فیبر نوری انجام داد که بیشتر در ورودی ساختمان‌ها، حفاری‌ها، محفظه های کابل کشی، کوپلر و هر نقطه واسطه‌ای که  بین فرستنده و گیرنده وجود دارد  مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اتصال fusion شامل تراز کردن و ادغام دائمی فیبرهای نوری جدا شده، تمیز شده و شکاف شده با قوس با دمای بالا است. اتصال مکانیکی از یک دستگاه تراز و ژل تطبیق شاخص استفاده می کند که ضریب شکست مشابهی دارد و شکاف‌های احتمالی هوا را می‌پوشاند و به حرکت نور از یک فیبر به فیبر دیگر کمک می کند. از آنجایی که اتصال مکانیکی به‌ سادگی، انتهای فیبر متصل شده را به‌هم نگه می‌دارد، تلفات معمولی درج می‌تواند بیشتر از اتصال فیوژن باشد که اتصال مداوم بین دو الیاف را فراهم می‌کند. از اتصال دهنده‌های متصل به پیگتیل، و نصب و یا تعمیر برای اتصال مستقیم کابل به کابل، اتصال فیوژن عمل‌کرد کلی بهتر و محافظت بهتر در برابر خرابی سیگنال را ارائه می دهد. 

فیوژن فیبر نوری چیست؟ 

فیوژن فیبر نوری که به زبان لاتین به آن ( Fiber Optic Splicing ) گفته می‌شود؛ فرآیندی است که در طی آن تارهای دو رشته از فیبر نوری به یکدیگر جوش داده می‌شود که به صورت عامیانه به آن فیوژن می‌گویند. دستگاه Fiber Optic Splicing جهت ایجاد حرارت و نیز اتصال این دو تار به یکدیگر از فن‌آوری قوس الکتریکی و گرما استفاده می‌کند که برای جوش دادن انواع کابل فیبر نوری کاربرد دارد. در واقع می‌توان  گفت که اتصال فیبر نوری یک اتصال جوشی است که بین دو فیبر نوری ایجاد می شود. اتصال fusion یک اتصال دائمی، کم تلفات و با استحکام بالا در مقایسه با سایر اتصالات موقت، مانند اتصال مکانیکی است. اتصالات فیبر نوری نقش بسیار مهمی در شبکه نوری دارند. از طرفی اتصال فیبر نوری یک کار کاملا تخصصی و حرفه‌ای است که حتما باید زیر نظر یک اوپراتور قوی و کاربلد انجام شود. این اوپراتورها، معمولا تمامی دوره‌ها و آموزش‌های تخصصی لازم در مورد این فن‌آوری را گذرانده واطلاعات کافی و جامعی را در این خصوص دارند.

تمام چیز هایی که باید درباره فیوژن فیبر نوری بدانید

تلفات اتصالات فیوژن معمولا کمتر است و مشمول محدودیت‌های محیطی که اتصالات مکانیکی از آن رنج می‌برند، نیستند. آنها اتصال سریع، قابل اعتماد و کم تلفات را با کمترین تلفات (در محدوده 0.01 dB تا 0.10 dB برای فیبرهای تک حالته) ارائه می دهند و عملاً غیر بازتابنده هستند. در حالی که اتصال فیوژن بیشترین مزایا را برای عملکرد ارائه می دهد، توانایی آنها در ارائه این عملکرد در انواع تنظیمات محیطی چیزی است که آنها را بسیار متنوع و ضروری برای نصب شبکه فیبر می کند. به طور معمول از اتصال دهنده‌های fusion در میدان یا در محیط آزمایشگاه یا OEM استفاده می شود. 

نکات مهم در انتخاب دستگاه فیوژن فیبر نوری 

در هنگام انتخاب اسپلایسر فیوژن مناسب برای یک کاربرد خاص، مهم است که برخی از جنبه‌های زیر را در نظر بگیرید: 

  • تمیزی: تمیز بودن الیاف و تجهیزات بسیار مهم است. کثیفی و آلاینده‌ها می توانند باعث (1) مشکلات ناهماهنگی، (2) افزایش تلفات و (3) تخریب تجهیزات شوند. 
  • هندسه فیبر: موقعیت هسته نسبت به مرکز فیبر، بر از دست رفتن اتصال تأثیر می گذارد. اگر الیاف با انحراف خارج از مرکز متصل شوند، واحدهای تراز هسته فعال بهترین نتایج از دست دادن اتصال را ارائه می دهند. 
  • تجهیزات: استفاده صحیح از تجهیزات برای کاربرد خاص و اطمینان از استفاده و نگهداری صحیح از آن مهم است. همچنین نگهداری صحیح سیستم‌های مکانیکی و نوری بر روی تجهیزات اتصال fusion برای اطمینان از عملکرد صحیح و استفاده در آینده ضروری است. استفاده از نگهدارنده‌ها و یا گیره‌های مناسب برای نوع فیبر صحیح از اتلاف الیاف کمتر پشتیبانی می‌کند. 

ویژگی یک اتصال فیوژن ایده آل 

هدف از فیوژن فیبر نوری، ایجاد اتصالی با حداقل تلفات درج و در عین حال با استحکام مکانیکی و قابلیت اطمینان طولانی مدت است که با خود فیبر مطابقت داشته باشد. از جمله ویژگی‌های یک فرآیند ایده آل پیوند فیوژن این است که: ۱) باید سریع باشد ۲) باید  قیمت فیوژن فیبر نوری ارزان باشد و به تجهیزات گران قیمت نیاز نداشته باشد. اما در واقعیت، فرآیند اتصال fusion نیاز به معاوضه بین کاربردها و الزامات مختلف دارد. به‌عنوان مثال، برای ارتباطات از راه دور زیر دریا، قابلیت اطمینان طولانی مدت مهمترین هدف برای اتصال فیوژن است. 

چگونگی فرآیند اتصال فیوژن 

مراحل اصلی درگیر در پیوند فیوژن فیبر نوری را می توان به شرح زیر خلاصه کرد. 

  1. سلب فیبر نوری. در این مرحله ژاکت کابل فیبر برداشته می شود و سپس پوشش فیبر پلیمری با نوارهای فیبر نوری پاک می شود. 
  2. شکاف فیبر. در این بخش الیاف با ابزار تخصصی به نام برش فیبر شکافته می شود. دو نوع برش فیبر وجود دارد: برش فیبر با دقت بالا برای کاربردهای تک حالته و برش میدان برای کاربردهای چند حالته. 
  3. تراز فیبر. در مرحله تراز، رشته‌های فیبر نوری فیبرها را به صورت جانبی توسط موتور پله ای در یک اسپلایسر فیوژن با یکدیگر تراز می‌کند. این ممکن است شامل چرخش الیاف در پلاریزاسیون و حفظ اتصالات فیبر باشد. 
  4. جوش الیاف. در این مرحله از فیوژن فیبر نوری، الیاف با قوس الکتریکی یا روش‌های دیگر تا نقطه نرم شدن شیشه فایبر گرم می‌شوند و سپس هر دو الیاف به هم فشرده می‌شوند تا یک اتصال جامد تشکیل دهند. 
  5. برآورد ضرر درج. در بخش برآورد ضرر درج، تلفات درج بر اساس کیفیت و ابعاد fusionتخمین زده می شود. 
  6. تست قدرت کشش. فیوژن هنگام باز کردن درب اسپلایسرfusion تست شده است. 
  7. حفاظت از اتصال با یک عضو مستحکم فولادی اتصال فیوژن. در این مرحله اتصال fusion با یک لوله انقباض حرارتی، با یک عضو استحکام فولادی در داخل محافظت می شود تا یک اتصال فیبری محکم و قابل اعتماد ایجاد شود. 

برای دریافت تخصصی‌ترین و بهترین خدمات اتصالات فیوژن فیبر نوری در تهران می‌توانید به وب‌سایت شرکت ویرا شبکه کاسپین به آدرس اینترنتی https://viranet.ir/مراجعه کنید.  

انواع فیوژن اسپلایسینگ 

تا این‌جای مقاله توضیح دادیم که فیوژن فیبر نوری چیست؟ و چه ویژگی‌هایی دارد اما حالا نوبت آن رسیده که با انواع فیوژن اسپلایسینگ آشنا شوید. به طور کل محیط و کاربردهای اتصال fusion را می‌توان به صورت تقریبی به سه نوع تقسیم کرد: 1. اتصال میدانی 2. اتصال کارخانه و 3. اتصال آزمایشگاهی. به‌عنوان یک مثال مهم از اتصال میدانی، می‌توان به مونتاژ کابل‌های فیبر زیر دریا در کشتی‌های استقرار فیبر اشاره کرد و برای مثال اتصال کارخانه ای، می‌توان مونتاژ دستگاه‌های غیرفعال فیبر نوری مانند WDM را نام برد. نمونه‌ای از اتصال آزمایشگاهی توسط محققین انجام می‌شود که جدیدترین الیاف توسعه‌یافته را برای آزمایش سازگاری آن‌ها با الیاف استاندارد موجود در صنعت، انجام می‌دهند. پیوند فیبر fusion شامل مفاهیم بسیاری از موضوعات از جمله نظریه موجبر نوری، انتقال حرارت، علم مواد، مهندسی مکانیک، مکانیک سیالات و موارد دیگر است. 

مزایای اتصال Fiber Optic Splicing

روش‌های دیگری برای اتصال فیبرها مانند اتصالات فیوژن فیبر نوری و اتصالات مکانیکی وجود دارد. در مقایسه با این دو، اتصال فیوژن مزایای زیادی دارد که در زیر توضیح داده شده است. 

  1. پیوند فیوژن بسیار فشرده است
  2. این اتصال کمترین تلفات درج را دارد
  3. کمترین انعکاس پشتی را دارد (افت بازگشت نوری ORL) 
  4. بالاترین استحکام مکانیکی را دارد
  5. پیوند فیوژن دائمی است
  6. این اتصال می‌تواند تغییرات شدید دمای بالا را تحمل کند
  7. از ورود گرد و غبار و سایر آلاینده‌ها به مسیر نوری جلوگیری می‌کند

سطح آموزش و مهارت 

اتصال Fiber Optic Splicing، نیازمند آموزش مناسب و توسعه پرسنل برای به دست آوردن اتصالات با اتلاف کم و با کیفیت خوب است. با پیشرفت و بلوغ فناوری، تجهیزات و تکنیک‌های جدیدی معرفی خواهند شد. به‌عنوان مثال، برش لیزری در صنعت اتصال دهنده محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، اما هنوز وارد حوزه اتصال نشده است.  پیشنهاد می‌کنیم که همیشه سعی کنید با جدیدترین و بهترین نوآوری‌ها در زمینه اتصال الیاف به روز باشید، تا از رقبای خود جلوتر بمانید. برخی از آموزشگاه‌های فنی در ایران هستند که اقدام به آموزش این حرفه به‌صورت تخصصی کرده‌اند و دوره‌های آموزشی همچون: دوره فیوژن زدن فیبر نوری، دوره تسلط بر استانداردهای کابل کشی فیبر نوری و نیز آموزش‌های مریوط به انجام پروژه و مفصل زدن، مبانی مخابرات و شبکه فیبر نوری و … را به هنرجویان و کارآموزان خود آموزش می‌دهند.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت Fiber Optic Splicing

از عواملی که بر قیمت فیوژن فیبر نوری تاثیرگذار هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  •  تعداد فیوژن: این که تعداد فیوژن‌ها چقدر باشد می‌تواند بر قیمت تمام شده Fiber Optic Splicing اثر مستقیم داشته باشد.  
  •  شرایط محل انجام فیوژن‌ها: اینکه محلی را که قرار است از fusion استفاده شود چه شرایطی دارد، بسیار مهم است. این محل از لحاظ  گرما، سرما و ارتفاع و... مورد بررسی قرار می‌گیرد. 
  •  استفاده از تست otdr لازم است یا نه: اینکه  به تنهایی فیوژن فیبر نوری مدنظر باشد یا اینکه در انتهای کار، تست otdr نیز لحاظ گردد؛ بر قیمت تمام شده این فرآیند تاثیر گذار است. 
  • Fiber Optic Splicing در مفصل فیبر انجام می‌شود یا خیر 

کاربردهای فیبر نوری

به نظر شما مهم‌ترین کاربردهای فیوژن فیبر نوری چیست؟ درجه اهمیت هر فن‌آوری را کاربردهای آن مشخص می‌کند. برخی از کاربردهای فیبر نوری می‌تواند شامل موارد زیر  باشد: 

  • کاربردFiber Optic Splicing در مخابرات: از مهم‌ترین و متداول‌ترین کاربردهای فیبر نوری در دنیا، انتقال اطلاعات توسط نور لیزر است که نقش بسیار بزرگی در شبکه مخابراتی جهان ایفا می‌کند. هر خانه، کسب‌وکار و سازمانی در جوامع مختلف که مشترک خدمات تلفنی یا اینترنتی هستند، بدون پرداخت هزینه اضافی به راحتی می‌توانند از مزایای اتصال فیبر نوری بهره ببرند. فن‌آوری فیبر به خانه (FTTH)، به خدمات مخابراتی اجازه می دهد تا از طریق کابل های فیبر نوری، بهترین فناوری‌های موجود منتقل شوند. فیبر تقریباً ظرفیت نامحدودی برای ارائه تلفن، اینترنت، تلویزیون دیجیتال و سایر خدمات به مشترکین دارد.  
  • کاربرد در حسگرها:  ازFiber Optic Splicing به‌عنوان حسگر می‌توان جهت اندازه گیری کمیت‌های فیزیکی همچون جریان الکتریکی، میدان مغناطیسی، فشار، حرارت، جابجایی، آلودگی آب‌های دریا، سطح مایعات، شرایط پرتو گاما و ایکس اشاره کرد. 
  •  کاربرد در امور نظامی: از جمله کاربردهای اصلی و مهم فیوژن فیبر نوری، استفاده متعدد از آن در  صنایع دفاعی و نظامی است از برخی از این کاربردها می‌توان به ۱) برقراری ارتباط و کنترل با آنتن رادارها، ۲)کنترل هدایت موشک‌های نطامی و ۳) ارتباط زیردریایی‌ها (هیدروفون) اشاره کرد. 
  • کاربرد در علم پزشکی: فیبر نوری علاوه بر قابلیت حسگر بودن و کاربرد آن در مخابرات و سیستم‌های دفاعی، در علم پزشکی نیز کاربرد و جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. در علم پزشکی از این فن‌آوری، جهت تشخیص بیماری‌ها و آزمایش‌های گوناگون همچون دزیمتری غدد سرطانی، شناسایی عوامل تاثیرگذار در نارسایی‌های داخلی بدن، انجام انواع جراحی‌های لیزری و اندازه گیری خون و دیگر مایعات استفاده می‌شود همچنین کاربرد فراوان در صعنت دندانپزشکی داشته و جهت بررسی داخل نای ، مری و مثانه از تارهای نوری در دستگاه‌هایی به نام درون بین و آندوسکوپ استفاده می‌گردد  
  • کاربرد در روشنایی: از دیگر کاربردهای مهم و غیر قابل انکار فیوژن فیبر نوری استفاده از آن در سیستم روشنایی است. به این صورت که نور از منبع نوری که می‌تواند نور مصنوعی و یا نور طبیعی باشد وارد کابلفیبرنوری شده و از طریق آن به محل مصرف انتقال می‌‌یابد. به این ترتیب نور به هر نقطه‌ای که در جهت تابش مستقیم  آن نیست منتقل می‌شود. این روش از انتقال نور فاقد الکتریسیته، گرما و تشعشعات خطرناک ماورای بنفش بوده و کاملا نوری خالص و بدون خطر است. همچنین به کمک این نوع فن آوری می‌توان نور روز را به داخل ساختمان‌ها و نقاطی که به نور خورشید دسترسی ندارد انتقال داد.

ویرا شبکه کاسپین 

 یکی از معتبرترین و متبحرترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فیوژن فیبر نوری در تهران، شرکت ویرا شبکه کاسپین می‌باشد که به هدف فعالیت در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و زیر شاخه‌های آن تاسیس شده است. این شرکت  خدماتی همچون خرده‌ فروشی و عمده ‌فروشی تجهیزات شبکه، واردات مستقیم تجهیزات شبکه که شامل برندهای لگراند ، نگزنس ، لویتون و غیره است و نیز تست فلوک و... را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه و کیفیتی بسیار عالی ارائه می‌دهد. 

تمام چیز هایی که باید درباره فیوژن فیبر نوری بدانید

شما می‌توانید علاوه بر خرید انواع دستگاه‌های فیوژن فیبر نوری و نیز دریافت خدمات  تست otdr فیبر نوری از شرکت ویرا شبکه کاسپین، از خدمات مربوط به فرآیند فیبر نوری  و نیز راه اندازی و عیب یابی بستر فیبرنوری و فیوژن این مرکز نیز بهره ببرید. برای کسب اطلاعات و دریافت آخرین قیمت فیوژن فیبر نوری می‌توانید به وب‌سایت https://viranet.ir/  مراجعه کرده و در صورت نیاز به راهنمایی‌ بیشتر در خصوص خدمات فیوژن فیبر نوری در تهران، می‌توانید از مشاوره متخصصین این مجموعه نیز استفاده نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز