خبرگزاری کار ایران

معرفی نکات کلیدی و مهم در خرید گوشی موبایل

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۱۲۷

خرید گوشی موبایل یکی از کارهای زمانبر و در عین حال مهم به شمار می‌رود، زیرا با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر صنعت تولید گوشی‌های هوشمند در دهه اخیر، این محصولات امروزه به یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی در زندگی افراد جامعه تبدیل شده‌اند.

برخی از افراد به دلیل تنوع بالای گوشی‌های موجود در بازار هنگام خرید دچار سردرگمی می‌شوند‌. برندهای معتبر و معروف نیز همواره در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدید در محصولات خود هستند و مدل‌های متنوع را با قیمت‌هایی متفاوت به مشتریان عرضه ‌می‌کنند. قبل از خرید هر کالای دیجیتالی از جمله گوشی موبایل بهتر است که اطلاعات لازم درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های محصول به دست آورید و در نهایت با به کارگیری نکات مهم برای خرید گوشی اقدام کنید.

در این مقاله قصد داریم به این نکات مهم اشاره کنیم و در نهایت به معرفی بهترین فروشگاه عرضه‌کننده کالاهای دیجیتال مانند گوشی و لپ تاپ بپردازیم.

کاربران از خرید گوشی چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

هر فرد از خرید گوشی هدف خاصی را دنبال می‌کند. البته منظور ما از واژه هدف در اینجا اولویت کاربر است. با توجه به این، گوشی‌های هوشمند برای زمانی طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در این ابزار دیجیتال اطلاعات مهمی را می‌توان ذخیره کرد. باید درست مانند خرید لپ تاپ به آن نگاه کنید و فکر کنید که قرار است یک لپ تاپ جیبی بخرید. با کمک این دیدگاه بهتر به هدف خود از خرید پی خواهید برد.

به طورکلی اهداف خرید این ابزار در دو گروه جای می‌گیرند‌. گروه اول قصد دارند با استفاده از گوشی به بازی‌های پر حجم بپردازند و گروه دوم نیز از گوشی برای انجام امور روزانه مانند ارسال پیامک، برقراری تماس با افراد دیگر، نصب شبکه‌های اجتماعی و غیره استفاده می‌کنند‌. با این اوصاف هر فرد بهتر از همه می‌داند که قرار است با گوشی خود چه کاری انجام دهد و همین موضوع در هنگام خرید کمک زیادی به او خواهد کرد.

تاثیر محدود کردن گزینه‌ها در راحت شدن خرید گوشی

اولین قدمی که کاربران باید در زمان خرید گوشی به آن توجه کنند این است که از بین هزاران مدل گوشی موجود در بازار چند مورد مناسب را به دلخواه خود انتخاب کنند. برای این کار ابتدا باید بودجه خود را در نظر گرفته و با توجه به آن گوشی‌هایی که قیمت بیشتری از بودجه شما دارند، از بین گزینه‌ها کنار گذاشته شود.

اقدام بعدی این است که ویژگی‌هایی را که بیشتر به آن احتیاج دارید در نظر بگیرید. به عنوان مثال افرادی که مدام به سفر می‌روند و از لحظات سفر خود فیلم و عکس می‌گیرند، در زمان خرید به دوربین گوشی توجه خاصی نشان می‌دهند‌. برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که هر چه گوشی دارای تجهیزات و قابلیت‌های بیشتری باشد، مناسب‌تر است.

این در حالی است که به بسیاری از این قابلیت‌ها اصلا نیازی ندارند و فقط برای تماس و حضور در شبکه‌های اجتماعی از گوشی خود استفاده می‌کنند. خرید گوشی مناسب با توجه به نیازهای کاربر در هزینه‌ها صرفه‌ جویی می‌کند. پس از تعیین بودجه و ویژگی‌های مورد نظر خود می‌توانید به جستجو در اینترنت بپردارید و از بین گزینه‌های مناسب با بودجه و نیاز خود یک گوشی مناسب را پیدا کرده و خریداری کنید.

تاثیر خواندن نقد و بررسی‌ گوشی‌ها و بهره‌گیری از نظر متخصصان در خرید گوشی

بعد از مشخص کردن هدف خود از خرید گوشی هوشمند و انتخاب چند گزینه متناسب با بودجه از بین گزینه‌های موجود در بازار، نوبت به این می‌رسد از بین گزینه‌های انتخاب شده در نهایت یک گوشی را خریداری کنید. در چنین موقعیتی خواندن نقد و بررسی‌ هایی که راجع به گوشی در سایت‌های مختلف به اشتراک گذاشته شده و استفاده از نظر متخصصان بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

با مطالعه نقد و بررسی‌های مدل‌های گوشی‌ها به راحتی می‌توان به نقاط ضعف و قوت آن پی برد و با دیدی باز اقدام به خرید کرد. به عنوان مثال اگر بین خرید گوشی سامسونگ یا خرید گوشی شیائومی تردید دارید، نظرات مشتریان دیگر و نقد و بررسی‌های موجود را مطالعه کنید.

در زمان خرید گوشی به هیچ‌ وجه نباید گول تبلیغات پر زرق و برق را خورد. شرکت‌های تولیدکننده کالاهای دیجیتال مانند انواع گوشی و لپ تاپ همواره برای بازاریابی و افزایش فروش محصولات خود سعی دارند از روش‌های تبلیغاتی مختلفی استفاده کنند و تمام ویژگی‌های فوق‌العاده و خاصی که در تبلیغات آن‌ها مشاهده می‌کنید، کاربرد زیادی ندارند و برای جذب مشتری تعبیه می‌شوند. مشتریانی که به جای بهره‌گیری از نظر متخصصان به تبلیغات توجه می‌کنند، معمولا نمی‌توانند گوشی مناسبی را خریداری کنند.

معرفی نکات کلیدی و مهم در خرید گوشی موبایل

ویژگی‌هایی که در زمان خرید گوشی باید مورد توجه قرار بگیرند

  • توجه به سیستم‌عامل گوشی

دو سیستم‌عامل معروف و شناخته شده در جهان که در گوشی‌های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل سیستم‌عامل اندروید و ios است. تعداد کاربران سیستم‌عامل اندروید در سراسر جهان تقریبا سه برابر آی او اس می‌باشد. شرکت‌های معروفی مانند سامسونگ، ال‌جی، شیائومی، هوآوی، وان پلاس و غیره در زمینه تولید و عرضه گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید به بازار مشغول فعالیت هستند.

تنها شرکتی که در زمینه تولید گوشی‌هایی با سیستم‌عامل ios فعالیت دارد، شرکت اپل است. انتخاب یکی از این دو سیستم در ابتدا ممکن است کمی دشوار به نظر برسد. اما با ساعتی جستجو در اینترنت می‌توان با محیط کاربری و قابلیت‌های هر دو سیستم‌عامل ios و اندروید آشنا شد.

قبل از خرید گوشی توصیه می‌کنیم که حتما تفاوت‌های این دو سیستم را با دقت مورد بررسی قرار دهید و در نهایت یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب سیستم‌عامل به نسخه آن هم توجه کنید و همواره به دنبال گوشی‌هایی با جدیدترین نسخه اندروید یا ios باشید. به عنوان مثال اندروید 12 به عنوان جدیدترین نسخه اندروید محسوب می‌شود.

  • توجه به ابعاد گوشی

یکی‌دیگر از نکاتی که در هنگام خرید گوشی اهمیت دارد، توجه به ابعاد آن است‌‌. برخی از افراد به گوشی‌های بزرگ علاقه‌مند هستند و برخی دیگر گوشی‌های کوچک‌تر را می‌پسندند. اگر از گوشی برای انجام بازی یا تماشای فیلم استفاده می‌کنید، به دنبال گزینه‌های بزرگ‌تر بروید اما اگر برای استفاده معمولی و کارهای روزمره‌ای مانند ارسال پیامک یا تماس گوشی می‌خرید، گوشی‌های کوچک‌تر گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

کوچک‌ترین سایز برای گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی 5.7 اینج می‌باشد. گذشته از ابعاد گوشی فناوری صفحه‌نمایش آن را نیز در نظر داشته باشید. در گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید از صفحه نمایش‌های Amoled و LCD  استفاده شده است که از بین آن‌ها فناوری Amoled جدیدتر از LCD  است و روی گوشی‌های پرچمدار به کار می‌رود. در گوشی‌های ارزان‌قیمت معمولا صفحه نمایش LCD به کار رفته است.

  • توجه به سنسورهای گوشی

سنسورهای گوشی‌های هوشمند قابلیت‌های متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهند. به عنوان مثال سنسور مجاورتی در گوشی موظف است که صفحه‌نمایش گوشی را هنگام نزدیک شدن به بدن خاموش کند. زمانی که کاربر در حال مکالمه است و گوشی را کنار صورت خود نگه می‌دارد، سنسور مجاورتی فعال خواهد شد‌. با این قابلیت مکالمه قطع نمی‌شود و صفحه‌نمایش تا انتهای مکالمه خاموش می‌ماند.

سنسور شتاب سنج وظیفه دارد که حرکات گوشی را در محورهای مختلف تشخیص دهد و بیشترین کاربرد آن در اجرای نرم‌افزارها و بازی‌های موبایلی است. چرخاندن صفحه‌نمایش گوشی تا 90 درجه از ویژگی‌های دیگر این سنسور است که برای تماشای فیلم کاربرد دارد.

سنسور ژیروسکوپ حرکات گوشی و تکان‌های آن را رهگیری می‌کند و در هنگام گرفتن عکس پانورما به ثبت یک عکس زیبا کمک می‌کند. سنسور قطب‌نمای دیجیتال به عنوان یک قابلیت مفید در گوشی‌های هوشمند در تشخیص موقعیت جغرافیایی و قبله نقش دارد. وجود سنسور فشارسنج در برخی از گوشی‌ها برای اندازه‌گیری فشارهوا کاربرد دارد و اطلاعات مفید و جامعی از ارتفاع از سطح دریا و آب و هوای محیط را به کاربر ارائه می‌دهد.

سنسورهای نور، قدم شمار، سنجش ضربان قلب و اثر انگشت از قابلیت‌های دیگر گوشی‌های هوشمند به شمار می‌روند و به ترتیب برای تنظیم روشنایی صفحه، ثبت تعداد قدم‌های کاربر، ارائه میزان دقیق ضربان قلب، افزایش امنیت صفحه قفل گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • توجه به حافظه داخلی گوشی

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم که در هنگام خرید گوشی اکثر کاربران به آن توجه ویژه دارند، میزان حافظه داخلی این دستگاه است. کاربران در گوشی‌های قدیمی‌تر همواره با معضل کمبود حافظه داخلی مواجه بودند و با پر شدن سریع حافظه مجبور بودند که بخشی از فایل‌ها را حذف کنند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی حداقل حافظه برای گوشی‌های جدید 32 گیگابایت است. بعضی از گوشی‌ها حتی تا یک ترابایت حافظه داخلی دارند.

  • توجه به کیفیت دوربین گوشی

شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به کیفیت دوربین توجه ویژه‌ای دارند، زیرا این قابلیت برای همه کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. این روزها مردم با استفاده از این دستگاه لحظات مهم زندگی خود را به ثبت می‌رسانند و عکس‌ها و فیلم‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک می‌گذارند. هرچه میزان مگاپیکسل یک دوربین بیشتر باشد، کیفیت آن نیز به همان نسبت بالاتر می‌رود‌.

انواع لنزهای به کار رفته در دوربین گوشی شامل لنز واید، لنز تله فوتو، لنز التراوید، لنز عمق و لنز ماکرو می‌باشد. لنز اولتراواید برای گرفتن عکس‌هایی با طیف متحرک و زاویه باز مناسب است‌. برای گرفتن عکس از اجسام ریز و کوچک از لنز ماکرو استفاده می‌شود. افرادی که به گرفتن عکس‌های سلفی علاقه‌ دارند به کیفیت دوربین جلوی گوشی نیز توجه ویژه‌ای دارند‌.

  • توجه به باتری گوشی هوشمند

 در ساخت انواع مختلف گوشی هوشمند از باتری‌های لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر استفاده شده است. برخی از گوشی‌ها دارای قابلیت شارژ سریع باتری هستند. این قابلیت برای بسیاری از کاربران ارزش زیادی دارد. تصور کنید برای خروج از منزل عجله دارید و باتری گوشی نیز به کمترین مقدار خود رسیده است. در این شرایط با استفاده از شارژ سریع می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن گوشی خود را شارژ کرد. به عنوان‌مثال برای شارژ باتری 4000 میلی آمپر، گوشی‌های دارای قابلیت شارژ سریع در نیم ساعت شارژ می‌شوند و گوشی‌های فاقد این قابلیت برای شارژ شدن به دو ساعت زمان نیاز دارند.

  • توجه به نوع برند گوشی

معمولا تمام افراد در زمان خرید گوشی توجه ویژه‌ای به برند دارند و همواره سعی دارند از برندهای مشهور و پرطرفدار خریداری کنند. خرید برخی از برندها مانند برند اپل به دلیل تحریم‌هایی که برعلیه ایران اعمال شده، برای کاربران ایرانی با دردسرهایی همراه است. نرم‌افزارهای ایرانی در گوشی‌های اپل‌ غیرفعال می‌شوند. ساخت اپل ایدی در این گوشی‌ها نیز مشکلات خاص خود را دارد.

این محدودیت‌ها باعث شده که خرید گوشی شیائومی و گوشی سامسونگ در ایران طرفداران بیشتری داشته باشد.‌ گوشی سامسونگ در ایران همواره پشتیبانی بسیار خوبی دارد و نسبت به تمام برندهای موجود در بازار پرفروش‌تر است. خرید گوشی شیائومی نیز در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. محصولات شرکت شیائومی قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالایی دارند و به نوعی رقیب محصولات سامسونگ در بازار ایران به شمار می‌روند.

برند هوآوی نیز به دلیل تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران اخیرا دچار مشکل شده است و نرم‌افزارهای گوگل مانند گوگل کروم، گوگل استور و جیمیل در این گوشی‌ها غیرفعال هستند. برندهای جدیدی مانند وان پلاس نیز به تازگی وارد بازار ایران شده، اما هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

  • توجه به سرعت پردازش گوشی

پردازنده را می‌توان به قلب یک موبایل تشبیه کرد، زیرا عملکرد این دستگاه رابطه مستقیمی با پردازنده دارد. سرعت پردازش گوشی‌‌های هوشمند به عواملی مانند پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی، میزان رم گوشی و نوع هارد آن بستگی دارد و در زمان خرید گوشی حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

برای جلوگیری از هنگ‌کردن و کاهش سرعت گوشی به پردازنده و فرکانس آن و همچنین هسته‌های پردازش توجه کنید. پردازنده‌های گرافیکی در روان شدن نرم‌افزارها و بازی‌های موبایل نقش بسیار چشمگیری دارند.

معرفی نکات کلیدی و مهم در خرید گوشی موبایل

خرید گوشی‌های باکیفیت و اورجینال از فروشگاه اینترنتی هامیا

برای خرید لپ تاپ، خرید گوشی شیائومی، گوشی سامسونگ، گوشی اپل، گوشی هوآوی، گوشی وان پلاس و غیره، خرید لوازم جانبی گوشی و لپ تاپ، هندزفری، هدفون، اسپیکر، فلش مموری، هارد اکسترنال، هارد دوربین مدار بسته و غیره با قیمت مناسب می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی هامیا با آدرس اینترتی https://hamiya.shop/  مراجعه کنید.

تمام محصولات ارائه شده در هامیا با ضمانت اصالت کالا و خدمات پس ‌از فروش به مشتریان ارائه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه خرید و ارسال گوشی و کالاهای دیجیتال دیگر از این فروشگاه در تمام ساعات شبانه‌ روز و در همه روزهای هفته با شماره تلفن‌ های موجود در سایت تماس بگیرید و با کارشناسان فروش هامیا مشاوره کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز