خبرگزاری کار ایران

با ارتودنسی زیباتر لبخند بزنید + معرفی متخصص ارتودنسی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۲۰۶

متخصص ارتودنسی ما بر اهمیت ارتودنسی تاکید میکند، زیرا نا مرتب بودن دندان ها یا قرارگیری نامناسب آن می تواند منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان و التهاب لثه شود که منجر به بهداشت نامناسب دهان در آن مناطق خاص می‌شود و در نتیجه می‌تواند بر سلامت دهان شما تأثیر بگذارد

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که با قرارگیری نامناسب دندان ها سروکار دارد. یک فرد ممکن است مبتلا به ازدحام بیش از حد دندان ها، دندان های کج یا ناهماهنگی فک باشد که می تواند باعث مشکلات خوردن یا گفتار شود. همان گونه که برای کاشت دندان به متخصص ایمپلنت مراجعه میکنید، درمان ارتودنسی نیز توسط متخصص ارتودنسی تجویز می شود تا به آرامی موقعیت دندان ها را تغییر دهند تا صاف تر و هم ترازتر شوند. اگر فرد بخواهد لبخند بهتری داشته باشد، می تواند از متخصص ارتودنسی برای اهداف زیبایی مشاوره دریافت کند. در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی روش درمانی متخصص ارتودنسی، متخصص ایمپلنت و هزینه ارتودنسی بپردازیم!

مزایای ارتودنسی چیست؟

متخصص ارتودنسی ما بر اهمیت ارتودنسی تاکید میکند، زیرا نا مرتب بودن دندان ها یا قرارگیری نامناسب آن می تواند منجر به افزایش خطر پوسیدگی دندان و التهاب لثه شود که منجر به بهداشت نامناسب دهان در آن مناطق خاص می‌شود و در نتیجه می‌تواند بر سلامت دهان شما تأثیر بگذارد.

متخصص ارتودنسی ما پیشنهاد میکند تا با حداقل هزینه ارتودنسی اقدام به درست کردن دندان هایتان کنید تا کار شما به متخصص ایمپلنت و کاشت دندان نیفتد؛ چراکه در اینصورت هزینه ی بیشتری نسبت به هزینه ارتودنسی خواهید پرداخت.

با ارتودنسی زیباتر لبخند بزنید + معرفی متخصص ارتودنسی

فواید ارتودنسی مورد تایید متخصص ارتودنسی:

  • فاصله بین دندان ها را میبندد.
  • متخصص ارتودنسی مطمئن می شود که دندان ها و فک شما به درستی در یک راستا قرار دارند.
  • دندان های کج را صاف می کند.
  • باعث بهبود عملکرد دهان (مانند خوردن یا گفتار) میشود.
  • نیش های نامناسب را اصلاح می کند.

انواع ارتودنسی دندان

1. بریس ها

بریس ها در انواع مختلفی وجود دارند و از بریس های فلزی، بریس های شفاف و بریس های خود بسته شونده و غیره تشکیل می شوند. بریس ها عمدتاً به عنوان درمان ارتودنسی، توسط متخصص ارتودنسی استفاده می شوند که هرکدام میتوانند هزینه ارتودنسی متفاوتی داشته باشند. علاوه بر این، بریس ها می توانند ثابت یا قابل جابجایی باشند. به عنوان یک وسیله درمان ارتودنسی، متخصص ارتودنسی از بریس های ثابت برای اصلاح یا هدایت دندان ها به موقعیت مطلوب استفاده می کند.

انواع بریس ها

بریس های فلزی

بریس‌هایی که توسط متخصص ارتودنسی به عنوان بریس سنتی شناخته می‌شوند و معمولاً برای بچه ها به علت هزینه ارتودنسی کم استفاده می‌شود. آنها براکت‌های فلزی هستند که روی دندان‌های شما قرار می‌گیرند و سیم فلزی جهت مهار دندان ها، روی براکت‌ها نصب میشود.

بریس های زبانی

مانند بریس های فلزی، این بریس هم باید در قسمت داخلی نیش اعمال شود. آنها از بیرون قابل مشاهده نیستند مگر اینکه کسی دهان خود را باز کند. علاوه بر این، اگر مشکل دندانی شدید دارید، ممکن است متخصص ارتودنسی به شما بگوید که این روش درمان ایده آلی برای شما نیست.

بریس های خود بسته شونده

این نوع بریس، از براکت و سیم تشکیل شده و عملکرد قابل توجهی دارد. امروزه این روش به طور گسترده توسط متخصص ارتودنسی استفاده می شود. برخلاف روش سنتی این روش بدون درد است.

اینویزیلاین یا روش نامرئی

اینویزیلاین روشی است که توسط متخصص ارتودنسی برای افرادی که خواهان ارتودنسی نامرئی هستند مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین این روش قابل جابجایی است اما بر خلاف سایر بریس‌ها هزینه ارتودنسی زیادی دارد.

نگهدارنده ها

نگهدارنده شکل دیگری از روش درمانی متخصص ارتودنسی است. این مورد نیز میتواند ثابت یا متحرک باشد. در این روش دندان ها ثابت میمانند در حالی که لثه و استخوان ها به نقطه جدیدی منتقل می شوند. اگر به طور مداوم در طول زندگی خود زیر نظر متخصص ارتودنسی، از نگهدارنده استفاده کنید، می توانید دندان های خود را برای همیشه صاف کنید.

با ارتودنسی زیباتر لبخند بزنید + معرفی متخصص ارتودنسی

الاستیک های ارتودنسی

الاستیک های ارتودنسی نوع خاصی از باندهای لاستیکی هستند که متخصص ارتودنسی همراه با بریس، برای کمک به اصلاح مشکلات فک یا تراز دندان استفاده میکند. این نوارها می توانند فک شما را به سمت جلو یا عقب بکشند تا شکل قرار گیری فک شما را بهبود و روند تراز شدن دندان ها را سرعت بخشند.

این موارد تنها بخشی از روش های درمان متخصص ارتودنسی بود که از لحاظ هزینه ارتودنسی در بازه مختلفی قرار میگیرند.

مراقبت های حین ارتودنسی دندان

مراقبت از خود در طول درمان های ارتودنسی ضروری است. در حالی که متخصص ارتودنسی شما نحوه پیشرفت درمان را زیر نظر دارد، شما مسئول مراقبت های روزمره هستید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

1. بهداشت دندان

شما باید طبق دستورالعمل های ارائه شده توسط متخصص ارتودنسی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. بیماران باید پس از هر وعده غذایی و قبل از رفتن به رختخواب دندان های خود را با دقت مسواک بزنند تا تمام مواد زائد از بین بروند. ایجاد پلاک در اطراف بریس برای دندان های ارتودنسی شده بسیار شایع است که می تواند سبب پوسیدگی دندان های شما شود.

2. سبک زندگی و غذا خوردن

متخصص ارتودنسی ما تاکید میکند که مهم است در طول درمان ارتودنسی از انواع خاصی از غذاها اجتناب کنید. غذای چسبنده می تواند به بریس ها بچسبد و غذای سفت می تواند فشار مضری بر دندان های شما وارد کند. اجتناب از آنها می تواند به پیشرفت درمان کمک و از هزینه ارتودنسی شما بکاهد.

هزینه ارتودنسی

نکات قابل توجه در هزینه ارتودنسی:

  • ارتودنسی متحرک نسبت به نوع ثابت هزینه ارتودنسی کمتری دارد.
  • اگر وضعیت دندان ها خیلی بحرانی باشد طول درمان افزایش یافته و به سبب آن هزینه ارتودنسی افزایش میابد.
  • متخصص ارتودنسی که برای درمان نزد او میروید تاثیر مستقیمی بر هزینه ارتودنسی شما دارد؛

با ارتودنسی زیباتر لبخند بزنید + معرفی متخصص ارتودنسی

در صورتی که به بهداشت دندان خود توجه نکنید ممکن است سلامت دهان و دندان شما به خطر بیفتد و در نهایت ناچار به کاشت دندان و مراجعه به متخصص ایمپلنت شوید.

ایمپلنت چیست و وظیفه متخصص ایمپلنت

به کاشت دندان و جایگزینی آن ایمپلنت دندان میگویند که توسط متخصص ایمپلنت صورت میگیرد. متخصص ایمپلنت با توجه به شرایط بیمار برای او درمان مناسب را تجویز میکند و به محض آمادگی بیمار، متخصص ایمپلنت عملیات خود را شروع میکند. توجه کنید که در طی دوره درمان به دستورالعمل های تجویز شده توسط متخصص ایمپلنت خود توجه کنید. سعی کنید در تعیین متخصص ایمپلنت خود تحقیقات کاملی انجام دهید؛ چرا که نتیجه کاشت دندان شما و زیبایی آن رابطه مستقیم با تجربه متخصص ایمپلنت انتخابی شما دارد.

نتیجه گیری

ارتودنسی یک روش نوین برای مرتب سازی و رسیدگی به بهداشت دهان شماست؛ متخصص ارتودنسی در قبال زمان شما و هزینه ارتودنسی که پرداخت میکنید، زیبایی را به دندان های شما باز میگرداند. روش های متفاوتی برای انجام این کار وجود دارد که متخصص ارتودنسی بهترین آن را برایتان برمیگزیند.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با متخصص ارتودنسی به سیمادنت کلینیک https://simadentclinic.com  سر بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز