خبرگزاری کار ایران

گیج فشار ویکا از مگا کنترل

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۲۷۴

بخش‌های مختلف صنعتی از ابزارها و تجهیزات مختلفی تشکیل شده‌اند که هر کدام با کارایی که برای آن‌ها تعریف شده، عملکرد خاصی را ارائه می‌دهند. آنچه در صنایع مختلف، عملکرد بهینه تجهیزات را ممکن می‌سازد، دقت و حساسیت بالای آن‌ها است. از این رو اندازه‌ گیری این میزان از دقت، اهمیت بسیاری داشته و به تجهیزات ویژه‌ای نیازمند است.

این تجهیزات خاص در سیستمی تحت عنوان ابزار دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند. سیستم ابزار دقیق همان‌طور که از نام آن مشخص است دقت بالایی در اندازه‌ گیری پارامترهایی از قبیل فشار و دما دارد. گیج فشار ویکا یکی از تجهیزات ابزار دقیق از برند معتبر ویکا است که برای اندازه گیری فشار به عنوان یک کمیت فیزیکی در سیستم‌های اتوماسیون صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.‌ شرکت مگا کنترل با ارائه گیج فشار ویکا در راستای تأمین بهترین تجهیزات برای صنایع مختلف تلاش می‌کند.

گیج فشار چیست؟

قبل از این که به معرفی گیج فشار ویکا و شرکت مگا کنترل به عنوان تأمین‌کننده آن بپردازیم، بهتر است ابتدا با این تجهیز از ابزار دقیق آشنا شوید. گیج فشار که به آن پرشر گیج نیز گفته می‌شود، ابزاری است که برای اندازه گیری فشار در اتوماسیون‌های صنعتی طراحی شده است. از آنجا که اندازه گیری میزان دقیق فشار در پروسه‌های مختلف صنعتی بسیار مهم و حیاتی است، می‌توان به خوبی اهمیت و لزوم استفاده از پرشر گیج را درک کرد. این تجهیز غالبا در مخازن صنعتی و لوله‌کشی آن‌ها نصب شده و با اندازه گیری دقیق شار سیالات هر گونه تغییر را اعلام می‌کند. در نتیجه در مواقعی که سیستم با افت فشار سیال یا افزایش بیش از حد نرمال آن مواجه شود، با کنترل سریع فشار می‌توان از تخریب بخش‌های مختلف صنعت و عدم کارکرد صحیح آن‌ها جلوگیری کرد. معمولا پرشر سوئیچ‌ها اندازه فشار را با عقربه نمایشگر نشان می‌دهند. عبور سیالات از گیج فشار باعث می‌شود میزان فشار سیستم دائما تحت کنترل باشد.

گیج فشار ویکا

حال که با کاربرد کلی گیج فشار آشنا شدید، می‌توانیم به بررسی پرشر گیج ویکا بپردازیم. ویکا یک برند آلمانی است که به دلیل کیفیت بالای محصولات ابزار دقیق آن به شهرت جهانی رسیده است. این کمپانی در حوزه تولیدات صنعتی ابزار دقیق سابقه طولانی مدتی دارد و جایگاه محصولات ویکا در بین صنایع مصرف‌کننده به اثبات رسیده است. اهمیت اندازه گیری کمیت‌های فیزیکی در صنایع کوچک و بزرگ بر هیچ کسی پوشیده نیست. در واقع این قطعات و محصولات هستند که عملکرد سیستم‌های مختلف صنعت را ممکن ساخته و کیفیت آن‌ها حیات صنعت را تضمین می‌کند. این نکته را در نظر داشته باشید، به دلیل حساسیتی که سیستم‌های اتوماسیون صنعتی دارند و اهمیت و لزوم استفاده از تجهیزات اندازه گیری دقیق در آن‌ها، سبب شده مصرف‌کنندگان همواره به دنبال برندهای برتر در این زمینه باشند‌. طبیعتا کمپانی‌ها و برندهای شناخته شده در دنیا به واسطه تولیدات باکیفیت به اعتبار بالا رسیده‌اند و تمامی محصولات این برندها دارای اصالت هستند.

هر چند برخی از تجهیزات و قطعات صنعتی در داخل کشور نیز به تولید می‌رسند، اما صنایع مختلف معمولا برای رسیدن به بازدهی بهتر و عملکرد صحیح سیستم‌ها در درازمدت از محصولات برندهای معتبر جهانی مانند ویکا استفاده می‌کنند. گیج فشار ویکا از تمام استانداردهای جهانی برخوردار است و به عنوان برترین برند پرشر گیج در بازارهای داخلی شناخته می‌شود. این تجهیز برای صنایع مختلف به خصوص پروسه‌های بزرگ صنعتی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی اهمیت بسیار زیادی دارد.‌ کمپانی ویکا در تولید تجهیزات ابزار دقیق از فناوری روز دنیا بهره می‌برد و شرکت‌های متعددی از جمله شرکت مگا کنترل نمایندگی فروش محصولات این برند را به عهده دارند. شما می‌توانید انواع پرشر گیج ویکا را در دقت بسیار بالا تهیه کرده و فشارهای بسیار کوچک تا فشارهای چند هزار بار را با دقت بالا و با اطمینان اندازه گیری کنید.

خالی از لطف نیست اگر بدانید برند ویکا به جز پرشر گیج، در سایر تجهیزات اندازه گیری کمیت‌های فیزیکی مانند دما و شدت جریان و همچنین کالیبراسیون نیز فعالیت دارد. انواع پرشر گیج این برند دارای مقاومت بالا نسبت به شرایط کاری مختلف، تنوع بالا برای اندازه گیری فشار در پروژه‌های مختلف، دارای بیشترین سطح استاندارد و گارانتی طولانی مدت است. در ساخت این تجهیزات نیز از بهترین مواد اولیه استفاده شده است. انواع گیج فشار برند ویکا در صنایع مختلف از قبیل: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، پزشکی، تولیدات تجهیزات صنعتی، ماشین آلات و غیره به کار گرفته می‌شوند.‌

انواع گیج فشار ویکا

این نوع تجهیز از ابزار دقیق‌ها بر اساس پارامترهای متعددی دسته‌بندی شده و گروه‌های مختلفی برای آن تعریف می‌شود. در حالت کلی می‌توان انواع گیج فشار برند ویکا را بر مبنای کاربرد آن‌ها تقسیم‌بندی کرد. به این ترتیب انواع گیج فشار دقت بالا ویکا در کاربری‌های مختلف شامل: گیج فشار بوردونی، گیج فشار دیفرانسیل، گیج فشار مطلق، گیج فشار کپسولی و دیافراگمی تولید می‌شوند. هر یک از این تجهیزات خود دارای مدل‌ها و اشکال مختلفی هستند و ساختار و مواد اولیه سازننده آن‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است. عملکرد کلی این تجهیزات به این صورت است که یک لوله انعطاف‌پذیر داخل پرشر گیج‌ها قرار می‌گیرد که با عبور سیال از آن، لوله تغییر وضعیت داده و عقربه گیج حرکت می‌کند. حرکت عقربه در نهایت میزان فشار ورودی را به نمایش می‌گذارد. بنابراین می‌توان گفت نمایش میزان فشار بر اساس حرکت عقربه، این تجهیز را در یک دسته بندی دیگر قرار می‌دهد.

گیج فشار ویکا از مگا کنترل

بر اساس آن اگر نحوه نمایش فشار سیستم توسط پرشر گیج را در نظر داشته باشیم، به دو نوع مختلف از این تجهیز ابزار دقیق می‌رسیم. دسته اول همان پرشر گیج عقربه‌ای است و دسته دوم نیز گیج فشار دیجیتال یا الکتریکی است.

آنچه در این تجهیزات اهمیت دارد، دقت اندازه گیری فشار است؛ بنابراین شیوه اندازه گیری چندان مطرح نیست. با وجود این که شیوه اندازه گیری این تجهیزات با یک‌دیگر متفاوت است، نتیجه‌ای که ارائه می‌دهند، تقریبا یکسان است.

در حالت کلی با وجود این که ساز و کار انواع گیج‌های فشار با یک‌دیگر متفاوت است، در نهایت همه این تجهیزات با یک هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند. قطعا طراحی مختلف انواع گیج فشار ویکا هدف خاصی را دنبال می‌کند‌. می‌توان به این نتیجه رسید که انواع پرشر گیج با ساز و کار مختلفی که دارند، برای استفاده در محیط‌های مختلف صنعتی بهینه شده‌اند.

پرکاربردترین انواع گیج فشار ویکا

  • هر یک از مدل‌های گیج فشار کاربری خاصی دارند؛ اما می‌توان پرشر گیج بوردونی را پرکاربردترین آن‌ها دانست. در طراحی این گیج فشار از لوله‌های برودتی استفاده شده که برای اندازه گیری کمیت‌های فیزیکی مایع و گاز بسیار ایده‌آل است. این تجهیز در صنایع کوچک و بزرگ کاربرد بسیاری دارد‌. گیج فشار بوردونی مزایای بسیاری دارد. این تجهیز با طراحی ساده و قابل فهم برای اندازه گیری در محدوده فشارهای بالا کاربرد دارد. ضمن این که قیمت آن مناسب بوده و در فشارهای بالا دقت بسیار زیادی را ارائه می‌دهد.
  • نوع دیگری از گیج فشار در برند ویکا وجود دارد که برای اندازه گیری هوای خشک استفاده می‌شود. این نوع گیج فشار که به مدل کپسولی معروف است تا محدوده ۶۰۰۰ بار را با دقت بسیار زیادی اندازه گیری می‌کند. در این تجهیز یک کپسول نقش اصلی را به عهده دارد. ساختار این تجهیز ابزار دقیق به این صورت است که یک کپسول درون دو دیافراگم فلزی تعبیه شده است. به این ترتیب وقتی دیافگرام‌ها با افزایش فشار داخلی مواجه شوند، باز می‌گردند. به همین دلیل کپسول در حالت کلی منبسط می‌شود‌. برعکس آن نیز زمانی انفاق می‌افتد که فشار داخلی کاهش یابد. در این صورت کپسول منقبض شده و دیافراگم بسته می‌شود. در نهایت تغییر اندازه کپسول عقربه را به حرکت در آورده و میزان فشار اندازه گیری شده نمایش داده می‌شود. در گیج فشار کپسولی نحوه اتصال به سه روش اتصال فلنجی، اتصال براکت و اتصال مستقیم رزوه‌ای امکان پذیر است. وجود بدنه فلزی محکم و شیشه نشکن نیز از فاکتورهای ایمنی در این ابزار هستند که آن را در برابر فشار‌های بالا مقاوم ساخته اند‌

 

  • گیج فشار دیافراگمی یکی دیگر از انواع گیج فشار ویکا است که عملکرد آن بر اساس یک حالت دیافراگم امکان پذیر است. دیافراگم چیزی شبیه به یک پرده نازک و انعطاف پذیر است که تغییر حالت آن سبب ایجاد تغییر در وضعیت عقربه شده و میزان فشار اندازه گیری شده را نشان می‌دهد. در این مدل، دیافراگم با سیال یا عامل فشار ارتباط مستقیمی ندارد. به همین دلیل بیشتر در پروژه‌هایی به کار می‌رود که سیالات آن خورنده یا داغ هستند. ویکا معمولا این تجهیز را از جنس آلومینیوم یا برنج تولید می‌کند. نمایشگر گیج فشار دیافراگمی ویکا از نوع دیجیتالی است.‌ این تجهیز مزایای بسیار زیادی برای پروسه‌های صنعتی به همراه دارد. از جمله مزایای آن می‌توان به قابلیت استفاده در پروسه‌هایی که سیالات خورنده، متبلور و چسبناک دارند، اشاره کرد. علاوه بر آن این ابزار در محیط‌های با ویسکوزیته بالا نیز استفاده می‌شود و از تاثیر هر گونه نویز یا شوک روی نتیجه نهایی جلوگیری می‌کند.
  • یکی از مدل‌های گیج فشار Wika مدل فشارسنج مطلق است و کارایی آن در مواقعی دیده می‌شود که لازم است اندازه گیری فشار سیستم جدا از نوسانات طبیعی فشار جو انجام شود. در واقع این فشارسنج میزانی از فشار را اندازه گیری می‌کند که شرایط جوی و اتمسفر روی آن بی‌تأثیر است؛ بنابراین اگر شرایط جوی و فشار اتمسفر تغییر کند، در دمای اندازه گیری شده توسط این فشارسنج هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. به این ترتیب می‌توان به اندازه گیری با دقت بسیار بالا رسید. این مدل از گیج فشار ویکا برای اندازه گیری فشار در محیط‌هایی که شرایط خاصی دارند مانند روی سطح آب استفاده می‌شود.
  • پرشر گیج wika مدل دیفرانسیل نیز برای اندازه گیری فشار دیفرانسیل در محیط‌هایی که فشار بیش از حد است، استفاده می‌شود. این مدل بیشتر در محیط‌های مایع، گاز، چسبناک و تهاجمی کاربرد دارد. با توجه به کاربرد این گیج فشار ساختار آن از فولاد ضد زنگ ساخته شده که در برابر خوردگی مقاوم است. به همین دلیل این نوع پرشر گیج از ایمنی بالایی برخوردار است.

 

گیج استیل ویکا

گیج فشار استیل که تحت عنوان پرشر گیج استیل نیز شناخته می‌شود، برای محیط‌هایی بهینه شده که با رطوبت، مواد اسیدی و خورنده سر و کار دارند. آلیاژ استیل بهترین انتخاب برای ساخت گیج فشار است، چون در برابر شرایط سخت محیطی سازگاری بالایی دارد. گیج فشار استیل در کاربری‌های مختلفی از قبیل: صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی و دارویی، دیگ‌های بخار و حتی صنایعی که دمای بالا و فشار سنگینی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این که گیج فشار استیل ایمنی بالایی دارد، می‌توان آن را بهترین تجهیز ابزار دقیق دانست.

گیج فشار 232.50 wika

این مدل از گیج فشار ویکا دارای بدنه تمام استیل است و در سه سایز مختلف ۶۳ میلی متر، ۱۰۰ میلی متر و ۱۶۰ میلی متر عرضه می‌شود. این نوع از پرشر گیج  فشار محدوده بین 1 تا 1600 بار را اندازه گیری می‌کند. نحوه اندازه گیری فشار در این تجهیز با استفاده از لوله بوردون امکان‌پذیر است و نمایشگر آن نیز به صورت عقربه‌ای است. این تجهیز برای اندازه گیری  فشار گاز، مایعات و هوا کاربرد دارد.

گیج فشار ویکا از مگا کنترل

نکات مهم در خرید انواع گیج فشار ویکا

همان‌طور که گفتیم محصولات اندازه گیری فشار ویکا دارای انواع مختلفی بوده و برای کاربری‌های متنوعی استفاده می‌شوند، بنابراین هنگام خرید این تجهیز بهتر است به نحوه نصب آن توجه کنید تا به انتخاب درستی متناسب با کاربری خود برسید.  

علاوه بر آن باید به مقیاس اندازه گیری فشار، اصل یا فیک بودن دستگاه و همچنین قیمت آن توجه کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است برخی از متقلبین گیج فشار‌های فیک را به عنوان گیج فشار مدل ویکا به فروش برسانند؛ به همین دلیل باید از اصالت دستگاه مطمئن شوید.

برای این منظور می‌توانید خرید خود را از مگا کنترل نماینده رسمی برند ویکا در ایران تهیه کنید. شرکت مگا کنترل با نزدیک به بیست سال تجربه در حوزه تأمین، نصب و راه اندازی تجهیزات ابزار دقیق و اتوماسیون‌های صنعتی فعالیت دارد.

این شرکت با هدف تأمین تجهیزات باکیفیت در تلاش است که نیاز صنایع مختلف را به استاندارترین شکل ممکن پاسخ دهد. شما می‌توانید برای خرید انواع گیج فشار ویکا از طریق لینک زیر وارد سایت مگا کنترل شده و ضمن یک خرید مطمئن و ایده‌آل، از خدمات پس از فروش این شرکت نیزبهره مند شوید.

https://megacontrol-co.com/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز