خبرگزاری کار ایران

پاساژ علاالدین؛ اینجا ناظری وجود ندارد هرچه میخواهید بفروشید

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۱۴۴

حال نه فقط بازار موبایل علاالدین بلکه در شمای کلی تمام بازار فروش لوازم پرمصرف داخلی نیازمند نظارت‌های دقیق و سختگیرانه بیشتر در عرضه لوازم به مصرف کننده است و جای مسئولان ذی‌ربط در این بین بسیار خالی است.

شاید علاالدین را به بازاری معتبر و مرکزی برای خرید و فروش انواع تلفن همراه و متعلقاتش بشناسیم و شاید همین شهرت آن باعث شود که کیلومترها طی کنیم تا خود را به نبش پل حافظ در خیابان جمهوری و پاساژ علاالدین برسانیم. فروشگاهی که سال‌ها تلاش کرد تا اعتبار و شهرتی برای خودش بپا کند تا بتواند به عنوان مرکزی معتبر برای فروش موبایل و متعلقاتش خودنمایی کند،‌ پاساژی که امروزه دچار چالش افتادن در سرازیری بدنامی و زیر سوال بردن اعتبار خود شده است.

فروشگاهی که یک روز هشدارها و اعلان‌های فرسودگی و خطر ریزشش صفحات خبری را پر می‌کند و روز دیگر خبر ساخت طبقه هفتم در بالاطبقه ششم خود، علی‌رغم هشدارهای عمومی و غیرقانونی بودن ساخت و ساز در آن به گوش می‌رسد. همه اینها را میتوان حاصل بی‌تدبیری و مدیریت نادرست مدیران این پاساژ دانست، این مسئله را زمانی بیشتر میتوان حس کرد که صدای نارضایتی و شکایت خریداران گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن به دلیل کلاهبرداری، فروش گوشی با برندهای متفرقه و فیک به جای گوشی اصل و برند معتبر و مشهور و یا حتی قیمتهای غیر واقعی و بسیار گران‌تر به گوش اصحاب رسانه می‌رسد.

به همه این‌ها، فروش کالاهای قاچاق، تقلبی و دستگاه‌های اصلی با لوازم جانبی با برندهای غیر معتبر و بی‌کیفیت متفرقه را نیز اضافه کنید که هر کدام به نوعی و قشری از خریداران را نقره‌داغ می‌کند، ‌کالاهایی که گاه هیچ ارتباطی بین کارتن و دستگاه‌ خریداری شده نداشته و به نام بار امروز و کالای روز به خریدار و مصرف کننده فروخته می‌شود و هیچ اطلاعاتی از آن در سایت همتا وجود ندارد.

موارد گفته شده فقط تعدادی از موارد فریب خریداران موبایل و لوازم جانبی آن در پاساژ علاالدین است. اما کم زمانی نیست که مصرف کنندگان از نبود نظارت کافی بر بازار و فروش محصولات گله و شکایت دارند و دستگاههای نظارتی ذی‌ربط نیز توجهی به این مسئله و رعایت حقوق مصرف کننده ندارند.

اخذ هزینه‌های جانبی به نام بهترین بودن،‌ علاوه بر هزینه موبایل، هزینه لیبل و برچسبها و دیگر متعلقات اولیه گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی‌اش از دیگر مواردی است که فروشندگان پاساژ علاالدین از آن برای سودجویی و تلکه کردن بیشتر خریداران استفاده می‌کنند برای مثال به گفته مشتریان و حتی فروشندگان، برخی از آنها در این فروشگاه برچسبی که فقط 20 هزار تومان قیمت دارد را گاه به قیمت 400 هزار تومان به خریدار می‌فروشند یا هزینه نصب نرم افزارهایی را می‌گیرند که قیمت آن بسیار کمتر است.

یکی از دلایل سودجویی فروشندگان موبایل در این فروشگاه از مردم، نداشتن اطلاعات کافی و بی‌آگاهی خریداران از اصطلاحات و مسائل مربوط به سخت افزاری و نرم افزاری موبایل است،‌ والدینی که گاه همه پس انداز و تلاش خود را برای تهیه گوشی موبایل و تبلت به منظور تحصیل مجازی فرزندان خود در دوران کرونا به کار بسته اند، ‌بنابراین سواستفاده از این بی‌آگاهی‌های آنها خارج از انصاف فروشندگان است. حال نه فقط بازار موبایل علاالدین بلکه در شمای کلی تمام بازار فروش لوازم پرمصرف داخلی نیازمند نظارت‌های دقیق و سختگیرانه بیشتر در عرضه لوازم به مصرف کننده است و جای مسئولان ذی‌ربط در این بین بسیار خالی است.

یادداشت از لیلا محمودزاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز