خبرگزاری کار ایران

مقبره شاهزادگان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۸۷۱

اگر شما هم تمایل سفر به اصفهان را دارید و می خواهید از این منطقه گردشگری دیدن فرمایید بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا تمامی ویژگی ها و اطلاعات را دریافت کنید.

اصفهان یکی از شهر های پر رفت آمد به حساب می آید و بسیاری از افراد تمایل دارند تا روز های تعطیلات خود را در این استان سپری کنند.

یکی از دلایل جذابیت این استان برای افراد داشتن بنا های تاریخی فراوان است که توانسته علاوه بر مسافران ایرانی، توریست های خارجی را به خود جذب نماید.

یکی از بنا هایی که در این شهر معروف می باشد مقبره شاهزادگان صفوی است که تمامی تور های گردشگری مسافران را به این منطقه خواهند برد.

اگر شما هم تمایل سفر به اصفهان را دارید و می خواهید از این منطقه گردشگری دیدن فرمایید بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا تمامی ویژگی ها و اطلاعات را دریافت نمایید.

معرفی نامه مقبره شاهزادگان

همانطور که از اسم آثار باستانی مشخص است این منطقه محل دفن شاهزادگان صفوی می باشد که در گذشته در این مکان به خاک سپرده شده اند.

مقبره شاهزادگان در ضلع جنوبی زیارتگاه ستی قرار گرفته است و تمامی افرادی که به زیارتگاه می آیند از این مقبره دیدن به عمل می آورند.

مقبره شاهزادگان رضوی

طبق تحقیقات انجام شده قدمت این مقبره متعلق به زمان شاه عباس می باشد و با توجه به خطی که روی بقعه های مقبره نوشته شده، این خط مربوط به محمد رضا امامی است.

زمان زندگی محمد رضا امامی مربوط به سال 1067 هجری قمری است، بنابرین قدمت این مقبره ها به همان سال بر می گردد.

اگر قصد سفر به استان اصفهان را دارید و جز افرادی هستید که دیر به فکر خرید بلیط افتاده اید می توانید با خرید بلیط لحظه آخری این سفر را برای خود و خانواده به ارمغان بیاورید و لحظات خوشی را در این شهر سپری نمایید‌.

تاریخچه

مسلما هر آثار باستانی دارای یک تاریخچه می باشد و این تاریخچه متعلق به گذشته ها است، دریافت تاریخچه هر آثاری کار افراد عادی نمی باشد و باستان شناسان با توجه به علم خود و نظریه هایی که مشاهده می نمایند به قدمت و تاریخ مکان ها پی می برند.

همانطور که گفته شد تاریخ این مقبره مربوط به زمان شاه عباس بر می گردد، پس از مرگ شاه عباس، شاه صفی جانشین او شد، این شخص به دلیل نداشتن تدبیر کافی باعث شد تا بسیاری از دولت مردان و شاهزادگان به قتل برسند.

در همان زمان نوه های شاه عباس و فرزندان عیسی قورچی باشی توسط شاه صفی به قتل رسانده شدند و در این گورستان به خاک سپرده و این آثار باستانی شکل گرفته است.

افرادی که در قشم زندگی می کنند و قصد دیدن این آثار بسیار پر ارزش را دارند می توانند با خرید بلیط چارتر قشم اصفهان و طی کردن ساعتی بسیار کوتاه به این شهر تاریخی سفر کنند و علاوه بر دیدن این مکان، مناطق گردشگری دیگر را نظاره فرمایند.

مقبره شاهزادگان رضوی

معماری

هر آثاری همانطور که تاریخچه مخصوص به خود را دارد، در آن معماری خاصی صورت گرفته است و برای مراجعه کنندگان بسیار قابل توجه می باشد.

در بالای قبر شاهزادگان بقعه ای به کار رفته است که با توجه به هنری که مردمان دوران صفوی داشته اند در این بقعه نقاشی های زیبایی صورت گرفته.

در این بقعه تعدادی سنگ قبر بسیار زیبای مرمر به کار رفته است و مربوط به دختر شاه عباس اول زبیده بیگم و سه پسرش می باشد.

یک سنگ قبر بدون نام هم در ابعاد کوچک در این منطقه یافت می شود که متعلق به بدر جهان بیگم می باشد، بدر جهان دختر سید محمد خان بوده و در سال 1062 فوت شده است.

آرامگاه این آثار باستانی دارای گچ بری های بسیار زیبایی است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می سازد.

شاه اسماعیل سوم که جز شاهان اخر دوره صفویه بوده است در نزدیکی این امام زاده به خاک سپرده شده.

سنگ های قبر شاهزادگان صفوی دارای یک زیبایی خاصی می باشد، این سنگ ها از جنس مرمر بوده و در اطراف آن ها شعر هایی با خط نستعلیق نگاشته شده است‌.

این همه ذوق و هنر برای این آرامگاه نشان دهنده هنر مردمان دوران صفویه می باشد.

متاسفانه امروزه به دلیل رسیدگی نشدن به این مناطق گردشگری، آثار باستانی ها دچار مشکل و خرابی هایی شده است و اگر طی سالیان آینده به آن توجه نشود ممکن است شاهد نابودی این مناطق باشیم.

در این بقعه و آرامگاه تعدادی سیم های بی جا به کار رفته است که می تواند باعث بد جلوه دادن این منطقه نیز شود.

زمان بازدید از مقبره شاهزادگان صفوی

این مقبره به عنوان یک مکان مذهبی شناخته شده است و بازدید برای تمامی مسافران بدون دریافت وجه امکان پذیر می باشد.

افرادی که در استان تهران زندگی می کنند می توانند با خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان بدون هیچ گونه ناراحتی و مشکلی به این استان سفر کنند و از طریق وسایل نقلیه عمومی به این منطقه گردشگری جذاب تشریف بیاورند.

شما می توانید با استفاده از خطوط ایستگاه اتوبوس میدان آزادی، جمهوری و میدان جمهوری ، میدان انقلاب به راحتی به این آثار باستانی دسترسی داشته باشید.

آدرس

اصفهان، خیابان کاشانی، محله چهار سوی کوچک، روبروی بیمارستان کاشانی، قسمت جنوبی زیارتگاه ستی

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز