خبرگزاری کار ایران

نکاتی که قبل از کاشت ناخن باید بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۰۶۵

امروزه شکل و فرم ناخن‌ها یکی از ملاک‌های زیبایی برای خانم‌ها محسوب می‌شود. یکی از روش‌های زیبا کردن ناخن‌ کاشت ناخن است؛ روشی که امروزه مورد توجه بسیاری از خانم‌ها قرار گرفته  و افرادی آموزش دیده و متخصص در این زمینه وجود دارند که ان کار را به روشی اصولی و حرفه‌ای انجام می‌دهند.

زمانی که شما به دنبال خرید لوازم آرایش ناخن می‌روید باید هدف خود را بدانید. دانستن این که به دنبال چه نوع آرایشی برای ناخن‌های خود هستید به شما کمک می‌کند که انتخاب بهتری داشته باشید.

احتمالا شمایی که این مطلب را می‌خوانید نیز یکی از افرادی هستید که تمایل به کاشت ناخن دارند. برای اینکه کاشت ناخن بدون دردسری داشته باشید و با خیالی راحت اقدام به این کار کنید لازم است به نکاتی که قبل از کاشت ناخن باید بدانید توجه کنید.

در این مقاله سعی شده است به خوبی به سوالاتی که ممکن است قبل از کاشت ناخن ذهن شما را درگیر کند پاسخ داده شود. برای اینکه کاشت ناخن موفقی داشته باشید و تصمیم درستی در این زمینه بگیرید  از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کاشت ناخن چیست و انواع آن کدامند؟

قبل از هر چیز باید در مورد خود کاشت ناخن اطلاعاتی داشته باشید. کاملا منطقی است که قبل از انجام هر کاری بخواهید در مورد آن کار و شیوه انجام آن اطلاعاتی قابل قبول داشته باشید. اول از هرچیز بیاید نگاهی به تعریف کاشت ناخن داشته باشیم:  در کاشت ناخن از مواد پودری و ژله‌ای برای به وجود آوردن یک لایه نازک به شکل ناخن مصنوعی روی ناخن طبیعی استفاده می‌کنند. ناخن‌های کاشته شده سطح ناخن طبیعی را به خوبی کاور کرده و ناخن‌های زیباتر و خوش‌فرم‌تری برای فرد به همراه خواهد آورد. 

کاشت ناخن به دو نوع اصلی کاشت با مواد پودری و کاشت با ژل تقسیم بندی می‌شود. با استفاده از پودر و ژل مخصوص کاشت ناخن می‌شود 14 نوع از کاشت را انجام داد که در این مقاله به ذکر نام آن‌ها بسنده می‌کنیم:

  •  پودری
  •  ژله ای
  •  قالبی یا دوآل
  •  اکلیلی
  • کاشت ناخن به روش فیبر یا گیاهی
  •  دیپینگ
  • کاشت آکواریوم
  • کاشت میکس
  • لمینت ناخن یا لاک ژلیش
  • کاشت سیلک
  • کاشت ناخن مرمریت
  • کاشت ناخن فرنچ یا فرنچ دائمی
  • کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری
  • کاشت ناخن بیبی بومر یا کاشت هایلایت

نکاتی که قبل از کاشت ناخن باید بدانید

پس باید قبل از اینکه اقدام به کاشت ناخن کنید در مورد نوع کاشت و شرایط  آن به خوبی تحقیق کنید. خوشبختانه برای کسب اطلاعات در این زمینه مطالب بسیاری در مورد همه انواع کاشت ناخن در اینترنت موجود است که می‌توانید قبل از کاشت در مورد آن‌ها مطالعه کنید. یکی از منابع خوب برای تحقیقات شما وبلاگ فروشگاه نگین استور است که می‌توانید به آن مراجعه کرده و در مورد انواع کاشت ناخن اطلاعات جامعی کسب کنید.

ابزارهای کاشت ناخن یکی از متنوع ترین ابزارهایی هستند که در این حرفه استفاده می‌شود. به همین جهت شاید در ابتدا شما برای خرید وسایل کاشت ناخن دچار سردرگمی شوید. پیشنهاد می‌کنیم یه سری به لینک زیر بزنید:

https://neginstore1.com/67-%DA%A9%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86

طرح ناخن خود را انتخاب کنید

پس از اینکه نوع کاشت ناخنی که مایلید روی دست‌های شما انجام بگیرد را انتخاب کردید بهتر است که قبل از مراجعه به ناخن‌کار طرح ناخن خود را نیز انتخاب کنید. خوشبختانه در این زمینه نیز منابع خوبی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها رجوع کنید.

انتخاب طرح ناخن قبل از مراجعه به ناخن‌کار باعث می‌شود که شما دقیقا بدانید که دل‌تان می‌خواهد چه طرحی روی ناخن‌های خود داشته باشید و بعد از کاشت ناخن از اینکه به اجبار و از روی ناچاری طرح‌های پیشنهادی  ناخن‌کار خود را قبول کرده‌اید پشیمان نشوید.

در مورد اندازه ناخن‌های کاشت تصمیم بگیرید.

یکی دیگر از مواردی که بهتر است قبل از کاشت ناخن در مورد آن تصمیم بگیرید اندازه تیپ ناخن یا بلندی ناخن‌های کاشته شده شما است. بلندی و کوتاهی ناخن ممکن است در زندگی روزانه شما تاثیرگذار باشد. 

فراموش نکنید ناخن‌های بلند شاید باعث شوند که در کار‌های روز‌انه‌ای که انجام می‌دهید دچار مشکل شوید. انجام کار‌های روزانه مانند  ورق زدن کاغذ، تایپ کردن، گذاشتن و برداشتن لنز‌ چشم و… ممکن است با ناخن‌های بلند کمی برای‌تان دشوار باشد، البته اینطور نیست که انجام این‌ کار‌ها برای شما غیر ممکن باشد، اما احتمالا باید در شیوه انجام دادن آن‌ها تغییراتی اعمال کنید.

انتخاب ناخن کار مناسب

یکی دیگر از نکاتی که قبل از کاشت ناخن باید به آن‌ها توجه کنید، انتخاب ناخن‌کار مناسب و حرفه‌ای است. برای انتخاب بهترین‌ها همیشه سعی می‌کنیم چک لیستی از ویژگی‌های خوب تهیه کنیم تا  مواردی که می‌توانیم انتخاب کنیم را به خوبی بسنجیم. برای انتخاب یک ناخن‌کار خوب هم می‌توانید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ناخن کاری را انتخاب کنید که تمامی ابزار‌های لازم برای کاشت ناخن را داشته باشد. تکمیل بودن امکانات یک ناخن‌کار یکی از نشانه‌های حرفه‌ای بودن او است
  • بعد از انجام کاشت برای هر مشتری وسایل مورد استفاده را کاملا استریل کند تا مانع انتقال بیماری‌ها به مشتری‌های بعدی بشود
  • وقت مشتری برایش ارزش داشته باشد و او را معطل نکند
  • مواد و وسایل مورد نیاز کاشت را از برند‌های معتبر خریداری کرده باشد، و با ابزار‌های غیر حرفه‌ای و ارزان قیمت کار کاشت ناخن را انجام ندهد
  • از مواد  تقلبی برای کاشت ناخن استفاده نکند
  • به درستی آموزش دیده و با تجربه باشد. انتخاب یک ناخن‌کار با تجربه  با رزومه خوب را به انتخاب سالن‌هایی که فقط از نظر ظاهری چشمگیر هستند ترجیح دهید
  • به ناخن‌های شما آسیب نرساند. ناخن‌کار باید بداند که ناخن‌های طبیعی شما ممکن است بر اثر کاشت دچار مشکل شود یا خیر و صرفا بخاطر پول، کاشت ناخن را برای شما انجام ندهد
  • به سوالات شما پاسخ دهد. بهتر است ناخن‌کار خوش اخلاقی را انتخاب کنید که شما را در زمینه کاشت ناخن راهنمایی کرده و پاسخ سوالات شما را با صبر و حوصله می‌دهد

نکاتی که قبل از کاشت ناخن باید بدانید

شاید به این مسئله فکر کنید که چطور باید همه‌ی این اطلاعات را از یک ناخن‌کار به دست آورد. می‌توانید از مشتری‌های قبلی هر ناخن‌کار در مورد او تحقیق کنید، همچنین اگر هنگام مراجعه به یک ناخن‌کار نگرانی‌های خود را برای او مطرح کنید، خود او اگر فردی باتجربه و حرفه‌ای باشد سعی می‌کند در مورد کار خود بیشتر به شما توضیح دهد. با این وجود کسب ۱۰۰درصد این اطلاعات شاید امکان پذیر نباشد اما می‌توانید تا جای ممکن قبل از مراجعه برای کاشت در مورد آن‌ها تحقیق کنید و فراموش نکنید که این حق شماست، چون هم مستقیما به سلامتی شما مربوط است و هم بابت این کار هزینه پرداخت می‌کنید.

هزینه کاشت ناخن چقدر است؟

 در نظر گرفتن هزینه کاشت ناخن نیز یکی دیگر نکات قبل از کاشت ناخن است که شاید نیاز باشد قبل از انجام کاشت به آن توجه کنید. می‌توانید قبل از مراجعه به ناخن‌کار در مورد هزینه‌ی کاشت از او سوال کنید. باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که هر نوع کاشتی که انجام دهید، دائمی نیست و بعد از دو الی سه هفته و نهایتا یک ماه، بسته به میزان رشد ناخن‌های‌تان، نیاز به ترمیم دارد. بنابراین هزینه کاشت ناخن فقط برای یک بار نیست و هزینه ترمیم آن را نیز باید در نظر گرفت.

کاشت ناخن چقدر دوام دارد؟

بسته به نوع کاشت ناخنی که انتخاب می‌کنید و نوع موادی که برای کاشت استفاده می‌شود و مراقبت‌هایی که خودتان بعد از کاشت ناخن انجام می‌دهد، دوام کاشت ناخن می‌تواند متغیر باشد. اگر اصول مراقبتی را رعایت کنید و برای ترمیم نیز به موقع اقدام کنید ناخن‌های کاشته شده مدت زیادی روی دست‌های شما جلوه خواهند کرد.

ناخن‌های کاشته شده را چگونه ریمو کنیم؟

ریمو ناخن را با مشورت ناخن‌کار خود در خانه نیز می‌توانید انجام دهید. به این شیوه که  پنبه را به آستون ۱۰۰ درصد آغشته کرده و روی ناخن کاشته شده قرار دهید، سپس با فویل طوری روی آن را بپوشانید که هوا به درون آن نفوذ نکند. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه ناخن‌های کاشته شده شل می‌شوند و به راحتی جدا خواهند شد. اگر خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید بهتر است که به ناخن‌کار‌تان مراجعه کنید و از اعمال فشار به ناخن‌های خود خودداری کنید، این کار ممکن است موجب آسیب به ناخن‌‌های طبیعی شما شود.

آیا کاشت ناخن درد دارد؟

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم باید بگوییم بله. استفاده زیاد از سوهان برقی روی ناخن ممکن است دردناک باشد و موجب سوزش شود، یا عقب زدن کوتیکول ناخن می‌تواند منجر به خون ریزی و درد در انگشتان شما شود. البته این موارد به شکل ناخن‌های طبیعی شما و همچنین مهارت ناخن‌کار بستگی دارد. بهتر است برای سلامت ناخن‌ها از ناخن‌کارتان بخواهید کوتیکول ناخن‌تان را بیش از حد کوتاه نکند.

کاشت ناخن چقدر زمان می برد؟

اگر فرد پر مشغله‌ای هستید احتمالا دانستن زمان لازم برای کاشت ناخن قبل از انجام آن برای‌تان مهم است. باید در نظر بگیرید که در بهترین حالت، یعنی اگر در سالن زیبایی معطل نشوید و ناخن‌کارتان همه وسایل مورد نیاز را داشته باشد و خودش هم فردی حرفه‌ای باشد حدود ۴۵ دقیقه الی ۱ یک ساعت زمان برای کاشت ناخن لازم است. سعی کنید زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید تا عجله باعث خراب شدن کاشت ناخن نشود.

حکم شرعی کاشت ناخن

حکم شرعی کاشت ناخن ممکن است سوال بسیاری از افراد باشد. از آنجایی که فرد مسلمان برای انجام بسیاری از واجبات دینی نیاز به وضو و غسل دارد، لازم است بداند که از نظر مراجع تقلید وضو و غسل با ناخن‌‌های کاشته شده، چون مانع رسیدن آب به عضو می‌شود باطل است. البته در این زمینه احکامی مانند وضوی جَبیره‌ای وجود دارد که هر فرد مسلمان با توجه به مرجع تقلید خود می‌تواند از آن‌ها پیروی کند. با جستجو در اینترنت می‌توانید به احکام مراجع تقلید مختلف دسترسی داشته باشید.

چه کسانی نباید کاشت ناخن انجام دهند؟

  • کسانی که دارای بیماری‌های قارچی و عفونی هستند نباید کاشت ناخن انجام دهند.  برای کاشت ناخن نیاز است که کوتیکول ناخن به خوبی عقب زده شده و در برخی از موارد قسمتی از آن جدا شود، کوتیکول ناخن از عفونت و قارچ جلوگیری می‌کند و افرادی که از قبل دارای قارچ و عفونت پوستی باشند ممکن است با کاشت ناخن مشکلات بیشتری برای آن‌ها به وجود بیاید. از طرفی مواد کاشت ناخن روی ناخن‌ها پوششی ایجاد می‌کنند که در صورت پیشرفت عفونت یا قارچ روی ناخن‌ها ممکن است دیر تشخیص داده شده و مشکلاتی را برای فرد به وجود بیاورد.
  • افرادی که به پودر و لیکوئیدی که برای کاشت از آن‌ها استفاده می‌شود حساسیت دارند باید از کاشت ناخن پرهیز کنند. حساسیت به این مواد ممکن است باعث قرمز شدن و جوش زدن انگشتان دست بشود و با کوچکترین ضربه درد شدیدی را احساس کنند.
  • افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند نیز باید از کاشت ناخن خودداری کنند.

اگر در مورد هر یک از مواردی که ذکر شد شک دارید بهترین کار این است که قبل از کاشت ناخن با پزشک خود مشورت کنید.

نکات تکمیلی قبل از کاشت ناخن 

باید بدانید که قبل از زیبایی، سلامت ناخن‌ها اهمیت بسیاری دارد ،ناخن‌ها به جز جذابیت ظاهری که به دستان شما می‌دهند وظایف دیگری نیز دارند. ناخن‌ها علاوه بر اینکه به نحوی سلامت عمومی بدن را نشان می‌دهند با ایجاد تکیه‌گاه برای بافت انگشتان  به گرفتن و بلند کردن اجسام کمک می‌کنند.

برای حفظ سلامت ناخن‌های‌تان بهتر است این نکات تکمیلی را نیز جهت انجام کاشت ناخن در نظر بگیرید:

  • اگر بیماری‌های زمینه‌ای مانند قارچ دارید برای پوشاندن مشکلات ناخن از کاشت ناخن استفاده نکنید
  • از روش‌های کاشت ناخنی استفاده کنید که به وسیله استون و دیگر پاک کننده‌ها به راحتی ریمو شوند
  • از ناخن‌کار خود بخواهد کوتیکول ناخن شما را بیش از حد کوتاه نکند
  • به سالن‌هایی مراجعه کنید که از دستگاه‌های LED استفاده کنند، این دستگاه‌ها از دستگاه‌های UV اشعه کمتری دارند
  • قبل از اینکه دست خود را زیر دستگاه‌های UV یا LED قرار دهید از ضد آفتاب محافظ در مقابل اشعه به دست‌های‌‌تان بزنید تا آسیب کمتری به آن‌ها وارد شود
  • برای ناخن‌ها از مرطوب ‌کننده‌های مخصوص استفاده کنید، مخصوصا بعد از هر بار استفاده از استون. استون پوست را دچار خشکی می‌کند و استفاده نکردن از مرطوب کننده ممکن است باعث بروز مشکلات پوستی شود
  • هر چند ماه یک بار به ناخن‌های خود استراحت دهید و از کاشت ناخن برای مدتی فاصله بگیرید. استراحت به ناخن‌ها باعث می‌شود ناخن‌های طبیعی‌تان نفس بکشند و آسیب‌های ناشی از کاشت‌های قبلی جبران شوند

در این مقاله سعی کردیم تا نکاتی که قبل از کاشت ناخن باید بدانید را با توضیحات کافی برای‌تان ذکر کنیم، و به سوالاتی که ممکن بود برای هر کسی که قصد کاشت ناخن دارد پیش بیاید به خوبی پاسخ دهیم. داشتن اطلاعات قبل از کاشت ناخن به شما کمک خواهد کرد تا از آسیب زدن به دست‌های زیبای خود جلوگیری کنید یا اگر کاشت ناخن مشکلی برای‌تان ایجاد نمی‌کند  یک کاشت رضایت‌بخش را تجربه کنید.  بخاطر داشته باشید که اهمیت سلامتی بیشتر از زیبایی است.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص لوازم آرایش ناخن، لوازم کاشت ناخن، دستگاه‌های ناخن، طرح‌های ناخن و سایر ابزار آرایش ناخن می‌توانید به وبسایت نگین استور که یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های لوازم آرایشی در ایران است مراجعه کنید. (neginstore1.com)

همچنین جشنواره ما از اواسط بهمن به مدت یک ماه و نیم شروع می‌شود که می‌توانید از تخفیف‌های بی نظیر ما استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با بخش امور مشتریان ما به شماره تلفن 01332135501  یا 01332135502 تماس بگیرید و برای ارتباط مستقیم با تیم پشتیبانی با ایمیل  info@neginstore1.com در ارتباط باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز