خبرگزاری کار ایران

چگونه استعداد کودک خود را با بازی کشف کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۴۳۰

در استعدادیابی کودکان به هوش های چندگانه توجه می‌شود. در ادامه می‌خواهیم در این مورد مطالبی را خدمت شما ارائه نماییم.

استعدادیابی کودکان و مزایای آن

شاید شما نیز از خانواده هایی باشید که به استعدادیابی کودکان خود، اهمیت ویژه ای قائل هستید. البته امروزه تمام خانواده ها نسبت به این موضوع، حساسیت زیادی دارند. اما بعضی از خانواده ها به صورت خوش‌بینانه به این موضوع نگاه نمی‌کنند. تصور این خانواده ها به این گونه است که تمام این کار ها، به نوعی فعالیت تجاری از سوی اشخاص خاصی است. این افراد بر این معتقد هستند که کودکان به صورت ذاتی، صفات خانواده خود را به ارث می‌برند. اما این باور تا حدودی درست است. کودکان شاید صفاتی را به صورت ذاتی به ارث برده باشند، ولی بعضی از استعداد ها اکتسابی است. استعدادیابی کودکان در انواع مختلفی صورت می‌گیرد. استعدادیابی آنلاین نیز یکی از این مدل ها می‌باشد. حتی می‌توان توسط روانشناسی کودک، استعداد های کشف نشده کودکان را دریافت. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع روش های استعدادیابی کودکان 3 تا 12 سال آشنا شوید.

مناسب ترین سن استعدادیابی کودکان

افراد از بدو تولد تا سنین 4 الی 5 سالگی، دارای حس کنجکاوی هستند. در استعدادیابی کودکان، به نکاتی باید توجه شود که کودکان به هنگام کنجکاوی به سمت آن می‌روند. اکثرا کودکانی که در سنین 3 الی 6 سال هستند، به دنبال کشف چیز های تازه هستند. این سن، مناسب ترین سن برای استعدادیابی بچه ها است. البته باید به این نکته توجه کرد که کودکان در این سن، استعداد خاصی را یاد نگرفته باشند و آماده برای استعدادیابی باشند. در این صورت می‌توانند اطلاعات جدیدی را به سرعت دریافت کرده و در ذهنشان ثبت کنند. طبیعتا در این صورت می‌توان تشخیص داد که کودک ما به چه چیزی علاقه زیادی دارد و می‌تواند آن را به نحو احسن انجام دهد. فرآیند استعدادیابی بسیار دشوار است. پس باید در انجام آن، دقت لازم را داشت تا بعدا دچار مشکل نشویم.

هوش هشت گانه کودک

یکی از نکات مهمی که در استعدادیابی کودکان، کمک شایانی می‌کند، استفاده و سنجش هوش هشت گانه کودک است. طبق تحقیقات، هر کودکی که چشم به دنیا می‌گشاید، دارای 8 نوع هوش می‌باشد. هوش زبانی و کلامی، هوش منطقی، هوش طبیعت دوستی، هوش برون گرایی، هوش درون گرایی، هوش بدنی، هوش بصری و فضاسازی، هوش موسیقی. این هشت هوش در تمام کودکان موجود است. ممکن است در زمان استعدادیابی کودک، یک یا چند هوش هشت گانه بچه، شناسایی نشود. اما ممکن است در طول زمان قابل تشخیص و شناسایی باشد. حتی ممکن است که در یک کودک، یک یا چند هوش به صورت همزمان فعال باشد. بعضی از کودکان نیز استعداد استفاده از آن هوش را دارند. ولی باید ابتدا آن را در خود کشف کنند.

 

چند هوشه بودن کودکان

در هنگام استعدادیابی کودکان ، باید به این نکته توجه داشت که ممکن است این کودک دارای چند هوش و استعداد های مختلف باشد. زیرا تمام انسان ها، از بدو تولد دارای هوش های چندگانه هستند. البته تمام افراد رفتار یکسانی ندارند و ممکن است که بعضی از رفتار های آنان سبب مخفی ماندن بسیاری از استعداد هایشان شود. برای مثال ممکن است در یک مدرسه چند دانش آموز وجود داشته باشد. یکی از آن ها در درس ریاضی بسیار حرفه ای عمل می‌کند ولی از لحاظ دیکته نویسی بسیار ضعیف است. یا یکی از آن ها در ورزش عملکرد خوبی دارد ولی ریاضی اش ضعیف است. این بدین معنی است که هوش برتر این افراد در رشته خاصی عملکرد خوبی دارد. اما عده بسیار کمی از افراد هستند که در تمام این کار ها عملکرد خوبی دارند. این افراد از هوش 8 گانه خوبی برخوردار هستند.

 

استعدادیابی کودکان با بازی کدو قلقله زن

یکی از بهترین و جدید ترین روش های استعدادیابی کودکان، استعدادیابی کودکان با بازی کدو قلقله زن می‌باشد. این رویداد به صورت یک بازی است. به گونه ای که والدین در وبینار روانشناسان حضور می‌یابند. پس از یاد گرفتن نکات مهم استعدادیابی، مشکلات مختلف فرزندان خود را با مشاورین در میان می‌گذارند تا مورد بررسی آن‌ها قرار گرفته شود. مراحل این بازی به این گونه است که ابتدا شما چالش ها و داستان ها را مطالعه می‌کنید.

چگونه استعداد کودک خود را با بازی کشف کنیم؟

 سپس توسط مراحلی که برای شما در نظر گرفته شده است، مهارت های مشاهده موثر را یاد خواهید گرفت. سپس نسبت به مشاوره و ثبت مشاهداتی که داشته اید می‌کنید. پس از ثبت مشاهدات، وضعیت موجود تحلیل می‌شود و یک کارنما ارائه داده می‌شود. در پایان نیز نفرات برگزیده مشخص خواهند شد. این دوره به صورت کاملا غیر حضوری است و جلسه اول آن نیز رایگان است.

 

ارتباط نظام آموزشی با استعدادیابی

در صورتی که فرزند ما به موسیقی علاقه داشته باشد اما در نظام آموزشی از لحاظ هوش موسیقیایی تربیت نشود به هنگام استعدادیابی کودکان چه کار باید کرد؟ در سیستم آموزشی کشور ما صرفا به هوش 5 گانه اشاره می‌شود و نسبت به تقویت آن اقدام می‌کنند. به همین دلیل ممکن است بسیاری از استعداد های کودکان نهفته باقی بماند. استعداد های هوش و ریاضی از طرف مغز مدیریت می‌شوند. به همین دلیل اگر یک فرد در این زمینه ها مطالعه داشته باشد، می‌تواند در این زمینه ها پیشرفت های زیادی داشته باشد. اما بسیاری از هوش ها از جمله هوش موسیقیایی نیاز به کشف شدن دارند.

کشف استعداد کودکان، بدون اجبار

در کشور های اروپایی، در استعدادیابی کودکان هیچ اجباری نمی‌کنند. اما طبق نظام آموزشی اروپا، دروس به گونه ای طراحی شده است که از بدو مدرسه، استعداد کودکان شناسایی می‌شود. هوش برتر کودکان نیز زمانی شناسایی می‌شود که بتوانند در یک درس پیشرفت خود را به ثبت برسانند. در حالت عادی، زمانی که ذهن کودکان برای پذیرش اطلاعات جدید آماده است، استعدادشان در زمینه‌ای که کشش بیشتری به آن سمت دارند مشخص می‌شود. روش استعدادیابی کودکان با بازی کدو قلقله زن، یکی از روش هایی است که می‌توان جدا از نظام آموزشی کشور، استعداد کودکان را تشخیص داد. شما می‌توانید توسط این بازی، هوش هشت گانه خود فرزند خود را شناسایی کنید. حتما سعی کنید تا استعداد فرزند خود را پیدا کنید. زیرا این علاقه و استعداد وی است که او را به سمت بهترین مقام و شغل خواهد رساند. امیدواریم که توانسته باشیم در این متن، در مورد استعدادیابی کودکان برایتان توضیحاتی داده باشیم.

چگونه استعداد کودک خود را با بازی کشف کنیم؟

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز