خبرگزاری کار ایران

بررسی 5 مورد از بهترین کارت گرافیک گیمینگ بازار ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۹۱۱

کارت‌های گرافیک از مهم‌ترین قطعات در رایانه‌ها محسوب می‌شوند که وظیفه آن‌ها تبدیل صفر و یک به پیکسل‌های جذاب و خیره کننده‌ای است که در صفحه نمایش مشاهده می‌کنید. خرید کارت گرافیک مناسب بسیار اهمیت دارد. برخی از کاربران تنها به سرعت کارت گرافیک و عده‌ای به قیمت آن توجه می‌کنند. اگر به عنوان یک گیمر می‌خواهید یک سیستم گیمینگ خوب تهیه کنید باید حتما کارت‌گرافیکی را انتخاب نمایید که ضمن عملکرد و کارایی مناسب دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ نیز باشد تا بتوانید بازی هیجان انگیزی را تجربه کنید. اگر می‌خواهید با بهترین کارت گرافیک گیمینگ بازار ایران بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با معرفی وب‌سایت اگزو در این حوزه همراه ما باشید.

نکات مهم برای خرید بهترین کارت گرافیک گیمینگ

در سیستم‌های بازی کارت گرافیک حتی ازCPU نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است. از‌این‌رو در انتخاب آن باید به موارد مهم و ضروری توجه نمود تا بتوان بهترین نتایج مد نظر را دریافت کرد. در ادامه به برخی از این نکات و تکنیک‌ها اشاره می‌کنیم:

  • رزولوشن یا وضوح تصویر

برای داشتن یک تصویر با کیفیت باید پیکسل‌های بیشتری در صفحه داشته باشید و این موضوع تنها به رزولوشن کارت گرافیکی باز می‌گردد. اکثر کارت‌های گرافیکی که در بازار برای گیمینگ وجود دارد دارای رزولوشن 1080 P نرخ 30 تا 60 ثانیه هستند، اما در صورتی که می‌خواهید بازی‌ها را با رزولوشن 4K تجربه کنید باید به خرید یک کارت گرافیکی قوی بپردازید.

  • حافظه ویدئویی

در حال حاضر حداقل میزان حافظه مورد نیاز برای انجام بازی‌ها 4 گیگا بایت است؛ اما می‌توانید برای داشتن تجربه‌ای بهتر مدل‌های 6، 8 گیگا بایت و بالاتر را انتخاب نمایید.

  • PSU

به این نکته توجه کنید که حتما منبع تغذیه شما از توان کافی و اتصال‌های 6 یا 8 پین مناسب برخوردار باشد. به عنوان نمونه انویدیا استفاده از یک PSU 650 واتی را با RTX 2070 Super را پیشنهاد می‌کند، زیرا در صورت استفاده از این کارت گرافیک به دو رابط 6 یا 8 پین PEG نیاز دارید.

  • نرخ ریفرش مانیتور

نرخ ریفرش مانیتور از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کنید. در صورتی که مانیتور دارای نرخ رفرش 3 رقمی باشد نیازمند به یک کارت گرافیک قوی هستید. قطعا قیمت کارت گرافیک گیمینگ قوی بالاتر است و باید هزینه بیشتری را به این امر اختصاص دهید.

  • بودجه شما چقدر است؟

بودجه و هزینه شما یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید کارت گرافیک گیمینگ است و هر چقدر که هزینه بیشتری بپردازید می‌توانید کارت گرافیک با کیفیت‌تری را تهیه کنید. البته می‌توان با خرید کارت‌های ارزان‌تر برخی از بازی‌ها را انجام داد، اما با افت فریم همراه خواهد بود. بنابراین بهتر است که برای داشتن تجربه‌ای بهتر نوع گران‌تری را تهیه کنید.

برترین کارت گرافیک گیمینگ بازار ایران

بررسی 5 مورد از بهترین کارت گرافیک گیمینگ بازار ایران

یکی از دغدغه‌هایی که کاربران دارند این است که در میان هزاران کارت گرافیک موجود در بازار کدام را انتخاب کنیم. از این‌رو تصمیم گرفته‌ایم که در ادامه به معرفی 5 مورد از بهترین کارت گرافیک گیمینگ بازار ایران بپردازیم:

  1. GeForce RTX 3090

این کارت گرافیک یکی از قدرتمند‌ترین و سریع‌ترین کارت‌های گرافیک گیمینگ موجود در بازار است که دارای GPU: Ampere (GA102) ، هسته های GPU: 10496 ، تقویت کلاک: 1695 مگاهرتز ، ویدئو رم: 24 گیگابایت GDDR6X 19.5 گیگابیت بر ثانیهTDP: 350 وات است. از مهم‌ترین مزایای این مدل می‌توان به سرعت بالا، پشتیبانی نمودن از گیم های 4 و8 K  و 24 گیگا بایت رم موارد اشاره نمود.

لازم است که اشاره کنیم علاوه بر گیمرها این کارت گرافیک می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی که با برنامه‌های حرفه‌ای و محاسبات وابسته بهGPU  نیاز دارند باشد.

  1. MSI RTX 3090 SUPRIM X 24G

با استفاده از کارت گرافیک ام اس آی آر تی ایکس 3090 می‌توانید یک گیمینگ منحصر به فرد را تجربه کنید. از جمله ویژگی‌های این مدل محبوب می‌توان به پردازشگر NVIDIA® GeForce RTX™ 3090 1875مگاهرتز، حافظه 24GB GDDR6X ، با رابط اتصال PCI Express® Gen 4، پشتیبانی از هدست‌های VR، پشتیبانی از تکنولوژی Adaptive V-SYNC و G-SYNC، پشتیبانی از NVLINK، پشتیبانی از مانیتور 4K@120Hz ، با حداکثر وضوح دیجیتالی  7680×4320 اشاره نمود.

  1. Radeon RX 6700 XT

اگر به دنبال یک کارت گرافیک خوب با قیمت مناسب هستید ما به شما Radeon RX 6700 XT را پیشنهاد می‌کنیم. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به GPU: 22Naviهسته های GPU: 2560 ، تقویت کلاک: 2424 مگاهرتز ، ویدئو رم: 12 گیگابایت GDDR6 16 گیگابیت در ثانیهTDP: 230 وات اشاره نمود. این کارت گرافیک دارای عملکرد P1440، VRAM مناسب می‌باشد، اما متاسفانه کاربران نمی‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و آن را تهیه کنند.

  1. MSI RTX 3090 SUPRIM X 24G

از دیگر کارت‌های گرافیک گیمینگ برتر موجود در بازار می‌توان به MSI RTX 3090 SUPRIM X 24G اشاره نمود. این نمونه توسط انویدیا و به نام NVIDIA RTX 3090 ساخته شده‌است. در این مدل کارت تعداد هسته‌های کودا10496، تعداد هسته‌های تنسور 328، میزان‌حافظه 24GB، نوع حافظه GDDR6X، سرعت حافظه 19.5 Gbps، رابط حافظه 384 بیت، خروجی‌های تصویر 1xHDMI 2.1 + 3xDisplayPort 1.4a، ابعاد کارت گرافیک336x140x61 میلی‌متر  است.

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که این سری انویدیا دارد گیمرها با استفاده از آن می‌توانند سنگین‌ترین بازی‌ها را با کیفیت و رزولوشن عالی تجربه کنند.

  1. GeForce RTX 3080

به جرات می‌توان گفت که بهترین کارت گرافیک برای پخش 4k و بالاتر این کارت گرافیک فوق‌العاده است. در این محصول GPU: Ampere (GA102) ، هسته‌های GPU: 8704 ،تقویت کلاک: 1710 مگاهرتز ، ویدئو رم: 10 گیگابایت19 GDDR6X گیگابیت در ثانیه TDP: 320 وات است. GeForce RTX 3080 دارای عملکردی عالی با قیمتی مناسب است. این نسخه در مقایسه با GPU های نسل قبلی خود دارای سرعت فوق‌العاده‌ای است که اصلا قابل مقایسه نمی‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید تمام تنظیمات گرافیکی را به حداکثر برسانید و با کیفیت K4 یا p1440 بازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این کارت گرافیک را خریداری کنید.

خرید کارت گرافیک گیمینگ

بررسی 5 مورد از بهترین کارت گرافیک گیمینگ بازار ایران

فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای خرید محصولات گیمینگ به آ‌ن‌ها مراجعه کنید. اما در این میان باید یک مرکز معتبر و با سابقه انتخاب کنید که محصولات را با خدمات پس از فروش و پشتیبانی ارائه دهد. وب‌ سایت اگزو از معتبرترین و با سابقه‌ترین فعالان این حوزه می‌باشد که می‌توانید جهت خرید کارت‌ گرافیک با بهترین قیمت به آن مراجعه کنید و خریدی راحت و لذت بخش را تجربه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز