خبرگزاری کار ایران

5 عادت خوب روزانه برای مراقبت از دندان ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۷۰۰

1.نخ دندان ابریشم تا نخ دندان امروزی

اولین تکرار نخ دندان مدرن در سال 1815 توسط یک دندانپزشک نیواورلئان به نام دکتر Levi Spear Parmly معرفی شد. دکتر پارملی بیماران خود را تشویق می­کرد که پس از هر بار ویزیت با نخ ابریشم موم شده از نخ دندان استفاده کنند. نخ ابریشم موم شده به عنوان نخ خیاطی به راحتی در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفت. در سال 1819، دکتر پارملی یک کتاب دندانپزشکی به نام "راهنمای عملی برای مدیریت دندان ها" نوشت که افراد را تشویق می­کرد دو بار در روز مسواک بزنند و هر روز یک بار نخ دندان بکشند.

امروزه نخ دندان در اندازه­ ها، مواد و طعم ­های مختلف موجود است. مواد موجود روی نخ دندان می­تواند به شما در چاکیزگی کامل فاصله میان دندان هایتان کمک کند و البته فراموش نکنید باید روش نخ دندان کشیدن را به درستی بیاموزید. نخ دندان­ ها قیمت چندانی ندارند و امروزه برای خرید بهترین انواع نخ دندان به نسخه نیاز ندارید بنابراین عجله کنید و یک نخ دندان خوب تهییه کنید. نخ دندان کشیدن را به عنوان یک عادت مثبت به صورت روزانه انجام دهید تا آلودگی و پلاک ­ها باعث خرابی دندان­ های شما نشوند.

2. خلال دندان از باستان تا امروز

5 عادت خوب روزانه برای مراقبت از دندان ها

باستان شناسان بقایای باستانی چوب­ های کوچک و تیز شده را کشف کرده­ اند که تصور می­شود برای تمیز کردن بین دندان ­ها استفاده می­شوده است. در واقع، برخی از این چوب ­ها به صورت یک­طرفه قسمت­ های تیزی داشته ­اند که آن را به ابزاری کاربردی برای سلامت دهان تبدیل می­کردند. این خلال‌دندان‌های اولیه، نمونه‌ای اولیه برای ساخت خلال دندان­های امروزی بوده ­اند که بعداً برای تمیز کردن بین دندان‌ها مورد استفاده قرار گرفته­شدند. امروزه­هم پزشکان عقیده دارند برای مواقعی که نمی­توانید بلافاصله پس از غذا مسواک بزنید خلال دندان بهترین انتخاب است. زمانی که به مهمان دعوت شده­اید احتمالا نمی­توانید مسواک یا نخ دندان بکشید و بهترین کار این است که از یک خلال کوچک کمک بگیرید تا بقایای آزاردهنده غذا را از میان دندان­ها خارج کنید.

3.شیر را کنار بگذارید

درست شنیدید. شیر برخلاف آنچه در کودکی به ما گفته ­اند امروزه به عنوان یک غول برای سلامتی به حساب می­آید. شیر خوردن دائم می­تواند منجر به پوک شدن استخوان و دندان شود که در این مقاله دلایل آن توضیح داده شده است. دلیل این امر اسیدیته شیر است. زمانی که شیر می­خورید بدن بلافاصله اسیدی می­شود و برای درمان و بهبود این وضعیت مقدار زیادی از کلسیم موجود در استخوان و دندان را مصرف می­کند تا به حالت قبلی خود بازگردد. روند بازگشت این میزان کلسیم توسط شیر به بدن و ساخت مجدد دندان و استخوان خود زمان زیادی را می­برد و در طی این مدت شما مقدار زیادی کلسیم برای برگشت بدن به حالت نرمال از دست داده­ اید. این وحشتناک است و برای بدن آسیب بزرگی است. شیر خوردن را کنار بگذارید! بدن شما مانند بدن نوزاد توانایی هضم و جذب سریع کلسیم شیر را ندارد و آنزیم­ های مورد نیاز برای این کار در بدن شما وجود ندارد.

4.دهان شویه

5 عادت خوب روزانه برای مراقبت از دندان ها

بسیاری از افراد هستند که از دهمیت دهان شویه مطلع هستند و از آن استفاده نمی­کنند و بعضی هم نیاز به آگاه شدن بیشتری دارند. زمانی که به مدرسه می­رفتیم و ویروس کرونا وجود نداشت استفاده هر هفته از دهان شویه در مدرسه آموزش داده می­شد. امروزه که اکثر دانش­آموزان و خانواده­ های با هم در خانه هستند دیگر کسی برای آموزش استفاده از دهان شویه وقت نمی­گذارد و دانش­آموزان اهمیت استفاده از این محصول را درد نخواهند کرد. تهیه انواع دهان شویه و استفاده مداوم از آن برای سلامت دندان و دهانتان ضروری است و باید استفاده از آن را به عنوان روتین محافظت از دندان­ های خود در برنامه روزانه قرار دهید. فلوراید موجود در این ترکیب مناسب برای پاکسازی تمام میکروب­ ها از سطح دندان و زبان است و جلوی ایجاد عفونت بر روی دندان را خواهد گرفت.

6.مسواک

برکسی پوشیده نیست که مسواک زدن چه اهمیت ویژه­ای برای حفظ سلامت دندان­ها دارد. مسواک­ ها در انواع مختلفی ساخته می­شوند و باید بدانید که شما براساس نوع لثه و دندان­ های خود باید مسواک مناسب خود را تهیه کنید. افراد زیادی هستند که به دلیل حساسیت بالای لثه و خونریزی­ های مدام مسواک زدن را کنار می­گذارند اما این کار تنها به بدتر شدن اوضاع کمک خواهد کرد. دندان­های شما به پاکسازی احتیاج دارند و البته لثه ­ها هم همینطور. اگر مسواک باعث آزار لثه شما می­شود باید از مسواک ­های نرم مخصوص خودتان استفاده کنید. هنگام خرید توجه کنید مسواکی بخرید که قسمت لاستیکی به نام لثه شور داشته باشد. این مورد برای شما مناسب­تر خواهد بود.

داشتن دندان ­های زرد و پر از جرم امروزه کمتر به چشم می­خورد اما دلیل این امر کم رعایت بیشتر نکات بهداشتی دندان نیست و بیشتر افراد برای پوشاندن ایرادات دندان ­های خود به انواع کامپوزیت و لمینیت دندان روی می­آورند تا دندان­ های زیبایی داشته باشند. داشتن چنین دندان­ های صدفی اصلا بد نیست اما توجه داشته باشید که بدون چنین هزینه ­ای هم می­توانید چنین دندان­ های سفید و درخشانی داشته باشید و از سلامت دندان­ های خود لذت ببرید. تنها کافیست نکات گفته شده را به عنوان روتین بهداشت دهان و دندان خود انجام دهید. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

نویسنده: سارا اقبالی

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز