خبرگزاری کار ایران

ورق آجدار چیست؟ روش تولید، مشخصات و کاربردهای ورق آجدار

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۱۴

ورق آجدار از فرم دهی انواع ورق فلزی تولید می شود. نام های دیگری که برای ورق آجدار وجود دارد عبارت است از: ورق برجسته، ورق کف سازی و ورق شطرنجی. همچنین برجستگی و طراحی این نوع ورق ها باعث می شود تا استحکام مکانیکی آن نسبت به ورق های ساده افزایش یابد.

مشخصات فنی انواع ورق آجدار

ورق آجدار ورقی است که برخلاف دیگر ورق ها از سطح صافی برخوردار نمی باشد. ورق آجدار دارای یک الگوی منظم و برجسته با شکل های گوناگونی چون لوزی، قطره ‌ای، عدسی و دایره‌ ای بر روی سطح است. وجود این الگوها به منظور افزایش اصطکاک و کاهش لغزندگی است.  از ضخامت های رایجی این ورق فولادی میتوان ضخامت 1.5 تا 10 میلی متر را نام برد که در ابعاد 2 در 1، 6 در 1.5 و 6 در 2 در بازارها به صورت شیت وجود دارد. اما این نکته هم بدانید که براساس درخواست و نیاز مشتری ورق های آجدار می توانند ابعاد گوناگونی داشته باشند و به صورت رول فرم نیز ارائه گردد.

استانداردی که فولاد مبارکه اصفهان در تولید ورق های آجدار استفاده می کند، استاندارد ST37 است که البته باز هم با توجه به نیاز مشتری استانداردهای دیگر نیز برای آن وجود دارد. قیمت ورق آجدار فولاد مبارکه به علت کیفیت بالایی که دارد نسبت به سایر تولید کنندگان ایرانی بالاتر است.

انواع ورق های آجدار

ورق های آجدار را میتوان از 2 نظر تقسیم بندی کرد:

  • شیوه تولید

ورق های آجدار از نظر شیوه تولید به دو دسته فابریک و پرسی تقسیم می شوند که نوع فابریک آن از کیفیت بالاتری نسبت به نوع پرسی برخوردار است.

  • جنس ورق های آجدار

از نظر جنس نیز ورق های آجدار به ورق آجدار آلومینیومی، آهنی، گالوانیزه و استیل اشاره کرد که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. مثلا ورق آجدار استیل به علت مقاومت بالایی که در برابر خاصیت خورندگی دارد در محیط های بسیار مرطوب با خورندگی بالا، استفاده می شوند.

ورق آجدار چیست؟ روش تولید، مشخصات و کاربردهای ورق آجدار

مراحل تولید ورق آجدار

بعد از آشنایی کلی با این نوع ورق ها، بهتر است با نحوه تولید آنها شویم. برای تولید ورق های آجدار فابریک از فرآیند نورد گرم استفاده

می کنند؛ به این صورت که شمش ها را در کوره هایی تا رسیدن به دما موردد نظر حرارت می دهند و بعد از رسیدن به آن دما، آنها را

از قفسه های پوسته زدا عبور داده تا سطح مقطع شمش فولادی کاهش و طول آن افزایش یابد. در نهایت محصول را وارد فرآیند نورد می کنند و در انتها، قالب های آماده ساخته شده را از غلتک هایی که دارای اشکال گوناگون هستند، عبور می دهند تا عملیات آج زنی روی ورق انجام شود تا در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان قرار گیرد. اگر برروی ورق آجدار آهنی عملیات گالوانیزاسیون انجام شود ورق آجدار گالوانیزه تولید می شود. قیمت ورق گالوانیزه آجدار از ورق آجدار آهنی بالاتر می باشد.

کاربرد ورق آجدار و مزایای استفاده آن

ورق آجدار اصفهان و دیگر ورق هایی که جنسشان از این نوع است دارای مزیت هایی چون مقاومت بالا، اصطکاک زیاد، سطح براق و روشن، خاصیت جوش ‌پذیری و انعطاف ‌پذیری  بالا می باشند. به همین خاطر بیشتر در ساخت پلکان‌ها یا کف سطوح شیب‌دار برای کاهش خطر لغزیدن، کف کارگاه ها و کارخانه های صنعتی و پل های هوایی و در کف کامیون و وانت بارها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

عوامل موثربر قیمت ورق آجدار

از مهم ترین عوامل موثر در قیمت ورق آجدار می توان به بازار عرضه و تقاضا، نوسانات دلار، هزینه حمل و نقل و قیمت فولاد و آهن اشاره نمود. البته بیشترین تاثیر در قیمت ورق های آجدار مربوط به جنس آنها می شود به طوری که در میان انواع این نوع

ورق ها، ورق استیل بیشترین قیمت و ورق آهنی معمولی کمترین قیمت را دارد. همچنین علاوه بر جنس این محصولات، فابریک یا پرسی بودن ورق نیز عامل مهمی در تعیین قیمت این محصولات است. قیمت ورق آجدار پرسی نسبت به نوع فابریک آن دارای ارزانتر است.

مرجع اعلام قیمت و خرید انواع ورق آجدار

به عنوان یک مرجع برای خرید انواع ورق های فولادی کارخانه های بزرگ و مطرح ما شرکت تجاری و بازرگانی آراد آهن را معرفی می کنیم. این مجموعه فعالیت خود را از سال 1377 آغاز کرده و اکنون به یکی از بزرگترین مراکز توزیع و فروش محصولات فولادی تبدیل شده است. این مجموعه تلاش کرده تا بتواند نیاز مشتریان مختلف در تهیه مقاطع فولادی را برآورده کند. متقاضیان خرید محصولات فولادی می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی آراد آهن دسترسی راحت تری به مشخصات و قیمت محصولات مورد نظر خود داشته باشند. همچنین یکی دیگر از کارهایی که خرید محصولات از این مجموعه را مورد توجه قرار داده، امکان مشاوره قبل از خرید است زیرا اینکار برای بسیاری از افراد مهم می باشد.

ورق آجدار چیست؟ روش تولید، مشخصات و کاربردهای ورق آجدار

مرجع خرید انواع ورق فولادی

در این مطلب سعی کردیم تا مهم ترین مباحث را درباره ورق های آجدار ارائه دهیم. اگر به دنبال استعلام قیمت انواع ورق های فولادی هستید بازرگانی آراد آهن در خدمت شماست. قیمت ورق رنگی، سیاه، گالوانیزه،آجدار، کرکره و روغنی روزانه در سایت و کانال تلگرام آراد آهن اعلام می گردد. پس از مشاهده قیمت ها جهت خرید انواع ورق فولادی از آراد آهن می توانید به صورت حضوری یا غیرحضوری اقدام نمایید. شماره تماس 34055-031 تنها یکی از پل های ارتباطی بین شما و شرکت آراد آهن می باشد. علاوه بر ارتباط تلفنی از طریق شماره ذکر شده، پیج اینستاگرام آراد آهن به آدرس aradahan_trading و سایت اینترنتی آراد آهن آماده خدمت رسانی به مشتریان هستند. برای ثبت سفارش و مشاوره خرید آهن آلات کافی است به سایت آراد آهن یا پیج اینستاگرام آراد آهن مراجعه کنید و سفارش خرید خود را اعلام نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز