خبرگزاری کار ایران

طرح های جدید ساعت دیواری | جدیدترین مدل های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

ساعت‌ دیواری و نقش کاربردی و دکوراتیو آن

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۱۳۸

به قول معروف وقت طلا است و همین جمله اهمیت بالای آگاهی از زمان را نشان می‌دهد. افراد برای مطلع شدن از زمان، از وسایل مختلفی استفاده می‌کنند.

 امروزه علاوه بر ساعت‌های مچی، تلفن‌های همراه نیز می‌توانند زمان را به ما نشان دهند اما روش کلاسیک مطلع شدن از زمان همچنان به‌جای خود باقی است. ساعت‌های دیواری از ابتدا نقش مهمی را در منازل، محیط‌های کاری، خیابان‌ها و حتی میدان‌های بزرگ شهر ایفا کرده‌اند.

ساعت‌های دیواری علاوه بر اطلاع‌رسانی زمان دارای خاصیت تزئینی نیز هستند. افراد برای دکوراسیون منزل یا محل کار خود نسبت به  نهیه ساعت‌های دیواری مدرن یا کلاسیک اقدام می‌کنند. با توجه به نقش زیبایی و تزئین مکان‌ها توسط ساعت‌های دیواری در دنیای امروز، تولیدکنندگان و فروشندگان شروع به تولید و فروش این کالای تزئینی و کاربردی کرده‌اند. طرح‌های جدید ساعت دیواری هر ساله به‌روز شده و از تنوع بالایی برخوردار می‌شوند.

تاریخچه ساعت دیواری

در طول تاریخ بشر انواع مختلفی از ساعت‌ها را برای نشان‌دادن زمان استفاده کرده است. ساعت‌های آبی و خورشیدی از جمله مطرح‌ترین نوع ساعت‌های مورد استفاده بشر در طول تاریخ بوده‌اند. در سال 1386میلادی بود که در انگلستان اولین ساعت مکانیکی ساخته شد. حدود 500 سال بعد در آلمان اولین ساعت‌های امروزی ساخته شد. در قرن هفدهم بود که با گسترش ساعت دیواری و اهمیت آن برای افراد با پرستیژ، کم‌کم ساعت دیواری به یک وسیله شناخته شده تبدیل شد.

از ساعت‌های دیواری در کجا استفاده می‌شود

احتمالا نمی‌توانید فضای پر رفت‌وآمدی را پیدا کنید که در آن ساعت دیواری وجود نداشته باشد. از انواع ساعت دیواری در فضاهایی مانند پارک‌ها، اتاق خواب خانه، اتاق پذیرایی، آشپرخانه، ادارات، هتل‌ها، رستوران‌ها، پارک‌ها و ایستگاه‌های مترو استفاده کرد. البته باید توجه داشت که با توجه به کاربری مکان مورد نظر ظاهر و اندازه ساعت دیواری متفاوت است. در فضاهای بزرگ‌تر نیاز به استفاده از چندین ساعت دیواری داریم.

 

ساعت دیواری مناسب اتاق خواب

استفاده از ساعت در فضاهای مختلف باید طبق کاربری آن فضا باشد. برای فضاهایی مانند خانه می‌توان از ساعت‌های کلاسیک یا مینیمال استفاده کرد. برای نصب ساعت در اتاق‌خواب خانه باید به رنگ و سبک اتاق و سلیقه شخص نیز توجه کرد.

ساعت‌ دیواری و نقش کاربردی و دکوراتیو آن

در صورت استفاده از ساعت دیواری درون اتاق‌خواب به تناسب این وسیله و بقیه لوازم داخل اتاق نیز توجه شود. پیشنهاد می‌شود برای تهیه وسایل اتاق‌خواب مانند خرید تخت خواب، خرید پرده، خرید ساعت دیواری و خرید فرش را با هم انجام دهید تا تناسب بین وسیله‌ها حفظ شود.

 

ساعت دیواری مناسب فضای پذیرایی

استفاده از ساعت دیواری در پذیرایی رایج‌ترین شکل استفاده از این وسیله است. برای استفاده از ساعت دیواری در پذیرایی باید توجه داشت که ابعاد آن مناسب متراژ منزل شما باشد. در صورتی انتخاب ساعت کوچک از خوانایی آن کاسته می‌شود و افراد در خانه برای خواندن ساعت دچار مشکل می‌شوند. همچنین باید به تناسب دکوراسیون پذیرایی با ساعت دیواری مدنظر خود نیز توجه‌ داشته باشید.

 

ساعت دیواری در پذیرایی باید با دکوراسیون اطراف آن نیز تناسب داشته باشد. نمی‌توان ساعت کوچکی را در کنار تابلوهای بسیار بزرگ قرار داد و در برعکس آن نیز نمی‌توان عمل کرد. همچنین انتخاب ساعت بسیار بزرگ می‌تواند زیبایی آن را تحت تاثیر قرار دهد.

ساعت‌ دیواری و نقش کاربردی و دکوراتیو آن

ساعت‌های دیواری مدرن

عموما ساعت‌های دیواری از ظاهری دایره شکل برخوردار هستند و تفاوت اصلی بین این نوع از ساعت‌ها در اندازه، جنس، فونت و موتور آن‌ها است. به مرور با مدرن شدن طراحی وسائل تزئینی منازل، طراحی ساعت‌های دیواری هم به این سمت حرکت کردند.  برای مثال در سال‌های اخیر فرم ساعت‌ها از دایره‌ای شکل به سمت بدون شکل بودن تغییر کرده است.

ساعت‌های مدرن دارای طراحی‌های خاصی هستند و باید توجه داشت که استفاده از آن‌ها در منازلی با دکوراسیون کلاسیک توصیه نمی‌شود. در سال 1400 نیز انواع مختلفی از ساعت‌های دیوار در بازار محبوب شد و برای خرید ساعت دیواری جدید 1400 شما با تعداد زیادی از انواع ساعت روبرو بودید.

ساعت‌ دیواری و نقش کاربردی و دکوراتیو آن

از کجا ساعت دیواری بخریم

با توجه به تنوع مدل‌های زیاد در بازار و تغییرات هر ساله ساعت‌های دیواری، افراد نیازمند به یک مرجع مطمئن هستند که طیف گسترده‌ای از ساعت‌های دیواری را عرضه می‌کند. به همین دلیل باید اقدام به خرید از فروشگاهی کنید که در کنار تنوع بالای انواع ساعت‌های دیواری، نسبت به کیفیت و کارایی آن‌ها نیز تضمین خوبی به شما بدهد. در سایت ایران دکور شما می‌توانید از بین مدل‌های متنوع انواع لوازم تزئینی خانه، مخصوصا ساعت‌های دیواری نسبت به خرید این محصولات کاربردی و در عین حال زیبا اقدام نمایید. سایت ایران دکور مرجع مطمئنی برای سفارش و خرید انواع محصولات دکوری خانه است و شما با خرید از این سایت نسبت به کیفیت و تنوع لوازم تزئینی خانه خود اطمینان خواهید داشت.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز