خبرگزاری کار ایران

نکات مهم برای چیدمان اتاق خواب

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۷۴۳

اتاق خواب از مهم‌ترین نقاط خانه ما است؛ جایی که در آن امنیت و آرامش را تجربه می‌کنیم. شرایط مناسب اتاق خواب در خواب شبانه ما، آرامش شخصی ما تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین بیشتر ما حساسیت‌های بسیاری در مورد نحوه چیدمان اتاق خواب داریم و در مواردی مانند انتخاب رنگ و وسایل اصلی آن بسیار دقیق هستیم. اما واقعا چه چیدمانی برای اتاق خواب ما مناسب است و چه راهکارهایی برای انتخاب بهترین دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد؟ در این مقاله شما را با کلیدی‌ترین نکات چیدمان اتاق خواب آشنا می‌کنیم.

چیدمان اتاق خواب به کمک فنگ شویی

بر اساس تفکر فنگ شویی یک انرژی متافیزیکی در زندگی ما جریان دارد که چی نامیده می‌شود. طبق مقاله منتشر شده در وینوک فنگ شویی یک آموزه باستانی چینی است. این  به معنی باد و آب است. می‌تواند شما را قادر سازد تا انرژی موجود در طبیعت را به فضاهای زندگی منعکس کنید. معنی خود را در دو عنصر روان می‌یابد.

این امر قطعاً یک سبک دکوراسیون نیست. گاهی اوقات ممکن است بر اساس گفته‌ها و نوشته‌ها به عنوان یک سبک دکوراسیون تلقی شود. بنابراین، خلاص شدن از شر اثرات بد انرژی می‌تواند از طریق زبان رنگ‌ها، بافت‌ها و موقعیت عناصر ساختمان به دست آید. ب

رای ایجاد تعادل بین انرژی‌های خوب و بد، به عنوان مثال، یین یانگ، آموزه فلسفی چین باستان، که بر اساس تناقضات موجود در جهان و تناقضات قابل مشاهده در طبیعت، از جمله اصول تکمیل و متعادل سازی است، ارزیابی می‌شود.

در فنگ شویی نحوه صحیح قرار گرفتن تخت خواب به این صورت است که بالای تخت رو به شمال قرار می‌گیرد. همچنین بهتر است زیر تخت‌خواب باز باشد تا جریان انرژی به شیوه‌ای مثبت تنظیم شود. همچنین وجود تقارن در دکوراسیون اتاق خواب توصیه می‌شود، به طوری که تعادل در چیدمان اتاق خواب حفظ شود.

فنگ شویی و انتخاب رنگ اتاق خواب

نکات مهم برای چیدمان اتاق خوابنکات مهم برای چیدمان اتاق خواب

فنگ شویی تنها در نحوه چیدمان اتاق خواب موثر نیست، بلکه حتی در انتخاب رنگ هم تاثیرگذار خواهد بود. رنگ اتاق خواب در فنگ شویی با توجه به محل اتاق خواب در خانه انتخاب می‌شود. برای مثال اگر اتاق خواب شما در قسمت شرق خانه قرار دارد انتخاب‌های زیادی دارید. طبق فنگ شویی می‌توانید از تم رنگ‌هایی که در چوب و خاک وجود دارد تا رنگ‌های سبز، قهوه‌ای، خاکی، کرمی، آبی و سیاه در اتاق خواب شرقی خود بهره بگیرید. عنصر اتاق خواب جنوبی آتش است. پس رنگ‌های این عنصر مانند قرمز، صورتی، نارنجی، بنفش، سرخابی و زرد برای این اتاق مناسب هستند. در حالیکه رنگ‌های سفید و خاکستری برای اتاق خواب غربی و شمالی ایده‌آل هستند.

راه‌های دیگر انتخاب رنگ

البته فنگ شویی تنها روش برای انتخاب نوع چیدمان و البته رنگ اتاق خواب نیست. برای انتخاب بهترین رنگ‌ها برای چیدمان اتاق خواب راه‌های دیگری هم وجود دارد. مثلا می‌توانید از رنگ‌های مورد علاقه خود الهام بگیرید. هر چه باشد اینجا خصوصی‌ترین اتاق در تمام خانه شماست. فرقی نمی‌کند که رنگ مورد علاقه‌تان چیست، به هر حال حداقل یکی از سایه‌های آن رنگ می‌تواند برای اتاق خوابتان مناسب باشد. در رابطه با رنگ‌هایی بیندیشید که باعث حال خوبتان می‌شوند. نگاهی به کمد لباس‌های خود بیندازید، ببینید کدام رنگ غالب است.  همچنین برای پیدا کردن رنگ محبوب خود می‌توانید به گیاه یا نقاشی مورد علاقه خود نگاه کنید.

یک راه دیگر برای انتخاب رنگ این است که به سبک اتاق خود توجه کنید. ممکن است شما به یک چیدمان مینیمالیستی علاقه داشته باشید. در این صورت رنگ‌های خنثی مانند مشکی سفید یا خاکستری بخش اصلی پالت رنگی شما را در بر می‌گیرند و می‌توانید از رنگ‌های تند و شاد در برخی جزئیات کوچک استفاده کنید. در نقطه مقابل اگر سبکی مانند گرمسیری را دوست دارید، احتمالاً اتاق خوابی مملو از رنگ‌های شاد سبز، زرد، نارنجی، آبی و صورتی قزل آلایی که به شیوه‌ای رنگارنگ در هم آمیخته‌اند را می‌پسندید.

آرامش در اتاق خواب

نکات مهم برای چیدمان اتاق خوابنکات مهم برای چیدمان اتاق خواب

یکی از نکات کلیدی برای چیدمان اتاق خواب حفظ آرامش آن است. به همین دلیل سعی کنید اتاق خواب خود را با وسایل غیر ضروری پر نکنید. اجازه بدهید این اتاق جایی برای آرامش ذهنی شما باشد نه یک انباری که وسایل اضافه را در آن جا می‌دهید. به این ترتیب می‌توانید فضایی دنج و دلنشین برای خود تدارک ببینید.

اگر اندازه اتاق خواب شما کوچک است می‌توانید از وسایل چندمنظوره استفاده کنید. این وسایل جای کمتری اشغال می‌کنند و در عین حال کارایی بیشتری دارند. برای مثال یک دراور کوتاه می‌تواند هم نقش میز آرایش را برای شما بازی کند و هم مانند پاتختی در کنار تخت شما قرار بگیرد.

شیوه‌هایی برای روح‌بخشی به اتاق خواب

برای اینکه اتاق خواب شما به شما احساس خوبی منتقل کند باید کمی از شخصیت شما را در بر بگیرد. برای مثال اگر اهل کتاب خواندن و مطالعه هستید، یک کتابخانه کوچک که با کتاب‌های مورد علاقه شما پر شده می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد. حتی اگر به اندازه کافی جا ندارید می‌توانید از شلف‌های دیواری برای قرار دادن کتاب‌ها استفاده کنید.

راه دیگر برای ایجاد حس خوب در فضای اتاق خواب استفاده از نور طبیعی است. بیشتر اتاق‌های خواب طوری طراحی می‌شوند که حداقل یک پنجره داشته باشند. در این صورت وسایل اتاق را طوری بچینید که جلوی ورود نور طبیعی به داخل اتاق را نگیرند. می‌توانید از پرده‌های نازک‌تر استفاده کنید و در طول روز آنها را کنار بزنید تا از نور طبیعی بهره‌مند شوید.

نکات مهم برای چیدمان اتاق خوابنکات مهم برای چیدمان اتاق خواب

فضایی سرزنده با کمک گیاهان

وجود یک یا چند گلدان در اتاق خواب می‌تواند احساسی از طبیعت و سرزندگی و نشاط را به اتاق خواب شما بیاورد. می‌توانید از گلدان‌های رنگی استفاده کنید تا جلوه گل‌های شما دوچندان شود. اگر می‌خواهید بر طبق اصول فنگ شویی پیش بروید بهتر است از خانواده کاکتوس صرف نظر کنید. طبق آموزه‌های فنگ شویی گیاهان با برگ‌های گردتر تا حد ممکن جلوه‌ای مثبت و دلپذیر در فضا ایجاد خواهند کرد. بنابراین، گیاهان نوک تیز و بلند، فضایی مردانه در فضا ایجاد می‌کنند. بیان شده است که گیاهان خشک شده و گیاهان مرده تأثیرات منفی بیشتری را به ویژه در مناطقی که از نظر سلامتی به انرژی مثبت نیاز دارند ایجاد خواهند کرد.

به هر حال اتاق خواب یکی از مهم‌ترین اتاق‌های منزل شماست و چیدمان آن به صرف وقت و تفکر بسیاری احتیاج دارد. انتخاب لوازم مناسب که با اندازه اتاق و احتیاج‌های شما همخوانی داشته باشند، در کنار انتخاب بهترین رنگ‌ها و استفاده از جزئیاتی که با شخصیت شما هماهنگی لازم را دارند می‌تواند شما را به اتاق خواب رویایی که در ذهن دارید نزدیک کند.

منبع: وینوک

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز