خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی وضعیت مسکن برای مهاجرت به کانادا

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۰۳۴

اگر مرتب اخبار کانادا را پیگیری می‌کنید احتمالاً میدانید که تورنتو، مونترال، کلگری و ونکوور مقاصد پرطرفدار مهاجرت به کانادا محسوب می‌شوند. تورنتو با 163 مهاجر در هر 10.000 نفر، یکی از بالاترین نرخ‌های مهاجرت در کانادا را دارد. ونکوور نیز با نرخ 128 مهاجر در هر 10.000 نفر، از شهرهای بزرگ مهاجرپذیر به‌حساب می‌آید. یک تحلیل جدید منطقه به منطقه بیان می‌کند که اقتصاد زیستی کانادا به حدود 65 هزار کارگر اضافی تا پایان این دهه نیاز خواهد داشت. و شرکت‌ها برای پر کردن موقعیت‌های شغلی به دلیل بازار کار بسیار رقابتی با چالش مواجه خواهند شد.

در جهان امروز وسایل ارتباط‌جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون و سینما با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را برعهده‌گرفته‌اند. از مهم‌ترین ابزارهای امروزی دانایی، رسانه‌ها هســتند. رسانه، هر نوع واسطـــه یا مجـــاری انتقـــال پیام اســـت  که از طریق فرستنـــده اعمال می‌شود. زندگی در دنیای امروز بدون رسانه قابل‌تصور نیست. لذا نمی‌توان نقش رسانه‌های جمعی و خصوصاً رادیو، تلویزیون و اینترنت را در زندگی امروزی نادیده گرفت.

در پیگیری پوشش اخبار درک این نکته بسیار لازم است که ما در عصری زندگی می‌کنیم که برای هر انتخاب خود اعم از خرد و کلان مثل مهاجرت احتیاج به تحقیق و بررسی بسیار داریم و یکی از این راه‌های کسب آگاهی در جهت انتخاب درست، پیگیری اخبار از منبع درست است. در میان مهم‌ترین اخبار کانادا و خبرهای مهاجرت، اخبار مرتبط با بازار مسکن کانادا بسیار داغ است. خرید خانه در کشوری خارجی بدون شک بسیار استرس برانگیز است. کانادا به داغ‌ترین بازار مسکن در بین کشورهای ثروتمند تبدیل‌شده است. بخش قابل‌توجهی از این التهاب ناشی از تغییر سبک‌ زندگی پردرآمدها و همین‌طور خارجی‌ها در شهرهای بزرگ این کشور است. در بازار مسکن کانادا، یک سیاست بهینه مالیاتی از مدت‌ها پیش در حال کار است و در دوره‌های مختلف متناسب با تغییر نبض قیمت‌ها، نرخ و نحوه مالیات ستانی از مالکان، تغییر می‌کند.

آمارهای جهانی از شتاب افزایش قیمت مسکن نشان می‌دهد، کانادا در حال حاضر به داغ‌ترین بازار ملک در بین ۲۵ کشور ثروتمند تبدیل‌شده است به‌طوری‌که میزان رشد قیمت خانه‌ها در این کشور طی ۱۵ ماه گذشته تقریباً معادل دو برابر میانگین تورم مسکن دیگر کشورهای ثروتمند گزارش‌شده است. قیمت خانه در کانادا پس از همه گیری کانادا به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش‌یافته تا جایی که طبق اعلام انجمن املاک کانادا، متوسط قیمت خانه در این کشور در سال ۲۰۲۱ به ۷۱۶ هزار و ۸۲۸ دلار کانادا رسیده که این رقم در مقایسه با سال قبل ۳۱.۶ درصد افزایش‌یافته است.

  تغییر سبک زندگی طبقه مرفه ساکن در کانادا طی دوره کرونا عامل افزایش تقاضای خرید خانه‌های بزرگ‌تر و بیشتر در این بازار بوده است. بنا به پیش‌بینی کارشناسان املاک، قیمت خانه‌های مستقل (detached) در حالی افزایش خواهد یافت که بیشتر کانادایی‌ها به دنبال استفاده از خانه‌های حیاط دار با قابلیت تبدیل به دفتر کار هستند تا زندگی در سایه کرونا را کمی راحت‌تر کنند. این اتفاق در کنار افزایش خریدهای سرمایه‌ای توسط خارجی‌ها باعث ثبت رکورد بیشترین رشد قیمت مسکن در ۱۱ شهر بزرگ و معروف کانادا از سال ۲۰۱۶ تاکنون شده است. افزایش شدید قیمت خانه تنها مربوط به شهرهای بزرگی مثل تورنتو نبوده بلکه شهرهای کوچک را نیز درگیر کرده است. برای شناختن بازار مسکن کانادا لازم است بدانیم که خانه در کانادا به سه دسته طبقه‌بندی می‌شود.

انواع خانه در کانادا

پیش‌بینی وضعیت مسکن برای مهاجرت به کانادا

آپارتمان‌های قابل مالکیت که خود به سه دسته ساختمان‌های آپارتمانی، آپارتمان‌های کاندومینیوم و در آخر، آپارتمان‌های تعاونی که استفاده از آن‌ها بین مردم عمومیت زیادی ندارند، تقسیم می‌شود. تفاوت آپارتمان‌های کاندو و تعاونی در نوع مالکیت آن‌هاست. افراد در صورت داشتن یک آپارتمان کاندو، درواقع مالک تمام مساحت آن می‌شوند. آپارتمان‌های کاندومینیوم که جزء اماکن آبرومند و راحت‌ محسوب می‌شوند، به دو گروه تقسیم می‌شوند: آپارتمان‌های کاندومینیوم استاندارد و آپارتمان‌های کاندومینیوم بسیار تجملی. در ایران عبارت کاندومینیوم رایج نیست، ولی معادل واژه آپارتمان در ایران است. کاندومینیوم که به آن کاندو هم گفته می‌شود، عبارت است از یک منزل آپارتمانی در یک برج، به شکلی که آن واحد آپارتمان مالکیت مجزا داشته باشد. کاندو می‌تواند به شکل یک آپارتمان بلند، خانه‌های کوتاه و حتی یک واحد جدا باشد. هر مالک، برای واحد آپارتمانی خود یک سند دریافت می‌کند که با این سند او  قادر است وام دریافت کند یا واحد خود را به‌صورت انفرادی و جدا از سایر واحدها به فروش رساند. درنهایت خانه‌های ویلایی هستند که به بازار مسکن تنوع می‌بخشند.

قیمت خانه در کانادا در آینده

 

پیش‌بینی وضعیت مسکن برای مهاجرت به کانادا

پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۲ قیمت خانه‌های کانادا به دلیل کاهش تقاضا تا حدودی افزایش یابد؛ و میانگین هزینه یک خانه ویلایی به بیش از ۹۰۰ هزار دلار برسد. بر اساس گزارش جدید Royal LePage Market Survey Forecast که در ۱۵ دسامبر منتشر شد. انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ ارزش خانه‌ها در کانادا «به‌شدت افزایش یابد» اما سرعت روند افزایشی آن نسبت به سال ۲۰۲۱ کمتر خواهد بود.

گزارش Royal LePage،  تقاضای سرکوب‌شده افرادی را که در سال ۲۰۲۱ قادر به خرید خانه نبودند و علاوه بر آن «نیاز فزاینده» به خرید املاک و مستغلات بیشتر را به‌عنوان دلایل این افزایش ذکر کرده است. این در حالی است که بر اساس یک نظرسنجی که اخیراً توسط مشاورین املاک  Sotheby انجام‌شده ، بیش از 80 درصد از کانادایی‌های 18 تا 28 سال – که به‌عنوان نسل Z نیز شناخته می‌شود – نگران هستند که به دلیل افزایش قیمت املاک و هزینه‌های زندگی، قادر به خرید خانه در شهر مورد نظر خود نباشند.

نیمی از آن‌ها نیز دیگر به فکر داشتن یک خانه مستقل نیستند. در این تحقیق 1502 کانادایی نسل Z که در ونکوور، کلگری، تورنتو و مونترال زندگی می‌کردند، به‌عنوان بخشی از این نظرسنجی با هدف تعیین کمیت احساسات در میان نسل بعدی خریداران خانه اول موردبررسی قرارگرفته‌اند. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و یا هدف دسترسی به اطلاعاتی موثق از بازار مسکن کانادا است باید به دنبال مرجعی در این زمینه باشید. رسانه هدهد اخبار کانادا، اخبار مهاجرت کانادا، بازار مسکن تورنتو و سایر شهرهای بزرگ کانادا را به صورت تخصصی و براساس اطلاعات به‌روز پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز