خبرگزاری کار ایران

چرا خرید و فروش تتر نسبت به دلار کاغذی بهتر است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۴۱

خرید تتر و فروش تتر در مقایسه با دلار کاغذی دارای یک سری معایب و مزایا است. ضمن اشاره به آن‌ها نحوه خرید تتر از بیت 24 را آموزش می‌دهیم.

تتر محبوب‌ترین ارز دیجیتال باثبات دنیاست که تقریبا توسط همه معامله گران دنیای کریپتوکارنسی به کار گرفته می‌شود. منظور از پایدار، یک ارز دیجیتال دارای قیمت همیشه ثابت است؛ حتی اگر قیمت دیگر رمز ارزها مخصوصا بیت کوین هزاران برابر کاهش داشته باشد یا سقوط کند، قیمت خرید تتر همیشه یکسان و برابر 1 دلار آمریکا است. در زمان فروش تتر نیز می‌توان مطمئن بود قیمت آن هرگز تغییر نمی‌کند و همواره برابر قیمت خرید است.

با استفاده از USDT، یک تریدر می‌تواند با سرعت خیلی بیشتری برای خرید سایر ارزهای دیجیتال اقدام کند یا در زمان نوسان بازار، از ارزش دارایی‌های رمز ارزی خود محافظت نماید. علاوه بر آن، حتی افرادی که هیچ گونه فعالیتی در بازار ارزهای دیجیتال اعم از خرید و فروش (ترید) و سرمایه گذاری بلند مدت ندارند، همچنان از تتر برای انتقال پول سریع، راحت و ارزان به سراسر دنیا استفاده می‌کنند. دقیقا به همین دلیل حجم خرید و فروش تتر بسیار بالا است. جالب است بدانید اگرچه بسیاری بیت کوین را محبوب‌ترین رمز ارز دنیا می‌شناسند، اما تتر با اختلاف از آن و دیگر گزینه‌ها پراستفاده‌ترین ارز دیجیتال بازار است.

به عنوان نمونه تصویر زیر را در نظر بگیرید. این عکس مربوط به وضعیت بازار رمز ارزها در روز 3 بهمن 1400 است. همانطور که مشاهده می‌کنید حجم خرید و فروش تتر طی 24 ساعت اخیر حتی نسبت به بیت کوین و اتریوم هم بسیار بیشتر است.

چرا خرید و فروش تتر نسبت به دلار کاغذی بهتر است؟

علت این امر استفاده زیاد از ارز دیجیتال USDT حتی خارج از بازار رمز ارز است. به عنوان مثال امروز بخش قابل توجهی از حواله‌های بین‌المللی با خرید تتر انجام می‌شود. سپس در سمت مقصد، دریافت‌کننده می‌تواند با فروش تتر آن را به وجه رایج کشور خود تبدیل و از آن استفاده کند. در حال حاضر در ایران صرافی‌های ارز دیجیتال متعددی در زمینه خرید و فروش این نوع دارایی‌ها فعالیت می‌کنند که به عنوان نمونه می‌توان به نوبیتکس، بیت 24 و اوکی اکس اشاره کرد. از طریق آن‌ها به راحتی قادر به تبدیل ارزهای دیجیتال مختلف مخصوصا تتر به تومان هستید.

اما استفاده از تتر به جای دلار کاغذی، با توجه به یکسان بودن قیمت آن‌ها، دارای مزایایی است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دور زدن تحریم‌ها با انتقال تتر

با توجه به تحریم‌ها علیه ایران، انتقال پول از کشورمان به افراد ساکن کشورهای دیگر بسیار دشوار است و از طریق سیستم بانکی سنتی همیشه خطر مسدود شدن سرمایه وجود دارد. از طرفی دیگر باید به کارمزد بالای مورد نیاز به منظور انجام این انتقال اشاره کرد. اما کارمزد انتقال هر میزان USDT فقط یک دلار است؛ بعد از خرید تتر و ارسال آن به فردی دیگر فقط 1 دلار (1 واحد ارز دیجیتال USDT) به عنوان هزینه انتقال پرداخت می‌کنید و این هزینه به میزان انتقال بستگی ندارد. فرد دریافت‌کننده در زمان فروش تتر نیازمند پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

مزیت بسیار مهم دیگر استفاده از این ارز دیجیتال برای انتقال پول سرعت است؛ حتی ساکنان کشورهایی که تحریم نیستند، برای ارسال پول به سایر افراد در کشوری دیگر در برخی مواقع باید چند روز منتظر بمانند. در صورت برخورد با ایام تعطیل زمان انتظار بیشتر می‌شود. اما جابه‌جایی تتر بعد از خرید آن فقط چند ثانیه زمان می‌برد! دریافت‌کننده در دورترین نقطه دنیا هم خیلی سریع رمز ارز تتر را در کیف پول خود دریافت می‌کند و قادر به فروش آن خواهد بود.

ذخیره‌سازی راحت‌تر تتر نسبت به دلار

ذخیره کردن اسکناس‌های دلار مخصوصا با حجم بالا در منزل، حتی در گاوصندوق، از نظر امنیتی درست نیست و می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد. در صورتی که فردی به وجود مقدار زیادی اسکناس در منزل، محل کار یا هر مکان دیگر پی ببرد، ممکن است با دسیسه‌چینی و طرح یک نقشه سرمایه شما را سرقت کند! نگهداری مقدار زیادی دلار کاغذی در منزل گهگاه برای افراد به جز زیان مالی، خطرات جانی نیز در پی داشته است.

اما ارزهای دیجیتال به صورت دیجیتالی نگهداری می‌شوند. می‌توانید بعد از خرید تتر آن را با نصب یک اپلیکیشن عادی در گوشی خود نگهداری کنید. حین فروش تتر نیز نیازمند انتقال مقدار زیادی اسکناس به یک صرافی نیستید و به سرعت در یک صرافی نظیر بیت 24 قادر به تبدیل دارایی رمز ارزی خود به پول نقد خواهید بود.

برخلاف زمان نگهداری دلار کاغذی، با زیاد شدن مقدار سرمایه حجم آن بیشتر نمی‌شود و دردسر و نگرانی از بابت نحوه ذخیره‌سازی نخواهید داشت. امنیت اپلیکیشن و خود گوشی هوشمند را می‌توان به راحتی تامین کرد و در صورت سرقت شدن دستگاه خطری سرمایه شما را تهدید نمی‌کند. کافی است یک گوشی هوشمند جدید خریداری و کیف پول ارز دیجیتال خود را در آن بازیابی کنید.

خرید و فروش تتر از صرافی بیت 24

صرافی بیت ۲۴ بستری برای خرید و فروش سریع و اتوماتیک این ارز دیجیتال فراهم کرده است. برای خرید و فروش تتر از صرافی بیت ۲۴ ابتدا به آدرس bit24.cash مراجعه کرده و به قسمت ثبت نام بروید. برای ثبت نام ابتدا یک شماره تلفن و ایمیل وارد می کنید تا حساب کاربریتان ایجاد شود. سپس مراحل کوتاه احراز هویت را هم طی می‌کنید تا حسابتان آماده خرید و فروش باشد. اکنون که یک حساب تایید شده در صرافی بیت ۲۴ دارید، ابتدا از ستون سمت راست بخش «کارت‌های بانکی» را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید یک یا چند کارت بانکی که به نام خودتان است را ثبت کنید که پس از یک استعلام سریع، تایید و به لیست کارت‌های شما اضافه می‌شوند.

پس از انجام مراحلی که در بالا شرح داده شد، خرید و فروش تتر و هر نوع رمز ارز دیگری در صرافی بیت ۲۴ کاملا آسان و سریع خواهد بود.

برای خرید تتر، بخش «خرید از ما» را از ستون سمت راست انتخاب کنید. سپس از منوی کشویی «تتر USDT» را انتخاب و در کادری که مقابل آن قرار دارد، مبلغ مورد نظر (حداقل ۵۰۰ هزار تومان) را وارد کنید. حالا در قسمت «انتخاب نحوه انتقال و نگهداری» مشخص کنید که دارایی خریداری شده به کیف پول شخصی یا کیف پول اختصاصی حساب کاربری شما در صرافی بیت ۲۴ ارسال شود.

اگر انتقال به کیف پول اختصاصی را انتخاب کنید، مستقیما به مرحله پرداخت می‌روید. اما اگر ارسال به کیف پول شخصی را انتخاب کنید، به صفحه جزئیات کیف پول شخصی ارجاع داده می‌شوید. در این صفحه باید شبکه والت خود را انتخاب و سپس آدرس آن را وارد کنید. توجه داشته باشید که کارمزد هر شبکه متفاوت و متغیر است و در مقابل اسم آن نمایش داده می‌شود. پس از این که همه اطلاعات را وارد نمودید، روی گزینه «تایید و ادامه» کلیک کنید تا صفحه پرداخت برایتان نمایش داده شود.

چرا خرید و فروش تتر نسبت به دلار کاغذی بهتر است؟

برای پرداخت هزینه تراکنش باید از یکی از کارت‌های بانکی تایید شده خود، و یا از موجودی تومانی کیف پول حساب کاربریتان استفاده کنید. البته این روش به تراکنش زیر ۵۰ میلیون تومان اختصاص دارد و برای مبالغ بالاتر ابتدا با پشتیبانی هماهنگ کرده و سپس به صورت دستی اقدام به پرداخت کنید. پس از انتخاب روش پرداخت بار دیگر گزینه «تایید و ادامه» را انتخاب نمایید. پس از تکمیل پرداخت نیز می‌توانید وضعیت سفارش خود را از بخش «سفارشات» دنبال کنید.

در صرافی بیت ۲۴ امکان فروش آسان تتر هم فراهم شده و برای این کار کافیست به بخش «فروش به ما» مراجعه کرده، «تتر USDT» را انتخاب کنید و سپس مبلغ مورد نظر (حداقل ۳۵۰ هزار تومان) را در کادر مقابل آن وارد کنید. در مرحله بعدی باید یکی از ۲ روش «تسویه به حساب بانکی» یا «نگهداری در کیف پول بیت ۲۴» را انتخاب نمایید. بدیهی است که نگهداری در والت صرافی کار را شما برای خریدهای بعدی را آسان‌تر می‌کند. پس از انتخاب روش دریافت مبلغ فروش، به مرحله بعدی می‌روید که «انتخاب نحوه فروش» نام دارد.

اگر تترهای شما در والت حساب کاربریتان هستند، گزینه «فروش از کیف پول سایت» را انتخاب، و در غیر این صورت روی «فروش از کیف پول شخصی» کلیک کنید. صرافی برای هر کدام از شبکه‌های نمایش داده شده یک آدرس مشخص دارد و شما باید یکی از آن‌ها را انتخاب و مبلغ از قبل مشخص شده را به آن ارسال کنید. پس از این که تراکنش شما حداقل ۱ کانفرم یا تایید دریافت کرد، کد پیکیری (TXID) را در قسمت مربوطه وارد کرده و برای تکمیل تراکنش روی «تایید و ادامه» کلیک کنید.

مبلغ حاصل از فروش در اسرع وقت برای شما واریز خواهد شد و شما می‌توانید در هر زمان وضعیت سفارش خود را از بخش «سفارشات» پیگیری کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز