خبرگزاری کار ایران

ارتودنسی سپیدنت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۸۷۱

ارتودنسی دندان از رشته هایی محسوب می شود که چند سال است دستخوش تغییرات زیادی شده است و روش های جدیدی وارد این حوزه از درمان شده اند. ارتودنسی سپیدنت می توانید تمامی بی نظمی هایی که ممکن است در دندان های شما رخ داده باشند را از بین ببرید. برای حل این مشکلات تکنیک های نوینی در ارتودنسی استفاده می شود.

روش دیمون

از روش های نوین درمان ارتودنسی که در آن از پیشرفته ترین تجهیزات جهت رفاه حال بیماران استفاده می گردد، دیمون بوده که می توان از بریس های شفاف سرامیکی در آن استفاده کرد و هم از براکت های کاملا فلزی جهت ایجاد نظم بهرهمند شد. مزیت خوب این روش درمانی این است که براکت های به کار رفته در آن به طور اتومات حرکت انتقالی داشته و باز شده و در صورت لزوم بسته خواهند شد. علاوه بر سرعت بالای بریس های دیمون، فشاری به براکت های ارتودنسی وارد نشده و دندان ها در امنیت کامل هستند. معمولا بعد از چند ماه قرارگیری بریس های دیمون دندان ها حالت طبیعی خود را بدست می آورند.

 ارتودنسی سپیدنت

مزایای ارتودنسی دیمون

عملکرد خوب ارتودنسی دیمون اینرا ایجاب خواهد کرد تا درباره مزایای توضیحاتی دهیم، معمولا این روش درمانی زمان کمتری نسبت به روش های دیگر نیاز دارد و نتیجه آن نیز سریع تر منج خواهد شد. به دلیل استفاده از براکت های شفاف در این روش معمولا درد به میزان خیلی کمی در بیمار ایجاد شده و پیوند خوبی بین مینای دندان ها و بریس های ارتودنسی ایجاد می شود. به دلیل زمان کم ارتودنسی دیمون بیمار در جلسات خیلی کمی لازم است تا به درمانگاه رفته و شیوه درمان خود را تکمیل کند. همانطور که در بالا اشاره شد از مزیت های دیگر ارتودنسی دیمون این است که با اعمال فشار کم حرکت یکنواخت رفت و برگشتی بین دندان های کج و به هم ریخته ایجاد خواهد شد.

ارتودنسی اینویزیلاین

 ارتودنسی سپیدنت

 

این روش نیز تقریبا شبیه ارتودنسی دیمون است و دارای براکت های نامرئی است. وجود پنهانی براکت های اینویزیلاین روی دندان ها باعث شده است تا افرادی زیادی به انجام این روش درمانی سوق داده شوند. بیشتر کسانی نمی خواهند ارتودنسی ان ها نمایان باشد، می توانند از این روش استفاده کنند. یکی از نکات بسیار حساس در رابطه با ارتودنسی اینویزیلاین این است که باید در زمان دقیق خود از براکت های آن استفاده کنید و نباید به گونه ای از بریس ها استفاده کنید که به دندان ها فشار زیادی وارد گردد.

برای اینکه نتیجه خوبی از طرح درکان این روش داشته باشید، توصیه ما این است که با متخصص ارتودنسی همکاری منظمی داشته باشید و نکات و دستورالعمل های پس از درمان را به خوبی رعایت کنید. اگر همکاری ب پزشک به خوبی میسر نشود، ممکن است هزینه های جاری زیاد شده و آن نتیجه ای که خواهانش هستید را بدست نیاورید. در کنار مزیت های بریس های متحرک معایبی نیز همراه آن هاست و این آسیب دیدن آن ها در اثر سهل انگاری بیماران است. این دستگاه ها بسیار حساس عمل کرده و نباید در اثر مواردی چون جویدن های پرفشار باعث خرابی دستگاه های ارتودنسی شوید. بعد از هرگونه آسیب دیدگی معمولا از تمامی ردیف بالا و پایین دندان ها قالب گرفته شده و مجددا اقدام به ساخت پلاک های ارتودنسی می کنند. بهترین روش برای از بین بردن فواصلی که بین دندان هاست، استفاده از ارتودنسی اینویزیلاین است که با ترفندهای خاصی توسط پزشک انجام می گیرد.

 یکی از تکنیک های به کار رفته در آن ، میکرواسکرو است که با آن دندان های عثب گرد به موقعیت صحیح خود هدایت می شوند، بدون آنکه دیگر دندان ها موقعیت خود را از دست بدهند. بیشتر ناهنجاری های موقعیتی با ساتفاده از این روش از بین خواهد رفتو باید بدایند کار با دستگاه های اینویزیلاین بسیار آسان و راحت تر از سایر روش های ارتودنسی دندان هاست. در برخی مواقع ناهنجاری های ردیف بالایی و پایینی دندان ها به اندازه ای بالاست که به فک ها نیز آسیب می رساند، در این مواقع از جراحی استفاده می کنند.

مزایای میکرو اسکرو

معمولا در این روش از مکانیزمی استفاده می شود که با استفاده از آن حرکت یک دندان یکنواخت و بقیه دندان ها ثابت می مانند. این روش از مدرن ترین تکنیک های ارتودنسی به شمار می رود. عملکرد خوب این روش باعث شده است تا برای بستن دندان های نیش جلویی کاربرد زیادی داشته باشد. معمولا در اثر گذشت زمان ممکن است انحرافاتی در ساختار و موقعیت دندان به وجود آمده و آن چرخش آن ها باشد، با استفاده از میکرواسکرو می توان این ناهماهنگی ها را از بین برد. لازم به ذکر است که روش میکرو اسکرو هیچ دری برای دندان های فرد ایجاد نخواهد کرد. معمولا میکرو اسکروها از جنس متاکریلات تیتانیوم بوده که با طبیعت ددهان بیمار هماهنگی دارد. بعد از اینکه جهت گیری های صحیح بین دندان ها ایجاد شد، معمولا این دستگاه ها از روی دندان توسط متخصص ارتودنسی برداشته شده و عمل ترمیم نهایی صورت می پذیرد. بعد از اینکه ارتودنسی شما کامل انجام شد، بهتر است از دهان شو هایی که برای ضد عفونی دهان استفاده می شود، برای سفید نگه داشتن دندان ها استفاده کنید. این گونه مایعات ضد عفونی سبب می شوند تا از التهاب لثه ها جلوگیری شده و از زخم شدن لثه ها حین استفاده از براکت پرهیز گردد. این مایعات علاوه بر ضد عفونی برای پاک کردن حرم و پلاک هایی که ممکن است روی دندان ایجاد شده باشند، به کار برد.

اهمیت تغذیه حین ارتودنسی

 

 ارتودنسی سپیدنت

بریس هایی که برای هماهنگی و نظم دندان ها روی دندان های بیماران می نشینند ممکن است در برابر برخی محدودیت ها قرار داشته باشد. بعد از اینکه تمامی براکت ها و سیم های ارتودنسی روی دندان ها قرار گرفت، معمولا رژیم غذایی توسط ارتودنتیست به شما توصیه خواهدشد. معمولا از موادی که چسبنده هستند باید بپرهیزید، چراکه باعث تخریب پلاک های ارتودنسی خواهند شد. خوراکی هایی چون آدامس، و شکلات از این دسته محسوب می شوند. هنگام آسیب براکت های ارتودنسی ممکن است هزین های زیادی را پرداخت کرده و نتیجه ای که توقع دارید نگیرید. بنابراین توصیه می شود بعداز هر وعده مواد غذایی از مسواک استفاده کرده و حتما از نخ دندان به صورت اصولی استفاده کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز