خبرگزاری کار ایران

گران‌ترین عسل دنیا (طلای مایع) از ترکیه می‌آید!

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۰۳۵

ترکیه گران ترین عسل جهان را تولید می کند که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. عسل قنطورس با نام مستعار "طلای مایع ترکیه" با قیمتی بیش از 12000 دلار در هر کیلو به فروش می رسد و یکی از کمیاب ترین و سرشار از مواد مغذی و از نظر دارویی مفید است.

عسل یا همان " بال " که در ترکیه شناخته می شود، هزاران سال است که وجود دارد و به دلیل طعم عالی و فواید دارویی آن شناخته شده است. عسل ترکیه یکی از بهترین عسل های جهان است و انواع مختلفی دارد، از انواع کاج معمولی و گل گرفته تا انواع مرکبات، شاه بلوط و اسطوخودوس. اگر عاشق این شهد طلایی هستید، برای انتخاب در تور استانبول ترکیه غمگین هستید زیرا حتی باارزش ترین و گران قیمت ترین عسل جهان از کوه های بالای سیله در تور آنتالیا می آید و کیلویی بیش از 12000 دلار به فروش می رسد.

درباره عسل ترکی

ترکیه با تولید بیش از 100000 تن در سال یکی از تولیدکنندگان پیشرو در جهان است. تاریخچه عسل در ترکیه به بیش از 10000 سال قبل بازمی‌گردد، با سکه‌های یافت شده در افسس و نوشته‌هایی در آثار بزرگ هومر همگی به عشق به این محصول خوش طعم زنبور عسل اشاره می‌کنند. به ندرت یک صبحانه سنتی در ترکیه بدون یک کاسه یا نم نم عسل سرو می شود، و داروهای سنتی ترکی و زنان پیر اغلب حاوی عسل هستند زیرا اعتقاد بر این است که به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کند.

عسل محصولی است که عمیقاً در فرهنگ ترکیه حک شده است. برای بسیاری از مردم محلی، زنبورداری مهارتی است که نسل‌ها به نسل‌ها منتقل شده است، و در پیاده‌روی در امتداد تقریباً هر مسیر جنگلی یا ساحلی، کندوهایی را می‌بینید که در دشت‌ها و دشت‌های جنگلی لانه کرده‌اند. این محیط زنبورها است که به عسلی که ما از آن لذت می بریم طعم می دهد، بنابراین طعم همه عسل ها یکسان نیست. راهنمای مختصری در مورد عسل در تور ارزان استانبول ترکیه را در زیر مشاهده کنید – و فراموش نکنید، گلبرگ خوشحال است که موارد ذکر شده را به مفاد شما اضافه کند (به جز "عسل "، مایلیم شما را در طول سفر سالم و سالم نگه داریم!)

گران ترین عسل دنیا از ترکیه می آید

بله، ترکیه گران ترین عسل جهان را تولید می کند که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. عسل قنطورس با نام مستعار "طلای مایع ترکیه" با قیمتی بیش از 12000 دلار در هر کیلو به فروش می رسد و یکی از کمیاب ترین و سرشار از مواد مغذی و از نظر دارویی مفید است. این عسل منحصر به فرد از غاری در بالای تپه های بالای سیله در سواحل دریای سیاه ترکیه می آید. اینجا فلات ها مملو از گیاهان و گل های دارویی است. این عسل با ارزش حاوی پتاسیم، منیزیم و آنتی اکسیدان های زیادی است که آن را منحصر به فرد ترین عسل در جهان می کند.

انواع رایج عسل ترکیه

چیچک بال (عسل گل)

محبوب ترین عسل رومیزی در ترکیه سیجک بال است که توسط زنبورهای کارگر تولید می شود که شهد را از طیف وسیعی از گل ها جمع آوری می کنند. سیجک بال به عسل «پلی گل» معروف است، به این معنی که طعم عسل شیرین معمولی دارد و طعم خاصی ندارد. از آنجایی که عسل در صبحانه، روی نان تست یا دسر بیشتر از آن لذت می برد، رنگ طلایی و طعم شیرین سیجک بال طعم و رنگی است که بیشتر مردم وقتی به عسل فکر می کنند با آن همراه می شوند.

کم بالی (عسل کاج)

همانطور که از نام آن پیداست، عسل کاج یا "کم بالی" توسط زنبورهایی تولید می شود که ترشحات عسلک باقی مانده روی درختان کاج را جمع آوری می کنند. کسانی که در جنوب دریای اژه و سواحل مدیترانه غربی ترکیه با تور ارزان آنتالیا سفر می کنند متوجه خواهند شد که جنگل های کاج در این مناطق چقدر متراکم هستند. استان هایی مانند موغلا که بدروم، مارماریس و گوچک را در خود جای داده است، بیش از سه چهارم عسل کاج تولید شده در ترکیه را تشکیل می دهند.

گران‌ترین عسل دنیا (طلای مایع) از ترکیه می‌آید!

عسل کاج تیره تر و شیرین تر از cicek bal است. این عطر و طعم متمایز دارد و به دلیل فوایدی که برای سلامتی دارد به طور گسترده مصرف می شود. گفته می شود بالی حاوی مواد معدنی و اسیدهای آمینه بیشتری نسبت به بسیاری از انواع دیگر است. همچنین گفته می شود که به کاهش وزن کمک می کند، به خصوص اگر یک قاشق از آن را در آب گرم یک روز صبح حل کنید و قبل از صبحانه با فشار دادن لیمو بنوشید.

نارنسیه بالی (عسل مرکبات)

این عسل معطر و خوش طعم ترکیه یکی دیگر از انواعی است که عمدتاً از استان های مدیترانه ای ترکیه سرچشمه می گیرد. مناطقی مانند آنتالیا به دلیل برداشت لیمو، پرتقال و ماندارین معروف هستند، بنابراین زنبورهای این مناطق به طور طبیعی شهد باغ های مرکبات را جمع آوری می کنند. عسل مرکبات نازک است و طعم و عطری شبیه به عطر دارد، همچنین به دلیل داشتن شاخص گلیسمی پایین تر و سطوح بالاتر ویتامین C نسبت به سایر انواع عسل ترکیه شناخته شده است.

کستان بالی (عسل شاه بلوط)

این عسل ویژه از منطقه ساحلی دریای سیاه می آید و توسط زنبورهای کارگری تولید می شود که شهد درختان شاه بلوط را پرورش می دهند که فقط به مدت دو هفته در ماه ژوئن شکوفا می شوند. این گیاه عمدتاً به دلیل فواید دارویی آن شناخته شده است و گفته می شود که آسم را کاهش می دهد، انرژی را افزایش می دهد و بوی بد دهان را از بین می برد. عسل شاه بلوط طعمی اکتسابی دارد و طعم تلخی قوی دارد – اگر از هر گونه اختلال تنفسی رنج می برید باید آن را امتحان کنید یا اگر خود را سرزنش کردید باید آن را امتحان کنید، اگر به صورت موضعی استفاده شود، گفته می شود که به بهبود سوختگی کمک می کند.

ککیک بالی (آویشن بالی)

یکی دیگر از عسل‌های مخصوص ترکیه ککیک بالی است – اما این عسل واقعاً شما را آزار می‌دهد زیرا طعم کاملاً تلخی دارد! این عسل کم رنگ است و عسل دیگری که عمدتاً برای اهداف دارویی مصرف می شود، زیرا اعتقاد بر این است که نفخ را کاهش می دهد، اشتها را افزایش می دهد و سرماخوردگی، سرفه و خس خس سینه را درمان می کند.

لاوانتا بالی (عسل اسطوخودوس)

عسل اسطوخودوس مانند kestane bali تنها برای چند هفته در ماه ژوئن تولید می شود و عمدتاً از مناطق Burdur و Isparta که به دلیل محصولات اسطوخودوس در ترکیه مشهور هستند، تولید می شود. برخی از رستوران های ترکی لذیذ، لاوانتا بالی را روی تخته های پنیر خود قرار داده اند، زیرا طعم متمایز آن، پنیرهای ویژه ترکی قوی را تحسین می کند. برخی دیگر آن را به دلیل خواص درمانی آن می خرند، زیرا یک مسکن طبیعی است و اعتقاد بر این است که به بی خوابی کمک می کند.

آکاسیا بالی (عسل اقاقیا)

یکی از کمیاب‌ترین و مورد احترام‌ترین گونه‌های عسل در ترکیه، عسل اقاقیا از کوه‌های کاکر در آرتوین است. این عسل خالص است و اغلب به عسل مانوکا تشبیه می شود، زیرا اعتقاد بر این است که حافظه را تقویت می کند، به اختلالات تنفسی و ریوی کمک می کند، خون را تمیز می کند و به شکایات و عفونت های معده کمک می کند.

گران‌ترین عسل دنیا (طلای مایع) از ترکیه می‌آید!

"DELI BAL" یا عسل دیوانه

یکی از انواع عسل ترکی که برای افراد کم‌قلب مناسب نیست، «دلی بال» یا به اصطلاح «عسل دیوانه» است. این عسل به قدری کمیاب است که تنها از دو نقطه در جهان می آید: کوه های کاکر در سواحل دریای سیاه ترکیه و هیمالیا. همانطور که از نام این عسل پیداست، می تواند شما را دیوانه کند - به معنای واقعی کلمه.

دلیل اینکه این عسل می‌تواند شما را دیوانه کند این است که شهد رودودندرون‌هایی که زنبورها از این قسمت‌ها جمع‌آوری می‌کنند بسیار سمی است، بنابراین، عسل حاوی خواص روانگردان خطرناکی است. اگرچه برخی ادعا می‌کنند که مقادیر کم می‌تواند برای درمان اضطراب و افسردگی مفید باشد، اما اکثریت موافقند که حتی اندک آن می‌تواند باعث توهم، تپش قلب، فشار خون پایین خطرناک و حتی مرگ شود – بنابراین بهتر است در سفر از انواع آن اجتناب کنید!

تلاش های جهانی برای نجات زنبورها

در سال‌های اخیر، زنبورهای عسل به دلیل کاهش نگران‌کننده تعدادشان مورد توجه قرار گرفته‌اند. زنبورها مسئول حدود 80 درصد گرده افشانی جهان هستند و تنها یک کلنی زنبور قادر به گرده افشانی تا 300000 گل است. تعداد زنبورها از دهه 1960 تقریباً 90 درصد کاهش یافته است، بنابراین باید کاری برای محافظت از آنها و در نهایت از محیط زیست ما انجام می شد. فیلم ها و مستندهایی برای آموزش کودکان و مردم ساخته شد. مردم متوجه شدند که زنبورها به دور از آفات باغ هستند، اما نقش اساسی در گرده افشانی گل های میوه ها و سبزیجاتی که ما هر روز از آن لذت می بریم، ایفا می کنند. حتی افراد مشهوری مانند مورگان فریمن، یک زنبوردار مشتاق، به کمپین نجات زنبورها پیوستند و حتی مزرعه 124 هکتاری خود در می سی سی پی را به پناهگاه زنبور عسل تبدیل کردند.او حتی از طریق سایت خود که سئو موفقی داشته توانسه بود با کمک سئوکاران حرفهای فروشگاه اینترنتی فروش عسل را در کشورش را اندازی کند.

خوشبختانه تلاش‌ها برای حفظ زنبور عسل نتیجه داده است و تعداد زنبورهای جهانی در حال افزایش است. در بسیاری از کشورها، اقدامات جدیدی برای حفاظت از زنبور عسل و زنبورداری در نظر گرفته شده است و ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. عسل ترکی به عقیده بسیاری یکی از بهترین عسل های جهان است، بنابراین اگر دوست دارید عسلی از آن را امتحان کنید، فراموش نکنید که از ایالات متحده بخواهید تا مقداری به مواد غذایی شما اضافه کند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز