خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین سوالاتی که باید هنگام انتخاب بهترین جراح لاغری از او بپرسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۵۱۶

اگر نیازمند و مایل به انجام جراحی لاغری هستید در مسیر جستجو برای انتخاب بهترین جراح لاغری در ویزیت حضوری یا آنلاین با او این سوالات را بپرسید:

جراحی لاغری یک روش کاهش وزن برای افراد چاقیست که مایل به از دست دادن وزن هستند و از روش‌های سنتی لاغری مانند ورزش، رژیم لاغری و تغییر سبک زندگی نتیجه نگرفته‌اند. با توجه به حساسیت عمل جراحی لاغری باید در انتخاب بهترین جراح لاغری و همچنین بهترین روش لاغری دقت و حساسیت زیادی به خرج داد. بنابراین لازم است با هوشیاری و اطلاعات کامل جراح چاقی خود را انتخاب کنید. ویزیت حضوری یا آنلاین و پرسیدن سؤالات این نوشته در انتخاب بهترین جراح لاغری به شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.

 سؤال 1: چند درصد از بیماران شما جراحی لاغری انجام داده‌اند؟

هر چه درصد بیمارانی که جراحی چاقی انجام داده‌اند در سابقه یک پزشک بالاتر باشد، بهتر است. جراحی لاغری عمل پیچیده‌ای است که به تجربه، تمرکز و تخصص نیاز دارد. یافتن پزشک متخصص جراحی لاغری که بیشتر بر روی درمان چاقی و درمان‌های مربوطه متمرکز است اطمینان می‌دهد که پزشک زمان و تخصص خود را صرف انجام کارهای متفاوت نمی‌کند.

سؤال 2: جراح لاغری چه نوع عمل کاهش وزنی انجام می‌دهد؟

علاوه بر اینکه باید پی ببرید جراحان عمدتاً بر چه نوع عملی تمرکز دارند، باید ببینید که بیشتر عمل‌های آنها عمل جراحی باز هستند یا لاپاراسکوپی. به‌طورکلی جراحی لاغری لاپاراسکوپی ترجیح داده می‌شود اگرچه شرایطی وجود دارد که در آنها عمل لاغری باز اجتناب‌ناپذیر است.

 در طول تحقیقات اولیه، باید درباره یک یا دو نوع جراحی کاهش وزن که حس می‌کنید مناسب شما هستند اطلاعات زیادی به دست آورید. اگر یکی از جراحان لاغری لیست شما عمدتاً بر جراحی‌هایی متمرکز باشد که تمایلی به انجام آن ندارید، جراح را از لیست خود خط بزنید.

 سؤال 3: کلینیک لاغری و جراح شما در هرسال چه تعداد جراحی لاغری از هر نوع انجام می‌دهند؟

 برای برآورده‌سازی معیارهای بررسی بهترین مراکز جراحی لاغری، هر مرکز جراحی لاغری باید در هرسال حداقل ۱۲۵ عمل جراحی کاهش وزن انجام دهد، حداقل دو جراح لاغری باتجربه و معتبر داشته باشد که در هرسال حداقل ۵۰ عمل جراحی چاقی انجام می‌دهند. افزون بر این، به نظر می‌رسد هرچه تعداد عمل‌های جراح در هر سال بیشتر باشد، بیماران عوارض کمتری را تجربه خواهند کرد.

 مطالعه انجام شده بر روی بیش از ۳۴۰۰ بیمار و 31 جراح نشان داد که به‌ازای هر عمل اضافی که جراح در هرسال انجام می‌دهد، خطر عوارض جدی به‌اندازه ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

 در یک مطالعه دیگر، یک جراح لاغری باتوجه‌به سیصد بیمار اول خودارزیابی شد. در زمان مقایسه بیمار ۲۰۱ تا بیمار 300 با بیمار اول تا دویست، گروه بیماران ۲۰۱ تا ۳۰۰ با احتمال ۸۹ درصد کمتر جراحی مجدد انجام داده‌اند (نسبت 1 به ۹)، ۵۰ درصد کمتر جراحی لاغری باز انجام داده‌اند (1 نسبت به 2) و به طور میانگین عمل آنها ۶۹ دقیقه کوتاه‌تر بود.

مهم‌ترین سوالاتی که باید هنگام انتخاب بهترین جراح لاغری از او بپرسید

 سؤال 4: میزان مرگ‌ومیر و عوارض عمل‌های جراح چقدر است؟

 به‌طورکلی، این نرخ‌ها باید در همان محدوده نرخ‌های مطرح شده در صفحه وب عوارض جراحی لاغری ما باشند. حواستان باشد که بعضی از جراحان در درمان بیماران در معرض خطر بالاتر (یعنی بیماران با شاخص توده بدنی بالاتر از ۵۰) تخصص دارند و بدیهی است که میزان عوارض و مرگ‌ومیر برای این متخصصان بالاتر است.

 سؤال 5: پس از تأیید جراحی لاغری، چه مدت باید برای انجام عمل منتظر ماند؟

 بسته به سطح وضعیت اضطراری شما، زمان انتظار طولانی غیرقابل‌قبول است. هرچند، باید به این نکته توجه کنید که مدت‌زمان انتظار طولانی می‌تواند به دلیل شهرت جراح لاغری باشد که مسئله مثبتی است.

 سؤال 6: آیا متخصصان تیم مراقبت قبل و بعد از جراحی از شایستگی لازم برخوردار هستند؟

 در ادامه به متخصصانی اشاره می‌شود که علاوه بر جراح کاهش وزن با آنها همکاری خواهید کرد:

مهم‌ترین سوالاتی که باید هنگام انتخاب بهترین جراح لاغری از او بپرسید

  • مدیر یا هماهنگ‌کننده برنامه جراحی لاغری.
  • پرستار جراحی کاهش وزن که قبل، در طول و پس از جراحی چاقی پشتیبانی ارائه می‌دهد.
  • متخصص بیهوشی - متخصص بیهوشی از چند سال سابقه کار با بیماران چاق برخوردار است و چه میزان موفقیت داشته است؟ نام متخصص بیهوشی را بپرسید و بررسی کنید که جزو بهترین متخصصان بیهوشی باشد.
  • روان‌شناس - مطمئن شوید که در کلینیک لاغری بخش روان‌شناسی وجود دارد یا بهترین جراح لاغری انتخابی شما با روان‌شناسی که در زمینه جراحی لاغری از تخصص برخوردار است همکاری نزدیکی دارد. روان‌شناس پیش از عمل جراحی با شما کار خواهد کرد و پس از عمل باید برای ارائه مشاوره در دسترس باشد.
  • متخصص تغذیه - برای مشاوره‌های پیش‌وپس از عمل، مطمئن شوید که جراح شما با متخصصان تغذیه تأیید شده همکاری می‌کند. متخصصین تغذیه منبع بسیار مهمی هستند که هم در ایجاد برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت رژیم غذایی و هم در غلبه بر موانع مربوط به رژیم جراحی لاغری به شما کمک می‌کنند.
  • مشاور تناسب‌اندام - جراح لاغری باید یا مستقیماً با کسی همکاری کند که در تدوین برنامه ورزشی مناسب برای جراحی کاهش وزن به شما کمک کند یا حداقل شما را به یک مربی شخصی مجرب در کار با بیمارانی که جراحی لاغری انجام داده‌اند ارجاع دهد.
  • گروه پشتیبان جراحی کاهش وزن - آیا در کلینیک گروه‌های پشتیبان قبل و بعد از جراحی حضور دارند؟ اگر چنین است، آیا تنها یک گروه وجود دارد یا برای نیازهای مختلف گروه‌های متفاوت وجود دارند (یعنی رژیم غذایی، ورزش، نقاهت، عمل خاص).
  • براساس تحقیقات بیمارانی که به طور منظم در گروه‌های پشتیبان حضور پیدا می‌کنند دستاوردهای بلندمدت بهتری دارند. درحالی‌که خودتان به نوبه خود نیز باید به دنبال پشتیبان‌های آنلاین و آفلاین کاهش وزن بگردید، همکاری با کلینیک جراحی لاغری و جراح لاغری که برنامه‌های خاص خود را دارد، یافتن و پیوستن به نزدیک‌ترین گروه را آسان‌تر می‌سازد.
  • هماهنگ‌کننده بیمه (اگر بیمه باشید) - همان‌طور که در صفحه بیمه جراحی لاغری بیان شد، دریافت تأییدیه عمل جراحی فرایند بسیار دشواری است. کلینیک لاغری و مطب‌هایی که هماهنگ‌کننده بیمه در آنها حضور دارند این فرایند را بسیار ساده‌تر می‌سازند.

 سؤال 7: آیا در طول جراحی کاهش وزن پزشک لاغری دیگری به جراح کمک خواهد کرد؟

اگر چنین است، تخصص دستیار چیست و چه‌قدر در درمانتان مشارکت خواهد داشت؟

مطمئن شوید که بهترین جراح لاغری منتخب شما همان هماهنگ‌کننده و انجام‌دهنده عمل جراحی است. علاوه بر این، هر فرد یا پرستاری که به جراح کمک می‌کند باید عمدتاً بر کمک به بیماران جراحی لاغری متمرکز باشد (بار دیگر تکرار می‌شود که شما نمی‌خواهید متخصصی که شما را عمل می‌کند در چندین حوزه تخصص داشته باشد) و به طور مداوم در کلاس‌های آموزشی مربوط به مراقبت از بیماران جراحی لاغری حضور داشته باشد.

 سؤال 8: آیا جراح لاغری پس از جراحی برنامه پیگیری بلندمدت و کوتاه‌مدتی برای شما دارد؟

 لازم است تا برنامه دقیقی وجود داشته باشد که با مشارکت همه متخصصین فوق‌الذکر در گذار به زندگی سالم پس از جراحی لاغری و حفظ آن به شما کمک کند.

 سؤال 9: آیا از تجهیزات لازم برای رسیدگی به بیماران چاق برخوردارید؟

چیزهایی مانند تخت‌های بیمارستانی و صندلی‌های بزرگ‌تر اتاق انتظار در کنار کادر آموزش‌دیده برای همدلی با بیماران چاق نه‌تنها باعث احساس آرامش و راحتی بیشتر شما می‌شوند بلکه به شما نشان می‌دهند که با جراح لاغری مهربانی سروکار دارید که به آنچه به نفع شماست می‌اندیشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز