خبرگزاری کار ایران

بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی میزان مصرف فوق روان‌کننده‌های بتن

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۲۵۳

میزان مصرف فوق روان کننده های بتنی به عوامل گوناگون و متعددی وابسته است. نوع فوق روان کننده، دمای محیط، اسلامپ بتن، طرح اختلاط بتن و .... جز مهم ترین و تاثیر گذار ترین این عوامل می باشند. ما در این مقاله به بررسی هر یک از عوامل تاثیر گذار بر روی میزان مصرف فوق روان کننده بتن می پردازیم و شما را با تمامی آن ها آشنا خواهیم کرد.

بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی میزان مصرف فوق روان کننده‌ها:

1- نوع فوق روان‌کننده‌های بتن: فوق روان کننده های بتنی دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام از آنها ساختار شیمیایی،‌ ترکیب مولکولی، کاربرد و ... مخصوص به خود را دارند. این محصولات اغلب برای بالا بردن کیفیت و عیار بتن و همچنین کاهش آب به کار رفته در آنها استفاده می شوند. اما به طور کلی، نوع روان کننده ای که استفاده می کنید، یکی از عوامل اصلی تاثیر گذار بر روی میزان مصرف فوق روان کننده ها می باشد.

2- میزان آب به سیمان: نسبت آب به سیمان، یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر روی میزان مصرف فوق روان کننده ها می باشد. در نتیجه، قبل از استفاده از هر نوع روان کننده یا فوق روان کننده ای، ابتدا باید از این میزان مطلع باشید. آگاهی از نسبت آب به سیمان، به شما کمک می کند تا بتوانید نوع روان کننده مورد نیاز خود و میزان مصرف آن را تشخیص دهید.

3- مای محیط: همانطور که در بخش های قبلی مقاله اشاره کردیم، رطوبت و آب موجود در بتن، یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر روی میزان مصرف و نوع مصرف فوق روان کننده های بتنی می باشد. در نتیجه با توجه به این موضوع که دمای محیط می تواند باعث کاهش یا افزایش رطوبت بتن شود، آن را نیز در لیست عوامل تاثیر گذار بر روی میزان مصرف فوق روان کننده ها قرار می دهیم. به عنوان مثال اگر سازه بتنی شما در یک منطقه گرم و خشک بنا شده است، می توانید از روان کننده کمتری در بتن موجود در آن استفاده کنید. اگر میخواهید آشنایی بیشتری با این افزودنی ها داشته باشید حتما مقاله روان کننده بتن چیست را هم در سایت کپکو مطالعه کنید.

بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی میزان مصرف فوق روان‌کننده‌های بتن

4- اسلامپ مورد نیاز سازه: سازه های بتنی انواع مختلفی دارند که کاربرد، روش ساخت، نوع بتن مصرفی و... آنها با یک دیگر فرق می کنند. اسلامپ بتن، یک معیار بسیار مهم برای سنجش جریان پذیری بتن می باشد. این معیار برای تمامی سازه های بتنی یکسان نبوده و هر پروژه با توجه به مصالح به کار رفته، شکل ساخت، کاربر نهایی و ...، به عدد اسلامپ خاصی نیاز دارد. با توجه به این مسئله که فوق روان کننده ها باعث تغییر در عدد جریان پذیری بتن می شوند، عدد اسلامپ را نیز در لیست موارد تاثیر گذار بر روی میزان مصرف فوق روان کننده ها قرار می دهیم.

5- طرح اختلاط بتن: طرح اختلاط بتن یک فرآیند کلی و جامع می باشد که در آن، بسیاری از ویژگی های بتن سنجیده می شود. مقاومت بتن، اسلامپ بتن و... جز مهمترین موارد بررسی شده در طرح اختلاط بتن می باشند. به شما توصیه می کنیم قبل از مصرف فوق روان کننده های بتنی مد نظر خود، ابتدا طرح اختلاط بتنی را بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند تا روان کننده مورد نیاز بتن را شناسایی کنید و میزان مناسبی از آن را برای پروژه خود استفاده کنید.

نکات مربوط به میزان مصرف فوق روان‌کننده‌ها:

در زمینه افزودنی‌های بتن باید به نکات مهم مختلفی دقت داشته باشید. به عنوان مثال بهتر است قبل از اضافه کردن فوق روان کننده به بتن اصلی در ابعاد و حجم انبوه، ابتدا یک نمونه کوچک از بتن همراه با فوق روان کننده تهیه کنید، تا از نتیجه میزان مصرف خود مطلع شوید. به شما توصیه می کنیم حتی اگر اطلاعات جامع و کاملی در زمینه ویژگی های بتن سازه، ویژگی های بتن، شرایط محیطی و ... در اختیار دارید، باز هم یک نمونه آزمایشی مختصر تهیه کنید و بعد از آن به سراغ ترکیب فوق روان کننده با بتن بروید.

بررسی عوامل تاثیرگذار بر روی میزان مصرف فوق روان‌کننده‌های بتن

در انتها امیدواریم مطالب فوق به شما در استفاده صحیح از فوق روان کننده ها کمک کرده باشد و شما بتوانید به یک بازدهی، عملکرد و نتیجه مناسب دست پیدا کنید.شرکت کپکو تولید کننده انواع افزودنی بتن میباشد که میتوانید جهت اطلاع از تنوع محصولات ما به سایت www.capco.co.ir  مراجعه بفرمایید یا با شماره تلفن 021-89331 با مشاوران ما در تماس باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز