خبرگزاری کار ایران

ساخت سردخانه و کنترل قیمت و تورم مواد غذایی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۲۰۸

همانطور که مشاهده می کنید هر ساله حجم زیادی از مواد غذایی مخصوصا میوه ها در فصل خاصی ارائه می شوند و بیشتر آن دچار فساد و خرابی می شوند و از زنجیره مصرف خارج می شوند و در دیگر فصل های سال مقدار کمی از آن محصول با قیمت بالا به بازار عرضه می شود در صورتی که می توان با ساخت سردخانه و نگهداری این محصولات در سردخانه از خراب شدن و افزایش قیمت آن جلوگیری نمود.

این موضوع شامل تمامی مواد غذایی می شود و فقط مربوط به میوه و سبزیجات نمی باشد محصولاتی مانند گوشت، مرغ، کره و غیره را می توان مدت زمان طولانی در سردخانه ها نگهداری نمود و به صورت تدریجی به بازار عرضه نمود که با کنترل صحیح عرضه محصولات از بروز تورم جلوگیری می شود.

هر ساله با افزایش میزان تولید محصولات غذایی نیاز به ساخت سردخانه های بیشتری می باشد و باعث شده است که سردخانه داری به کسب و کار سودمندی تبدیل شود.

در اینجا شما را با ساخت سردخانه هم آشنا می کنیم تا در صورتی که تمایل به احداث سردخانه دارید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

ساخت سردخانه

جهت ساخت سردخانه ابتدا باید بدانید که سردخانه ها دارای دو مدل کلی بالای صفر و زیر صفر می باشند که بستگی به محصول مورد نظر شما برای نگهداری دارد و در ساخت سردخانه باید دقت نمایید که چه محصولی در منطقه شما وجود دارد و باید آن را نگهداری نمایید که سردخانه خود را بر همین اساس اجرا نمایید.

ساخت سردخانه ها در ابعاد و اندازه های مختلفی انجام می شود و بر اساس بودجه و زمینی که در اختیار دارید و مشاوره متخصین این حوزه می توانید حجم سردخانه مد نظر خود را مشخص نمایید.

در ادامه در زمینه انواع سردخانه ها توصیحاتی ارائه می دهیم تا شما را در تصمیم گیری برای شروع این کسب و کار راهنمایی نماییم.

انواع سردخانه

همانطور که در بالا اشاره نمودیم می توان سردخانه های را بر اساس دمای آن دسته بندی نمود البته دسته بندی دیگری هم وجود دارد که بر اساس نوع مبرد مورد استفاده در ساخت آن می باشد که در ادامه هر کدام را توضیح می دهیم.

  • سردخانه بالای صفر
    • سردخانه بالای صفر فریونی
    • سردخانه بالای صفر آمونیاکی
  • سردخانه زیر صفر
    • سردخانه زیر صفر فریونی
    • سردخانه زیر صفر آمونیاکی

 

سردخانه بالای صفر

ساخت سردخانه بالای صفر به منظور نگهداری محصولاتی مانند میوه جات، سبزی جات، لبنیات و غیره می باشد و دمای این سردخانه ها می توانید بین صفر الی 18 درجه سانتی گراد تنظیم شود که بر اساس نیاز محصول مورد نگهداری تنظیم می شود.

سردخانه زیر صفر

ساخت سردخانه زیر صفر جهت نگهداری محصولات غذایی به صورت منجمد می باشد دمای سردخانه زیر صفر را می توان بین 0 الی  40- درجه سانتی گراد و یا حتی پایین تر تنظیم نمود که بر اساس نوع محصول مورد نظر تعیین می شود.

مواد غذایی مانند گوشت، ماهی، مرغ، بستنی، کره، پنیر پیتزا، برخی مواد دارویی و واکسن ها را در سردخانه های زیر صفر نگهداری می کنند و مدت زمان نگهداری مواد در سردخان های زیر صفر بسیار بیشتر از سردخانه های بالای صفر می باشد.

ساخت سردخانه و کنترل قیمت و تورم مواد غذایی

سردخانه آمونیاکی

سردخانه های آمونیاکی از راندمان و عملکرد بالایی برخوردار می باشند و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند ولی ساخت سردخانه آمونیاکی فقط در ابعاد بزرگ و صنعتی توجیه اقتصادی دارد و ساخت سردخانه های کوچک به صورت آمونیاکی هزینه بسیار زیادی دارد.

تجهیزات و قطعات مورد استفاده در ساخت سردخانه آمونیاکی قیمت بسیار بالایی دارند اما طول عمر و کیفیت بالایی هم دارند به همین دلیل قیمت سردخانه افزایش می یابد ولی قیمت گاز آمونیاک در مقایسه با مبرد های فریونی بسیار کمتر می باشد.

سردخانه فریونی

برای ساخت سردخانه های فریونی محدودیتی در ابعاد نداریم و می توانیم آن را در هر ابعادی پیاده سازی نماییم و با افزایش ابعاد سردخانه هزینه ساخت آن هم افزایش می یابد اما معمولا برای ساخت سردخانه های عظیم و صنعتی از سردخانه های آمونیاکی استفاده می شود هر چند که خیلی از سردخانه های عظیم باز هم به صورت فریونی پیاده سازی شده اند.

 

سردخانه های فریونی که بسیار رایج هستند بهتر است در ساخت آنها از مبردهای نسل جدید استفاده شود که اثرات زیست محیطی کمتری دارند مبرد های قدیمی باعث افزایش گرمای زمین و تخریب لایه اوزون می شوند که سبب آسیب رساندن به محیط زیست می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت سردخانه و قیمت آن به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محاسبه هزینه ساخت سردخانه مراجعه نمایید.

تجهیزات ساخت سردخانه

تجهیزات و قطعات مختلفی در ساخت سردخانه استفاده می شود که در ادامه به 3 قطعه اصلی و مهم اشاره میکنیم.

کمپرسور سردخانه

کمپرسور یا همان موتور سردخانه مهمترین بخش سردخانه می باشد که وظیفه به گردش در آوردن مبرد در سیکل تبرید و فشرده سازی آن را بر عهده دارد کمپرسور های دارای مدل های مختلفی می باشند که بر اساس نیاز انتخاب می شوند.

کندانسور سردخانه

کندانسور دستگاه مهم دیگری در سردخانه می باشد که وظیفه خنک سازی و تبدیل مبرد به مایع را بر عهده دارد و دارای 3 مدل هوایی، آبی و تبخیری می باشد و در مناطق با شرایط آب و هوایی مختلف راندمان متفاوتی دارد.

ساخت سردخانه و کنترل قیمت و تورم مواد غذایی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه این دستگاه و استعلام قیمت آن می توانید به صفحه قیمت کندانسور سردخانه مراجعه نمایید.

اواپراتور سردخانه

اواپراتور سردخانه وظیفه دفع گرمای درون سردخانه را عهده دارد و در این دستگاه مبرد از حالت مایع به گاز تبدیل می شود و برای انجام این عملیات گرمای محیط را جذب می کند و به خارج از محیط سردخانه منتقل می نماید.

در سردخانه ها از اواپراتور هوایی استفاده می شود که بر اساس ظرفیت و نوع سردخانه انتخاب می شوند.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت آن به صفحه قیمت اواپراتور مراجعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید صنایع برودتی نوری را در گوگل جستجو نمایید و از مشاوره تخصصی رایگان کارشناسان این مجموعه بهره ببرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز