خبرگزاری کار ایران

انواع درب و پنجره دو جداره آلومینیومی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۳۷۷

یکی از بخش‌های مهم هر ساختمان درب و پنجره آن است. درب و پنجره مناسب هم در زیبایی و هم در میزان اتلاف انرژی و حتی در حفظ امنیت ساختمان مؤثر است. درب و پنجره‌های گوناگونی از جنس‌های مختلف مانند آهنی، چوبی، آلومینیومی و UPVC وجود دارد. درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی به دلیل مقاومت بالای پروفیل‌هایشان، بیشترین محبوبیت را دارند. پنجره‌های آلومینیومی حتی نسبت به پنجره‌های UPVC مقاومت و امنیت بیشتری دارند.

درب و پنجره‌های آلومینیومی به دلیل سبک بودن، مقاومت در برابر ضربه، حرارت، زنگ زدگی و... از پر کاربردترین انواع درب و پنجره در صنعت ساختمان سازی است. در سال‌های اخیر استفاده از درب و پنجره‌های دو جداره نیز بسیار محبوب شده است. این درب و پنجره‌ها علاوه بر عبور ندادن صدا و آلودگی می‌توانند در مصرف انرژی و جلوگیری از هدر رفت سرما و گرمای داخل منزل بسیار مفید باشند. در ادامه قصد داریم انواع درب و پنجره دو جداره آلومینیومی را به شما معرفی کنیم.

 

انواع درب و پنجره آلومینیومی دو جداره

درب و پنجره‌های دو جداره آلومینیومی بر اساس مشخصه‌هایی نظیر شکل و ظاهر، نوع لت، نحوه باز و بسته شدن و ثابت یا متحرک بودن تقسیم می‌شوند. برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین درب و پنجره آلومینیومی باید با انواع آن آشنا شوید.

درب و پنجره دوجداره آلومینیومی ثابت

این نوع درب و پنجره آلومینیومی، بدنه‌ای از پروفیل مقاوم آلومینیومی دارد. این مدل، قابلیت باز کردن درب یا پنجره را ندارد و تنها برای دکور یا نورگیر استفاده می‌شود. در برخی سقف‌ها مانند سقف زیرشیروانی‌ها از این نوع درب و پنجره استفاده می‌شود و اگر در کنار آن راه پله دارید اگر از هندریل استفاده نمایید بسیار بینای مدرنی خواهید داشت.

درب و پنجره دو جداره آلومینیومی لولایی

درب و پنجره آلومینیومی لولایی، یک لایه لاستیک پلی آمید در داخل پروفیل آلومینیومی خود دارد. این خصوصیت، موجب کاهش انتقال حرارت از داخل به بیرون و بالعکس می‌شود. استحکام و طول عمر این نوع پنجره آلومینیومی دو جداره،  بسیار بالا است و در برابر لرزش هم مقاومت بالایی دارد.

لایه پلی آمیدی که در درب و پنجره آلومینیومی استفاده می‌شود موجب کاهش اتلاف انرژی گرمایی در فصول سرد تا 39 درصد و کاهشش 33 درصدی اتلاف انرژی سرمایشی در فصول گرم می‌شود. این کاهش اتلاف انرژی موجب کاهش 21 درصد از هزینه‌های سیستم گرمایشی و 30 درصد کاهش مصرف گاز طبیعی می‌شود.

درب و پنجره‌های لولایی در مکان‌هایی که برای باز و بسته شدن درب و پنجره، محدودیت فضایی وجود نداشته باشد، بسیار مناسب است.

درب و پنجره دو جداره آلومینیومی کشویی

درب و پنجره تمام قد کشویی، در دسته پنجره‌های لیفت اند اسلاید قرار دارد. این نوع پنجره، برای فضاهایی که محدودیت فضایی دارند، بسیار مناسب است. درب و پنجره دو جداره آلومینیومی کشویی، علاوه بر زیبا سازی نمای بیرونی ساختمان، باعث بزرگ‌تر دیده شدن خانه می‌شود.

درب و پنجره دو جداره آلومینیومی آکاردئونی

انواع درب و پنجره دو جداره آلومینیومی

درب و پنجره دو جداره آلومینیومی آکاردئونی

از جدیدترین نوع درب و پنجره‌های آلومینیومی، نوع آکاردئونی است. این نوع، برای ورودی‌های ساختمان یا بالکن و تراس بسیار کاربرد دارد. این مدل درب و پنجره، یک لت ثابت با چند لت متحرک دارد که در ریلی قرار گرفته اند و غلتک دارند. باز شدن این نوع درب و پنجره آلومینیومی، مانند درب اتوبوس است به همین دلیل گاهی به آن اتوبوسی هم می‌گویند. مانند دیگر انواع درب و پنجره‌های دو جداره آلومینیومی، مدل آکاردئونی، در برابر دما و حرارت مقاوم است. این مدل،  برای مکان‌هایی که عرض زیادی دارند بسیار مناسب است.

مزایای استفاده از درب و پنجره آلومینیومی دو جداره

  • وزن سبک و عدم واردسازی فشار زیاد بر بنای ساختمان
  • جلوه زیبا و امکان رنگ پذیری به رنگ دلخواه. از این درب و پنجره‌ها می‌توان برای طرح‌های دکوراتیو و متنوعی استفاده کرد که باعث زیبایی بیشتر سختمان می‌شود.
  • مقاومت در برابر آتش سوزی و حرارت بالا.
  • سازگار با محیط زیست.این جنس، در برابر خورندگی،  باران‌های اسیدی و زنگ زدگی مقاوم است. فلز آلومینیوم با محیط‌زیست سازگارتر است و سرعت تجزیه آن در محیط بیش از دیگر فلزات است. درب و پنجره آلومینیومی، نسبت به دیگر انواع درب و پنجره، در برابر اشعه آفتاب مقاوم‌تر است و دچار تغییرات فیزیکی و ظاهری  نمی‌شود. از این رو نگهداری و تعمیر آن بسیار آسان و ارزان است.
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی. درب و پنجره های آلومینیومی به دلیل جنس آلومینیوم و پروفیلشان، از هدر رفت انرژی، در محیط داخل ساختمان جلوگیری می‌کنند.
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به دیگر درب و پنجره‌های دو جداره. این نوع درب و پنجره، علاوه بر قیمت مناسب، بازدهی بیشتر و قابلیت نصب سریع، آسان و ارزان دارند.

معرفی شرکت آلوتک

اگر قصد خرید انواع درب و پنجره دو جداره آلومینیومی دارید، می‌توانید از شرکت آلوتک کمک بگیرید. گروه مهندسی آلوتک، با تجربه‌ای بالغ بر 17 سال، در زمینه تولید انواع درب و پنجره دو جداره آلومینیومی، درب و پنجره‌های ترمال و نرمال، نورگیرهای سقفی، کرتین وال، پنجره‌های کشویی و... فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر قبل از خرید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز