خبرگزاری کار ایران

۱۰ فایده ی برتر مطالعه که شما را شگفت زده خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۳۱۶

حتما به گوش شما هم رسیده که مطالعه چه تاثیرات عجیب و بسیار زیادی روی افراد در زمینه ی پیشرفت شغلی، کسب مهارت و یا حتی نوع زندگی فرد در آینده داشته است. جالب است بدانیم حتی جامعه نیز از مطالعه کردن ما فایده می برد! چون جوامعی که در آنها سطح تحصیلات و مطالعه بالاست، سالام تر ، دارای اقتصاد پویاتر و نرخ جرم و جنایت کمتری هستند. در شرایط اقتصادی کشور ما حتما برای شما هم جالب خواهد بود که مطالعه می تواند چه تاثیری در بهبود این شرایط داشته باشد. پس برای پی بردن به این مسئله و دانستن فواید شگفت انگیز تر دیگر مطالعه در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید …

سبک زندگی سالم تر

افرادی که تحصیلات بهتری دارند بیشتر عمر می کنند و سبک زندگی سالم تری دارند، چون این افراد با مطالعه و دانشی که از این راه کسب میکنند بیشتر به مکانیسم های بدنشان آگاهی پیدا میکنند. بر اساس تحقیقات، افراد با تحصیلات عالی و سرانه ی مطالعه ی بالا، یک سوم کمتر در معرض خطر بیماری قلبی هستند. این افراد کمتر سیگار می کشند و بیشتر به ورزش منظم می پردازند. اصلاح سبک زندگی و قدم گذاشتن در راه سلامت جسم و فکر می تواند یکی از مهترین فواید مطالعه باشد.

تغییر و پیشرفت شخصیتی از فواید مطالعه است:

یکی از فواید شخصی مطالعه کتاب های گوناگون دادن فرصت رشد به خود، آزمایش نظریه های گوناگونی که در کتاب ها با آن مواجه می شوید و مقایسه با آنچه به آن علاقه دارید و پیدا کردن شخصیت خودتان است. شما در معرض مجموعه متنوعی از افراد و ایده ها قرار خواهید گرفت که ذهن شما را باز و استعداد های شما را شکوفا خواهد کرد. مطالعه ی این نظریات می تواند دانسته های فعلی شما را به چالش بکشد و دید صحیح تری از دنیای واقعی پیرامونتان به شما خواهد داد.

در دانش nlp ما بحثی تحت عنوان الگوهای فکری داریم. استخراج الگوهای فکری صحیح می تواند تاثیر فوق العاده ای بر زندگی ما داشته باشد. شاید سوال برایتان ایجاد شود nlp چیست ؟ nlp دانشی برای تغییرات پایدار با تکیه بر علومی همانند نوروساینس می باشد.

ارتباطات بدون مرز

دنیای جدید آموزش دیجیتال به کسانی که آموزش می بینند کمک می کند تا در سراسر جهان با مردمی از فرهنگ های دیگر ارتباط برقرار کنند. مطالعه ی وبلاگ های افراد در کشور های مختلف اطلاعات جالبی از سبک زندگی مردم آن کشور به ما خواهد داد. حتی دانش آموزان می توانند بدون مرز با یکدیگر همکاری کنند و به صورت گروهی به آگاهی فرهنگی برسند.

ساختار شکنی کلاسیک مطالعه

با وجود اینکه دنیای دیجیتال ما را از مطالعه ی مستقیم کتاب ها دور کرده اما بسیاری از ساختار های اشتباه کلاسیک را جابجا نموده است. امروزه بسیاری از مهارت ها را می توان در همین دنیای دیجیتال کسب کرد که خود مطالعه نیز می تواند بخشی از این مهارت ها باشد. ساختار شکنی شگفت انگیز دنیای دیجیتال آموزش این مهارت ها حتی به صورت رایگان به افراد است! افرادی که مهارت تند خوانی دارند قطعا می توانند بهتر از افراد عادی در زمینه های تخصصی مطالعه نمایند.

 

اجتماعی شدن از فواید شخصی مطالعه است:

افراد اکثرا برای مطالعه و خرید کتاب های دلخواهشان به کتابفروشی ها یا کتابخانه ها مراجعه می کنند. در این مکان ها می توانید با افراد همفکر خود آشنا شده و با آنها به بحث و گفتگو بنشینید. گروه های مجازی کتاب خوانی در دنیای دیجیتال نیز بستر جالبی برای اجتماعی شدن است. مزیت این گروه ها نسبت سایر گروه های مجازی هدفمند بودن آنهاست. شما با شرکت در این گروه ها نه تنها وقت خود را تلف نمیکنید بلکه مهارت یا دانشی را نیز کسب میکنید. همچنبن با 

آموزش ارتباط موثر

کتاب های ارزشمند با آموزش ارتباط موثر به ما، باعث می شوند بتوانیم در ارتباطاتمان بسیار حرفه ای عمل کنیم و این مهارت ارزشمند می تواند در موفقیت ما در حوزه های مختلف زندگی بسیار موثر باشد. 

ایجاد فرصت های شغلی

شما با مطالعه می توانید مهارت هایی مثل تسلط به زبان های خارجی، کار با کامپیوتر، تحلیل بازارهای مالی و غیره را کسب کنید. این موارد می تواند فرصت های بسیاری برای شما ایجاد کند و بسیاری از رقبای شما را کنار بزند. مدرک تحصیلی نیز بدون مطالعه به دست نخواهد آمد. دارندگان مدرک به مشاغل بیشتری دسترسی دارند. برای فارغ التحصیلان دوره های لیسانس یا بالاتر، نرخ بیکاری به نصف کاهش می یابد.

رشد اقتصادی

وقتی کل جامعه تحصیل کرده باشد، بهره وری افزایش می یابد، متوسط درآمد افزایش می یابد و بیکاری کاهش می یابد. حتما شما هم درباره ی بالا بودن سرانه ی مطالعه در کشورهای پیشرفته شنیده اید. این امر منجر به رشد اقتصادی و ثبات یک جامعه می شود. اینهمه پیشرفت و ترقی تنها با مطالعه شروع می شود. متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و شرایط اقتصادی موجود این رقم را تایید میکند.

ترویج برابری و توانمندسازی

مطالعه برای همه احساس توانمندی ایجاد می کند. این ایده که آنها حق دارند زندگی خود را تغییر دهند و مسیر خود را انتخاب کنند برایشان لذتبخش است. زنان با تحصیلات توانایی تصمیم گیری بهتری دارند و احتمال بیشتری دارد که بتوانند در جامعه حق خود را بگیرند.

علاوه بر شرکت در دوره عزت نفس برای بالابردن عزت نفس می توانید با مطالعه این کار را انجام دهید.

افرادی که مطالعه ی وسیعی دارند با آگاهی از حقوق خود و دیگران به آنها احترام میگذارند و خواهان و مطالبه گر حقوق خود هستند.

 

در پاراگراف های قبلی در رابطه با بحث تندخوانی با شما صحبت کردم. قبل از اینکه بدانیم تندخوانی چیست چند مورد از علل کندخوانی را با یکدیگر بررسی می کنیم.

  • کلمه خوانی : کلمه کلمه خواندن باعث می شود سرعت مطالعه ما به شدت کاهش پیدا کند زیرا مغز با کلمات کاری ندارد و با مفاهیم کار می کند و می بایست در مطلعه مفهوم هر جمله را متوجه شویم.
  • درون خوانی و بلندخوانی : متاسفانه این مشکل به دلیل آموزش های اشتباهی است که در دوره ابتدایی به ما آموزش داده شده است و روش کاملا اشتباهی است.
  • پایین بودن حوزه دید: ما باید در هنگام مطالعه بتوانیم در هربار نگاه کردن ۴ یا ۵ کلمه ببینیم اما به صورت عادی نمی توانیم و تعدا کمتری را می بینیم.

خب این همه قصه گفتیم و مشکلات را بیان کردیم پس با این اوصاف چاره چیست؟ یادگیری صحیح تند خوانی راه حل موضوع است.

آموزش تند خوانی یکی از مهارت هایی است که تاثیر فوق العاده ای در سرعت مطالعه و علاقه شما دارد. سعی کنید حتما این مهارت ارزشمند را یاد بگیرید.

ما در اینجا سعی کردیم به مواردی بپردازیم که عمق بیشتری دارند. قطعا مطالعه فواید بی شماری دارد. خوشحال میشم که بهمون بگین مهمترین فایده ی مطالعه از نظر شما چیه؟

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز