خبرگزاری کار ایران

چگونه مرکز تلفن ابری را جایگزین سانترال کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۳۱۹

قبل از توضیح مرکز تلفن ابری بهتر است درباره سیر تحول ارتباطات تلفنی صحبت کنیم. در دنیای امروز که کسب و کار ها در رقابت دائم با یکدیگر به سر می برند، بر کسی پوشیده نیست که ارتباط با مشتری یکی از عواملی است که می تواند موفقیت یا شکست تجاری یک مجموعه را رقم بزند. استفاده از خط های معمولی ارائه شده توسط مخابرات و تجهیز آن به سانترال ها و تلفن های سنتی به منظور پاسخگویی به تماس گیرندگان همواره یکی از اولین راه حل هایی بوده که به ذهن آمد.اما با ظهور تکنولوژی و پیشرفت روز افزون آن، راه حل های کارآمد تری مانند سیستم تلفنی ویپ (VoIP) و مرکز تلفن ابری برای پاسخگویی به این نیاز کسب و کار ها ارائه شد.

سیستم تلفنی ویپ (VoIP) چیست؟

ویپ (VoIP) یا انتقال صدا بر بستر شبکه یکی از زمینه‌ هایی است که تکنولوژی و اینترنت به سرعت مشغول متحول کردن زیرساخت های ارتباطی آن بوده و به بازنویسی قوانین آن می پردازند. این تکنولوژی نوین امکان برقراری تماس های تلفنی و ارائه جلسات چند رسانه ‌ای را فراهم آورده و راه را برای گسترش ارتباطات و ارتقای کمیت و کیفیت آن هموار می کند.

در طی چندین سال استفاده و اثبات کارآمدی خود در زمینه های مختلف، این تکنولوژی توانسته‌ است به قدری موثر ظاهر شود که قشر عظیمی از شرکت‌ ها، سازمان ها و کسب ‌و کار  ها در حال تغییر سیستم تلفن سنتی خود به سیستم تلفن ویپ (VoIP) هستند. از نقطه نظر این شرکت‌ ها، ویپ (VoIP) همچون دریچه ای به سوی ارتباطات نوین از راه دور بوده و دری تازه به دنیای جدیدی از امکانات را برای این کسب و کار ها باز کرده است.

با توجه به نیازهای هر کسب و کار و امکانات موجود در محل، با فراهم کردن تجهیزات مخصوص و نصب آن می توان به راحتی از امکانات و مزایای سیستم تلفنی ویپ (VoIP) استفاده کرد و به کسب و کار خود رونق بخشید و فصلی جدید در ارتباطات شرکت خویش آغاز کرد.

اما گاهی اوقات، بعضی شرایط مانند کمبود یا نبود فضای فیزیکی مورد نیاز برای نصب تجهیزات و یا حتی هزینه فراهم کردن آن ها، می تواند باعث دلسردی و صرف نظر از به کارگیری این فناوری شود. با آگاهی از این موضوع، شرکت های مختلفی با هدف ارائه مرکز تلفن ابری برای کسب و کار ها درصدد رفع این مشکل قدم برداشته اند.

چگونه مرکز تلفن ابری را جایگزین سانترال کنیم؟

کاربرد مرکز تلفن ابری چیست؟

مرکز تلفن اینترنتی با تکیه بر فناوری ویپ ((VoIP، توانسته است تمامی امکانات آن مانند تلفن گویا، ضبط تماس های تلفنی، امکان ایجاد داخلی روی تلفن همراه (سافت فون)، گزارشات تماس، انتقال تماس، ارتباط بین دفاتر، کنفرانس صوتی، فکس نرم افزاری و … را ارائه دهد.

تنها با این تفاوت که سرور مورد استفاده، در شرکت ارائه دهنده سرویس قرار گرفته و برای استفاده از آن باید از طریق بستر اینترنت به این سرور ها متصل شد. شرکت های ارائه دهنده این سرویس، با نگهداری و پشتیبانی از این سرور ها در مقر خود، کیفیت سرویس های خود را تضمین کرده و نیاز به استخدام نیروی های آی تی از جانب کسب و کار ها را رفع می کنند.

چگونه مرکز تلفن ابری را جایگزین سانترال کنیم؟

چرا کسب و کار شما به مرکز تلفن ابری نیاز دارد؟

با تکیه بر فضای ابری (Cloud) و بستر اینترنت، مرکز تلفن ابری علاوه بر برقراری و مدیریت تماس های ورودی و خروجی، می تواند به اتصال تماس های داخلی بین دفاتر و کارمندان پرداخته و گزارش جامعی از آن ارائه دهد. با استفاده از این راهکار، مرکز تلفن ابری می تواند به راحتی هزینه های نگهداری تجهیزات سخت افزاری را حذف کرده و نیاز به خرید سانترال ها را به کل از میان بردارد؛ و تنها هزینه اشتراک این سرویس که به مراتب پایین تر از خرید و نگهداری این تجهیزات است باقی بگذارد.

عدم نیاز به فضای فیزیکی برای نصب سانترال یا سرور، حذف نیاز به خرید و نگهداری تجهیزات گاها گرانقیمت و دسترسی کامل به امکانات فناوری ویپ (VoIP) از جمله دلایلی هستند که بسیاری از کسب و کارهای نوپا و پویا به سمت مرکز تلفن ابری گرایش پیدا کرده و به استفاده از آن می پردازند؛ سرویس ارتباطی که می تواند در نهایت موفقیت تجاری این شرکت ها را رقم بزند. شرکت های زیادی مانند هایفون، انارتل، تلینا و ... در ارائه این خدمات فعالیت می کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز