خبرگزاری کار ایران

خرید الکترو موتور گیربکس دار صنعتی با قیمت مناسب

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۰۷۶

انتخاب الکترو موتور گیربکس دار صنعتی مناسب برای نیاز کاربران در صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت و چالش برانگیز است. در این مطلب به بررسی نکات مهم در خرید انواع الکتروموتور گیربکس دار صنعتی با قیمت مناسب و بهینه خواهیم پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از شهباز موتور ، عموم مصرف کنندگان همیشه انتخاب نوع و برند الکتروموتور و گیربکس برای الکترو موتور های گیربکس دار با سوالاتی در مورد مشخصات فنی نظیر توان ، نسبت تبدیل یا دور ، قیمت و... همراه بوده است.

در نظر داشته باشید الکترو گیربکس ها در بازار ایران خیلی محدود وجود دارند. اگر شما گیربکس و الکتروموتور را به صورت جداگانه خرید کنید ، هم به صرفه تر است و هم طول عمر و راندمان بالایی نیز خواهد داشت.

با معرفی این کالاهای صنعتی و توضیح درباره نحوه خرید و انتخاب بهینه ی آنها شما را راهنمایی خواهیم کرد.

موتور گیربکس دار چیست ؟

الکتروموتور گیربکس دار صنعتی از یک الکتروموتور و یک گیربکس صنعتی تشکیل شده است که این دو از لحاظ مشخصات فنی کاملا به هم مرتبط هستند و در عملکرد یکدیگر تاثیر زیادی می گذارند.

در ابتدای انتخاب مناسب ترین گزینه برای کاربرد خود ، حتما باید از میزان دور مورد نیاز خود برای به دست آوردن نسبت تبدیل استفاده کنیم.

سپس با در نظر گرفتن میزان باری که روی محور های گیربکس نظیر شافت اعمال میشود ، توان مورد نیاز خود که برحسب کیلووات اندازه گیری میشود را مشخص می کنیم.

خرید گیربکس صنعتی مناسب

در اولین مرحله برای خرید با بهینه ترین قیمت گیربکس صنعتی موارد زیر را در نظر می گیریم:

  • زاویه ی نصب : در طراحی گیربکس مورد نظر ، محل نصب و زاویه به کار گیری آن که می تواند به صورت 90 درجه ، شافت مستقیم ، شافت موازی ، شافت بغل و... باشد را مشخص می کنیم.
  • میزان دور : برای این مورد باید نوع دور ورودی از الکترو موتور را مشخص کنید و نسبت به آن نسبت تبدیل گیربکس خود را انتخاب کنید.
  • گشتاور : گشتاور خروجی برحسب نیوتون متر محاسبه میشود که اگر از میزان آن اطلاعی ندارید می توانید از تامین کننده مورد نظر مشاوره دریافت کنید.

خرید الکتروموتور مناسب

در مرحله بعد باید الکتروموتوری انتخاب کنید که از لحاظ مشخصات فنی برای کوپل با گیربکس بهترین گزینه باشد. عواملی که باید برای خرید الکتروموتور در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • توان : این امر کمی تخصصی است که اکثرا با مشاوره تخصصی با فروشندگان این کالا ها میتوانید توان مورد نیاز خود را به دست آورید. برای مثال در بالابری که باری با وزن 150 تا 200 کیلوگرم را حمل کند احتیاج به یک الکترو موتور گیربکس دار صنعتی با توان 2 اسب دارد.
  • دور خروجی: این مسئله کاملا به نسبت تبدیل گیربکس مربوط می شود برای مثال برای اینکه بتوانیم 20 دور در دقیقه از الکتروموتور گیربکس دار خروجی بگیریم میتوانیم از یک الکتروموتور با دور خروجی 1400 و یک گیربکس با نسبت تبدیل 1 به 70 استفاده کنیم.

انتخاب نوع طراحی و برند الکتروگیربکس صنعتی

انواع موتور گیربکس های صنعتی یا الکتروگیربکس عبارتند از:

  • موتور گیربکس خورشیدی
  • موتور گیربکس حلزونی
  • موتور گیربکس هلیکال شافت مسقیم 
  • موتور گیربکس کرانویل پینیون یا بول هلیکال شافت بغل
  • موتور گیربکس آویز شافت موازی
  • موتور گیربکس دور متغیر
  • موتور گیربکس قورباغه ای یا طرح روسی
  • و موتور گیربکس های خاص

خرید الکترو موتور گیربکس دار صنعتی با قیمت مناسب

چگونه نوع الکترو موتور و گیربکس صنعتی مناسب را انتخاب کنیم؟

اولین مورد که خیلی در انتخاب الکتروموتور موثر است استفاده از برق 3 فاز و تک فاز است. اگر شما از برق 3 فاز برای راه اندازی دستگاه خود استفاده کنید هزینه ی کمتری برای خرید الکتروموتور خود پرداخت خواهید کرد ! 

همچنین الکتروموتور های 3 فاز دارای طول عمر بیشتری نسبت به الکتروموتور های تک فاز هستند. در الکترو موتور های تک فاز از ترمینال های دو خازنه که حجم زیادی از الکترو موتور را در بر می گیرند استفاده می شود.

ترمینالی که بر روی الکترو موتور های 3 فاز یا کناز آن تعبیه شده نسبت به تکفاز حجم کوچکتری دارند که برای مواردی که فضای محدود دارند یک نکته ی مثبت است. 

پس از مشخص شدن موارد بالا امکان دارد برای کاربرد شما 3 نوع گیربکس قابل ارائه باشد. اگر برای مشخصات فنی شما 3 مدل گیربکس مانند گیربکس خورشیدی ، حلزونی و هلیکال مناسب باشد. در این مرحله برای انتخاب نوع گیربکس خود باید نوع طراحی را مشخص کنید.

برای مثال اگر شما به یک گیربکس شافت مستقیم احتیاج داشته باشید باید از میان طراحی های هلیکال و خورشیدی یک مورد را انتخاب کنید. اگر راندمان کاری بالا برای شما بسیار مهم است در این مورد بهترین گزینه استفاده از الکترو موتور با گیربکس خورشیدی می باشد.

اما اگر بنا به دلایلی نظیر خاموش بودن دستگاه در ساعاتی از روز و بار غیر سنگین احتیاج به راندمان زیادی ندارید، می توانید خرید گیربکس حلزونی یا گیربکس کتابی NMRV یا مکعبی با قیمت پایین تر را مد نظر قرار دهید.

منبع : سایت فروش کالای صنعتی شهباز موتور

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز