خبرگزاری کار ایران

بیوگرافی گروه پالت، چارتار و سون (هفت)

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۳۱۶

اینکه می گویند ایرانی ها نمی توانند کار گروهی انجام دهند بعضی وقت ها درست است و بعضی وقت ها نه! نمونه اش گروه های موسیقی در ایران. از قبل انقلاب که بگذریم پس از انقلاب هر چند سال گروهی تشکیل شد و گاهی بسیار اوج گرفت و بعد به ناگهان خاموش شد.

مثل گروه آریان که در دهه هشتاد جایگاه عحیب و غریبی پیدا کرده بود. می خواهیم به سراغ بیوگرافی سه گروه موفق ایرانی بریم که هنوز هم گروه هستند! و همچنان در موسیقی ایران فعالیت می کنند. از «پالت» روشنفکر پسند می گوییم و از «چارتار» و از «سون».

بیوگرافی گروه پالت

پالت با سبک تلفیقی وارد عرصه موسیقی ایران شد.

اعضای این گروه «امید نعمتی» خواننده، «داریوش آذر» همخوان و نوازنده کنترباس، «روزبه اسفندارمز» نوازنده کلارینت، «امین دوایی» مدیر گروه و «مهیار طهماسبی» نوازنده ویولنسل هستند.

آنها دلیل انتخاب این اسم را این طور وصف کرده اند: «پالت ابزاری است که رنگ های مورد نیاز برای نقاشی را در آن با هم ترکیب می کنند. هر کدام از ما یک رنگ خاص از موسیقی را پیگیری می کردیم و با حضور در پالت فرصت ترکیب شدن با یکدیگر برایمان به وجود آمد تا بتوانیم در این قالب آثار جدیدی را خلق کنیم. البته برخی افراد این نام را به نوع موسیقی ما که تلفیقی است هم ارتباط می دهند اما فلسفه ما برای انتخاب این نام همان چیزی بود که برایت گفتم.»

همین حالا دانلود کنید: دانلود آلبوم برزخ عاشقی

 ویژگی کلیدی گروه پالت سازبندی آن است. سازهای گروه پالت کنترباس، کلارینت، آکاردئون، گیتار و ویلن سل را شامل می‌شود. پالت اثر خود را با مشارکت اعضای خود با شش سلیقهٔ متفاوت می‌آفریند که این باعث تنوع آن می‌گردد. 

ترانه‌های آثار پالت یا اشعار کلاسیک هستند یا نوشته «امید نعمتی» هستند. 

گروه پالت خود را اینگونه توصیف می کند: «پالت صدای جایگزین نسل کنونی ایران است. ترکیبی از شعر معاصر و کلاسیک فارسی؛ گفتگوی بین مسائل اجتماعی امروز و میراث فرهنگی آنها. همه این عناصر در کنار هم، دنیای رنگارنگ پالت را ایجاد می کنند»

اولین آلبوم شان یعنی آقای بنفش به قول یکی از اعضای گروه شوک برای جامعه موسیقی بود و فروش فوق العاده ای داشت.

بیشتر و بهتر آهنگ دلخواه خود را گوش کنید: دانلود آهنگ جدید

این گروه تاکنون در شهرهای مختلف ایران کنسرت‌ اجرا کرده است. «پالت» همچنین کنسرت‌هایی را در پاریس، کلن، میلان، آمستردام، گوتنبرگ و استکهلم به روی صحنه برده است.

تا اکنون دو عضو رسمی پالت از آن جدا شده اند و اکنون امید نعمتی و مهیار طهماسبی اعضای اصلی را تشکیل می دهند.

بیوگرافی گروه چارتار

گروه چارتار سال 1390 تشکیل شد. گروهی که توسط آرش فتحی (ملودی ساز)، احسان حائری (شاعر)، آیین احمدی‌فر (تنظیم کننده) و آرمان گرشاسبی (خواننده) اداره می شود.

 این گروه در حیطه موسیقی تلفیقی فعالیت می کند.

موسیقی چارتار هم حال هوای موسیقی کلاسیک ایرانی را دارد و هم حال هوای موسیقی مدرن امروزی ایرانی.

یکی از اعضای گروه درمورد انتخاب اسم گفته است: اسم گروه ماجرا داشت، ما دنبال اسمی میگشتیم که به نوعی خاص، با کار ما ارتباط داشته باشد. چارتار اسم یک ساز کهن است و ما هم چهار نفر بودیم.چهار نفر با چهار سلیقه و شخصیت مختلف. شما یک ساز را در نظر بگیرید که چهار سیم دارد و هر سیم کوک و صدای خودش را دارد، ولی زمانی که سیمها را با هم به صدا در میآورید، هارمونی خاصی به وجود میآید.

 آرش فتحی، احسان حائری و آرمان گرشاسبی متولد سال 1367 و آیین احمدی فر متولد سال 1363 هستن و می توان گفت این چهار نفر از آیندگان موسیقی تلفیقی ایران هستند.

همین حالا دانلود کنید: دانلود آلبوم ایران همایون شجریان

آنها در مورد فلسفه کار گروهی می گویند: وقتی کار گروهی است، تمام اعضای گروه باید این ذکاوت را داشته باشند که بتوانند خود را جای دیگران هم بگذارند. اگر این‌طور باشد، کار موفق خواهد بود. ذهن ما چهار تکه است. این فلسفه کار گروهی است و اگر این نگاه در گروه وجود نداشته باشد، آن زمان است که گروه از هم پاشیده شده است، حتی اگر در کنار هم کار کنند.

بیوگرافی گروه پالت، چارتار و سون (هفت)

آلبوم های «باران تویی» ، «جاده می رقصد» و «دریا کجاست» حاصل کار این گروه در سالهای اخیر است.

تک آهنگ های پرشنونده ای نیز از این گروه منتشر شده است مانند «صدایم بزن» ، «برف» و «گله کن».

گروه چارتار علاوه بر کنسرت های متعدد داخلی و خارجی در جشنواره موسیقی فجر نیز به اجرای کنسرت پرداخته است.

بیوگرافی گروه سون (هفت)

گروه هفت متشکل از سه نفر است. آرش قنادی، امیر قنادی و کیارش پوزشی. آنها در مورد انتخاب اسم گروه گفته اند: نام گروهمان را "هفت" گذاشتیم چون معتقدیم عدد هفت عددی مقدس است و برایمان شانس می آورد. کار حرفه ای خود را از تاریخ 17 دی ماه 1376 با نام گروه "هفت" آغاز نمودیم.

آنها اعتقاد دارند هر سه یک صدا هستند

آرش قنادی؛ متولد ۱۰ شهریور ۱۳۵۷ در تهران است و ساز تخصصی او کیبورد و آکاردئون است و سرپرستی گروه در امور اداری، نوازندگی، خوانندگی و آهنگسازی را بر عهده دارد.

امیر قنادی؛ متولد ۷ اردیبهشت ۱۳۶۲ در کرج است و ساز تخصصی او گیتار کلاسیک و گیتار الکتریک است و آهنگسازی، ترانه سرایی و خوانندگی را بر عهده دارد.

بیوگرافی گروه پالت، چارتار و سون (هفت)

کیارش پوزشی؛ متولد ۹ بهمن ۱۳۵۶ در بندرعباس است و ساز تخصصی او کیبورد و پیانو بوده و تنظیم، ترانه سرایی، نوازندگی، خوانندگی و آهنگسازی را بر عهده دارد.در ابتدای کار مشترک، گروه 7 با ساخت ترک «ستاره» به شهرت رسید و بعد از آن هم نوبت به «واست می میرم» رسید.

این گروه تاکنون کنسرت های موفق زیادی را در تهران و شهرستان های مختلف ایران و همچنین اجرای زنده برای ایرانیان خارج از کشور برگزار نموده است. کشورهایی مانند: دبی، کانادا و انگلستان.

این گروه در شوهای مختلف تلویزیونی مثل رادیو هفت، امروزی ها و… برنامه اجرا کرده اند.

آلبوم های «با تو میمونم»، «دوست دارم» و «دنیای بعد از تو» از این گروه منتشر شده است.

آنها در مورد راز موفقیت شان می گویند:

به نظرم عشق همه چیز را تغییر می‌دهد. ما عاشق کارمان هستیم و اولین مسئله مهم در زندگی ما کارمان است. هیچ چیز شخصی به کارمان ارجحیت ندارد. متاسفانه در این سال‌ها ما 12-13 ترک بیشتر بیرون ندادیم. چون دوست داریم مجاز کار کنیم.

https://beeptunes.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز