خبرگزاری کار ایران

نکاتی که قبل از سفر با تور لحظه آخری کیش و قشم باید بدانیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۰۷۲

تور لحظه آخری کیش می تواند گزینه بسیار عالی و مناسب برای کسانی باشد که به یکباره هوس سفر می کنند یا در آخرین لحظه با مرخصی کاری آن ها موافقت شده است. جزیره کیش با جاذبه های گردشگری و مراکز خرید متنوع همواره جز مقاصد جذاب و پرطرفدار برای گردشگران به شمار می آید، بنابراین تور مسافرتی به جزیره کیش از جمله تورهای مسافرتی است که تقریباً در تمام فصول سال و مخصوصاً پاییز و بهار که آب و هوای معتدلی دارد، رایج است. هم چنین در تعطیلات نوروزی بیشتر از دیگر ایام سال مورد استقبال بی نظیر مسافران و گردشگران قرار می گیرد. 

از آنجایی که آب و هوای این جزیره دیدنی، گرم و معتدل است در فصل تابستان و گرمای شرجی آن مسافران کمتری دارد. و بالعکس در فصل های معتدل سال، روزهای تعطیل و مخصوصاً ایام عید نوروز مورد استقبال بی نظیر مسافران و گردشگران قرار می گیرد.

ویژگی های تور لحظه آخری کیش

تور لحظه آخری کیش در مواقعی از سال که تعداد مسافران کم است با تخفیفات باور نکردنی شروع به جذب متقاضیان سفر می کند. به دلیل عدم استقبال گردشگران در مواقعی از سال، فرصت مناسب برای مشتاقان سفر فراهم می آید تا سفر خوب و خاطره انگیزی را با قیمت و هزینه پایین تجربه کنند.

خالی ماندن یک تور به نفع آژانس های مسافرتی تمام نخواهد شد بنابراین آن ها ترجیح می دهند با پایین آوردن قیمت و هزینه ها جلوی ضرر بزرگ تر را بگیرند. گاهی این کاهش قیمت از سوی صاحبان هتل ها و شرکت های هواپیمایی صورت می گیرد تا در رکود بازار بتوانند هزینه های خود را جبران کنند.

اگرچه در تور لحظه آخر کیش معمولاً فرصت کافی برای برنامه ریزی سفر خود ندارید اما شما می توانید از یک تور جذاب با قیمت ارزان لذت ببرید. قیمت تور لحظه آخری کیش تقریبا 20 تا 50 درصد ارزان تر از تورهای عادی است و حتی در زمانی که چند ساعت به پرواز مانده  تا 70 درصد نیز کاهش قیمت داشته اند.

با خرید تور لحظه آخری کیش و سفر در زمان خلوت سال هزینه سفر بسیار مقرون به صرفه است. گاهی این شانس را پیدا می کنید تا با قیمت پایین از هتل های لوکس و شیکِ کیش نیز بهره ببرید و سفر لذت بخش تری را تجربه کنید.

نکاتی که قبل از سفر با تور لحظه آخری کیش و قشم باید بدانیم

تور لحظه آخری کیش در شهرهایی مثل تهران، مشهد و اصفهان بیشتر از دیگر جاهای کشور است. این شهرها جمعیت بالاتری دارد و در آن های همواره تورهای مسافرتی برگزار می شود.

کیفیت تور لحظه آخری کیش تفاوتی با تور عادی ندارد. ظرفیت این تورها کامل نشده است و صاحبان آژانس های مسافرتی زمان کافی برای درج آگهی ندارند. بنابراین یکی دو روز قبل از سفر مجبور به اعلام آن می شوند و از طریق پیامک یا وب سایت ها متقاضیان را آگاه می سازند.

باید در انتخاب تور لحظه آخری کیش دقت کنید. حواستان باشد گاهی سودجویان از طریق پیامک جعلی یا وب سایت های غیر معتبر مبالغی از مسافران دریافت می کنند. سعی کنید قبل از خرید پرواز و ساعت حرکت را چک کنید و پول را مستقیم و بدون واسطه برای شرکت های مسافربری واریز کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره تور لحظه آخری کیش به آدرس https://gashtnet.com/last-tour-kish مراجعه کنید .

جزیره ی زیبای قشم که دارای طبیعت منحصر به فرد و بکری است قدمتش به دوران ساسانیان می رسد و به عنوان بزرگترین جزیره ی ایران شناخته شده است.این جزیره دارای سواحلی وسیع و متنوع است.ساحل آن مرجانی ، صخره ای و شنی ست.

اگر بخواهید با هواپیما و به صورت هوایی به قشم سفر کنید مدت یک ساعت و نیم در راهید اگر قطار را برگزینید 19 ساعت تا بندر عباس در مسیرید و با خودروی شخصی 14 ساعت در راه هستید.

قشم علاوه بر تفریحات آبی و غواص که دارد به دلیل قدمت نواحی تاریخی دیدنی جذابی نیز دارد.

مردم قشم که در نواحی جنوبی کشور هستند مانند دیگر ساکنین جنوب کشور به زبان فارسی صحبت می کنند و لهجه ی بندری دارند.

جشن ها و آیین های سنی و مذهبی جایگاه ویژه ای در این جزیره دارند ،جالب ترین و مهم ترین آنها عبارتند از : مولودی خوانی، قبله دعا، نوروز صیاد و زنبیل گردانی است.

از سوغات و صنایع دستی آن می توان نان تمشی زیور آلات دست ساز از سنگ و صدف و خورش قلیه ماهی و چاشنی های تند نام برد.  

و از جاذبه هلی دیدنی آن می توان به دره ی ستارگان ، جزیره هنگام ، جنگل حراء ،لافت و جزیره هرمز اشاره کرد.  

 راهنمای سفر به قشم با تور لحظه آخری قشم

جزیره قشم از جزایر استان هرمزگان و یکی از مقاصد محبوب گردشگری کشورمان به شمار می آید. قشم که به جزیره عجایب هفتگانه ایران نیز معروف است بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان و در موقعیت حساس و راهبردی دهانه تنگه هرمز قرار گرفته است. مساحت این جزیره حدود 1491 کیلومتر مربع می باشد که خود از بسیاری از کشورهای دنیا مانند سنگاپور، هنگ کنگ، مالدیو و بحرین بزرگتر است.در تور ارزان قشم از این جزیره دیدن کنید.

تاریخچه مختصری از قشم

قدمت این جزیره به دوران مادها باز می گردد.این جزیره پس از اسلام تحت تسلط خلفای مسلمان در آمد اما بعد ها حکومت های دیگری بر سر کار آمدند و در طی دوران این جزیره مورد توجه بازرگانان اروپایی قرار گرفت. جزیره قشم به تصرف پرتغالی ها درآمد و سالهای طولانی تحت سلطه آنان بود اما به همت امام قلی خان سردار سپاه شاه عباس صفوی بازپس گرفته شد.اما در اواسط دورن قاجار این جزیره تحت سیطره انگلیسی ها در آمد اما مجدد به ایران باز گردانده شد. 

آب و هوای قشم

آب و هوای قشم گرم و مرطوب است در فصول مختلف دمای هوا بسیار متغیر می باشد.کم کم هوا از خرداد ماه شروع به گرم شدن می کند، در سه ماه تابستان به اوج خود می رسد.اما بهترین زمان سفر با تور لحظه آخری قشم اواخر زمستان و فصل بهار می باشد.

راه های سفر به قشم در تور لحظه آخری قشم

نکاتی که قبل از سفر با تور لحظه آخری کیش و قشم باید بدانیم

برای سفر به کیش چند گزینه وجود دارد. هواپیما، قطار, اتوبوس و خودرو شخصی. پراحت ترین وسیله برای سفر به قشم هواپیما می باشد اما یکی از بهترین وسایل نقلیه برای این سفر خودرو شخصی می باشد. جزیره قشم دارای جذابیت های فوق العاده ای است. اما به دلیل پراکندگی آنها اگر خودرو شخصی خود را همراه داشته باشید به راحتی به تمام این جاذبه ها دسترسی خواهید یافت.در سفر با اتومبیل به بندرعباس رفته و سپس با لندینگ کرافت به همراه اتومبیل خود راهی جزیره شوید.

اقامت در قشم در تور لحظه آخری قشم

در هتل های قشم گزینه های متنوعی وجود دارد که بسته به بودجه ای که برای این سفر اختصاص داده اید می توانید انتخاب کنید. هتل‌های 5 ستاره قشم مانند هتل سورینت، هتل آرتا، هتل ارم و هتل های ارزان مانند هتل آسماری، هتل دیپلمات، هتل پرشین گلف آماده ارائه خدمات به مهمانان و گردشگران در تور لحظه آخری قشم این جزیره می باشند.

حمل و نقل قشم

در جزیره قشم سیستم حمل و نقل عمومی شامل سرویس اتوبوسرانی و سرویس تاکسیرانی می باشد. برای استفاده از اتوبوس باید مسیری را پیاده طی کنید تا به ایستگاه برسید اما قیمت کرایه آن نسبت به تاکسی ارزان تر است. تور قشم را دنبال کنید.

جاذبه های گردشگری قشم

جزیره قشم بزرگترین جزیره کشورمان می باشد که دارای شگفتیهای بیشماری است. جزیره عجایب هفتگانه لقبی است که به این جزیره زیبا داده اند. جذابیت ها و اماکن دیدنی و گردشی قشم عبارتند از: سواحل جزیره، ژئوپارک قشم، جنگل های حرا( مانگرو)، دره ستارگان، غار نمک و ..

مراکز خرید قشم

یکی از بهترین لذت های سفر با تور لحظه آخری قشم برای بسیاری از افراد خرید کردن می باشد. در مراکز خرید قشم می توانید از مارک و برند های معروف و گران قیمت تا اجناس ارزان قیمت بیابید ولی جزیره قشم به ارزان بودن قیمت ها معروف است.مراکز خرید قشم عبارتند از:

سیتی سنتر قشم

مرکز خرید ستاره قشم

مجتمع تجاری دو دلفین درگهان قشم

مجتمع تجاری دریا قشم

مجتمع تجاری زمرد قشم

مرکز خرید فردوسی قشم

مرکز خرید خلیج فارس قشم

مرکز خرید پردیس قشم

سوغات قشم

از معروف ترین سوغات خوراکی جنوب و همچنین جزیره قشم خرما و ادویه های معطر می باشد. کیک هلر و نان محلی از دیگر سوغات خوراکی قشم است. صنایع دستی شامل: صنایع حصیری، انواع گلیم و پوشاک رودوز شده سنتی از دیگر سوغات این منطقه می باشد.

آشنایی بیشتر با  قشم

بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس که دو نیم برابر مساحت بحرین است در تنگه هرمز قرار دارد

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس است. این جزیره یک مرکز تجارت آزاد و قشم یک شهر بزرگ در خلیج فارس است. به دلیل وسعت زیاد ، قشم به راحتی در نقشه ایران یافت می شود. این جزیره یکی از بزرگترین بندرهای صنعتی خلیج فارس است. قشم علاوه بر ایفای نقش محوری در تجارت دریایی ، یک بندر هوایی مهم نیر می باشد. اماکن تاریخی این جزیره شگفت انگیز نیز بی شمار است ، مانند قلعه های پرتغالی باستان ، مسجد تاریخی سید مظفر و بی بی مریم و غیره. علاوه بر این ، این جزیره دارای بسیاری از جاذبه های شگفت انگیز مانند تعدادی دره ، جزایر ، پارک های طبیعی و دهکده هایی با گونه های خاص خود از گیاهان و جانوران و گیاهان است که ارزش بازدید را دارند .

جاذبه های جزیره قشم کم نظیر و منحصر به فرد است در این مطلب قصد داریم به برخی از مشهور ترین این اماکن اشاره کنیم.

جزایر ناز

یکی از جاذبه های زیبا و کم نظیر قشم جزایر ناز است جزایر ناز به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری جزیره قشم محسوب می شود. این جزیره در ساحل جنوبی قشم و در فاصله تقریبا 22 کیلومتری جزیره واقع شده است ، جزیره ناز تقریباً سه هکتار مساحت دارد و فاقد ساحل شنی می باشد. در حقیقت ، کل جزایر ناز  با قطعات سنگهای عظیم احاطه شده اند که در برخی موارد به ارتفاع پنج تا ده متر نیز می رسند.  این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایی چشم انداز بسیار زیبای از خلیج فارس را به شما ارائه می دهد. جزایر ناز  وقتی جزر و مد رخ میدهد به طور موقت به جزیره اصلی قشم وصل می شود.

دره ستارگان

یکی  دیگر از جاذبه های شگفت انگیز  جزیره قشم دره ستارگان است 

این دره در فاصله 5 کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره قشم و درغرب روستای برکه خلف واقع شده است

زمین شناسان قدمت آن را به 2 میلیون سال قبل تخمین زده اند آنها بر این باورند که این دره بر اثر فرسایش آب‌های سطحی، بارش‌های رگباری فصلی و طوفان‌ها در طول زمان با اشکال جالب در کوه ها و سنگ های آن پدید آمده است جنس اغلب صخره‌ها در دره ستارگان قشم از ماسه سنگ و سیمان آهکی است.

بومیان این جزیره بر این  باورند  که این دره به خاطر شهاب باران ایجاد شده و برخی به خاطر صدای عجیب حرکت باد در بین صخره آن  این دره را دره ارواحی می‌دانند که در حال فریاد زدن هستند.  افسانه جالبی نیز توسط برخی نقل می شود که گویا در گذشته ستارهای از آسمان به زمین این منطقه افتاده‌اند و آن‌ها سبب به وجود آمدن چنین اشکالی در سنگ‌ها شده اند به همین دلیل این دره را به نام دره ستارگان می نامند که البته از نظر علمی هیچ کدام پشتوانه ای ندارد. 

امروزه دره ستارگان جزء فراموش نشدنی ترین مکان هایی است که هر کسی در طول عمر خود میتواند آن را مشاهده کند.

منبع : گشت نت

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز